Mohu potvrdit vše, co se tu píše.. Je to rok a půl, co jsem sháněl mk3 mondeo pro sebe, výhradně benzín. Co jsem procházel bazary, tak všude třeba deset kombajnů a všechno nafta. Pak jsem sehnal pěkný kombajn tehdy 125 tisíci km, dnes máme 166 apořád pohoda, ten motor má jednu slabinu (cca do roku 2003) a to jsou vířivé klapky v sání, mají poddimenzované uchycení a jak se vyklepou, tak je motor "šňupne" a je zaděláno na průšvih. Jejich odtstranění nebo výměna je ovšem za pár šušňů oproti repasi čerpadla, vstřiků nebo turba u TDCI... TDDI je trochu méně cimprlich na naftu, zase je to starší konstrukce. Jinak ten benzínový motor je nesmrtelný, Duratec 2.0 107kW jede dost slušně a i s tím těžkým hebedem docela pěkně hejbe, není problém si při rozjezdech hrábnout, motor má sílu, spíš je problém ji přřenést při té váze na silnici. Záleží na kolech. Standartně je to na 205/55/16, což nevypadá špatně, ale ty kola jsou na to auto relativně malé. Pohodlí na nich slušné, ale je to takové gumové... Já teď shodou okolností (v osmdesáti jsem na klikaté okresce přejel žulovou kostku tak 20x20cm, kolo i s diskem na sračku, ale ustál jsem to, autu ani mě se nic nestalo) jezdím na 235/40/17 a je to úplně jiné kafe, z auta je bezva motokára, i ten těžký kombajn zahejbá jak po kolejích. Je znát, že ty kola víc tahají za volant, víc "žerou" brzdy, spotřeba taky trochu vylezla, ale ta jistota vedení a pocit z jízdy za to stojí. Nehledě na to, že to pěkně vypadá
No a zpět k motoru.. Pokud má pravidelnou údržbu a vyřešené klapky, tak vydrží bez problému třista, má řetěz, takže žádné crcání s rozvodama...když ho točím, tak trochu baští olej, ale žádná tragédie. Další potenciálně slabší místo je termostat, který sám o sobě stojí dva a půl.. Ale jestli se nemýlím, tak nafta má snad dva, tak je to prašť jak uhoď, navíc to rychle topí, nafta má s tím v zimě problém. A na krátké trasy je to tragédie, spotřeba jak u benzínu.
Jinak já měl trochu smůlu na kus, měnil jsem už kde co (ani se mi nechce rozepisovat co všechno, poblil bych se z toho...jak to auto čím dál víc prolejzám, tak se utvrzuju v názoru, že jsem měl extrémní smůlu na kus, zjevně to auto bylo utopené), kupodivu se mě typické problémy jako zadní náboje a koroze dveří (které Ford v rámci desetileté záruky měnil) se mi vyhnuly. Můj názor je, že to auto je funkčně a designově velmi povedené, mk3 Mondeo kombi vypadá dokonce jako by jako kombi i bylo navržené, ne jak hatchback s batohem, jak vypadá většina kombajnů. Problém je v poddimenzování celé konstrukce, to auto je dělané tak na 5-7 let aby vydrželo bez zásadních investic. Evergreen jsou zadní tlumiče a náboje, u kombi kupodivu méně, asi se s větší zátěží počítalo. Jinak podvozek obecně je i na takový parník velmi dobrý a ve spojení s dobrými koly i v zatáčkách překvapí, ale ta hmotnost z toho hadimršku nedovolí udělat, je to spíš takový dálniční stíhač. Zajímavé je třeba, že mám třeba ještě pořád původní výfuk, resp. od středu až po zadek, sice tlumiče už nic moc, je z toho zajímavý chraplák, ale nikde ani dírka. Na druhou stranu už jsem měnil vysypaný katalyzátor (nějaký uni od bosalu) a vlnovec před ním. Brzdy jsou dobře dimenzované, i na tu hmotnost, kupodivu se napříč všemi motorizacemi dělají stejné.. Jo ještě k motoru, zvláště ty z prvních sérií (můj případ) mívají problém s volnoběhem, houpe se, stačí prošlápnout plyn a je klid. Někdy se objeví (náhodně) problém nastartování..takový ten případ, kdy sednu do studeného auta, motor chytne na drc, ujedu dvěstě metrů, chcípnu a pak se mu znovu nechce, musím chvíli točit. Tyto problémy mají prý dvě možné příčiny, buď je to nevyladěný management motoru v EEC nebo vadné čidlo klepání (jehož chybu mi i diagnostika vyplivla), tak ho zkusím vyměnit a uvidíme.
No..to jsem se nějak rozkecal. Kdyby byl zájem o zkušenosti po roce a půl ježdění, používání, opravách a tak...ptej se.