fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
KOLIK VYDRŽÍ km BENZINOVY MOTOR http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=29804 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | kulhy74 [ 09 črc 2010 01:35 ] |
Předmět příspěvku: | KOLIK VYDRŽÍ km BENZINOVY MOTOR |
Ahoj Fordaci, jsem prave pred koupi sveho noveho vozu Ford Mondeo s timto motorem> 1.8 16V 81kW, rok 2001, najeto servisovanych dle knizky 173 000 km, hatchback 5dv. cena 129 tis. Kc moje otazky jsou> neni to uz moc km na bezinovy motor? NEBO JE TO JESTE V POHODE chtel jsem puvodne Vznětové 2.0 TDCi 85kW, ALE VSICHNI MLUVI O PROBLEMU S NAFTOU NEDOKAZU SE TED ROZHODOUT MAM TU NABIDKU TOHO BENZINU AUTO VYPADA KRASNE JEN NEVIM 173 tis Km neni to moc? na cenu 129 tis, Kc nenajezdim toho moc, vetsinou mesto praha, kratke useky pomozte poradte dekuji vam |
Autor: | otas.pe [ 09 črc 2010 07:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Jestli ti můžu poradit, tak nekupuj naftu, ale to už jsi se rozhodl správně. Za druhé nekupuj ani 1.8 benzín, sežeň raději 2.0 107kW. Já ho mám už rok a jsem moc spokojenej. Ta 1.8 ti bude stačit maximálně, když pojedeš sám. Ale jakmile auto naložíš, sednou si do něj 4 lidi a pustíš klimatizaci, tak je 1.8 v koncích a odmění se ti vyšší spotřebou než 2.0. Musíš si uvědomit, že Modeo je poměrně těžké auto. Co se týká kilometrů, tak ty bych vůbec neřešil. Já mám najeto 197 000 km a auto je naprosto v pohodě. Měním jen spotřební věci - olej, filtry, naposledy ložisko zadního kola. Podle mě ten motor při správné péči musí vydržet minimálně 400 000 km. |
Autor: | kulhy74 [ 09 črc 2010 08:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
problem je ale ze naftaka maji vsude, s benzinu 2.0 je pomalu |
Autor: | Lubak [ 09 črc 2010 09:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Záleží jak jsi náročný na výkon silnější 1.8 není uplná tragedie. 2.0 je podstatně lepší. Pokud jezdíš krátké tratě tak rozhodně benzín, tomu by nafta rozhodně nevyhovovalo. Jinak, že se všude píše s problémy u nafty a proč také?Vesměs to jsou všechno auta se stočenejma km nebo problém s kvalitou nafty a to není pouze u fordu. Jinak benzinovej motor pokud mám péči - včasné výměny náplní atd. tak 170 tis. km je nic. |
Autor: | Wizzy [ 09 črc 2010 09:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Mohu potvrdit vše, co se tu píše.. Je to rok a půl, co jsem sháněl mk3 mondeo pro sebe, výhradně benzín. Co jsem procházel bazary, tak všude třeba deset kombajnů a všechno nafta. Pak jsem sehnal pěkný kombajn tehdy 125 tisíci km, dnes máme 166 apořád pohoda, ten motor má jednu slabinu (cca do roku 2003) a to jsou vířivé klapky v sání, mají poddimenzované uchycení a jak se vyklepou, tak je motor "šňupne" a je zaděláno na průšvih. Jejich odtstranění nebo výměna je ovšem za pár šušňů oproti repasi čerpadla, vstřiků nebo turba u TDCI... TDDI je trochu méně cimprlich na naftu, zase je to starší konstrukce. Jinak ten benzínový motor je nesmrtelný, Duratec 2.0 107kW jede dost slušně a i s tím těžkým hebedem docela pěkně hejbe, není problém si při rozjezdech hrábnout, motor má sílu, spíš je problém ji přřenést při té váze na silnici. Záleží na kolech. Standartně je to na 205/55/16, což nevypadá špatně, ale ty kola jsou na to auto relativně malé. Pohodlí na nich slušné, ale je to takové gumové... Já teď shodou okolností (v osmdesáti jsem na klikaté okresce přejel žulovou kostku tak 20x20cm, kolo i s diskem na sračku, ale ustál jsem to, autu ani mě se nic nestalo) jezdím na 235/40/17 a je to úplně jiné kafe, z auta je bezva motokára, i ten těžký kombajn zahejbá jak po kolejích. Je znát, že ty kola víc tahají za volant, víc "žerou" brzdy, spotřeba taky trochu vylezla, ale ta jistota vedení a pocit z jízdy za to stojí. Nehledě na to, že to pěkně vypadá No a zpět k motoru.. Pokud má pravidelnou údržbu a vyřešené klapky, tak vydrží bez problému třista, má řetěz, takže žádné crcání s rozvodama...když ho točím, tak trochu baští olej, ale žádná tragédie. Další potenciálně slabší místo je termostat, který sám o sobě stojí dva a půl.. Ale jestli se nemýlím, tak nafta má snad dva, tak je to prašť jak uhoď, navíc to rychle topí, nafta má s tím v zimě problém. A na krátké trasy je to tragédie, spotřeba jak u benzínu. Jinak já měl trochu smůlu na kus, měnil jsem už kde co (ani se mi nechce rozepisovat co všechno, poblil bych se z toho...jak to auto čím dál víc prolejzám, tak se utvrzuju v názoru, že jsem měl extrémní smůlu na kus, zjevně to auto bylo utopené), kupodivu se mě typické problémy jako zadní náboje a koroze dveří (které Ford v rámci desetileté záruky měnil) se mi vyhnuly. Můj názor je, že to auto je funkčně a designově velmi povedené, mk3 Mondeo kombi vypadá dokonce jako by jako kombi i bylo navržené, ne jak hatchback s batohem, jak vypadá většina kombajnů. Problém je v poddimenzování celé konstrukce, to auto je dělané tak na 5-7 let aby vydrželo bez zásadních investic. Evergreen jsou zadní tlumiče a náboje, u kombi kupodivu méně, asi se s větší zátěží počítalo. Jinak podvozek obecně je i na takový parník velmi dobrý a ve spojení s dobrými koly i v zatáčkách překvapí, ale ta hmotnost z toho hadimršku nedovolí udělat, je to spíš takový dálniční stíhač. Zajímavé je třeba, že mám třeba ještě pořád původní výfuk, resp. od středu až po zadek, sice tlumiče už nic moc, je z toho zajímavý chraplák, ale nikde ani dírka. Na druhou stranu už jsem měnil vysypaný katalyzátor (nějaký uni od bosalu) a vlnovec před ním. Brzdy jsou dobře dimenzované, i na tu hmotnost, kupodivu se napříč všemi motorizacemi dělají stejné.. Jo ještě k motoru, zvláště ty z prvních sérií (můj případ) mívají problém s volnoběhem, houpe se, stačí prošlápnout plyn a je klid. Někdy se objeví (náhodně) problém nastartování..takový ten případ, kdy sednu do studeného auta, motor chytne na drc, ujedu dvěstě metrů, chcípnu a pak se mu znovu nechce, musím chvíli točit. Tyto problémy mají prý dvě možné příčiny, buď je to nevyladěný management motoru v EEC nebo vadné čidlo klepání (jehož chybu mi i diagnostika vyplivla), tak ho zkusím vyměnit a uvidíme. No..to jsem se nějak rozkecal. Kdyby byl zájem o zkušenosti po roce a půl ježdění, používání, opravách a tak...ptej se. |
Autor: | Perňa [ 09 črc 2010 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Mám 1.8 a natočeno 215tkm....max.spokojenost.....neměnil bych |
Autor: | otas.pe [ 09 črc 2010 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
kulhy74 píše: problem je ale ze naftaka maji vsude, s benzinu 2.0 je pomalu To já vím moc dobře. Chce to nechvátat a shánět. Já sháněl asi 2 měsíce, než jsem narazl na to co jsem chtěl a co teď mám. Jinak jak koukám tak Wizzy měl opravdu asi smůlu na kus. Já za ten rok pouze ten zadní náboj z dažších věcí. Klapky jsem zatím neřešil, protože nerachtají. Co se spomínané koroze týká, já mám v záruce měněné 2 dveře a letos mi v záruce opravovali 5-té dveře. Ale koroze se chytá pouze lemů dveří - pravděpodobně chyba technologie v počátcích výroby. |
Autor: | Wizzy [ 09 črc 2010 10:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Perňa píše: Mám 1.8 a natočeno 215tkm....max.spokojenost.....neměnil bych Perníčku jenže tvůj Zetec je trošku jiná konstrukce, než to co cpou do mk3 |
Autor: | Wizzy [ 09 črc 2010 10:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
otas.pe píše: ...Jinak jak koukám tak Wizzy měl opravdu asi smůlu na kus. Já za ten rok pouze ten zadní náboj z dažších věcí. Klapky jsem zatím neřešil, protože nerachtají. Co se spomínané koroze týká, já mám v záruce měněné 2 dveře a letos mi v záruce opravovali 5-té dveře. Ale koroze se chytá pouze lemů dveří - pravděpodobně chyba technologie v počátcích výroby. Já mám právě všecky dveře i náboje v pohodě. Buď to řešil už germánec přede mnou, nebo se jim tohle náhodou povedlo. Zato těch jinejch věcí..darmo mluvit. Ale to je spíš problém toho mého kusu. |
Autor: | otas.pe [ 09 črc 2010 10:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Já právě myslel ty ostatní věci. Jinak já měl taky náboje v pohodě. Odešel ze dne na den. Je tady o tom téma. 2 Dveře měnil první majitel přede mnou, já řešil jen ty 5-tý dveře. Taky je tady o tom napsáno někde. |
Autor: | balu [ 09 črc 2010 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Myslím si, že 2,0L benzín v MKIII je nejpodařenější a nejvyrovnanější motor od fordu, jak na životnost, spotřebu, výkon a náklady na údržbu. Jsou tam dávány i jiné benzíny a nafty, ale tam zase jdou do popředí věci, něco za něco, spotřeba - drahé opravy , výkon - spotřeba, spotřeba - poruchovost. Stačí si jen vybrat ale má volba by byl opět benzín. |
Autor: | Perňa [ 09 črc 2010 11:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Wizzy píše: Perňa píše: Mám 1.8 a natočeno 215tkm....max.spokojenost.....neměnil bych Perníčku jenže tvůj Zetec je trošku jiná konstrukce, než to co cpou do mk3 To je úplně jedno,né....sorry že jsem přidal trochu kyselého do mlejna..... |
Autor: | kulhy74 [ 09 črc 2010 14:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
TAKZE JAK TU Z VAS POSLOUCHAM, MUZU JIT DO TE KOUPE? nebo cekat na 2.0 1.8 16V 81kW, rok 2001, najeto servisovanych dle knizky 173 000 km, hatchback 5dv. cena 129 tis. Kc - byl jsem se podivat na STK kdyz mu ji davali (dovoz z nemecka) a koroze neni mozna nekde ukryta cihajici. 9 let stare auto. - do motoru oni nevidi, ale prej to brzdi, klima taky jde, nic neklepe - interier velice pekny musel to mit nejakej german pouze v garazi a jezdil jen za slunicka ted 11 litru ve meste si to vezme, s tim pocitam. |
Autor: | balu [ 09 črc 2010 15:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Jestli je v takovém stavu jak píšeš, tak do něj jdi. My jsme jen psaly klady a zápory všech motorizací a u té 1,8 benzín je jen znát , když se kára naloží, úbytek akcelerace. Jinak motor je bez závažných poruch, držák a přežije určitě kastli. |
Autor: | otas.pe [ 09 črc 2010 16:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Jen taková poznámka, nepadlo tady myslím, co je to za výbavu.. Je to Ghia? Jinak cena mi přijde trošku vyšší na tenhle ročník. Já koupil moje před rokem za 110 000,- a je to koupené v ČR jako nové, je to se serviskou a po prvním majiteli, výbava Ghia. Navíc jsem k tomu dostal sadu zimáků na diskách a střešní nosič Thule. Tak to jen k té ceně. |
Autor: | tomin [ 09 črc 2010 17:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Zalezi co cekas za vykony, ale ja bych trochu odporoval tady klukum co se tyce vykonu te 2.0. Do toho tezkeho kombiku bych to bral jako MINIMALNI motor. (Osobne bych spis sel do V6, ale to je asi do jine diskuze) 1.8 bych nechtel. Clovek tu 2.0 rozhejbe na 160 na dalnici celkem normal, ale ta vaha je z toho auta tak nejak citit. Podvozek je ale velmi dobry. To auto ma rado zatacky i kdyz je tezke. 170.000km pro udrzovany motor (spravne vymeny oleje, ...) je pohoda. Stejne vetsina aut tady ma nalitano 3XX tis. a vetsina majitelu o tom nevi, ze ... |
Autor: | Lubak [ 09 črc 2010 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Tak myslím, že 1.8 pro někoho kdo jezdí na pohodu bohatě stačí, není to žádné letadlo, ale dá se s tím jezdit docela rozumě, pokud chceš víc komfortu běž do 2.0. Ale jak říkám i 1.8 splní nároky běžného uživatele. A ta cena se mi zdá taky malinko vejš, vše je samozřejmě o výbavě a skutečnému stavu |
Autor: | Krtek-NA [ 09 črc 2010 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Wizzy píše: Perňa píše: Mám 1.8 a natočeno 215tkm....max.spokojenost.....neměnil bych Perníčku jenže tvůj Zetec je trošku jiná konstrukce, než to co cpou do mk3 Rodina DURATECů je povedená rodinka, jen to malinko pčehnali s klapkama, ale dá se řešit... balu píše: Myslím si, že 2,0L benzín v MKIII je nejpodařenější a nejvyrovnanější motor od fordu, jak na životnost, spotřebu, výkon a náklady na údržbu. Jsou tam dávány i jiné benzíny a nafty, ale tam zase jdou do popředí věci, něco za něco, spotřeba - drahé opravy , výkon - spotřeba, spotřeba - poruchovost. Stačí si jen vybrat ale má volba by byl opět benzín. Podle mě je nejlepší v Mondeu V6, ale až ta 3 litrová v MKIII. Je to věc názoru, dvoulitr je taky super, ale já preferuji výkon a u tohoto i krásnej zvuk. Teď jsem to dočet do konce a Tomin je můj člověk |
Autor: | kulhy74 [ 12 črc 2010 00:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
tak Ghia to neni zcela urcite. je to Ford Mondeo 1.8i 16V r.v. 2001 najeto 164 000 km cena 129 000 Kc zda se mi to dost na to auto. ABS, nastavitelný volant, centrál dálkový, el. okna, el. zrcátka, posilovač řízení, vyhřívaná sedadla, imobilizér, CD přehrávač, aut. klimatizace, el. seřiditelná sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, 6 x airbag, manuální převodovka, tónovaná skla, originál autorádio, otáčkoměr, dělená zadní sedadla, venkovní teploměr, plní "EURO III", zadní stěrač, eq_mlhovky, bez palubniho pocitace dovoz nemecko bazar Domstadt.de je pravda ze na sobe nema zadnej skrabanec, jako nove, do motoru clovek nevidi ale snad je ok v tom se mi moc libi, ale desi me ta spotreba 11 litru po meste. Protoze budu prevazne jezdit mesto Prahu a jednou za mesic nejaky vylet po dalnici. pocitam tak mesicne 900 km max. tak tu pocitam> 31.50 natural x 11 l = 3.45 kc / km mondeo benzin 30.70 nafta x 8 l = 2,45 kc / km mondeo v nafte coz mi za mesic dela 900 kc rozdilu a to je 900/30.7 kc coz je 29 litru nafty coz je o 350 km moznost navic. a ted mi certe porad mi se rozhodout, beznin do mesta? mozna mene udrzby a pece o motor ale za jakou cenu nebo hyckat motor naftu pouze kvalitni + obcas nejake aditivum. nechat motor chvilku zahrat nez bude jezdit po praze. Ale o 12 tisic mene za PHM za rok. tak ted muzete poradit, nedari se mi rozhodnout. |
Autor: | tomin [ 12 črc 2010 00:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: KOLIK VYDRI km BENZINOVY MOTOR |
Diesel se ti nezahreje ! Ma velkou ucinnost a tak hreje znatelne mene nez benzin ! Proto maji bufika na topeni. Ano, benzin te vyjde trochu draz v tom co jsi napsal, ale nejak tam nevidim u dieselu polozky jako: - Xta vymena vstriku - generalka vysokotlakeho cerpadla - generalka turba atd. Tohle bude dlouha debata. Moje dalsi auto pro zenu bude Focus 1.6 nebo 1.8 a hned tam pujde LPG. Asi tak. Kdybych ho vul dal do Escorta hned co jsem ho koupil, uz bych byl dneska davno v plusu. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |