fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Volnoběh Mondeo Duratec
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=30343
Stránka 4 z 4

Autor:  chobot [ 07 říj 2013 12:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

tomin píše:
Taky to muze kontrolovat jen s pomoci MAP sensoru. Pozna tam mirne zvyseni tlaku po otevreni EGRu.

K tomu bych se priklanel i ja, nejak to kontroluje, ale na specialni senzor to nevypada.

Autor:  chobot [ 24 říj 2013 12:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Tak jsem v ramci dalsich pokusu zkusil odpojit EGR (pouze konektor) a po najeti cca 300 km adaptace vypadaji podle me lip. Nemazal jsem je pred pred odpojenim, jen jsem to nechal jakym smerem se to bude hybat.

Pred opojenim EGR konektoru:
Obrázek

Po ujeti cca 300 km s odpojenym konektorem:
Obrázek

Dalsi krok bude teda asi pokus o vycisteni EGR.

Autor:  Yeshterr [ 10 úno 2014 14:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Hel, ten chrčivej zvuk při padání otáček - nebyla to náhodou volnoběžka altíku? Jestli jsi to teda řešil...

Autor:  chobot [ 10 úno 2014 21:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Zatim neresil, mam v planu zkusit vycistit EGR, ale az na jare. Nemam to kde delat, tak se mi do toho ted v zime moc nechce a krome toho divnyho startu a adaptaci nepozoruju jiny problemy. Pred zimou jsem jeste sundal krokac z EGR, ale ventil se vracel naprosto ciste - podle nejakyho anglickyho fora by se melo podle spatnyho vraceni poznat, ze EGR potrebuje vycistit, tak nevim. S tou volnobezkou to je dobrej tip, zkusim to proverit jestli to neni tim.

Autor:  Malfis [ 10 úno 2014 22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Volnoběžka altiku??

Autor:  Yeshterr [ 11 úno 2014 00:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

No když už je hodně v řiti, tak si při padání otáček motoru takhle zachrčí. Ale to se dá takhle z videa blbě identifikovat. Když je načatá, tak občas kovově zaklepe.

Autor:  chobot [ 24 srp 2014 14:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Ahoj,

zkusim to tady trochu ozivit. Muj problem se studenym startem a osklivyma adaptacema pretrvava. Behem posledniho roku jsem nechal vymenit deravej vlnovec vyfuku. Vycistil EGR, teda spis zkontroloval, protoze byl cistej. Nechal pro jistotu zmerit tlaky (vsechny valce pres 16 bar, rozdily male).

Pri mereni tlaku jsme si vsimli, ze svicky na valci 1 a 4, jsou jinak opaleny nez na valci 2 - 3. Nevim jak to presne popsat, dve byly takovy tmavsi. Tak jsem si rikal, ze by to mohlo byt od zapalovani a vymenil pro jistotu jeste civku (svicky a kabely jsem v minulosti taky menil a zasadni zmenu to neprineslo). Zadna zmena nenaslala. Odpory vsech vinuti jsou stejny na obou civkach.

Jeste zkusim promerit osciloscopem primar civky - jestli buzeni civky je stejny pro valce 1-4 a 2-3.

Budu rad za jakykoliv dalsi napady co proverit.

Autor:  chobot [ 27 srp 2014 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Tak jsem se podival na rizeni zapalovaci civky osciloscopem a zda se mi to v poradku. Faze horeni jiskry na obou kanalech mirne kolisala - cca od 1.5 ms do 2 ms. Tak nevim, spis se mi zda, ze ty vysoky adaptace asi nesouvisi se zapalovanim, nebo je na tech prubezich neco neco spatne? Predem diky za rady.

ObrázekObrázek

Autor:  tomin [ 27 srp 2014 17:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Mas to pekny, rekl bych.
Min. vidim tak 1.7ms a to je v pohode. Ja mel na Duratecu 1.5ms a chodil jak za mlada.
Jakmile tam bylo cca 0.8ms, uz to vynechavalo.

Autor:  chobot [ 27 srp 2014 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Diky, akorat pokud teda tady neni problem tak uz nevim :o Neco se vstrikama, pripadne lambda? Kdyz to vezmu postupne, tak uz jsem po koupi auta vymenil svicky za original, cistil volnobeznej ventil a klapku, vymenil deravou hadici odvetrani klikovky, preventivne vymenil zapalovaci kabely, palivovej filtr a MAP. Letos nechal vymenit deravej vlnovec a nakonec zkusil vymenit civku. Jak jsem psal vyse, tak pri mereni tlaku jsem si vsiml, ze dve svicky maji jinou barvu nez druhy dve. Ma cenu zkusit vymenit svicky jeste jednou kdyz uz to vypada, ze zapalovani je ok? Jeste bych premeril tlak paliva v liste, ale musim vymyslet kde.

Autor:  chobot [ 14 zář 2014 17:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Tak jsem v ramci dalsich pokusu mkrnul na svicky, protoze se mi pri mereneni komprese zdaly ty dve prostredni jiny nez krajni dve, ale asi se nam to jen zdalo :) Vypadaji ty svicky tak jak by mely? Me se zdaji v poradku, ale treba nekdo zkusenejsi bude mit jinej nazor. Diky.

Obrázek

Autor:  chobot [ 11 lis 2014 21:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

V ramci dalsich pokusu a hledani priciny divnych adaptaci jsem si rikal, ze zkusim pozorovat hodnoty z diagnostiky za jizdy. Ujel jsem takhle asi 10 km. Zaujali me dve veci. Nepodarilo se mi dosahnout zatizeni motoru vetsiho nez asi 40% (MAP system) a i kdyz byl motor ohraty (voda cca 100°C) tak doslo parkrat na chvili k prepnuti rizeni motoru z uzavrene do otevrene smycky. Dokazal by mi to nekdo vysvetlit?

Autor:  tomin [ 12 lis 2014 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

Ty procenta zatizeni uz mi hlasil i nekdo jiny. Kontroloval jsem prepocet PIDu a ten sedi spravne. :roll:
Zkus si pripadne dat do grafu pid "LOAD" a take "OBD.LOAD".
Myslim ze OBD.LOAD bude dobre.

Otevrena smycka za jizdy je normalni. Pri brzdeni motore, nebo pri plnem plynu (na nekterych autech jen do urciteho kvaltu !).

Autor:  chobot [ 14 lis 2014 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh Mondeo Duratec

diky za vysvetleni. Pid OBD.LOAD vypada, ze dava smyslupny udaje.

Stránka 4 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/