fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 21 kvě 2024 22:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 01 čer 2011 19:55 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Ahoj mám takový problém.Před nedávnem jsem koupil Mondeo MK3 2.0l Duratec na plyn (stag 300 plus). Problém spočívá ve velmi špatných adaptacích (plusových) a to jakj na plyn tak na benzin.Vzdy zhruba po 100km se rozsivi porucha motoru (system to lean).Tak jsme se smím známým automechanikem pustili do hledání problému.Takže jsou obě lambdasondy nové nová,váha vzduchu nová (nemá to klasický maf ale tmap) nové svíčky nový palivový a vzduchový filtr odvetravani klikove skrine se docasne zaslepilo aby byla jistota ze to opravdu nikde neprisava vzduch ale stale zádný náznak zlepseni.Co je zarážející že Forddiag mi na tech budíkách ukazuje šířka pulzu stále nula jinak je vše ok.Bud teda je nejaký problém v programu ze to nevycte z jednotky a nebo co me napadlo ze v tom ma prsty ten plyn.I kdyz jedu na benzin tak ridici jednotka plynu je stale spojena s benzinovou a jestli je mozne ze ta nejak blokuje zmenu sirky pulsu paliva(ta je nastavena na nejaky default z duvodu nejake vady nejakeho cidla kdyz tam montovali plyn)a tim padem jednotka pridava palivo ale sirka pulzu zustava nezmenena takze palivo vlastne nepridava tak jednotka pridava furt dal az dosahne stropnich adaptaci a rozsviti kontrolku motoru ze je smes chudá.Jeste dalsi voditko je ze to trochu strili do sani takze ta smes opravdu chudá bude.Za vase napady a namety budu vděčen :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 čer 2011 09:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ahoj. (odsunul jsem tvuj dotaz do zvlast tematu)
Budik "sirka vstrik. pulzu" na Duratecu nechodi. (V posledni verzi sw by mel zustat budik po spusteni zivych dat sedivy)
Takze to bych neresil.

Co znamena "a to jak na plyn tak na benzin" ? Zkousel si dlouhodobe jezdit na benzin ? Nebo alespon kratkodobe, ale po predchozim vymazani adaptaci ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02 čer 2011 22:06 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Smazaní mapy + najetí cca 200km jen na benzin-rozsvicení kontrolky motoru chyba SYSTEM TOO LEAN.smazání mapy najetí cca 200 km na plyn a stejná závada.Mapy jsou temer totožné jen na plyn ve vysokých otačkách jednotka ubírá(zrejme nastavení plynu) obrazek s adaptacema bohužel nemám ale je to cele červené a na maximu cca 6 políček.Jeste me napada jestli to nemuze delat druha lambdasonda za katalizatorem na osciloskopu ma první lambdasonda cca az k tem 0,9v a za katalizatorem druha lambda sonda jde tak max do 0,7v (nejsem si jist co presne dela katalizator s kyslikem) ale obe lambdy kmitaji dle me dobre jen ta druha nema tak vysoke vykyvy jak ta prvni.Jeste jeden takovej postreh ze kdyz skocim po ranu do auta a je chladnejs cca kolem 12 stupnu a hned vyjedu a dam plny plyn tak se auto zacne uplne dusit tak musim pustit plyn a pomalinku pridavat ale kdyz se to po chvilce zahreje tak uz je to OK.Jeste me napadlo vymenit kabely v domeni ze treba auto obcas nezapali a do vyfuku prijde nespaleny kyslik ale myslim ze bych to pocitil na vykonu kdyby nejaky valec vynechaval..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 čer 2011 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Lambda za katem je tam kvuli kontrole katu. To bych neresil.
Co cidlo teploty vzduchu ? U MAP systemu je dulezitejsi, nez u vahy.
Ty adaptace by to chtelo videt. Jaka tam jsou procenta a kde ...

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 čer 2011 12:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
U tohoto Duratecu je čidlo teploty vzduchu součástí MAPu...

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 03 čer 2011 12:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jsem blbej, neuvedomil jsem si to. Proto je to TMAP :oops:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 čer 2011 16:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 17:27
Příspěvky: 13
Bydliště: Břeclav
Nevím jestli jde o podobnou závadu (já nemám plyn), ale mám stejnou chybu - směs příliš chudá (P0171). Adaptace byly naposled následující:

Obrázek

Edit: Jen doplním, že mám vyndané klapky sání, dírka po osce zaslepena, ale s tím dřív nebyl problém.

_________________
Mondeo MKIII, 2001, Duratec HE 2.0
Escort rv 97, 1.4, 5ti dvéř, ABS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 10:51 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Jo adaptace vypadaji skoro stejne jen ja tam zeleneho nic nemam.Klapky jsem take vyndaval ale pochybuju ze na to maji vliv.Dle procitani fora bez klapek jezdi plno lidi a vsichni bez problemu.Chybu to napise az kdyz podle me tak cca 5 tabulek je na maximu (ten duratec ma maximum 12.5).Dalsi vec co se chystam udelat je pretesnit komplet sani tj 4xnove tesneni k hlave 1x tesneni egr a novej ventyl na klikovku.Ohledne toho LPG me jen vrtalo hlavou jestli neni nejak mozne ze i kdyz jedu jen na benzin tak jestli ta jednotka lpg to nemuze nejak narusovat.Jeste jsem chtel poprosit nekoho kdo ma stejny motor DURATEC HE 2.0 jestli by byl tak hodny a zmeril jaký tlak paliva ma na tom ventilku na liste se vstrikama.Neni dost dobre poznat jestli ten ventilek ma tlak z cerpadla nebo uz tlak po regulatoru.Merili jsme na jinych fordech (siera,scorpio) a tam byl tlak ca 2.5 a pri pridani plynu se tlak hybal ale na mem duratecu mam standartne cca 3.9 trvalych ale nelze urcit jestli je to tlak cerpadla nebo regulatoru (i etzold pise o tomto tlaku ale zda se mi to podezreli) protoze kdyby byl regulator nefunkcni tak by na vstriky sel mnohem vetsi tlak a ty by se nemuseli poradne otevrit tudiz by tam slo mene paliva a motor by pridaval ale mozna je ten tlak tak spravne (nemam scim porovnat).Az pretesnim sani tak dám vedet jestli nastala nejaka zmena.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 11:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Tlak za cerpadlem je stejny jako v railu, tedy ten, co udrzuje regulator.

Na prisavani to moc nevypada, protoze to dole vypada lepe a nahore hure. Prisavani se nejvic projevi
v mistech, kde je vzduchu malo = volnobeh, ...

Vetsi tlak v liste by znamenalo zelenou tabulku - jednotka by musela ochuzovat.

Ohledne tech 12.5% jako doraz - myslim ze je chyba v programu - rekl bych ze to ma byt 25%, stejne jako na Zetecach, tedy 2x tolik. Opravim. :oops:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 20:58 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Tak ja osobne mam cervenejsi tabulky v nizsim spektru otacek nez ty zde ukazane (pokusim se dodat vlastni adaptace,kabel vlastni kamos).Ohledne toho tlaku na liste se vstrikama.Na liste je tlakovy regulator (ten kloboucek mezi 2 a tretim vstrikem) a do listy vede jen jedna hadice tudis v te hadici podle me vede trubka kudy pujde benzin spatky a na zacatku te listy je normalni ventilek z kola kde zmeris tlak ale nevim zda merim tlak cerpadla a nebo jiz tlak zredukovany tim tlakovym ventylem (nevim jak lip to napsat snad to pochopis :-) protoze kdyby tam byl odost vetsi tlak nez tam ma byt tak by to na striky tlacilo mnohem vetsi silou a ten by se nemusel poradne otevrit,proto jednotka pridava(jelikoz pridava jak na lpg tak na benzit tak kdyby to bylo tim tlakem tak pocitam ze je lpg uplne blbe nastaveny)proto vsechno testuju na benzin vzdy tak cca 100km.Dalsi namety na co se zamerit bych uvital (kabely ke svickam,civka,cidlo na predstih atd)nechce se mi jezdit do forda by me poslali do haje ze tam mam plyn a chtely by jeste nekrestansky penize :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 21:13 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
2 nneerroo:
ty tvrdis ze Duratec ma na commonrail pripojenu jen jedinou hadici s benzinem ? Zadnou vratku ?
Na co by tam pak byl ten "kloboucek"/regulator ? Jak by mohl regulovat tlak ?
Ford ma returnless system, tedy jen s privodni hadici + sensorem tlaku v liste, ale tam pak EEC reguluje tlak v liste pomoci zmeny buzeni cerpadla a zadny hribek tam pak neni. To pouzivaj na Mustangu V8.
Teorie s moc velkym tlakem a nemoznosti otevrit vstriky je podle mne licha. Pochybuju ze by cerpadlo na Duratecu bylo schopno udelat tak vyznamne vyssi tlak. To by ho pak vsichni tuneri s turbama montovali do svych aut a nekupovali by drahe tunerske. :-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 08 čer 2011 22:21 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
U bezínu je tlak na liště stejný v jakýchkoliv otáčkách.Čerpadlo je elektrické. Přidáváním plynu se nezvyšuje tlak, ale prodlužuje doba a velikost otevření vstřiku do sání. U nafty musí být vracečka, protože vysoký tlak je tvořen mechanicky pístky, závislý na otáčkách a přetlak se musí někde odfouknout a od toho ta vracečka je. :lol:
U benzínu si většina plete vracečku vedoucí od nádrže k motoru s odvětráváním . kde tato hadička vede přes uhlíkový filtr řízený elektricky , a filtrované výpary jsou odváděny do sání zároveň s výpary skříně přes ERG ventil. :-D
A to vše si řídí ŘJ informovaná lambdou co zrovna do sání přifoukne. :-D

Můj názor je takový, že jsou přidřený vstřiky do sání, protože stálé ježdění na plyn , nijak nemaže, proto se musí jednou za čas, protáhnout motor na benzín. A až je pozdě již benzín nepomůže. :(

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 00:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
U benzinu je tlak v liste konstantni, ale jen proti tlaku v sani.
A jelikoz se v sani meni proti atmosferickemu, meni se i paliva. Na volnobeh je tam tedy jiny tlak (proti atmosfere), nez je pri pridanem plynu. Proto je tam ten regulator.
viz. http://autospeed.com/cms/gallery/articl ... a=2636&i=3
Obrázek
Nevim jestli Vase Duratecy uz maji returnless system, kde je jen jedna hadicka (Zetecy to nemaj a maj tedy 2 hadicky).
U jedne hadicky (=returnless) by tam pak nebyl zadny regulator tlaku a misto toho by na liste byl nasroubovany FRP (fuel rail pressure) sensor. Podle nej pak ECU zase meni tlak v liste podle aktual.tlaku v sani.
Mladsi Duratec asi ma returnless, viz.: http://forums.focaljet.com/duratec-tuni ... ction.html

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 00:05 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
http://www.imghosting.cz/view-48IMAG0110.jpg Tak jsem to byl jeste vyfotit :-) Nevim merily jsme to na siere i scorpiu a na volnobeh ty auta mely 2,5 baru a pri zmene plynu se tlak menil(nasroubovanej merak tlaku na tom ventylku).Duratec na mondeu ma porat 4 bary.Tak nevym jestli to je teda jinak konstrukcne resene nebo k cemu tam ten ventyl teda je.Zas takovy odbornik nejsem :)Vis myslel jsem to tak ze na ty vstriky tlaci vetsi tlak nez s kterym oni maji pracovat a proto se treba spatne otviraji..
Balu:Kdyby byli pridrene vstriky tak by byla mala pravdepodobnost ze na plyn by to delalo skoro totozne mapy jak na benzin.To by musel byt uplne rozhasenej.Ale moznost tam je to nevylucuju.Auto na plyn jezdi rok.Nejsem zadny odbornik tak si necham poradit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 00:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Takhle vypada klasickej return system. Opravdu pod tim ventilem neni vyvedena vracecka do nadrze ?
Ta hadicka z nej do sani (doprava od ventilu) je tam prave kvuli zjistovani tlaku v sani.
Jestli se ti fakt nemeni tlak v liste ani o trochu pri zmene plynu volnobeh/podlaha, tak by mel byt ten ventil KO.
Ja to nedavno zkousel na Zetecu co to dela. Odpojil jsem tu hadicku od sani. Nemeril jsem pak sice primo tlak, ale koukal jsem na adaptace a ty se zacly okamzite menit.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 11:43 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Podle me vracecka vede uvnitr privodni hadice jokoby 2v1 :-)Prave to mi prislo divny ze tam je regukator a ventilek ukazuje porad stejne at delam co delam.Pro to bych potreboval jestli by nekdo nebyl tak ochoten a na tomto motoru to nezmeril podud ma moznost :) novy stoji 1500 a ty nechci jen tak vyhodit kdyz si nebudu alespon trochu jisty.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 11:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Muzu to zkusit, ale az v pindeli.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 11:47 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Byl bych ti velice zavazan :-) Ale musi to bejt duratec z mk3 nejlepe 2,0 i kdyz to je schodny s 1,8.Nejsem si jist co by delali vstriky do kterych by slo o 1,5baru vic nez ma jit.Mohlo by to zlobyt.Tak Dik


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 09 čer 2011 11:50 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
JJ, je to 2.0L 145PS Duratec z '2000

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 čer 2011 19:39 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2011 19:34
Příspěvky: 24
Tak sání je komplet pretesnene s novym ventylem na klikovku.Pri te prilezitosti se merili i tlaky ve valcich cca 14 na kazdem valci.Ale efekt žádný stale jednotka pridava hodne paliva :( Vrtá mi hlavou co muže zpusobovat to strileni do sani (takovy bublani)...svicky sem skousel dvoje ale bez efektu.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 62 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz