fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=34249
Stránka 8 z 10

Autor:  Krtek-NA [ 24 led 2014 22:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

no mě to dost sere a myslím, že je to zdroj problémů, jinak mapy mám najetý jen okolo 2500 ot/min, což si myslím, že je taky chyba. Dle mýho b se měli projet ve všech rozsahách co Magic umí... :wink:

Autor:  vojbarz [ 25 led 2014 20:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Ahoj, jak presne myslis to ve vsech rozsazich co Magic umi?

Autor:  Krtek-NA [ 28 led 2014 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

jj myslím ,že jo, protože okolo 2500 co mi to dělal, to jede obstojně.. :wink:

Autor:  vojbarz [ 29 led 2014 02:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

No pak je jeste moznost zkusit na otacky mimo 2.500 korekce, budto linearni anebo mapu korekci.

Autor:  Krtek-NA [ 29 led 2014 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Tak jsem konečně u kámoše zprovoznil ten jeho kabel na bigas, ale mám problém s win 8 nejde mi com port...
Zběžně jsem to zkouknul a měl jsem tam přívstřik benzínu, možná proto to bylo furt bohatý, po jeho deaktivaci to je celkem OK. Mohl by mi někdo vysvětlit nastavení toho magicu... myslím, že budu muset mapu ručně doupravit, ale moc tomu zatím nerozumím. A hlavně jak zprovoznit kabel pod win8.
Tady jeden screen... proč jsou rozjetý vstřiky pro bank1 a bank2???
Obrázek

Nevím jak sem dát obrázek... imageshack je nějak napikaču teď

EDIT tak na "osmách" jsem to rozchodil, nacpal jsem jim driver na visty, chodí.... prej čip HXA/XA není podporován :smt019 jen kdyby někdo měl problém to rozjet... :wink:
link s návodem ENG

Autor:  Krtek-NA [ 31 led 2014 18:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Tak záhada odhalena.... i u nový railu je jeden vstřik v prdeli. zkusil jsem ho pomocí magicu hodit do benzínu a hle motor jede jak víno...
přehodil jsem tedy hadičky a kabely abych vyloučil chybu v motoru a opravdu to dělá vstřik, to mám radost :evil:

Autor:  vojbarz [ 01 úno 2014 00:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Krtek-NA píše:
zkusil jsem ho pomocí magicu hodit do benzínu a hle motor jede jak víno...

Ahoj,mel jsem za to, ze toto jsi uz zkusil jako jednu z prvnich veci co jsis zaridi kabel na LPG (to o vypinani jednoho vstiku po druhem jsem psal uz nekdy 2.1.2014). V kazdem pripade dej vedet,jestli vymena vstriku opravdu pomohla ;)

Autor:  Krtek-NA [ 01 úno 2014 01:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Ano ten kabel jsem na svým ntb rozjel dnes, resp. teď už teda včera....
Ale sere mě to, nový raily, ještě, že jsem nebral repasy....
Doufám, že to pomůže, na volnoběhu i za plynem to s prvním vstřikem v benzínu jede dle mích představ. Tak snad se nevysere nic dalšího. Sice mám starší systém, s novýma railama, ale aby se na to za 3000 km vyskytlo tolika poruch... :roll: bůhví co to udělalo s motorem a katama...

Co to tady tak pročítá, tak jem narazil na naklonění do 10%, já mám 18... je to normální u nových vstřiků magic jet???

Autor:  Krtek-NA [ 02 úno 2014 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

vojbarz píše:
Souhlasim s tominem - je to docela maso!

Urcite jsi se uz to nekde tady docetl, ale jenom pro poradek - dlouhodobe adaptace mohou byt max +/- 25%. Takze kdyz tam mas 25%, tak kdo vi jak moc je ta smes chuda. No a samozrejme, ze kdyz je chuda smes, tak auto moc vykonu mit nebude ...

Rozhodne bych zkusil nasledujici:
  1. Smaz dlouhodobe adaptace (ty jsou tak uplne mimo, takze tim nic nezkazis)
  2. Najezdi tak 100-200 km pouze na benzin (at se ti vybuduji adaptace na benzin - idealne tak at projedes rozsah otacek do 3.500 a pro ruzne zateze, takze trebas 30% mesto, 50% okresky, a 20% dalnice). Adaptace si nekde uloz (klidne je i tady posli, at se muzeme kouknout) - pouzijes ji pro budouci porovnani s LPG. Idealni by bylo, kdyby adaptace byly do 5%, aby jsi mohl rict, ze na benzin je vse OK
  3. V LPG softu zmackni F10 at se dostanes na mapu a zvol si rozsah sberu bodu do mapy (doporucuji 2.500 ot) - pokud jsi to prepinal z jine hodnoty, tak se te soft opta, zda-li ma smazat mapu LPG a benzinu, pokud by se te nezeptal, tak obe mapy smaz (graf nesmi obsahovat zadne body)
  4. Najezdi v benzinu tak 2 minuty na kazdy prevodovy stupen 2. a vyse v danych otackach a ruzne zatezi (zacit rovinkou a pokracovat kopcem) a pak jeste pro jistotu dalsich 50 km na benzin, kdy se motor budes snazit drzet kolem nasatavenych otacek (takto se ti vybuduje mapa na benzin a bude se brat jako zaklad pro plyn)
  5. Opakuj pro plyn (uz bez tech 50km navic)
  6. V mape zmackni "Nastav model" a posli obrazek z modelu (F9)
  7. Pak klikni na uloz
  8. body 5. a 6. parkrat zopakovat (doporucuji na stejnou nadrz, at ti do toho nevstupuje ruzna kvalita LPG) dokud se ti budou v mape (F10) body na LPG a benzin prekryvat

Pokud jeste nemas zprovozneny kablik na LPG, tak body 1. a 2. urcite proved, at mas jistotu, ze na benzin je vse OK. Pokud ne a chtel by jsi pomoci a nemas to daleko do Ostravy, tak by jsi se mohl stavit za mnou a nejak to poresime.

Myslím, že najíždět adaptace na benzín je zbytečný, pokud motor jede OK (funkční sondy) motor by měl jet na idealním poměru, takže si myslím, že stačí pouze zahřátý auto a najet mapu na benzín do magicu...
Stejně ty mapy půjdou potom kamsi, protože na ten plyn to nebude ono.
Dále dle manuálu v ENG - kouknul bych na volnoběh na BA na vstřikovací čas a potom posouval plyn tam aby vstřikovací čas BA vstřiku byl stejný... potom tam bude "stejný poměr" a nemělo by to čubit adaptace, ideálně toto provést pro všechny režimy, ale v praxi to není možný.
Jen co příjdou raily, budu testovat, nastavovat.....
Ještě jen tak pro srovnání, máte někdo mapu z V6 jen tak pro info???

Autor:  Yeshterr [ 03 úno 2014 09:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Tak přesně po dvou letech jsem vrátil zpět zapojení PCV, jenž jsem u svého motoru odpojoval kvůli špatným startům. Tenkrát byl v podezření falešný vzduch, letící přes PCV. Po odpojení a zaslepení to ihned začalo dobře startovat. Kvůli předčasné degradaci oleje díky nefunkčnímu odsávání výparů jsem se to rozhodl vrátit zpět smířený s tím, že to začne opět blbě startovat a já budu hledat dál. Je to cca 2 měsíce, spousta startů a motor ani jednou po startu nechcípnul. Čudné.... :D

Autor:  Krtek-NA [ 06 úno 2014 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Jen se zeptám, Ted se hrabu v tom plynu... Je možný aby se mi adaptace rozhodily natolik abych treba neco poskodil na motoru? Je mi o to, že když to vrčí na benzin je hrozne cítit ve výfuku. Pokud jsou funkční sondy ok a to jsou je mužný aby to zajelo tak mimo? Mám z toho trochu strach abych vůbec ještě udělal emise.

Autor:  vojbarz [ 07 úno 2014 10:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Pokud je motor OK, tak ne. Protoze pokud posunes dlouhodobe adaptace jizdou na LPG mimo (treba -20%), tak na benzin ti to lamba sonda donuti se vratit. Vice to asi bude nazorne na tomto obrazku, kdy jsem prepnul z LPG na benzin:
Obrázek
Je na nem pekne videt jak lambda (VEGO) prestala kmitat a diky tomu i kratkodoba adaptace (LAMBSE) se zacala posouvat az lambda zacala kmitat, tak zase vse fungovalo jak ma.

Autor:  Krtek-NA [ 07 úno 2014 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

To jsem si myslel a zaroven jsem to chtel I slyset... kazdopadne po nastaveni nove mapy uz je ro docela v pohode. Az e nekdy dostanu domu k pocitaci, dam fotky jak to vypada u me... sorry za za cz jazyk, ale nemam jeste nainstalovanou cestinu :-)

Autor:  Krtek-NA [ 15 úno 2014 12:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Tak co vy na to??? Stále cukáme v nízkých otáčkách, zkusil jsem malinko natáhnout vstřikovací čas o 9ms tak uvidíme.
Ještě jen info, neměl bych stáhnout reduktor na 1 bar???

Obrázek

Obrázek

Autor:  vojbarz [ 15 úno 2014 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Ahoj, vis o tom, ze kdyz zmacknes klavesu PrintScreen, tak se ti do schranky ulozi cela obrazovka, popr. alt+PrintScreen na ulozeni aktivniho okna. Pak uz to muzes vlozit treba do malovani ..... ale to jenom tak na okraj

No a co se tyce pracovniho tlaku, tak toto jsou me nicim nepodlozene uvahy: .... Pracovni tlak si SW umi urcit sam (v kalibraci mas tlacitko nastav) a je tam napsano, ze by mel byt 0,1 - 0,2 pod hodnotou tlaku ve volnobehu a ze pokud je automaticka hodnota chybne nastavena, tak si to mas spravit. Asi bych vychazel z toho co umi tvuj reduktor. Cele to taky bude o tom, jake mas prumery vstrikovacu, protoze tlak+prumer ti ovlivni kolik casu potrebujes mit otevreny vstrikovac na urcite mnozstvi. Napr. ja mam pracovni tlak na 0.9.

No a pokud ti to cuka v nizkych otackach, tak predpokladam, ze na benzin se to neprojevuje. Pokud ne, tak mas podle me 3 moznosti:
1/ v asistentu konfigurace je na krate 2 moznost prepnuti do benzinu pokud jsou napr. otacky mensi nez X (nemam to vyzkouseno, ale melo by to fungovat) .... toto je ale asi reseni az nebudes vedet kudy kam.
2/ zapnout linearni korekce a upravit pro dane otacky, anebo jeste lepsi je mapa korekci, kde je zavislost i na podtlaku (aktualni korekce je vzdy podbarvena sede)
3/ otevres si model a po nem beha takova zelena tecka (ukazuje kde aktualne v modelu jsi). V okamziku, kdyz ti to bude cukat, tak na dane pozici si pridas bod (pokud neni velmi blizko jiny) a posunes ho (pravdepodobne nahoru, at obohatis smes).

Bohuzel lepe poradit neumim, jsem samouk jako ty ;-)

Autor:  Krtek-NA [ 16 úno 2014 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

No konečně nějaká rada... ale moc nerozumím tomu jak si mám tu hodnotu spravit.... Když mám reduktor šroubem nastaven na 1.3 bar a v programu taky tak je to snad OK, ne?
Jinak snížením tlaku si slibuju prodloužení vstřiku - oni ty raily mají tak 20cm k ventilu, 15cm hadice + něco co jde trubkama. Průměry vstřiků jsou určený programem - nabízí 2,2, ale dle tabulky na krabici od trysek jsem dal trysky 2,4.
V nízkých otáčkách mi to pálí tak na 5, 4 válce.... ale jen při prudší akceleraci, z křižovatky jinak než na 5 válců to nejede.... :(
navíc to tď začlo škubat fest skoro v celým rozsahu, ale to jsem koukal to mi pokurvil líh, na benzín si myslím, že se to srovná, v benz. mapě mi přibylo dost teček mimo mapu, takže na vině je asi líh, pak bych bych zkusil vyměnit svíčky co mají najeto asi 15000 km, jinak fakt nevím. :?: :?:

EDIT jen se zeptám, naklonění 27% je normální??? zpoždění jsem dal 0.9ms

Autor:  vojbarz [ 17 úno 2014 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

No pokud tam mas nastaveno 1,3 (a opravdu to tech 1,3 dava), tak pak to mas spravne.

S tim, jestli ti pomuze snizit tlak ti neporadim (proste nevim, nemam zkusenosti). To by se chtelo zeptat nejakeho zabehaneho plynare.

Svicky menit po 15kkm ? To mi prijde celkem brzo (teda pokud jsi tam mel ty co tam patri). Ja tam dal NGK LPG Laser Line 5 z polska, kdy byly za cenu jako obyc NGK u nas. Ale bohuzel od te doby co pracuji z domu, tak najezdim strasne malo, aktualne na tech svickach mam cca 14kkm, takze nemuzu porovnavat. Ale v nissanku jsem svicky preventivne menil co 30-40kkm.

Nakloneni/zpozeni - pokud si dobre vzpominam, tak se u me nakloneni taky pohybovalo kolem 25%, presne si uz nevzpomenu. Posun tusim pres 1ms. Pokud by jsi to chtel presne vedet, tak bych to musel vycist.

Autor:  Krtek-NA [ 17 úno 2014 20:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Dík, zkus.... jinak tlak jsem stáhnul na 1 bar - což vedlo k prodloužení vstřiku a kultivovanějšímu volnoběhu... ještě protáhnu zpoždění, mám 0,9ms což si myslím, vzhledem k délce hadic, nebude nic moc.
Svíčky proto, že už nevím kudy, kam .... :cry:


EDIT: Tak cesta Milevsko a zpět na 5 hrnků :evil: paráda, dalo se stím jet jen pod plným, jinak to bylo dost na pikaču..... :evil:
No dorazil jsem domu a odhalil vadný kabel ke svíčce, díky tenkrát tomu špatnýmu railu, jsem se v tom furt hrabal a zkurvil nový kabel, dal jsem starý a samozřejmě to byl špatnej, potom než přišel novej rail, tak jsem jezdil na benzín a na toto už zapomněl, přišel rail a problémy opět - teď už vím, že to dělal ten kabel. No dnes vyměněno a konečně to funguje jakš takš k mýmu obrazu, rozhodně se s tím už nechá v pohodě jezdit a konečně i předjíždět bez toho, abych jel na 5 válců.....

Takže konečně ve všech režimech V6 :-D už jen takový mazlení, že prostě z volnoběhu to s podlahou na 6v nevypálí, ale to bych už asi chtěl od plynu moc... :smt006

Autor:  petr ford [ 15 kvě 2014 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

Zdravim,

mam podobny problem jako nekteri z vas: spatny studeny start. Chcipa to, 1, 2x i 3x nez se to udrzi. Pokud jezdim na benzin, tak jsou starty OK.

Doporucili byste nejakeho plynare z Ostravy a okoli? Pokud by guru vojbarz byl ochotny napichnout svou diagnostiku a neco poradit, budu moc rad a ochotu urcite odmenim :)

Duratec HE, plyn od BRC (tovarni, dovezeno z I)

Autor:  vojbarz [ 26 kvě 2014 08:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Mondeo Duratec + LPG studený špatný volnoběh

petr ford píše:
mam podobny problem jako nekteri z vas: spatny studeny start. Chcipa to, 1, 2x i 3x nez se to udrzi. Pokud jezdim na benzin, tak jsou starty OK.

Ahoj, jsem z Poruby, takze se muzes klidne nekdy stavit (telefon mas v soukrome zprave). Ale bohuzel nemam soft na BRC (urcite by to ale slo nekde stahnout) a taky nevim jaky mas konektor. Takze jsem to schopen jenom pichnout na fordiag a rict ti, jestli to mas rozhozene na volnobeh, ci ne.

Stránka 8 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/