fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 kvě 2024 16:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 15 srp 2012 16:06 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
Zdravim,
Chci se zeptat,jestli nekdo nemel podobny problem jako ja...
Pri prudsim rozjizdeni nebo po plne akceleraci treba pri vyjezdu z kruhace na 2.stupen,se mi motor zacne dusit a klepat,ale jakmile se dostane do otacek,tak leti dobre,jen obcas jakoby skubne.
Dela to jen v nizkych otackach pri pridani plynu(razantnejsim)...na volnobehu obcas motor skubne,jako by vynechaval valec.
Uz jsem vymenil paliv.filtr,svicky,kabely ke svickam,ted olej+filtry,rozebral jsem a vycistil klapku a sani,kam jsem se dostal,procistil konektory,ale deje se to stale.!?
Napada nekoho neco ? :-) uz jsem celkem bezradnej..
Napadlo me,ze by se hlasil o slovo VSTRIK,ale nejde mi do hlavy,ze po vytoceni motoru nad 3tis.ot. je vse v cajku,az na to obcasne cuknuti v tahu motoru.
Na emisich mi bylo receno,ze LAMBDA hlasi malinko vice nez by mela,ale muze to mit na neco vliv?

Dekujiii :?

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 16 srp 2012 19:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Potenciometr škrtící klapky?? Mně to teď začlo dělat podobně, ale na plyn (podtlak) to jede pěkně, tak to zatím moc neřeším, na benzín jen startuju a za chvilku přepínám. Před zimou to ale budu muset pořešit. Já když přidávám pomalu, tak je taky vše ok, ale jak šlápnu rychleji, tak okolo 2000 ot. to zakopne jak prase, dusí se a po dalším šlápnutí se srovná a jede dobře. Dělá mi to většinou jen na studeném motoru, ale mám horší volnoběžný ventil, tak ten tomu taky přidá...

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 16 srp 2012 22:43 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
dela mi to presne to,co popisujes ty...jak ses dozvedel o tom potaku klapky?Mechanicky mi funguje dobre,ale po elektronicky strance to nezjistim..

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 16 srp 2012 23:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Potak klapky je uzitecny jen v prechodu. Podle nej se smes nemicha, jen a pouze se obohacuje v prechodu.
Za velmi malo veci muze potak klapky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 16 srp 2012 23:22 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
a nenapada te nejaka vec,ktera muze zpusobovat to,co jsem popisoval uplne nahore?Budu rad za kazdy nazor

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012 00:50 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Na Sierce mi to samé dělal potenciometr ve spojení s lambda sondou, po odpojení ok, na Escortu teď ty samé příznaky, po odpojení mnohem lepší, jen se do toho ještě míchá ventil volnoběhu, kterej budu muset vyměnit taky. Abych toho neměl málo, tak jsem měl problém i s ventilem odvětrání klikové skříně - to do toho ještě pomalu padaly otáčky. Prostě si to najednou řeklo, že mě pozlobí, ale je to pořád jen blbej stroj :D No a jestli nemám v háji lambdu jsem pravda ještě nezkoumal, ale je možné, že už taky není v kondici :-)

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012 08:52 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Nojo, jenze po odpojeni TPS si jednotka asi smazala adaptace a ty byly puvodne vybudovany se spatnou lambdou.
Takze to spis bylo v te lambde a nebo (to spis) to odvetrani. Problem je, ze si vetsina lidi neuvedomi, ze kdyz neco odpoji od motoru, ze to pak ma dalsi sve konsekvence napr. prave na ty adaptace. A pak si jednoduse rekne "aha, odpojil jsem TPS a ono se to zmenilo, tak to bude TPS vadne".
Davka paliva se vypocitava pomoci vahy vzduchu. Ne pomoci TPS. Z TPS se jen snima ZMENA polohy klapky a pokud nejaka nastava, tak se prechodne obohati, nebo ochudi davka.
Neco jineho je, pokud tu vahu odpojis. Pak ECU prejde do nahradniho rezimu kdy vi ze z vahy nemuze nic cekat a tak zacne pocitat davku z polohy TPS. Coz vubec neni idealni, je to dost nepresne, ale nouze je nouze.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012 08:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
safa03 píše:
Dela to jen v nizkych otackach pri pridani plynu(razantnejsim)...na volnobehu obcas motor skubne,jako by vynechaval valec. ... Uz jsem vymenil ...svicky,kabely ke svickam,

Presne takhle se projevuje prostreleny kabel/svicka/zapal.civka. V nizkych otackach a prudkem pridani je potreba nejvyssi preskokove napeti. Z teto trojice ti zbyva jeste ta zapal.civka.
Zetecu je vsude spousta, tak si nekde pujc na chvili civku a prohod ji. Na zkousku se to da i bez sroubovani jen prichytit vedle puvodni.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012 10:56 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 zář 2011 19:06
Příspěvky: 223
Bydliště: Strakonice
Tomin: jasné, chápu ;-) V mém případě se na tom ale opravdu podílí i ten potenciometr. Při měření analogem je tam chvilku díra - ne tedy úplně vždy, ale většinou jo. Nejvíc, když je ještě studený (neohřátý od motoru) - prostě přechoďák v něm nebo vyšoupaný/vypálený. S adaptacema jsou mi problémy jasný - vzhledem k neřízenému LPG (podtlak) je to u mě jistota. Tak jednou za čtvrt roku dělám reset jednotky odpojením aku a zas to chvíli jezdí o něco líp (po načtení hodnot na benzin). Lambdu jsem ještě neměřil, ale vzhledem ke stáří už za studeného stavu asi taky nic moc. Odvětrání kliky je nové, to byla podstatná změna k lepšímu. No a ventil volnoběhu je tutově horší - občas se nechce moc hýbat (zapnutí klimy apod.), ale zatím to není až taková tragédie. Až bude čas a peníze, tak to dám všechno dohromady. Asi před zimou... Teď jezdím na plyn a ten k chodu nepotřebuje žádný řízení směsi, takže ani lambdu ani poťák :D

_________________
Escort Combi MkVII, r.v. 1998, 1.8/85kW, LPG, Ghia
Sierra 3dv. CLX, r.v. 1991, 2.0 DOHC/88kW, LPG - bývalá
Opel Meriva A, r.v. 2006, 1.6/74kW, ecotec


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 17 srp 2012 11:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jestli ti fakt zlobi ten TPS, tak to pak zlobi i volnobeh. Resil to Standa
viz. viewtopic.php?f=8&t=25694&p=336768&hilit=ratch#p336768
a viewtopic.php?f=8&t=25694&p=344344&hilit=ratch#p344344
Bohuzel uz tam nejsou obrazky.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 24 srp 2012 06:29 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
Tak zpet k memu problemu ..
Vcera jsem zjistil,ze to zminovane skubani a duseni motoru pri akceleraci nastane jen pri zahratem motoru.
Kdyz je motor studeny a slapnu mu na krk,tak poslusne leti.
Zkusil jsem vymenit ten poťák skrtici klapky,ale to je bez efektu,tak jeste zkusim tu civku a pak napisu.
Zatial :smt006

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 27 srp 2012 10:07 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Podle mě to bude lambda sonda.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 17:34 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
Tak dalsi pokus mam za sebou...
Dneska jsem vymenil zapalovaci civku a ze zacatku se to zdalo byt OK,ale pak se motor zahral na provozni teplotu a zacalo to znovu.
Skubani,duseni a kdyz pri jizde vyradim na N tak otacky okamzite spadnou pod 500 a vetsinou to chcipne.
Ale je zajimave,ze kdyz stojim na miste,tak otacky volnobehu drzi poslusne nekde kolem 900...
Zkousel jsem odpojit i lambadu,ale to taky nepomohlo...nebo ji musim mit odpojenou dele aby nastala nejaka zmena?
Jeden typek mi rekl,ze by to mohl byt i krokovy moturek nebo Katik....nic jineho me uz nenapada.
Vypada to tak,ze budu muset krocnout prasatko a vyrazit do Fordu na diag... :?

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 20:00 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Jake tam jsou svicky ?
Zetec zadny krokovy moturek nema. ( Typek asi vystoupil z FauVee :-) )
Jinak diag. muze rozpoznat vynechani zapalu. IDSka ma special test, neco jako "vyvazeni chodu valcu".
Ale uz urcite nerozpozna pricinu vynechani.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 03 zář 2012 20:05 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
ze zacatku jsem Mel NGK...ted jsem menil na BRISK,ale porad to same.
Typek byl z vrakace a je pravda,ze tam maji vsechno mozny :-D ...ale sahal mi nekam pod sani a rikal abych zkusil ten krokac..jeste mi ukazoval kde je :-D :-D
Nejspis ale myslel volnobeznak....

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 04 zář 2012 12:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 05 led 2008 13:01
Příspěvky: 4384
Bydliště: Třinec
Tak třeba na aukru je běžně volnoběžák označován jako krokový motorek, takže asi myslel ten.

_________________
FOCUS 1,6 16v combi,100stříbrných italských hřebečků v Ghia výbavě
Dříve fiesta 1,1 37kw5.d/ ,esco1,6 16v ghia FORD-všechno co děláme,zmrvíte VY


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 20:54 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
Kucííí,
chtel bych se jeste zeptat,jestli je potreba po vymene lambdy mazat registr zavad nebo delat neco na diag. ??
Nebo staci vymenit kus za kus a jezdit dal?
Diky

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 21:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
Tak to vis, ze vymazat chyby a adaptace je lepsi, ciste reseni.
Ja sem kabel zapujcil, vymenil lambdu a nez se mi od kolegy vratil, mel jsem za sebou nekolik km a jednotka uz se s novou lambdou srovnala. Rekl bych, zasahy diagnostikou nejsou zasadni.
Jak souvisi lambda s tim tvym "krokacem"?

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 21:50 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
Ahoj,
dkuji za vysvetleni.ja jen ze jsem od kolegy dostal novou lambdu,ktera mu
zustala po prodeji auta,tak az budu v pondeli lezet pod autem,tak bych rovnou
vymenil i tu lambdu.sice nevim,jestli je ta puvodni KO,ale zatim mi tu vsichni
pisi,ze ten muj problem je bud v krokaci a nebo v lambde,tak to vymenim
najednou a snad uz bude klid.Jeste zkusim zkontrolovat ty hadicky co jsou
v sani pod klapkou,myslim ze jsou tam tri...no a pak budu muset zajet nekam
na diagnostiku,protoze bohuzel nejsem vlastnikem fordiag... :?

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
PříspěvekNapsal: 06 zář 2012 22:05 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
tak pokud to mas za par kacek nebo uplne zadarmo, tak to holt vyzkousis pokus/omyl. Ja jsem kupoval novou lambdu, ale to uz jsem si (podle diagnostiky) byl jisty, ze ve zvysenych otackach nic moc a na volnobeh uplna mrtvola (odesel predehrev).
Co sem tak pochopil: pred sundanim lambdy prohrej svody (abys nestrhnul zavit), pred nandanim nove namazej medenou pastou zavit.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz