fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=38331
Stránka 1 z 2

Autor:  safa03 [ 15 srp 2012 16:06 ]
Předmět příspěvku:  dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Zdravim,
Chci se zeptat,jestli nekdo nemel podobny problem jako ja...
Pri prudsim rozjizdeni nebo po plne akceleraci treba pri vyjezdu z kruhace na 2.stupen,se mi motor zacne dusit a klepat,ale jakmile se dostane do otacek,tak leti dobre,jen obcas jakoby skubne.
Dela to jen v nizkych otackach pri pridani plynu(razantnejsim)...na volnobehu obcas motor skubne,jako by vynechaval valec.
Uz jsem vymenil paliv.filtr,svicky,kabely ke svickam,ted olej+filtry,rozebral jsem a vycistil klapku a sani,kam jsem se dostal,procistil konektory,ale deje se to stale.!?
Napada nekoho neco ? :-) uz jsem celkem bezradnej..
Napadlo me,ze by se hlasil o slovo VSTRIK,ale nejde mi do hlavy,ze po vytoceni motoru nad 3tis.ot. je vse v cajku,az na to obcasne cuknuti v tahu motoru.
Na emisich mi bylo receno,ze LAMBDA hlasi malinko vice nez by mela,ale muze to mit na neco vliv?

Dekujiii :?

Autor:  PAVIK [ 16 srp 2012 19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Potenciometr škrtící klapky?? Mně to teď začlo dělat podobně, ale na plyn (podtlak) to jede pěkně, tak to zatím moc neřeším, na benzín jen startuju a za chvilku přepínám. Před zimou to ale budu muset pořešit. Já když přidávám pomalu, tak je taky vše ok, ale jak šlápnu rychleji, tak okolo 2000 ot. to zakopne jak prase, dusí se a po dalším šlápnutí se srovná a jede dobře. Dělá mi to většinou jen na studeném motoru, ale mám horší volnoběžný ventil, tak ten tomu taky přidá...

Autor:  safa03 [ 16 srp 2012 22:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

dela mi to presne to,co popisujes ty...jak ses dozvedel o tom potaku klapky?Mechanicky mi funguje dobre,ale po elektronicky strance to nezjistim..

Autor:  tomin [ 16 srp 2012 23:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Potak klapky je uzitecny jen v prechodu. Podle nej se smes nemicha, jen a pouze se obohacuje v prechodu.
Za velmi malo veci muze potak klapky.

Autor:  safa03 [ 16 srp 2012 23:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

a nenapada te nejaka vec,ktera muze zpusobovat to,co jsem popisoval uplne nahore?Budu rad za kazdy nazor

Autor:  PAVIK [ 17 srp 2012 00:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Na Sierce mi to samé dělal potenciometr ve spojení s lambda sondou, po odpojení ok, na Escortu teď ty samé příznaky, po odpojení mnohem lepší, jen se do toho ještě míchá ventil volnoběhu, kterej budu muset vyměnit taky. Abych toho neměl málo, tak jsem měl problém i s ventilem odvětrání klikové skříně - to do toho ještě pomalu padaly otáčky. Prostě si to najednou řeklo, že mě pozlobí, ale je to pořád jen blbej stroj :D No a jestli nemám v háji lambdu jsem pravda ještě nezkoumal, ale je možné, že už taky není v kondici :-)

Autor:  tomin [ 17 srp 2012 08:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Nojo, jenze po odpojeni TPS si jednotka asi smazala adaptace a ty byly puvodne vybudovany se spatnou lambdou.
Takze to spis bylo v te lambde a nebo (to spis) to odvetrani. Problem je, ze si vetsina lidi neuvedomi, ze kdyz neco odpoji od motoru, ze to pak ma dalsi sve konsekvence napr. prave na ty adaptace. A pak si jednoduse rekne "aha, odpojil jsem TPS a ono se to zmenilo, tak to bude TPS vadne".
Davka paliva se vypocitava pomoci vahy vzduchu. Ne pomoci TPS. Z TPS se jen snima ZMENA polohy klapky a pokud nejaka nastava, tak se prechodne obohati, nebo ochudi davka.
Neco jineho je, pokud tu vahu odpojis. Pak ECU prejde do nahradniho rezimu kdy vi ze z vahy nemuze nic cekat a tak zacne pocitat davku z polohy TPS. Coz vubec neni idealni, je to dost nepresne, ale nouze je nouze.

Autor:  tomin [ 17 srp 2012 08:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

safa03 píše:
Dela to jen v nizkych otackach pri pridani plynu(razantnejsim)...na volnobehu obcas motor skubne,jako by vynechaval valec. ... Uz jsem vymenil ...svicky,kabely ke svickam,

Presne takhle se projevuje prostreleny kabel/svicka/zapal.civka. V nizkych otackach a prudkem pridani je potreba nejvyssi preskokove napeti. Z teto trojice ti zbyva jeste ta zapal.civka.
Zetecu je vsude spousta, tak si nekde pujc na chvili civku a prohod ji. Na zkousku se to da i bez sroubovani jen prichytit vedle puvodni.

Autor:  PAVIK [ 17 srp 2012 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Tomin: jasné, chápu ;-) V mém případě se na tom ale opravdu podílí i ten potenciometr. Při měření analogem je tam chvilku díra - ne tedy úplně vždy, ale většinou jo. Nejvíc, když je ještě studený (neohřátý od motoru) - prostě přechoďák v něm nebo vyšoupaný/vypálený. S adaptacema jsou mi problémy jasný - vzhledem k neřízenému LPG (podtlak) je to u mě jistota. Tak jednou za čtvrt roku dělám reset jednotky odpojením aku a zas to chvíli jezdí o něco líp (po načtení hodnot na benzin). Lambdu jsem ještě neměřil, ale vzhledem ke stáří už za studeného stavu asi taky nic moc. Odvětrání kliky je nové, to byla podstatná změna k lepšímu. No a ventil volnoběhu je tutově horší - občas se nechce moc hýbat (zapnutí klimy apod.), ale zatím to není až taková tragédie. Až bude čas a peníze, tak to dám všechno dohromady. Asi před zimou... Teď jezdím na plyn a ten k chodu nepotřebuje žádný řízení směsi, takže ani lambdu ani poťák :D

Autor:  tomin [ 17 srp 2012 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Jestli ti fakt zlobi ten TPS, tak to pak zlobi i volnobeh. Resil to Standa
viz. viewtopic.php?f=8&t=25694&p=336768&hilit=ratch#p336768
a viewtopic.php?f=8&t=25694&p=344344&hilit=ratch#p344344
Bohuzel uz tam nejsou obrazky.

Autor:  safa03 [ 24 srp 2012 06:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Tak zpet k memu problemu ..
Vcera jsem zjistil,ze to zminovane skubani a duseni motoru pri akceleraci nastane jen pri zahratem motoru.
Kdyz je motor studeny a slapnu mu na krk,tak poslusne leti.
Zkusil jsem vymenit ten poťák skrtici klapky,ale to je bez efektu,tak jeste zkusim tu civku a pak napisu.
Zatial :smt006

Autor:  Wizzy [ 27 srp 2012 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Podle mě to bude lambda sonda.

Autor:  safa03 [ 03 zář 2012 17:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Tak dalsi pokus mam za sebou...
Dneska jsem vymenil zapalovaci civku a ze zacatku se to zdalo byt OK,ale pak se motor zahral na provozni teplotu a zacalo to znovu.
Skubani,duseni a kdyz pri jizde vyradim na N tak otacky okamzite spadnou pod 500 a vetsinou to chcipne.
Ale je zajimave,ze kdyz stojim na miste,tak otacky volnobehu drzi poslusne nekde kolem 900...
Zkousel jsem odpojit i lambadu,ale to taky nepomohlo...nebo ji musim mit odpojenou dele aby nastala nejaka zmena?
Jeden typek mi rekl,ze by to mohl byt i krokovy moturek nebo Katik....nic jineho me uz nenapada.
Vypada to tak,ze budu muset krocnout prasatko a vyrazit do Fordu na diag... :?

Autor:  tomin [ 03 zář 2012 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Jake tam jsou svicky ?
Zetec zadny krokovy moturek nema. ( Typek asi vystoupil z FauVee :-) )
Jinak diag. muze rozpoznat vynechani zapalu. IDSka ma special test, neco jako "vyvazeni chodu valcu".
Ale uz urcite nerozpozna pricinu vynechani.

Autor:  safa03 [ 03 zář 2012 20:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

ze zacatku jsem Mel NGK...ted jsem menil na BRISK,ale porad to same.
Typek byl z vrakace a je pravda,ze tam maji vsechno mozny :-D ...ale sahal mi nekam pod sani a rikal abych zkusil ten krokac..jeste mi ukazoval kde je :-D :-D
Nejspis ale myslel volnobeznak....

Autor:  miki21 [ 04 zář 2012 12:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Tak třeba na aukru je běžně volnoběžák označován jako krokový motorek, takže asi myslel ten.

Autor:  safa03 [ 06 zář 2012 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Kucííí,
chtel bych se jeste zeptat,jestli je potreba po vymene lambdy mazat registr zavad nebo delat neco na diag. ??
Nebo staci vymenit kus za kus a jezdit dal?
Diky

Autor:  tomelektron [ 06 zář 2012 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Tak to vis, ze vymazat chyby a adaptace je lepsi, ciste reseni.
Ja sem kabel zapujcil, vymenil lambdu a nez se mi od kolegy vratil, mel jsem za sebou nekolik km a jednotka uz se s novou lambdou srovnala. Rekl bych, zasahy diagnostikou nejsou zasadni.
Jak souvisi lambda s tim tvym "krokacem"?

Autor:  safa03 [ 06 zář 2012 21:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

Ahoj,
dkuji za vysvetleni.ja jen ze jsem od kolegy dostal novou lambdu,ktera mu
zustala po prodeji auta,tak az budu v pondeli lezet pod autem,tak bych rovnou
vymenil i tu lambdu.sice nevim,jestli je ta puvodni KO,ale zatim mi tu vsichni
pisi,ze ten muj problem je bud v krokaci a nebo v lambde,tak to vymenim
najednou a snad uz bude klid.Jeste zkusim zkontrolovat ty hadicky co jsou
v sani pod klapkou,myslim ze jsou tam tri...no a pak budu muset zajet nekam
na diagnostiku,protoze bohuzel nejsem vlastnikem fordiag... :?

Autor:  tomelektron [ 06 zář 2012 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: dusi se mi Motor 1.8benzin 85kW

tak pokud to mas za par kacek nebo uplne zadarmo, tak to holt vyzkousis pokus/omyl. Ja jsem kupoval novou lambdu, ale to uz jsem si (podle diagnostiky) byl jisty, ze ve zvysenych otackach nic moc a na volnobeh uplna mrtvola (odesel predehrev).
Co sem tak pochopil: pred sundanim lambdy prohrej svody (abys nestrhnul zavit), pred nandanim nove namazej medenou pastou zavit.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/