fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=55464
Stránka 1 z 2

Autor:  Pavel85 [ 26 pro 2012 14:59 ]
Předmět příspěvku:  Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Zdravím všechny
Pročetl jsem hromady témat o cukání motoru, ale nejsem si jistý, že je to stejné jako můj problém.
Cukání nastává při prudkém sešlápnutí plynu pod 2tis.ot..Jedu třeba pomalu v otáčkách třeba kolem 1600 a jen jemně udržuju rychlost. Pak prudčeji sešlápnu plyn (nemusím ani plný) a motor si třeba 2x , někdy 3x cukne a pak vystřelí a táhne bez problémů.Pokud přidávám jemně plynule,nestane se to a motor pěkně táhne.Nad 2tis.ot. se to již neprojevuje.A je zajímavé,že to nedělá když je motor studený a jede na sytič.To mu můžu šlapat na plyn jak chci a neudělá to (tohle jsem samozřejmě jen skoušel,studený motor jinak netrápím).Musí se prostě ohřát.
Všude píšou,že cukání způsobují svíčky, kabely nebo cívka, ale to by dělalo i za studena,když tam jde více paliva,ne?Svíčky jsou nedávno měněné za origo a problém byl i před výměnou.Adaptace jsou OK, maximálně kolem 5%+.Palivový filtr taky měněný.
Čidlo na klapce se zdá OK,podle testu a proměření.TMAP se zdá být taky OK,jak teplota,tak tlak se zdají být uvěřitelné.Nenapadá vás někoho,co by to mohlo způsobovat?Mohl by to dělat tlak paliva?Jak ho elegantně změřit?Všiml jsem si,že je tam nějaký ventilek,ale co přesně na něj nasadit,abych nemusel rozpojovat hadici k liště a vkládat tam spojku s měřákem?
Díky za rady.

Autor:  Wizzy [ 28 pro 2012 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Zkus jen tak ze srandy odpojit konektor od EGR..sice se ti po chvíli rozsvítí kontrolka na budíkách 'check engine', ale za pokus to stojí, jestli to přestane..
Jo a v jakém stavu jsou vířivé klapky a ta bižuterie kolem nich? (mají elektropneumatické ovládání, je teoretická možnost, že so to tam šňupne falešný vzduch)

Autor:  Pavel85 [ 28 pro 2012 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Klapky jsou ovládané podtlakem v sání.A jsou ve stavu opět načatém.Jemně řachtají,na jaře je budu muset opět poléčit.Ale už tam mám ty domečky po FL,takže snad utření do jara nehrozí.Měnil jsem je totiž ze sání po FL a to má jiný průměr odsávání z klikovky,takže jsem přehodil jen klapky a vychozené sání zůstalo,ale to jsem odbočil a asi to s tím nesouvisí.EGR vyskouším,ten mě nenapadl.

Autor:  Pavel85 [ 28 pro 2012 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Tak jsem skusil odpojit EGR a pak i potenciometr klapky,ale je to pořád stejné.

Autor:  tomin [ 29 pro 2012 00:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Tlak paliva neni treba merit pokud se podivas pres diag. na adaptace.
Osobne podeziram zapal.civku a kabely.

Autor:  Pavel85 [ 29 pro 2012 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Podle adaptací to v otáčkách pod 2tis. ochuzuje o 12% a mezi 2-2500 obohacuje o cca 5-8%.Cívku nebo kabely jsem taky podezříval a byl jsem rozhodnut ý to postupně vyměnit,nejdříve kabely a pak popřípadě cívku,ale pak jsem si všimnul,že studené to nedělá.Tak mi to trochu nesedělo.Že by to bohatou směs ještě v poho zapálilo a chudou ne?Motory a proces spalování není zrovna můj obor.A nějak nechápu,co se na té cívce může poškodit?Jedině snad mezizávitový skrat a tím pádem nižší napětí na jiskru?

Autor:  tomin [ 30 pro 2012 18:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Kabely starnou.
Mrtve civky taky nejsou ojedinele. Jsou velmi tepelne a napetove namahane a tak .... postupna degradace.
Ja bych neresil studene/teple a zkusil to. Ideal si ji nekde na vraku pujcit na 2 minuty a budes vedet.

Autor:  Pavel85 [ 31 pro 2012 03:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

No na vrakáči zase můžu natrefit při mé smůle na špatný kabel, nebo cívku.Prostě to risknu a koupím kabely.Ale jaké?Origo ve fordu tak 2500,co jsem se ptal minule.Určitě něbudu brát starline,ale zvažoval jsem kabely NGK nebo BOSH.Dají se sehnat kolem litru.No a pokud to nepomůže,tak i cívka.A tady je to stejné.Bosh,Valeo?
Zajímalo by mne,proč jednotka nezaznamenává žádné chyby.Nemám s fordíma jednotkama téměř žádné zkušenosti.Spíš sem se zabýval diagnostikou koncernů a tam, pokud dojde k vynechávání zapalování,tak to jednotka pozná a zapíše si to.Tímto však nechci nadávat na forda,to ne!!!Jsem s ním spokojen a jen porovnávám rozdíly.Každý má své vychytávky a příjde mi prostě,že fordí jednotka je v tomhle hloupější.

Autor:  tomin [ 31 pro 2012 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Fordi take rozpoznavaji vynechavani. Nevim proc to u tebe nerozpozna.
Dokonce je to nutna vec pro splneni EOBD normy.
Tvuj motor ma jednu z nejmladsich ECU (BlackOAK) s 32bit procesorem MPC.

Autor:  Pavel85 [ 31 pro 2012 13:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Tak potom to nechápu.Už to vidím,koupím kabely, pak cívku a nakonec to bude úplně něco jiného.

Autor:  tomin [ 31 pro 2012 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

S tou civkou jen varovani: videl jsem jednoho Durateca kde odesly postupne 3 civky. Vzdy se to projevovalo obcasnym pocukavanim. Ale nikdo nikdy nezjistil proc to delalo. Kabely a svicky byly dany taky nove, takze ty to nezpusobily. Mam pocit ze ty civky ale nebyly origo, ale taky to nebyly Starline apod. (typ uz si nepamatuji).
Takze pozor na vyrobce. Osobne bych vzal nejakou z vraku (bouracce) po overeni ze je to stale original.

Ale nejsnazsi a nejlevnejsi cesta je ten test na vraku.

Autor:  Pavel85 [ 31 pro 2012 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Jenže já tady žádný solidní vrakáč na fordy nemám.

Autor:  Pavel85 [ 02 led 2013 02:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Není tady někdo z okolí,kdo by půjčil kabely, popřípadě cívkuna vyskoušení?

Autor:  kysela_rybicka [ 10 led 2013 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

hele mel jsem totez, byla to civka. Projevi se to az po ohrati motoru.. Kabely jsem menil, svicky taky (mimochodem BERU - bezvadny). Po vymene civky bez vad uz mnoho 10kkm.

Autor:  Krtek-NA [ 12 led 2013 10:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

tomin píše:
Tlak paliva neni treba merit pokud se podivas pres diag. na adaptace.
Osobne podeziram zapal.civku a kabely.

Přesně tak po výměně svíček mám naprosto stejné symptomy. Asi jsem při demontáži načnul kabel, protože když vrátím původní motorcrafty, je to to samý, jen malinko lepší, ale jezdit pod 1500 je děs. :evil:

kysela_rybicka píše:
hele mel jsem totez, byla to civka. Projevi se to az po ohrati motoru.. Kabely jsem menil, svicky taky (mimochodem BERU - bezvadny). Po vymene civky bez vad uz mnoho 10kkm.

Jenže BERU (mám ULTRA PLATIN abych motor přechcal) není to pravý ořechový, sám je tam mám a stojí za hovno. Uvidíme až koupím kabely. Pak dám vědět.

Autor:  Pavel85 [ 12 led 2013 17:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

No já mám svíčky origo.Klidne bych koupil kabely i cívku,ale nechce se mi to kupovat jen tak.Jenže se zdá,že nikde v okolí na půjčení neseženu.Tak uvidím,třeba se ještě někdo ozve.

Autor:  Krtek-NA [ 13 led 2013 18:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

tak postupuj vylučovací metodou. Cívku nechej až na konec. :wink:

Autor:  Pavel85 [ 01 úno 2013 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Abych to uzavřel, nejspíš to byla cívka. Měnil jsem kabely i cívku najednou a cívka byla prasklá.

Autor:  Krtek-NA [ 11 úno 2013 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Já dnes vyměnil kabely, dal tam konečně ty nový svíčky co jsem kupoval v Listopadu - a konečně možu dát podlahu už i na volnoběhu a auto konečně vypálí. :lol: :lol:
Kabely z PL JanMor mě stály 650Kč. Jen to ty svině dělají z nějakýho blbýho plastu a jedna klipsna mi v tomhle mrazu praskla. Opraveno původním klipsem z kabelů Motorcraft (r1998) :shock: Takže jsem první kdo je na autě dělal. :-D

Autor:  Pavel85 [ 13 úno 2013 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Cukání motoru Duratec 2,0i 107kW

Já jsem koupil kabely NGK. Vyšla mne sada na cca 1000 a cívku mám LCC za 600 českých. Za ty prachy super.A jedeto jako ďábel.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/