fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Trasenie motorom 1,8 92kW
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=57317
Stránka 2 z 3

Autor:  tomin [ 06 srp 2014 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Ty benzinove vstrikovace u LPG asi vic trpi na zanaseni - malo se pouzivaji ...
Nejsi sam se stejnym problemem a s LPG.

Kdyz ty tlaky jeste nejsou hrozne, nezkouseli jste jen vymenit/vycistit ten vstrik ?

Autor:  ferguson [ 06 srp 2014 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Tlaky boli nakoniec mensie o 3.5 bar. Vymenili sa oba vyfukove ventily, prebrusila sa hlava, vymenili voditka, zabrusili sedla... a dalsich X veci popri tom.
Vstrekovac budem davat z vrakaca co najskor. Novy za 130€ kupovat nemienim a cistit som uz skusal. Mozno keby sa to da vycistit ultrazvukom by to pomohlo, ale za 20€ mam z vrakaca...
Problem nie je, ze by bol upchaty, ale zadrhava sa ta ihla vnutri. Toto s LPG pravdepodobne nema nic a cele to je o tom, ze predch. majitel tankoval srackovy benzin.

Autor:  ferguson [ 10 srp 2014 23:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

No takze podozrivy vstrekovac je vymeneny. Bohuzial bez uspechu. Motorom stale trha, zda sa mi ze trhanie zacina byt pravidelne... Uz som bezradny, poradte pls.

Autor:  tomin [ 11 srp 2014 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Tak na osciloskop a omerit zapalovani. Primar se da i jakymkoliv norm. oscikem.

Autor:  ferguson [ 11 srp 2014 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Presne na to som to aj tipoval. Co konkretne tam treba merat?

Mna to pripada ako keby na 1. valec dava neskoro iskru, az niekde pri otvorenych vyfukovych ventiloch. Moze byt vadny snimac vacky, alebo klukovky bez toho aby to RJ zistila?

Autor:  tomin [ 11 srp 2014 18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

O tom si budes muset nekde neco precist.
Hlavne doba horeni jiskry a doba a kvalita syceni civky.
Staci prechodak nekde v konektoru na primaru civky a civka se pak nedostatecne syti
a tak je jiskra slaba, az nekdy zadna.

Meril jsem jedno MK3 Mondeo kde 2 valce horely 1.8ms a druhe dva 0.5ms.
A delaly to VN kabely. Proste na nich byla takova ztrata, ze jiskra zhasla velmi brzy ...
Projevovalo se to klasicky - vetsi zatez v nizkych otackach - cukani.

Autor:  ferguson [ 11 srp 2014 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Ja sa len tak pytam aby som bol v obraze. Merat to nebudem, na to nemam. Pojdem s tym ku auto-elektrikarovi nech to skusi zmerat. Chcem byt pripraveny trochu dopredu.

Inak VN kable ak myslis to co ide priamo na sviecky boli menene uz 2x a bez rozdielu. zaroven aj cievka je druha (NGK). Problem bude niekde predtym. Vidim to na RJ alebo na nejaky snimac, ved kde inde by este mohla byt chyba?

Autor:  chobot [ 14 srp 2014 21:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

to benobiker:

ohledne EGR jsem zalozil novy vlakno a napsal nejaky svoje zkusenosti tady http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=57438

Autor:  tomin [ 15 srp 2014 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Taky prover (promerte na osciku) ubytky na kostrach ECU. ECU spina civky dolu na kostru a pokud ma nekde horsi kostru, spinani neni dokonale a syceni civky bude male.

Autor:  ferguson [ 15 srp 2014 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Dnes som urobil jedo meranie, ale uplne z ineho sudka - meranie ventilovej vole. A cuduj sa svete, jeden vyfukovy ma 0mm... Meranie osciloskopom v tomto momente stratilo vyznam.

Autor:  tomin [ 15 srp 2014 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

A tlaky po oprave byly uz ok ?

Autor:  ferguson [ 15 srp 2014 15:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Vraj ano. Za studena mozno boli dobre, ale za tepla si myslim ze sa nemerali a nemohli byt dobre. No to som uz ja nemeral, takze musim hodit rec s mechanikom.

Autor:  ferguson [ 23 srp 2014 22:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Takze maly update: kompresie su dobre za tepla aj za studena, aj napriek tomu ze su nastavene zle ventilove vole. Tie sa idu nastavit, ale stale neviem, preco motor detonuje a nasledne praskaju sviecky :roll:

Autor:  tomin [ 24 srp 2014 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Neovlivnuje to LPG predstih/zapalovani ?
Dalsi mozne priciny detonaci:
- moc teple svicky
- velka staticka komprese - zakarbonovany motor, ... ?
- chuda smes

Autor:  ferguson [ 24 srp 2014 23:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

LPG berie zo zapalovania len signal o otackach. Myslim, ze predstih a zapalovanie nijako priamo neovplyvnuje.

Teple sviecky-snad nie, ked su originalne
Zakarbonovany motor-co si mam pod tym predstavit?
Chudobna zmes-podla navodu co som tu nasiel na fore, bol LPG chudobnejsi o cca 10%, ale RJ to dorovnavala. Jedine ak by bola zla lambda sonda?

Autor:  ferguson [ 12 zář 2014 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

UPDATE:
Po vymene podpalenych ventilov na 1 valci a nastaveni ventilovych voli ide motor celkom obstojne. Nestriela, netrasie, lambda ma normalny priebeh. Sviecky uz nepraskaju. Nasledovalo nastavenie LPG systemu, kde bol maly zdvih vstrekovacov a zly kontakt na 1 vstrekovac. Zmazali sa adaptacie a po nacitani (cca 1000km) vyzeraju takto:
Obrázek
-Treba nastavit este LPG system, alebo si to niekde prisava falosny vzduch?
-spotreba je cca 8,5 l/100km plynu, co je myslim fajn, ale zda sa mi to auto trochu lenive
-pri jazde na LPG je motor trochu viac hlucny, ako keby viac vrci (Neviem ci to pomoze, ale vsimol som si: pri prepnuti na LPG sa zvacsi predzapal len o cca 2-3° oproti 98-100okt benzinu)

Autor:  rastislavz [ 26 pro 2014 15:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Zdravim,

Chcem sa opytat najma fergusona lebo mam pocit ze mame podobny problem, no i inych ak maju nejaku skusenost ci napad:
Mam C-MAX-a s 92kw 1.8 benzinom. Kupoval som ho ako jazdenku ked mal cca 170000km (kupovane na SK a prevadzkovane na SK a servisovane na SK takze myslim zeby nemalo byt pretocene ale clovek nikdy nevie...). Od zaciatku malo problem a3 za studena moc ochotne nezaberalo, ba zdochynalo napr. ked som hned po starte chcel odbocit na krizovatke, t.j. uvyradil som rychlost, otacky padli na volnobeh a znovu chcel zrychlit.
Chcel som to vyriesit pred nainstalovanim LPG no v autorizovanom servise len preplachli palivovy system. Skusal som aj neautorizovany servis, skusali menit skrtiacu klapku, podtlakove relatka, no nic neopravili ani neporadili.
Tak som to teda vzdal ze to neni nejaky moc velky problem s ktorym dokazem zit a nainstaloval LPG.
Po urcitom case sa problem zhorsil: ked som nastartoval auto tak obcas po chvilke zdochlo, ba i dvakrat za sebou. Kym sa nezohreje tak pridanie plynu ho vyslovene dusi akoby som brzdil, ked horko tazko prejde nejake tie otacky, cca 2000 tak odrazu sa chyti a vystreli dopredu. Z vyfuku smrdi nespaleny benzin. Motor trasie akoby nefungoval jeden valec - ked sa vytiahne kabel zo sviecky tak sa nic nezmeni no nie je to vzdy ten isty valec...

Tvrdili mi ze su zanesene trisky, ze sa to kvoli LPG stava tak som vcera dal vycistit trisky + vymenili vraj nejake sitko na nadrzi a dali prec vsetok stary benzin a naliali novy. Otestovali aj palivove čerpadlo, prietok je vraj na hranici nominalnych hodnot: 3 deci na 3.6 baru (taha 6,5A).
Tato posledna procedura existujuci problem zhorsila a to podstatne. Rano mi nechcel nastartovat, asi az na 5-ty krat sa chytil, za jazdy trha, plynovy pedal nechyta, po zohriati je to tak na 90% ok, i ked po zastati na krizovatke sa dost lenivo rozbieha.
V ziadnom servise mi nevedia diagnostikovat problem, len napoja na pocitac a vyhlasia ze diagnostika nic nehovori (predpokladam ze sa pozeraju iba do pamate zavad, ciselnym hodnotam a priebehom zo senzorov asi nerozumeju a ani sa im nechce ich analizovat) a teda ze ani oni nevedia v com je problem. Nerozumiem ako osoby ktore su na to skolene nevedia zistit v com je problem (asi maju dost jednoduchsej prace s vymenou oleja a brzd a nemaju za potrebu za unuvat testovanim a uvazovanim) a uz som z toho zufaly. :-(

Autor:  ferguson [ 27 pro 2014 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Ked pises, ze ti to robilo aj pred montazou LPG, tak tym padom sa cely tento system moze vylucit. Ako sa to chova pri jazde na benzin, ak je motor zohriaty?

Autor:  rastislavz [ 12 led 2015 18:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Tak som tu znova, ako som písal v minulom príspevku problém s dusením sa mi po čistení palivivého systémy ešte zhoršil. Benzín už za studena nesmrdel tak ako pred čietením, znamená to zjavne že bol symptóm zanesených trisiek ktoré to nerozstrekovali správne a benzín sa nespaloval dokonale, takže čietenie bolo úspešné, no dusenie zostalo.
Tak som to bol reklamovat v tom servise kde mi to robili, že po tychto ukonoch sa sprava este horsie. Dali ho na zdvyhak a pripojili manomenter na palivove potrubie a zistili ze je vraj nizky tlak cca 3 bary (či atmosféry neviem, nerozumiem sa moc do fyziky :-) ) ak sa nemylim a pri pridani plynu tlak klesal na 2 bary.
Dali teda znovu dole nadrz, vybrali čerpadlo a rozobrali vraj ten obal v ktorom je čerpadlo aby sa dostali k nejakému regulátoru tlaku. Ten vraj vyčistili a auto po ich zákroku išlo lepšie ako keď som ho kupoval. Bohužiaľ po cca 2 týždňoch sa stav znovu začína zhoršovať, po prvom naštartovaní za studena vždy po chvíľke zhasne a po druhom štarte už ide. Po klesnutí otáčok na voľnobeh a znovupridaní plynu ho zase trošku dusí i keď nie tak ako predtým.
Takže mám taký dojem že mám zdiagnostikovaný konečne hlavný problém a to je ten regulátor tlaku paliva v čerpadle. Neviem či to spôsobuje špina alebo je ten regulátor už nejaký vadný. Bohužiaľ sa už neviem dostať do toho istého servisu lebo to som bol v jendom servise počas sviatkov mimo SK a potrebujem ten problém dotiahnúť tu na SK.
Mám pocit že som v minulosti keď som browsil po tomto či inom fóre narazil na niekoho kto mal obdobný problém s tým regulátorom tlaku paliva, no bohužiaľ to už neviem nájsť... Viete mi teda poradiť či je ten regulátor možné vymeniť samostatne alebo sa musí kúpiť celé čerpadlo (vzhľadpom aj na to že ako som písal minule je vraj už na hranici správnosti)?

Autor:  ferguson [ 10 úno 2015 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Vybrali a vycistili aj nadrz?
Menil sa palivovy filter?

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/