fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Duratec 2.0 HE - EGR ventil
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=57438
Stránka 1 z 1

Autor:  benobiker [ 12 srp 2014 18:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Zdravím,
Mám nalítáno 150 tKm a vyskočila na mě svítící kontrolka motoru.. Po připojení na diagnostiku mi vylezla chyba P0400 - porucha EGR ventilu... Chyba smazána, zatím se kontrolka nerozsvítila. Po přečtení na anglických fórech jsem se dozvěděl, že pomůže EGR ventil vyčistit, nebo méně brzdit motorem, že to je i tím... EGR ventil jsem vypojil z konektoru a sundal to víko, ve kterém se nachází motorek s kovovým bazmekem, co tlačí na ten píst EGR ventilu a ovládá ho... Chod pístu je naprosto hladký, při nastartovaném motoru píst reaguje, při jemném zmáčknutí se dostávají spaliny do sání a motor chcípá.. Při zahřátí motoru na provozní teplotu a přidání plynu, kdy se zvýší otáčky asi na 3500 ot/min, elektromotorek vysune ten kovovej bazmek, tlačící na píst, při ubrání plynu zase zajede... Vše se zdá funguje, nevím, proč se mi rozsvítila ta kontrolka motoru... Ze zvědavosti jsem EGR ventil vyřadil tím tím, že jsem ten kovovej bazmek vyndal, tím přestal být ventil ovládán, spaliny se nevrací zpět do sání a motorek se točí, takže se zatím neobjevuje chybová hláška... Ptám se, jestli má někdo s tímto jednoduchým řešením, v benzínové motorizaci zkušenosti, jestli s tím byly problémy, nebo jestli se po ujetí několika Km nerozsvítí kontrolka motoru z důvodu třebas bohaté směsi, nebo tak něco, když je řídící jednotka naprogramovaná na výskyt těch spalin... První co mě napadlo, když ho tímto vyřadím z provozu a nebude na mě vyskakovat svítící kontrolka motoru, aby se po letech nečinnosti ventil nějak nezalepil a pak když ho budu chtít před emisemi dát do provozu, aby vůbec fungoval..:-) Vyčistit (abych si byl jist tím, že ventil pořádně dovírá) se mi ho zatím nechtělo, pač se k němu u motoru 2.0 Duratec naprd může a nejspíš budu muset sundat Airbox, co jsem tak koukal.. A jestli to tady někdo montoval, je potřeba vypouštět chladící kapalinu? Nejspíš ano, co, ani nevím, kde se tady v Mondeu vypouští, na Fiestě jsem musel rozpojit hadici, co šla do chladiče..:-)
Díky za jakoukoliv odpověď ;-)

Autor:  chobot [ 13 srp 2014 12:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Kontrolka motoru se ti pri tomhle zpusobu odpojeni bohuzel casem rozsviti. Pokud ti to nevadi, tak asi neni problem takhle jezdit. Odpojeni EGR tak aby to ridici jednotka nepoznala je u tehle aut docela problematicky.

P.S. mozna by bylo lepsi zalozit vlastni tema o EGR na Duratecu ;-)

Autor:  benobiker [ 13 srp 2014 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

No, tak už se mi zase rozsvítila...:-) Asi po 200Km s vyřazeným EGR ventilem...:-) Jen ještě nemám diagnostiku, abych si ověřil, jestli vyjela opět chyba P0400, nebo jiná... Doufám, že jiná...:-) No a docela mi vadí, jestli se bude kontrolka pořád rozsvicovat, takže EGR ventil zase zprovozním a dyžtak vyčistím... A snad se to pitomé světlo už nerozsvítí... No, asi založím nové vlákno na EGR ventil u Duratecu..:-) A díky za odpověď;-)

Autor:  Wizzy [ 14 srp 2014 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

Tak tohle přesně jsem kdysi absolvoval taky (stejné auto, stejná motorizace). Ne proto, že by se mi samovolně rozsvítila kontrolka motoru a na vině bylo EGR. Ale prostě proto, že mi motor kolem právě těch 3000 - 3500rpm lehce pocukával - ne moc, ale mě to celkem vadilo. A po odpojení EGR to přestalo. Tak jsem se na tento ekologický oser vybodnul a postupoval stejně, jako ty, nejdřív jsem to jen odpojil, na což EEC téměř okamžitě zareagovala řozsvícením kontrolky, tak jsem to pak rozpůlil stejně jako ty, motorek jsem oddělil od těla EGR ventilu a nechal ho bokem na dvou šroubech, místo na čtyřech. A EEC to poznala taky, taky tak nějak cca po těch 200km. Byla tam zapsaná jiná chyba - ne přímo chyba EGR, ale nějaká jiná, něco jako exhaust gas flow error nebo tak něco - evidentně si pomocí MAPu hlídá pokles tlaku v sání při otevření EGR. K čištění jsem se nikdy nedostal, EGR je opravy vyhřívaný chladící kapalinou a celé to rozkuchávat kvůli tomu se mi nechtělo. Vždycky, když se rozsvítila kontrolka s onou chybou, tak jsem ji smazal a jezdil dál, motoru to vyhovovalo lépe a mě taky. Akorát na emise jsem to musel dát do původního stavu, jinak to přes ně neprošlo.

Autor:  benobiker [ 14 srp 2014 12:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Trasenie motorom 1,8 92kW

No, to jsem rád, že se ozval někdo se stejnou motorizací a s podobným problémem..:-) EGR jsem vyřadil tím, že jsem vyndal ten kovovej bazmek, co tlačil na píst EGR ventilu.. Teď po těch asi 200Km se kontrolka motoru rozsvítila a nechce se mi jezdit s odpojeným ventilem a furt na diagnostice vypínat svítící kontrolku motoru, tohle mi vadí… Takže jsem EGR ventil zase dal do původního stavu, raději teda prostříkal WD40 konektor a očekávám, jestli kontrolka nezhasne sama, nebo až mi přijde diagnostika, tak to napíchu a uvidím, co vyleze za chybu…
Další postup bude takový, že jestli se mi kontrolka motoru již nerozsvítí, je to ok, asi s tím stačilo hnout, byla to jen sporadická chyba…
Jestli se mi kontrolka zase rozsvítí, tak rozeberu a komplet vyčistím celý EGR ventil a zase ho vrátím na své místo včetně nového těsnění, které už mám raději objednané z Ebay.
A jestli se mi kontrolka opět rozsvítí, tak už nevím, co dál dělat… Nemám zaručené, když objednám celý nový ventil, že se kontrolka motoru zase nerozsvítí.
Asi by mi pomohlo, kdyby se našel někdo s motorem Duratec HE 1.8 / 2.0, kdo by sundal hlavu EGR ventilu a popsal mi, jak se chová ten kovovej bazmek, co tlačí na píst ventilu. Jestli u zahřátého motoru se po otočení klíčkem do polohy, kdy se rozsvítí kontrolky bazmek vysune a opět zasune - pro kalibraci, nebo jen odzkoušení, jak mi bylo řečeno (kontrola akčních členů, u mě se tak ale nekonalo…) A jestli při nastartovaném motoru po přidání plynu kovovej bazmek vylejzá a po ubrání plynu zase zalejzá dovnitř… Ať vím, jestli nemám porouchanej jen ten motorek a tudíž se mi vyplatí koupit nový EGR ventil…

Autor:  chobot [ 14 srp 2014 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Duratec 2.0 HE - EGR ventil

Pro prehlednost jsem zalozil nove vlakno. Navazuji na konverzaci zde http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=57317&start=20

Pokud nemas jiny problemy s autem, tak bych zkusil chybu smazat a jezdit dal. U me se chyba P0400 objevila behem cca 3 roku dvakrat v rozmezi cca pul roku. V obou pripadech jsem mel podezreni na spatne palivo. Jednou jsem se nechal zlakat cenou k Tank ONO, podruhe to byl Lukoil nekde u Olomouce kde bezne netankuju. Od te doby si to docela hlidam a snazim se brat kvalitni benzin. Z duvodu problemu se studenym startem a vysokyma adaptacema resenym zde http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=70&t=30343&start=60 jsem se odhodlal i k cisteni EGR. Neni na tom nic slozityho, ale je tam blbej pristup. Muzu pripadne popsat jak jsem to delal jestli chces. V mem pripade jsem zjistil, ze vlastne neni co cistit - ventil byl pouze pokrytej slabou vstvou spalin,ale jinak vypadal hezky cistej a zdal se funkci. Tak jsem to radsi nechal bejt, aby nahodou neprestal tesnit. Mohlo by to byt jeste ucpany nekde smerem do sani, ale to moc nejde zkontrolovat a sani kvuli tomu sundavat nechci - je to dost blba prace.

Ohledne ty kalibrace po zapnuti klicku si myslim, ze ECU nic takovyho nedela. Ono to moc nema smysl, protoze zpetnou vazbu ma akorat od MAP. Jinak kontroluje pouze zakladni veci jako prerusenej obvod atd (kdyz odpojis konektor od motorku tak se ti zobrazi jina chyba).

Autor:  benobiker [ 14 srp 2014 23:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

Díky za přesun do nového vlákna...
Jj, čekám na tu diagnostiku a pak hned chybu odmažu.
S tím benzínem, je pravda, že se mi kontrolka rozsvítila asi den na to, co jsem natankoval ten kvalitnější benzín u Globusu, před tím jsem bral ten lepší na Shellce...
No uvidím, jak se to bude chovat.. Každopádně díky za odpověď;-)
Vložím sem ještě pro úplnost odkaz na jiné forum, kde tento problém rozebírám, je tam u toho fotodokumentace s popisy, pro přehlednost a ať každý ví, jak to přesně u Duratecu vypadá...
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 6#p1001256
Z fotek, jak to celé vypadá, jsem usoudil, že by bylo nejlepší, když už, vyčistit krom EGR ventilu i přívod do sání, ale to bych musel sundat i parohy sání a do toho se mi zatím nechce, pač si taky myslím, ze ventil nebude nijak ucpaný, přece jen jde o zážehový agregát a tak to asi nebude plné sází, jako u ropáku...:-)

Autor:  chobot [ 15 srp 2014 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

S tim benzinem je to zajimavy, ale nevim jakou to muze mit souvislost. Moc neverim, ze by v tom palivu byl az tak zasadni rozdil.

Jinak pokud to budes cistit, tak vypoustet chladici kapalinu neni nutny. Pokud sundas jen tu hadicku z EGR, tak vytece opravdu malo - u me 0,3 l. Na druhou stranu jestli to auto mas kratce a moc o nem nevis, tak ji muzes vypustit a pri ty prilezitosti vymenit.

Autor:  balu [ 16 srp 2014 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

Vše je o kvalitním benzínu a způsobu jízdy. Já mám udělanou dekarbonizaci motoru vodou + VIF, další bandaska VIFU šla do prázdné nádrže /dojezd 3km/ s benzínem V-Pover nitro + do plna. Při dekarbonizaci vodou šel neuvěřitelný bordel z výfuku, pak ještě nádrž lepšího benzínu s VIFEM mělo za následek, že dalších 300 km mě předjížděly kamiony a kára víc jak 130km nejela. Veškerý uvolňovaný bordel přicpával vše možné, než vše prolítlo výfukem. Pak nastal obrat, jak ve výkonu, tak spotřebě. Nepodceňujte kvalitu benzínu, laciný, neznamená nejlepší. Je třeba, když každou třetí nádrž se naleje i do kvalitního benzínu VIF a ručička otáčkoměru lízne červené políčko.

Autor:  dj.DEKL [ 16 srp 2014 10:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

OT: netvrdil si ze je benzin vsude stejnej a sam tankoval na nejlevnejsich benzinkach?

Autor:  benobiker [ 16 srp 2014 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

Takže, nový poznatek..:-)
Dneska mi z čista jasna zhasla kontrolka motoru..:-) (po opětovném zprovoznění EGR ventilu a prostříknutí konektoru)
Nejspíš to byla opravdu jen sporadická chybka a já hned plašil a vyřazoval z provozu EGR ventil... Takže teď nic řešit nebudu a budu jen jezdit, než se zase něco rozbliká..:-)
Jinak historii vozu docela znám, kupoval jsem to od soukromého majitele, předkládal mi i faktury ze servisů u Charouze, kde to auto bylo zakoupeno a po celou dobu servisováno, kilometry a opravy jsem si u Charouze ověřoval, všecko by mělo být ok...
S tím benzínem, já taky kupoval Shell V-Power Nitro+, jen jsem se teď nechal zlákat lepší cenovkou paliva u Globusu, no..:-) Ale kupoval jsem tam ten kvalitnější, né ten obyčejnej Natural 95..
Jinak nějaké ty přísady na dekarbonizaci motoru, celkem by mě to zajímalo, jestli máte přímo s nějakým výrobkem dobré zkušenosti, dejte tip.. ;-)

Autor:  chobot [ 16 srp 2014 12:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

Tak treba ja nejcasteji beru obycejnej natural 95 u Benziny a podle testu Sveta motoru to vypada, ze to vubec neni spatna volba ;-) Jinak docela oblibenej je VIF super benzin aditiv, ale jestli to ma nejakej prokazatelnej pozitivni vliv nevim.

Autor:  dj.DEKL [ 16 srp 2014 18:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

OT: testy paliv

Kód:
http://forum.skodahome.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=330908


Kód:
http://forum.skodahome.cz/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=336854

Autor:  balu [ 16 srp 2014 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Duratec 2.0 HE - EGR ventil

dj.DEKL píše:
OT: netvrdil si ze je benzin vsude stejnej a sam tankoval na nejlevnejsich benzinkach?

Asi jsi si mě s někým spletl, tankoval jsem na více benzinkách a z nich jsem vytipoval jen jednu, kde se mně zdál benzín optimální jak na spotřebu, chování motoru na volnoběh, tak cenu, nebyl to ten nejlacinější a tam jsem většinou tankoval a mohu potvrdit, že kolikrát byla znát nová navážka cisternou. Avšak po pěti letech, přestal motor tahnout, tak jsem tam dal v akci V-pover nitro+ celou nádrž a postupně se začala čistit palivová soustava s následkem přicpávání vstřiků. V- pover nitro + čistí, výborně tahne oproti jiným benzínům od spodu do 4000 ot. ale nad tyto otáčky se mně zdá že má menší akceleraci jít do vyšších otáček a přitom sílu na tah má.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/