fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 kvě 2024 06:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20 dub 2015 17:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Ahojte,
odkedy som kupil auto, tak ma otravuje jedna vec a zatial sa mi ju nepodarilo vyriesit. Ide o to, ze ak stlacim plynovy pedal, nech akokolvek slabucko, tak hned ako sa pootvori skrtiaca klapka, tak vyjdu otacky na 1500 (a viac). Proste nedokazem udrzat nizsie otacky, pretoze bud mam volnobeh, alebo rovno 1500. Je to otravne pri rozbiehani, ale zatial som to neriesil. Mate nejaky tip, kde by mohla byt chyba?

Co sa zatial urobilo: vycistenie klapky, vycistenie TMAP, oprava prasknutej hadice odvetrania klukovky, vymena tesneni vstrekovacov, vymena tesneni sanie-hlava, vycistenie volnobezneho venilu. Volnobeh je staly, otacky nepadaju, diagnostika chyby nepise. Motor Duratec 1,8 benzin 92kW.

Budem vdacny ak nieco poradite

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 07:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
To ještě není SCI, že? Takže to nemá elektrickou klapku.. (u té je to totiž normální chování :roll: ) To lanko ti závidím.
Zkusil bych si půjčit/vyměnit snímač na klapce aka TPS. Můžeš mít na začátku vydřenou dráhu a jednotka pak neví, že už máš klapku trochu pootevřenou, jak otevřeš víc, už se snímač chytí, proto ten skok. Správně by se to mělo objevit v chybách, ale ještě to nemusí být prodřený úplně, tak se to ještě nedostalo mimo tolerance.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 08:57 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Myslim ze stejnou vec resil nekdo na forum.fordiag.cz
Pohledej tam. Zaver si nepamatuju.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 11:54 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Tomin: pohladam, dik

TPS som kedysi meral a myslim ze bolo OK, ale hned ako mi kolega vrati diagnostiku, tak to skusim odmerat a dat sem graf.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 12:21 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Ahoj, resili jsme to tady http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=16&t=223 Za sebe si stale nejsem 100% jistej, ze je to chyba a ne normalni chovani :-) Souhlasim s tebou, ze to je trochu protivny. U me uz nevim s cim by to mohlo souviset, jedine snad zkusit novej originalni volnobeznej ventil, ale ten stoji okolo 3 tis. Kc a to se mi zatim uplne nechce davat za takovou drobnost s nejistym vysledkem. s_ebastian zkousel menit za jinej starsi a nepomohlo to.

Jeste me napada, ze jsem nekde na nejakym foru nasel teorii, ze to je mozna schvalne jako ochrana dvouhmotovyho setrvacniku, ale nevim jestli to je mozny... ?

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 17:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Dakujem ti za ten link, nemohol som to najst. Presiel som si to cele a mam presne rovnake symptomy ako sa tam pisu. Tiez ma napadlo ci to nieje nejaka ochrana, ale jeden pise ze mal cca 1200 rpm, dalsi 1800 rpm, mne to robi cca 1500, tak si myslim ze keby to je naozaj ochrana, tak je to pri rovnakych otackach. Navyse kamarat ma 2.0 benzin a hovoril ze jemu ide dat akekolvek otacky, takze nieco je urcite zle. Urobim merania, ale moc tom nedavam. Napada ma uz len, ze ci to nie je EGR. Ze by bolo nejako zaseknute v pootvorenej polohe.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 21:02 
Offline
Forďák

Registrován: 07 led 2013 16:23
Příspěvky: 66
Bydliště: Krkonoše | Praha
Kolik je zrovna ta hranice otacek pri nejmensim moznym pridani plynu se podle mych pozorovani trochu meni. Zalezi na teplote motoru - vody, mozna i nasavanyho vzduchu, adaptacich - po smazani je ten skok jinak velkej atd. Spis je otazka jestli to je bug nebo feature :-) Zkousel jsem to na FF2 1.6, ten ma asi elektronicky ovladanou klapku a tam se to chova taky tak, presne jak pise Wizzy. Tak me napada pokud se auta s elektronickou klapkou takhle chovaji, jestli to neni zamer. No uvidime, treba se to nekomu podari odhalit. Jinak odstavit EGR treba tim, ze sundas krokovej motorek zkus, ale me to myslim zadnou zmenu neprineslo, kdyz jsem si s tim hral.

_________________
Ford Mondeo MK III 2.0 Duratec HE r.v. 2005


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21 dub 2015 23:02 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Ale tento motor ma mechanicku klapku a pokial viem tak aj s elektronickou by sa to malo dat normalne, akurat (vraj - nemam odskusane) ma elektronicky plyn oneskorenu reakciu. Cez vikend tusim pojde von motorcek EGR :lol:

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22 dub 2015 08:15 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Přesně tak, s elektrickou klapkou je to feature, s tou se prostě nedomluvíš, dělá si, co chce :evil: (žádný volnoběžný ventil, žádný EGR)
U mechanické, s lankem, mi to přijde jako bug.. No pátrejte ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2015 13:10 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Tak dnes som sa trochu v tom povrtal. Doplnil som chybajucu skrutku na prirube skrtiacej klapky a bez zmeny. Dal som si osciloskop, ale priebeh TPS je absolutne plynuly. Navyse som zistil, ze ten volnobezny ventil sa mi tak otvara ako merali chalani predomnou. Takze EGR som ani nechytal. Rozmyslam teraz, ze by som behol za jednym chalanom co ma IDS, ze by mi natiahol novsi SW do RJ (ak sa da a ak existuje). Uz ma nic ine nenapada.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2015 19:13 
Offline
Nováček

Registrován: 25 dub 2015 18:52
Příspěvky: 2
Presne toto som riesil po kupe svojho Mondie pred piatimi rokmi. A podarilo sa. Ide o to ze plynove lanko je upevnene velmi blizko pri ose otacania skrtiacej klapky. Ja som ten kolik, na ktorom je to lanko vymontoval a posunul to od osi otacania skrt. klapky asi o 1,5 cm. Odvtedy sa da plyn velmi jemne a plynulo davkovat.

Obrázek
Obrázek

_________________
Mondeo 2004 Duratec 2.0 lpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25 dub 2015 23:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Potom ale ked slapnes "plny plyn" tak to zrejme tolko neotvori klapku, ci?

Ja som to dnes skusal priamo pri motore rukou velmi citlivo otacat a robilo mi to iste, tak teraz neviem.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 dub 2015 23:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Dnes som bol na IDSku, nahral mi tam chalan novy SW, ale bez rozdielu :roll:

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2015 17:23 
Offline
Nováček

Registrován: 25 dub 2015 18:52
Příspěvky: 2
Ano, ked dam plny plyn tak sa to neotvori naplno. Ale to mi nevadi. Precital som aj to vlakno spominane vyssie. Je tam pekny graf od chobota ako riad. jednotka ovlada skrt.klapku. V podstate nie je to porucha ale vlastnost jednotky.
Ja som mal dalsi problem, a to ze po nastartovani studeneho motora mi vzdy otacky vyleteli na 1500. A az po nahriati motora klesli na 900-1000 ot/min. Tak som do serie z volnobeznym ventilom zaradil viacpolohovy prepinac z odpormi, po nastartovani otacky sli hore a ja som to hned tym prepinacom stiahol dole. Ak by to niekto vedel urobit precipovanim riad.jednotky tak by som do toho siel.

_________________
Mondeo 2004 Duratec 2.0 lpg


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24 kvě 2015 20:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Zase som sa v tom trochu povrtal. Vyhodil som EGR a vycistil ho. Mam dojem ze to je mierne lepsie, ale len trosicku. Ten piest sa aj pred cistenim posuval volne, no teraz je to o nieco lepsie. Mal som vonku aj ten jazycek, ktory posuva piestik a bol namazany nejakou bielou vazelinou. Lenze tato bola uz seda a uplne zoschnuta... Mam dojem, ze by sa to zislo premazat, ale neviem co je to za vazelinu a nechcem tam dat hocico, lebo neviem ako je ten motorcek urobeny. Rozmyslam, ze skusim to EGR uplne odpojit a jazdit, ci to bude lepsie (je mi jasne ze vyskoci chyba motora, ale v ramci experimentov to nie je problem).

Mam jednu teoriu, podla ktorej RJ motora pri zosliapnuti plynu zatvori EGR a "chybajuci" tlak v sani sa snazi dorovnat volnobeznym ventilom. Lenze ked sa EGR pomaly pohybuje, tak ostane dlhsie otvoreny a tym padom je v sani viac vzduchu, to zosnima TMAP a prida palivo. Tym padom vybehnu tie otacky hore. Dnes som to chcel podporit meranim budenia EGR a volnobezneho ventilu, ale neuspesne (EGR vykazoval opacny priebeh ako som ocakaval...). Po odpojeni EGR by som mal byt na istom.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29 kvě 2015 21:27 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2011 23:52
Příspěvky: 220
Takze zase trochu... Odpojil som kabel od EGR. Mam dojem, ze ten plyn reaguje trosicku plynulejsie, ale nic extra efekt. Teda okrem "check engine". Takze som zo znovu zapojil a som na konci s napadmi.

_________________
Aktualne: Mondeo Mk3 -Duratec 1,8L - 92kW liftback+LPG
Bolo: Escort Mk7-Zetec 1,6L - 66kW sedan.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz