fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Klasika volnoběh - už nevím :)
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=71&t=39527
Stránka 1 z 2

Autor:  tukydydes [ 25 zář 2012 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Klasika volnoběh - už nevím :)

Mám Ford Focus 1,4 16V r.v. 2002 (DBW) 55kW.

Přijedu na křižovatku, zmáčknutá brzda volnoběh kolísá (dle diagnostiky 750-800 ot/min) lehce se chvěje auto a je vidět pokles napětí na budíkách.
Jinak spotřeba na plnou nádrž ujedu cca 650km možná když to ždímnu 700km většinou městskej provoz, což by mělo odpovídat průměru 7,5L/100km.

Co už jsem vyměnil :-D

1. Hadice odfuku od klikofky + zpětný ventil.
2. palivový filtr.
3. vyčitil jsem čidlo hmostnosti nasávaného vzduchu. (samozřejmě vyndat alternátor krásnej přístup)
4. potenciometr škrtící klapky.
5. vyčištění škrtící klapky.
6. výměna volnoběžného ventilu.
7. kontrola jestli někde nepřisává vzduch.
8. novej vzduchovej filtr.
9. před cca 5000km výměna svíček BERU + kabeláž a rozdělovač FEBI.
10. koupil jsem měřák, měření komprese válců ( 11,5 - 11,5 - 12 - 12,5 )
11. ještě jsem pořídil diagnostiku, samozřejmě bez chyb.
12. domlátil jsem baterku na nabíječce.
13. kontrola všech drátů, hadiček atd. jestli nejsou zkorodovaný konektory nebo někde kouslí dráty.

A problém samozřejmě stále přetrvává. Ještě co mě napadá vyměnit lambdu což je poměrně drahá záležitost a potom teplotní čidlo hlavy válců a snímač otáček vačky popřípadě snímač rychlosti převodfky, nebo jsem slyšel že flešuje ford řídící jednotky motoru ale nevím zda to jde u tohole modelu.

Tady ještě upnu nějaký skrýny z diagnózis:

Adaptační hodnoty když se auto koupilo:
Obrázek

Adaptační hodnoty po výmazu a ujetých cca 400km:
Obrázek

Měřené hodnoty:
Obrázek



Nezdá se mi teplota vody když je to zahřátý tak se to pohybuje někde kolem 95-100C když to stojí na volnoběh.
Potom hodnota TPS přes 200 jestli je to normální.
Popřípadě nějakou radu ohledně měření přes diagnostiku co změřit a jak uvítám.

Autor:  tukydydes [ 26 zář 2012 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Ještě jsem udělal Test akčních členů KOER a hodilo to tyhle chyby:

Obrázek

Obrázek

Autor:  miki21 [ 26 zář 2012 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Tyhle grafy by měl rozluštit tomin :arrow: viewtopic.php?f=8&t=25694

Já jen podotknu, že Fordí motory, co se týče komponentů zapalování, nemají moc rády náhrady. Minimálně bych dal origo svíčky- pro začátek. :wink:

Autor:  tukydydes [ 26 zář 2012 18:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Tominovi jsem posílal ten skrýn měřenejch hodnot a říkal že se mu nezdá to TPS že to většinou bejvá pod 200.
Tady jsem ještě nahrál měřené hodnoty:

http://www.youtube.com/watch?v=aKwH5wY95sE&feature=plcp

Autor:  tomin [ 26 zář 2012 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

V zalozce Test TPS - zobrazuje se ti tam stav skrtici klapky ? (zavreno/castecne/plne otevreno)
Tam bych overil jak to TPS chodi. Musi si "sedat na hodnotu RATCH", ale ne pod ni, ani nad ni. (+/- do 2 pixelu)

Dej si do osciku:
TPS
RATCH
RPM
DSDRPM

a do druheho
LAMBSE1
KAMRF1
EGO11
SAFTOT

A nasnimej to.

Autor:  tukydydes [ 26 zář 2012 18:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

To TPS chodí, skáče tam co píšeš podle toho jak je zmáčklej plyn (zavreno/castecne/plne otevreno).
Tu lajnu to drží, vždy když prošlápnu tak to vyletí nahoru a spadne to na těch cca 220. (možná jeden pixel to ustřelí dolu)

Ještě zkusím naházet ty věci do osciloskopu a potom to sem upnu.

Autor:  tomin [ 26 zář 2012 19:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

tukydydes píše:
A problém samozřejmě stále přetrvává. Ještě co mě napadá vyměnit lambdu což je poměrně drahá záležitost a potom teplotní čidlo hlavy válců a snímač otáček vačky popřípadě snímač rychlosti převodfky, nebo jsem slyšel že flešuje ford řídící jednotky motoru ale nevím zda to jde u tohole modelu.


Je zbytecne kupovat veci co muzes s diag. vyloucit.
Cidlo teploty hlavy mas v budikach, nebo v oscilu. Tam muzes overit kolik ukazuje studene a kolik na teplem motoru.
Max. ze by byl u nej ulomeny/zoxidovany konektor/drat. Pak muzes pri bezicim oscilu zkusit pokroutit kabelama
a sledovat data jestli se neobjevi nejakej propad.

Vypadek cidla vacky by nemel zpusobit trable. Muzes si ho zkusit odpojit za behu volnobehu.

ad SW: posli data z 1. obrazovky po pripojeni ECU (software, ...), reknu ti jestli pro ni existuje nova kalibrace

Autor:  tomin [ 26 zář 2012 19:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Ta druha adapt. tabulka je aktualni, nebo se to jeste zhorsuje ?

Autor:  Jemar [ 26 zář 2012 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Chyba P1650 je chyba snímače tlaku v servořízení. S tím jsem měl taky problém, byl to zlomený drát těsně za konektorem. Pokud je zlomený drát oběma konci u sebe, může dojít k občasnému spojení, či rozpojení obvodu, což má za následek kolísání volnoběhu. ŘJ motoru totiž přidává volnoběžné otáčky kvůli odporu serva aby nedošlo k zhasnutí motoru.
Jak vypadá záložka diagnostiky Flags? Tam by se to mělo projevit. Pokud nesvítí kontrolka tlaku v servořízení červeně, zkus s dráty u konektoru snímače zahýbat. Pokud se kontrolka rozsvítí červeně, je el. obvod snímače tlaku rozpojený....
Pokud jsi dělal KOER a během testu jsi neotáčel volantem do krajních poloh, pak ber předchozí řádky s rezervou, chyba je tam proto, že se nepodařilo ten test snímače uskutečnit...

Co se týká teploty motoru, mám s tím také problémy, zatím jsem se nedopátral řešení, viz:http://forum.fordiag.cz/viewtopic.php?f=20&t=32

Autor:  tomin [ 26 zář 2012 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

P1650 se muze zapsat pri KOER testu kdyz clovek nazatoci v jeho prubehu volantem. Nedelals KOER ?
Funkcnost spinace je videt na zalozce meraku na "LEDce" "Posilovac rizeni"
Ve Flaga se tento spinac podle mne neprojevi, protoze relevantnost hodnoty na danem pinu nelze overit.
Je to jen spinac ktery spina na kostru (predpokladam), takze pokud je rozpojeny, nelze overit obvod.
Neco jineho je napr. MAF, kde se meni napeti a ecu vi ze napeti tam neklesne pod 0.5V a nestoupne nad 4.5V.

Autor:  tomelektron [ 26 zář 2012 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Lambdu muzes mimo jine proverit. Zahrej motor, pak nech bezet na volnobeh. Dej na osciloskop RPM a IEGO1 a po minute koukni, jestli lambda kmita (IEGO1 skace pod 100 a pres 800). Pokud na volnobeh nedava signal, pak odesel predehrev tak jako me (pro mondeo to je mozne overit zmerenim proudu pojistkou do predehrevu)

Pokud na volnobeh chodi, i presto postupne zvysuj otacky az do 3000 tak, aby leva pulka grafu ten volnobeh a prava to postupne zvysovani na 3000 a udelej screenshot.

Me se volnobeh vzdy nejhur chova, kdyz je nacata nejaka hadicka podtlaku. Jakmile se prodre poradne, tak uz se prestanou vytvaret adaptace a motor bezi mnohem lip. Jako by mela jednotka od senzoru radeji zadne nez spatne informace. V tvem pripade je nejhorsi hodnota 16.79, to uz ukazuje na problem.

Autor:  tukydydes [ 29 zář 2012 16:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Takže jsem provedl následující úkony:

Printskrýn ECU:
Obrázek


Skrýn FLAGS:
Obrázek


OSCILO pro TOMIN:
Obrázek


Aktuální adaptace najeto na nich cca 200km:
Obrázek


Lambda pro Tomelektron:
Obrázek



Pro zajímavost když jsem to tůroval na volnoběh tak teplota byla 110C a větrák vůbec nesepl:
Obrázek




když jsem zkoušel KOER tak jsem volantem nehýbal, dráty jsem kontroloval i konektory hadice ještě jednou, odpojil jsem dokonce podtlakovou hadici od posilovače brzd abych eliminoval vadnej posilovač brzd a nic furt to dělá. Ještě jsem teda koupil origo Svíce FORD taky nic :) Jinak ta teplota je divná podle mě by měl větrák spustit někde kolem 95-100C ale 110C už je fakt moc jinak větrák v akčních členech jde normálně spustit. A na budíkách se rafika furt drží na 90C, že by vadné čidlo teploty hlavy nebo čidlo teploty vody.

Kdyby nešli rozluštit printskrýny tak zašlu kvalitnější foto.

Autor:  tukydydes [ 29 zář 2012 17:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Ještě video z OSCILOSKOPU:

http://www.youtube.com/watch?v=yfTaQ_Y___0&feature=plcp

Autor:  tomin [ 30 zář 2012 21:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Na vysokou teplotu si stezoval Jelmar taky, myslim ze se mu to chova uplne stejne. (pripadne mu pisni)
Jestli jde o cidlo teploty hlavy a ne vody, tak by to mohlo byt ok.

Lambda se mi zda trosku pomala v prechodech, ale nic hrozneho. Kolik to ma najeto ?

Propad otacek pri klesani je na osciku sice videt, ale je to dost o malo. Ani na to nereaguje ecu nejakym zasadnim zvednutim predstihu.
To na poslanem osciku je primo ten projev co povazujes za velky propad, nebo se to pri nahravani neprojevilo ?

Autor:  Jemar [ 30 zář 2012 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Co se týká teploty, vypadá to navlas stejně, jako to mám já. Zatím jsem vyloučil vadné čidlo teploty, to funguje tak jak ukazuje tabulka v tomto příspěvku. Čidlo u Focusu neměří teplotu kapaliny, nýbrž teplotu hlavy válců. Je umístěno ve slepé díře zhora na hlavě mezi druhým a třetím válcem. Také je doporučeno výrobcem, pokud se čidlo demontuje, nahradit ho novým kvůli deformaci za účelem dokonalého kontaktu s hlavou válců...
Pokud je ale stabilní teplota vody cca 90°C, nezdá se být teplota hlavy o 20°C vyšší jako nenormální? Chápu, že hliník je velice dobrý vodič tepla, ale rozdíl dvaceti stupňů se mi zdá hodně. Někde v diskusi jsem se i ptal, ale nikdo se neozval, že by měl tak vysokou teplotu jako já. Nyní jsme tedy dva.
Systém chlazení by měl být přetlakový, ale myslím, že mohu u horkého motoru bez obav otevřít víčko expanzní nádoby aniž bych zpozoroval nějaký přetlak, což asi správné není. Nicméně netuším, jestli to má na naměřenou teplotu nějaký vliv....Přetlak ještě zkusím trochu otestovat...
Větráky na sahaře spínají ve 120°C, mám otestováno....

Autor:  tukydydes [ 30 zář 2012 23:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Nalítáno to má cca 130.000 km. Ten propad na oscilu to je ono. Když je to zahřátý tak na volnoběh to točí cca 715ot/min vytočím plyn třeba na 2000ot/min pustím a zmáčknu brzdu a auto se rozechvěje a otáčky padnou někam 640-650 ot/min jednou to dokonce spadlo na 580ot/min a vypadalo to že to zdechne ale nakonec vždy to jednotka podrží a hodí to zpátky na těch 715ot/min.
A ještě problikává světílko budíků (kde jsou kilometry) a dělá to víc když jsou puštěné světla - možná nějaká souvislost.

Jinak čidlo teploty hlavy bych mohl ještě koupit stojí cca 250,- origo. A uvidíme.

Autor:  tomin [ 01 říj 2012 10:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Rucicka na budikach je "oblbovana". Ta neukazuje skutecnost. Od nejake doby pry merak ukazuje porad stejnou teplotu v docela sirokem rozpeti skutecne teploty motoru. Pry aby mel ridic dobry pocit "ze se nic nedeje". :roll:
V miste toho propadu je videt zvednuti predstihu o nejakych 7 stupnu - to mi prijde jako reakce v norme.
Asi bych sel po volnobeznaku, ale kdyz uz si ho menil ...
Jakou mas kalibraci v jednotce ? Posli CATCH code, nebo snimek po spojeni s ecu.

Autor:  tukydydes [ 01 říj 2012 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Catch CODE - 0FW0

Autor:  tomin [ 01 říj 2012 11:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

0FW0 Nemam. Posli vsechny udaje co se zobrazi.

Autor:  tukydydes [ 01 říj 2012 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klasika volnoběh - už nevím :)

Obrázek

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/