fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Motor - nafta
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=73&t=19450
Stránka 1 z 2

Autor:  rumcajs1 [ 15 říj 2008 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím Vás, mám problém s motorem, turbem nebo kdo ví s čím :(
Mám mondeo, 2001, 2.0 TDdi, viz podpis. Problém je následující:
jedu, všechno je v pořádku, motor nehluší, krásně táhne, ale najednou v tom drobátko cukne, tak že spolujezdec to ani nepostřehne, a od té chvíle motor nemá výkon. Sešlápnu plyn na podlahu a zrychlení žádné, ale vůbec žádné!!! Když přidávám plyn hodně zvolna, tak to tak trochu jede. Najednou je turbo takový hlučný. I normálně je sice trochu slyšet do kabiny, ale začíná to až na 1900 otáčkách, při tom problému to tubro hlučí pořád, i při nízkých otáčkách. Spotřeba jde zákonitě nahoru, protože tomu musím strašně šlapat aby to jelo. Do kopce musím podřazovat, což bylo před tím něco nemyslitelnýho. Zajmavá věc ale je, že když motor vypnu a hned zase nastartuju, všechno je zase v normálu a O.K., ale bohužel jen na dalších pár km, někdy 10, někdy 50. Byl jsem s tím na diagnostice. Jedna neukázala nic a druhá ukázala chybu (už nevím přesně jak to bylo) o nedostatečném plnícím tlaku. Ten mechanik říkal že je to na 100% špatnej regulační ventil plnícího tlaku turba, že se občas zasekne nebo co. Chybu vymazal, chvíli to bylo dobrý, ale je to tu zase. Dneska se chystám ještě na jednu diagnostiku co z toho vyplyne.
Taky říkal, že kdyby byly třeba špatný vstřiky, čerpadlo nebo turbo, že by mu to PC určitě ukázal a že tyhle věci jsou tedy O.K., což mě hrozně uklidnilo. Je to pravda nebo je možný že by to diagnostika přehlédla?

Nemáte s tím někdo zkušenost? Tím myslím i s diagnostikou i se strátou výkonu.
Díky za rady

Autor:  dj.DEKL [ 15 říj 2008 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

Nebliká ti při tom taky kontrolka žhavení? Zřejmě to spadne do nouzovýho režimu... chce to projet s diagnostikou v autě.

Autor:  rumcajs1 [ 15 říj 2008 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

žádná kontrolka nesvítí ani nebliká, ani otáčky nijak nekolísají, jen když už to teda nejede, tak občac cukne motor. Vzduchovej filtr je novej, oleje taky. Ještě budu co nejdřív měnit palivák, ten už by taky chtěl. Myslíš že by bylo možný, že je štatnej ten regulační ventil?

Autor:  O.S.L.I.K. [ 15 říj 2008 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

Rumcajs to vypada bud na nejake cidilko nebo dirku v trubce... Vem to na diagnostiku....

Autor:  rumcajs1 [ 15 říj 2008 23:41 ]
Předmět příspěvku: 

O.S.L.Í.K.U. O.S.L.Í.K.U., na diagnostice jem už byl, bylo to včera a napsal jsem to i o pár řádků výš.

Autor:  O.S.L.I.K. [ 16 říj 2008 00:20 ]
Předmět příspěvku: 

promin asi sem to nedocetl:) zkus kouknout po trubkach a ic.

Autor:  rumcajs1 [ 16 říj 2008 00:33 ]
Předmět příspěvku: 

O.S.L.I.K.: V pohodě. na hadice kouknu zítra pokud mi to vyjde časově, chvilku to asi zabere, je to taková spletenina :? Ale prosimtě, možná se blbě zeptám, ale co je to ic?

Autor:  O.S.L.I.K. [ 16 říj 2008 01:09 ]
Předmět příspěvku: 

InterCooler - mezichladic stlaceneho vzduchu.

Zkus na to kouknout a vem si nekoho sebou at ti pri nastartovanem motoru seslapne plyn a roztoci turbo a jestli to bude sycet.

Autor:  rumcajs1 [ 20 říj 2008 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

Takže ... v pátek jsem tak jako už mockrát otevřel kapotu s úmyslem podívat se zase jestli není něco s nějakou hadicí nebo jestli neuvidím něco jinýho podezřelýho. Hned jak jsem zvedl kapotu, všimnul jsem si vypadlé hadice. Nechápu jak jsem ji mohl předtím přehlídnout. Zapojil jsem ji zpět na místo a podíval se kam vede druhej konec. Možná by jste to nečekali, ale vedla zrovna do toho regulačního ventilu co ukázala diagnostika že je špatnej. Myslel jsem si tedy že mám vyhráno. Ta radost mě ale rychle přešla. Vyjel jsem na cestu cca 250 km dlouhou a chvílema jsem myslel že už ani nedojedu. Auto netáhlo a skákalo hůř než předtím. Dokonce i když jsem vypnul motor, vydrželo to v pořádku jen tak 2 km a bylo to zase v háji. Říkal jsem si, čím to tak může být a vzpoměl jsem si na toho mechanika, že mi říkal, že to může dělat i palivovej filtr, a to diagnostika samozřejmě neukáže. Takže jsem se na cestě zpět stavil do obchdu kde kupuju díly a koupil palivák, večer jsem ho nechal vyměnit a ............. nechci říkat hop dokud nepřeskočím, ale od té doby jsem ujel asi 700 km a zatím je vše v pořádku. Zase jsem si potvrdil že to nejpravděpodobnější řešení problému je zároveň to nejjednodušší. Filtr mě stál 340 Kč a výměna 200 Kč. Suma sumárum 540 Kč a jsem zase šťastnej jako blecha. Držte mi palce ať to dlouho vydrží!

Autor:  PASAT [ 31 říj 2008 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Start až po druhém žhavení : Ford Mondeo 2.0 TDDI 85kW

Nevíte čím by to mohlo být? Ať je studený nebo zahřátý pořád se musí 2x žhavit, jinak to nenaskočí...

Díky moc PASAT

Autor:  balu [ 31 říj 2008 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Start až po druhém žhavení : Ford Mondeo 2.0 TDDI 85kW

Špatný tlak nafty před vstřikovacím čerpadlem, /tak zvaně padá ti nafta/ :-D

Autor:  PASAT [ 31 říj 2008 19:27 ]
Předmět příspěvku: 

A jak se to opraví? Díky za radu... :wink:

Autor:  balu [ 31 říj 2008 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Kontrola palivového čerpadla, případná výměna, ale spíše to bude i zasraný palivový filtr v. Rozebrat , vyčistit, vyměnit. :-D

Autor:  Walker [ 31 říj 2008 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

A co kdyby to byly jen vadný žhavičky....stačí když nejde jedna nebo dvě a je problém...

Autor:  PASAT [ 31 říj 2008 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Žhavící svíčky a palivový filtr jsou nové ...

Autor:  balu [ 31 říj 2008 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

Teplý motor musí naskočit bez žhavení, v tomto případě asi padá nafta přes palivové čerpadlo zpět do nádrže. :-D

Autor:  PASAT [ 01 lis 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

A tam je jaká cca. cenovka ? :?

Autor:  balu [ 01 lis 2008 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

PASAT píše:
A tam je jaká cca. cenovka ? :?

Ceny nemám v merku, protože Mondeo mám krátce, ale nejprve zjisti jak je na tom palivové čerpalo a zjisti příčinu poklesu paliva. Pak se od toho bude odvíjet popřípadná koupě. :-D

edit: nepoužívej prosím pořád citaci...

Autor:  pisty [ 03 lis 2008 15:53 ]
Předmět příspěvku: 

MKIII pod kapotou neznám, ale když si zkusíš pročíst zdejší forum o dieslech, nebo použiješ funkci hledat (vpravo nahoře) určitě najdeš spoustu tipů, jak to můžeš "očekovat", případně vyřešit sám a skoro zadarmo...
Ve stručnosti - nejspíš ti padá nafta v důsledku netěsnosti, takže hledej... Projdi všechny hadičky, filtr (může netěsnit po špatné výměně) atd...
Jak řikám, najdi si a po hodině čtení (možná dvou, páč jsou toho tady popsaný stohy) budeš mít jasno co dělat...
Přeju hodně štěstí, aby to nebylo čerpadlo...

Autor:  catrr [ 29 lis 2008 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Walker píše:
A co kdyby to byly jen vadný žhavičky....stačí když nejde jedna nebo dvě a je problém...
ale ne když je motor ohřátý na provozní teplotu

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/