fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
blikající kontrolka žhavení http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=73&t=23688 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jindra.novotny [ 21 kvě 2009 10:17 ] |
Předmět příspěvku: | blikající kontrolka žhavení |
Prosím o radu. Včera dopoledne při jízdě mi náhle poklesl výkon motoru a začala blikat kontrolka žhavení. Odpoledne jsem byl na diagnostice, která ukázala chybu: dosažení limitní hranice klepání ve válci. Kde je problém mi ale nebylo řečeno, že se to musí podrobněji zanalyzovat. Dnes jsem měl při studeném motoru problém se startováním (jakoby nechtěl jít do otáček + více kouře z výfuku), napotřetí jsem ale nastartoval a odjel 30 km do práce. Kontrolka žhavení při jízdě stále bliká. Nemáte někdo podobnou zkušenost v čem by mohla být závada? |
Autor: | balu [ 21 kvě 2009 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Odchází ti elektronický snímač pedálu plynu. Vrakáč a nebo nový ale ten bude mastný. |
Autor: | onysx [ 29 kvě 2009 18:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Balu má pravdu.Teď jsem to řešil na focus foru jelikož to potkalo dnes i mě.Píšou tam cenu na focuse kolem 3000,- a je tam odkaz na rozfocenou výměnu doma.Ušetříš třeba litr ale to záleží kde si to necháš měnit. |
Autor: | onysx [ 03 čer 2009 18:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jak jsi dopadl? |
Autor: | mypex [ 18 srp 2009 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdravím poprvé na tomto foru, Mám také Ford Mondeo 2.0 TDCi 85kW, r.v. 11/2004 najeto 111 000km. Zhruba před měsícem se mi začala nepravidelně rozsvěcovat právě kontrolka žhavení a samozřejmě pokles výkonu (žádné cukání či dým z výfuku), podotýkám jen po zahřátém motoru! Když motor nechám zcela vychladnout (přes noc) nastartuji tak běží bez problému a můžu na něm v kuse ujet třeba 1000km, ale běda když v průběhu vypnu motor (třeba při dotankování) a chci znovu nastartovat tak krátce po stratu se kontrolka rozbliká a už se toho nezbavím dokud motor znovu nevychladne na venkovní teplotu. První co jsem učinil tak jsem pročetl návod k obsluze kde jako jediná možná příčina je uvedené vadné relé vstřikovacího čerpadla a nebo žhavící svíčky, ale ty bych hned z kraje vyloučil. To relé jsem ovšem nedokázal identifikovat. (je jich tam asi 7 ale nejsou popsaný). Zase si říkám kdyby to bylo špatné relé tak by to nefungovalo pořád a ne jenom někdy takže spíš bych to laicky tipoval na nějaké teplotní čidlo. První reakce od známých byla, že jsem asi natankoval špatnou naftu. Koupil jsem za 75,-Kč jakýsi čistič palivové soustavy vyjel zbytek nádrže a poté natankoval u Benziny Diesel Verva. Zpočátku se zdálo, že jsem problém vyřešil, ale nakonec žádný výsledek. Vzduchový filtr jsem dal nový, ale palivový ještě ne. Včera jsem zajel do servisu BOSCH kde mi to napojili na diagnostiku, která, nakonec to zahlásila 2 blíže nezjištěné závady pod kódovým označením P1000 a P2263 na což technik reagoval tím, že víc mi k tomu není schopen říci a že s tím musím do Forda. Ve Fordu BOSPOR (Mladá Boleslav) mi po cca hodine zkoumání na diagnostice za 869,-Kč sdělili, že problém se PRAVDĚPODOBNĚ týká turba resp. toho ovládacího modulu, ale nebyli mi schopni blíže určit příčinu závady s tím, že by začali nejlevnějším řešením t.j. kontrolou elektroinstalace. Kdyby se nakonec ukázalo, že příčinou závady, je vadný ovládací modul naklápění lopatek tak by se muselo koupit celé turbo cca za 30tis. Momentálně nevím co tedy dělat a mám strach, že si FORD servis chce jen vydělat na nějaké prkotině za pár stovek. Uvítal bych proto jakoukoliv radu, která by mi pomohla vyřešit tento problém bez nutnosti tak drahé invesice do nového turbodmychadla. Předem vám Děkuji. |
Autor: | Patrik [ 01 lis 2009 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
mypex: Tak jak si na to s tou závadou? |
Autor: | mypex [ 01 lis 2009 19:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
Zdravím, tak nakonec byla skutečně závada na el. regulátoru turba. BOhužel tato elektronická věcička se nedá zakoupit samostatně takže jsem musel opravdu zakoupit celé nové turbo i když po mechanické stránce je zcela v pořádku. :-/ . Prý je to celkem častá závada. Pěkně drahá legrace :-/ |
Autor: | Patrik [ 01 lis 2009 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
mypex: Tak to mi je líto. Mělo by to jít opravit, jen je škoda, že sem tu tak dlouho nebyl. Pročti si to tady a pak se koukni na ten svuj regulátor http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=380 koukni na fodky od: Phalanx |
Autor: | mypex [ 01 lis 2009 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
O.K. díky zkusím se na to pro zajímavost podívat. Škoda, že jsem to nevěděl dříve. Vypada to, že budu mít asi stejný problém. Kdyby to šlo opravit tak to bylo fajn. Nemontoval jsem totiž celé nové turbo do auta nýbrž jsem si z něj odmontoval (vypůjčil) jen ten regulátor a namotoval na to stávající v autě a problém mám vyřešený. |
Autor: | Flavius [ 23 lis 2012 21:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
Zdravím. Tak se mi objevil podobný problém ... cca jednou za tři dny padne motor do nouzového režimu, odepne turbo a rozbliká kontrolku žhavení. Po zastavení, vypnutí zapalování a opětovném nastartování je vše ready ... tedy zase na nějakou dobu. Pokaždé to udělá při přeřazení z trojky na čtyřku při snaze akcelerovat. Při jiných kvaltech to zatím neudělal. Motor má nalítáno poctivých 160000 km (potvrzeno diagnostikou). Nechal jsem to diagnostikou projet komplet a vypadly z ní následující hlášky: méně závažné - P0401 - "Míra recirkulace spalin, příliš nízký průtok", a pak to podstatnější - P132B - "Turbodmychadlo, signál tlaku přeplňování, nevěrohodný signál". Diagnostika byla typu BOSCH KTS. Bohužel podrobnější rozkliknutí závady nepřineslo žádnou další hlášku navíc, takže žádná bližší specifikace který z členů v okruhu turba začíná zlobit. Nemáte někdo zkušenost na co mrknout jako první, druhý atd. ... ? Případně podle kódu závady zkušenost přímou ? Za jakoukoli radu díky předem. Podle mě je to zatím nějaká kravinka, ale nerad bych oddělal něco podstatnějšího ... a navíc si dost dobře nedovedu představit rozblikanou kontrolku žhavení uprostřed předjíždění kamionu na okresce ... ?! |
Autor: | onysx [ 24 lis 2012 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
no podle té první bych řekl egr a ta druhá některé z čidel na turbu.nebudu ale dělat chytráka na to je tu sposta profíku znalejch věcí.já měl od června naprostou pohodu.naftu jsem bral pouze u 2 stejných pump a jedinkrát v prachaticích na benzině.už asi 5 tankování přidávám super diesel aditiv sheron-jen pro jistotu kdyby náhodou přišel vostřejší mráz.teď jsem se nechal ukecat a vzal na plus oilu a nevím jestli to má souvislost ale v úterý to padlo do nouzáku v záběru na 3ku proti kopci.nicméně nevyplo a od té doby opět nic najezdil jsem 300km.spotřeba dle pp 5,1-5,4.po každém tankování nuluju abych měl trochu kontrolu.týdení nájezd je cca 250km.tahá dobře,nekouří,startuje na pohodu tak jsem zvědav až nastane ta pravá zima.najeto mám 190tis. |
Autor: | dj.DEKL [ 02 led 2013 07:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: blikající kontrolka žhavení |
EGR, turbo, vstřiky, čerpadlo... turbo už máš elektronický? |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |