fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Bílý kouř u studeného motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=73&t=29093
Stránka 1 z 2

Autor:  Alfons005 [ 05 kvě 2010 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Bílý kouř u studeného motoru

Poklona všem forďákům.
Nedávno jsem vyfasoval tento " danajský dar"- 2.0TDDI r.v.01. Po nastartování studeného motoru auto dost silně kouří - bílý kouř, a po rozjezdu mi to připadá , jako když jede na tři válce. Při teplém motoru už tyhle " laskominy" nejsou znát.
Auto mám krátce , tak k tomu nemohu víc napsat. Nyní se zaměřím na to , jestli se neztrácí voda, ale kdyby bylo těsnění pod hlavou K.O. , tak by se motor , jestli se nepletu , přehříval.
Chci se proto zeptat zkušenějších ,jestli se s tím někdo nesetkal ,nebo na co se zaměřit atd.
Jinak mě sousedi za chvíli nakopou do řepy!!!
Dík předem za odpověď

Autor:  balu [ 05 kvě 2010 09:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Na jednom z válců máš špatnou žhavící svíčku. Nejlépe je preventivně vyměnít všechny čtyři. :(

Autor:  Marek77 [ 05 kvě 2010 13:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zkus prověřit žhavicí svíčky, případně vyměnit. Motory s komůrkovým nepřímým vstřikem jsou na žhaviče dost háklivé.

Taky bych doporučil preventivně změřit kompresní tlaky válců (zastudena i zatepla). Tlaky zatepla mají být minimálně 25 Bar (zastudena trochu méně). Je důležité, aby rozdíl tlaků u válců nebyl větší než 3 Bar (zastudena i zatepla).

Autor:  Walker [ 05 kvě 2010 14:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Od kdy je 2,OTDDI s nepřímým vstřikem?....a ty tlaky jsou taky o pár set tisíc km jinde.... :wink:

Autor:  Alfons005 [ 05 kvě 2010 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zdarec chlapi
Dík za odpovědi. Svíčky je jedna z mála věcí , na které jsem se stačil juknout.A výsledek ? Tři jsou funkční a na čtvrté nějaký Zkurvínek ztrhl závit tak , že jsem jí ani nedostal ven (kdyby jste měli nějaký nápad , jak vytočit svíčku - né mě -byl bych vděčnej).Shodou náhod jsem to dneska nastartoval a šel kouknout na to dýmovnici.Pravdou je ,že je z toho kouře cítit nespálená ,nebo blbě spálená nafta.To by nasvědčovalo možná tomu , že ta čtvrtá svíčka je K.O.
Také jsem dnes přišel na další "mňamky" , ale ty přesunu do sekce elektro atd
Jinak ještě jednou dík. To by v tom byl čert ,abych ten mandl nedal dohromady. ;-)

Autor:  sevaman [ 05 kvě 2010 21:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

uplně stejné příznaky měl teďka známý na taxiku mondeu tdci...za studena to dýmylo jak kráva, jelo na 3 válce zahřálo se to a chod se jakžtakž uklidnil a přestal dýmyt a jelo to jak mělo...po čistění všeho možného, posílání turba na go, výměně x věcí se nakonec motor rozdělal a..verdikt motoráře: 2 ohlé ojnice...teď už jenom jestli je to opravdu tím...hlavně by mě zajímalo jak se můžou ojnice jen tak, když motor nebyl pod extrémní námahou, neuvařil se, zohnout..?

Autor:  Alfons005 [ 06 kvě 2010 08:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

No do psí prdele :| ,tohle jsem zrovna číst nechtěl! I tak dík za poznatek .Nevíš čirou náhodou na kolik ho ta pitva vyšla?
Chlapi , dá se svíčka nějak změřit ohmetrem? Abych věděl ,jestli je dobrá nebo se s ní mám hned trápit. Popř. kolik má mít odpor.
Dík za odpověďi

Autor:  sevaman [ 06 kvě 2010 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

no zatím na nic bo když mu nejezdí auto, tak jako taxikář nemůže vydělávat - nemá prachy kámoš mechanik mu to dělá zatím na dluh, platí si jenom díly... :wink:

Autor:  Walker [ 06 kvě 2010 12:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Ta stržená svíčka je slušná zadělávka na průser....to se ti v závitu protáčí a nejde ven? jinak s ohmetrem toho moc nezjistíš, její odpor je tak nízkej, že určit jestli je dobrá, či má zkrat mezi závity topnýho drátu (bere proud ale hřeje málo) nebo jestli už tam ta topná část je úplně v hazlu a zkratuje se o závitovou část dost dobře nejde...jediný co lze najít je její přerušení....

Autor:  Alfons005 [ 06 kvě 2010 21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

To Walker : Je to tak ,jak píšeš .Protáčí se a ven se jí nechce. :( Tím že je okolo svíčky tak málo místa ,tak to vypadá na pěknej vopruz!!
Nemá někdo z přítomných nějakej trik ,tak jí dostat ven? Nechce se mi zrovna hned půlit motor ( stejně bych to musel dát do servisu pánč bych to už nesestavil).
Dík všem za rady

Autor:  oli_2 [ 07 kvě 2010 08:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

"něčim" jí chňapnout tak aby při otáčení šlo i tahat svíčku ven.snad by se eště chytla,ale toviš hrozí tam další poškození závitu.ale jinak teda nevim jak z toho ven :(

Autor:  Walker [ 10 kvě 2010 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

No jestli se protáčí a nejde ven tak hlavně netěsní tlak ve válci, čili bych už jinej důvod toho kouření ani nehledal...

Autor:  Honzík [ 17 čer 2010 07:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Je to přesně jak píše Walker není co dál řešit pokuď se protáčí svíčka tak automaticky netěsní válec. S opravou to bude těžšší opatrně ji vydolovat ven pomocí silněšího plechu s dirkou a klíčem hlavně žádné násilí!! Jinak tě nemine sundání palice i když to by byl nelepší způsob opravy a hlavně nejbezpečnější protože jikdy nevíš co ti napade do válce.

Autor:  Alfons005 [ 28 čer 2010 07:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zdarec pánové,
tak mám pro sebe nepříjemnou zprávu.Po třech neúspěšných pokusech (na různé způsoby) vyndat svíčku šlo mondeo do servisu. Tam se sice mechanikovi podařilo svíčku vydolovat a vyměnit, ale výsledek v podstatě žádný.Pořád to čoudí. :( Teď přijde na řadu měření tlaků a pak ,jestli jsem dobře rozuměl asi čerpadlo. Turbo bych zatím z mého laického pohledu vyloučil ,pánč po startu a chodu na volno turbo nejede.
Pokud by jste měli ještě nějaký nápad kde to hledat - tak pište. Dík
2.0 TDDI - za studena - dýmovnice

Autor:  Lubak [ 28 čer 2010 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

No zkusit nový žhaváky a udělat diagn. jak je na tom EGR které může bejt slušnej zasrané.

Autor:  Alfons005 [ 28 čer 2010 22:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zdarec.
Dík za tip kémo.Možná se zeptám hóóódně stupidně ,ale kde ten EGR ventil najdu? :oops:
Jinak svíčky jsem kontroloval ( na aku) a ty se zdály O.K.
Kdo další ?Máte ještě nějaké nápady? Dík.

Autor:  Alfons005 [ 01 črc 2010 00:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zdarec pánové,
tak mám další poznatek.Při tel.rozhovoru s mechanikem ( připojil auto na jakousi diagnostiku -určo né origo Ford) mi řekl, že to vypadá na toto: 1* vstřik K.O. a 1* vstřik načatej. To by za určitých okolností vysvětlovalo,proč to po startu vypadá na tříválec.
Dokázal by ty vstřiky některý z místních " vědátorů" potvrdit? Dík
2.0TDDI

Autor:  Lubak [ 01 črc 2010 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

No mrkni na focus forum do sekce Mondeo, ale osobně ti můžu poradit, zainvestuj a nech si otestovat komplet všechny 4 vstřiky v nějakém vyzkoušeném servisu v tvém okolí.
Diesel servisů je dnes mraky mrkni na to focus foru tam ti poradí přímo kam je dát, dle tvého bydliště.
Je klidně možné , že můžou bejt v háji jen jeden, dva vstřiky, ale otestovat je nech všechny

Autor:  Alfons005 [ 02 črc 2010 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

Zdarec...
jedna včerejší kulturní vložka: Jdu si takhle do práce okolo Bosch servisu na P-7 ,tak si říkám - líná huba = holý neštěstí ,zeptám se na ceny.Vlezl jsem do dvora a málem jsem omdlel. Z asi 12 aut tam stálo 7 mondeí :( .Hned mě napadlo ,kde asi udělali soudruzi z NDR chybu. No nic ,vlezu do kanclu a věci se mají asi takhle.
1, zkouška vstřiku přes přepad - cca 280 Kč bez arbeitu
2, zkouška vstřiku na " stolici" - cca 680 Kč bez arbeitu
3, repasovaný vstřik - cca 4500 Kč
Vzhledem k tomu , že je před dovolenou ,tak budou muset sousedi ještě chvilku s dýmovnicí vydržet.
Předpokládám , že ceny budou + - všude stejné,ale kdyby měl někdo jiné zkušenosti ,prosím ,sem s nima.

Autor:  Krtek-NA [ 03 črc 2010 12:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Bílý kouř u studeného motoru

A to s tou dýmovnicí přímo na dovolenou jedeš??? Já jen víš co může udělat třeba ukapávající vstřik a tak??? :roll:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/