fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

MOTOR TDDI nebo TDCI ???
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=73&t=37930
Stránka 1 z 1

Autor:  safa03 [ 03 srp 2012 10:03 ]
Předmět příspěvku:  MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Zdravim..
Premyslim o koupi mondea mkIII v nafte,ale vubec neznam ty motory co do nich Ford dava.
Muze mi tu nekdo vysvetlit,jaky je rozdil mezi motory TDDi a TDCI ?
A ktery z techto motoru je lepsi,co se tyce spolehlivosti?
Moc diky fordaci

Autor:  Lubak [ 03 srp 2012 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

TDdi je stara koncepce motoru pouzivana v 1 focusu.motor znacne hlucnej,ale relativne spolehlivej.u Tddi se vyhni 66kw to je hruza.
kdyz Tdci tak min.od roku 2004 a vejs,tam uz se pouzivali kvalitnejsi cerpadla..
zalezi na tvem rozpoctu a najezdu km za rok?

Autor:  safa03 [ 03 srp 2012 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Rozpocet cca do 90tis kc...a rocne jestli najezdim 10 000km,tak prehanim...
Koukal jsem na inzeraty a jsou tam dva motory TDCI...85kW a 96kW,mas s nimi zkusenost??
jinak jsem jezdil Octavkou 74kW PD a nic moc...tohle jsou taky PDcka?

Autor:  Antony [ 03 srp 2012 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

PD je zase jinej systém vstřikování.Toto je plnohodnotný common-rail.Vzhledem k váze Mondea a Octávky bych raději volil silnější verzy.

Autor:  Jemar [ 03 srp 2012 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Při nájezdu 10 000 km ročně bych ani o naftě neuvažoval....Hranice, aby se diesel vyplatil je někde kolem 20 - 25 000 km ročního nájezdu. Když budeš mít "štěstí" a podělá se turbo, vstřiky, čerpadlo nebo dvouhmoťák, pak je to ranec a pokud by se podělalo všechno, pak ti těch 90 000 na to možná stačit nebude...
Alespoň co se týká motorů TDCi, jsou díky konstrukci (vyšší vstřikovací tlaky) náchylnější na kvalitu nafty. Vznětové motory vydrží hodně, ale taky záleží jak se s nimi zacházelo, což se u ojetého auta zpravidla nedozvíš..
Pokud už diesel, jedině od někoho s naprosto jasnou historií, jinak se z auta stane pokladnička na peníze. Pro takhle malý roční nájezd bych jednoznačně volil benzín...

Autor:  skaldal [ 03 srp 2012 13:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Moje slova.

Autor:  safa03 [ 03 srp 2012 13:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Tolik km rocne nenajezdim,to je pravda.
Ted jezdim v Mondeu 1.8 benzin ,ale auto se zacina promenovat na kasicku :-D,takze rychle pryc s tim...
Premyslim o nafte proto,ze v lete jezdim autem na dovolenky a na tech dalkach je ta spotrba znat no.
Moc vam dekuju za rady a informace,jeste o tom popremyslim a uvidime no ..
diky

Autor:  Lubak [ 03 srp 2012 13:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Na tvejch km tu naftu prostě zabiješ absolutně zbytečné pořizovat naftové auto.
Koukej po 2.0 HE 145 PS se spotřebou na dálku budeš hravě kolem 7 litrů a budeš mít defakto po starostech.

Autor:  safa03 [ 03 srp 2012 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

oka,jdu hodit očko :-)

Autor:  Lubak [ 03 srp 2012 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Rozumné :-D

Autor:  martinikus [ 25 zář 2012 13:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: MOTOR TDDI nebo TDCI ???

Já bych to neviděl zas tak černobíle. Ano, u nafťáků hrozí dražší opravy. Ale to, že nafťák se vypatí od určitého nájezdu, platí pro nové vozy. Pro ojetinu je situace trochu jiná, protože naftové mondeo je levnější, než benzínové, o nabídce nemluvě. (Stačí se podívat na sauto.) Takže na ročním nájezdu nezáleží, spíš jde o míru rizika. Pokud chci najet 10tkm ročně a po pěti letech auto vyměnit, tak proč nejít do dobré naftové ojetiny (doložený nájezd řekněme do 200tkm, ucházející stav vstřikovačů a čerpadla - možno zjistit diagnostikou fordiag za nějaké 2 tisíce), ještě dobrá spojka, turbo vydrží hodně dlouho, pokud nenastane nějaký fatální problém s mazáním.) Pumy (naftové motory v mondeu 2001) jsou dost povedený motory (až na to vstřikování) a duratecy (benzínové v tom samém mondeu) taky nejsou bez chyb, při pohledu do fóra. Na druhou stranu, diesel nikdy nebude tak kultivovaný, jako benzín (i když common rail je velký pokrok) a výkonově před 8 lety byly taky pozadu za benzínem (ale 96kW není špatná hodnota.) Tak ať si to každý rozhodne sám.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/