fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 20:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 04 bře 2010 11:11 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 01 úno 2005 10:03
Příspěvky: 1464
Bydliště: Plzeň
altík na dieselu může mít jiný převod, ... může mít vícepólové buzení než pro benzín ... atd, atd
neměl jsem možnost altíky porovnávat fyzicky ani parametry, jen zanášim trochu teorie :-D

slabší baterka nevadí (teda co se týče dobíjení autoalternátorem), je tam regulace, ale silnější se nedobíjí ideálně a ...

_________________
-Kuga 2,0 TDCi Black Panther 2011-
-Ford Focus MK I FL Black Panther 1.8 2002-
--Ford Escort MK V; 1.4 1992--


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 14 dub 2010 09:30 
Offline
Nováček

Registrován: 09 úno 2010 15:35
Příspěvky: 10
oli_2 píše:
Marek77 píše:
Do zážehových motorů se používají akumulátory s kapacitou 40 až 55 Ah (málokdy více), nejčastěji 45 až 52 Ah. Pokud se použije akumulátor s vyšší kapacitou, ničemu to nevadí (zpravidla jen peněžence :wink: ). Velikost akumulátoru je limitována pouze rozměrem pro něj určeného prostoru.

pánové vim že existujou elektrický vzorečky,výpočty a podobný věci,ale pokaždý když vidim věty jako je ta první,tak se chytam za hlavu.baterka s kapacitou 40Ah do takovýho auta je prostě donebevolající blbost.i ve Škodě 120 byla 44Ah.když vezmu tu horní hranici těch 55Ah tak dle výrobce je to stále nejnižší hodnota :
ObrázekObrázek
a nějaký že to altík neutahne?z úctou všem autoelektrikářům a zkušenějším členům bych stejně oponoval,mam v mondeu tuto baterii
http://www.mulac.cz/autobaterie-perion/ ... h-680a.htm
jezdim na ní tři roky,natáčí čtvrtej a za celou dobu nebyla na nabíječce.jednou sem jí v práci vymlátil uplně do mrtě,pouze sem nastartoval přez kabely a jel domu.je to rok zpátky a nikdy sem neměl žádnej problém,takže to musí dobíjet uplně v pohodě.
ať se tomu co tu teď píšu smějě kdo chce,ale já se směju těm co spoléhají na to co píše Marek77 a podobní a pak přijdou k autu,votočí klíčkem (hlavně v zimě) ,motor udělá h..u....h..u a dou zase domu :lol: :smt044

Asi moc netušíš, o čem píšeš, viď?

Tak především - škodovky měly od výrobce akumulátory s kapacitou 36 Ah, později 40 Ah. Kapacita 44 Ah se dávala až do škodovek, které měly výbavu GLS (alternátor 55A) a vyhřívání zadního skla. Takže asi fakt nevíš, co mluvíš. Pamatuješ vůbec škodovky? :-D

Superb s motorem 2,8 V6 a plnou výbavou má akumulátor 44 Ah. Všechny Octavie, Passaty, Golfy a jiné vozy VW koncernu mají běžně baterie s kapacitou 44 Ah. Pouze na přání zákazníka se vůz osazuje výkonnější baterkou.
Baterie slouží pouze pro start, tedy jako sekundární zdroj energie. Proto nechápu, proč bych měl vozit s sebou baterii o mnoho silnější, když je to k ničemu. Po nastartování začne pracovat alternátor, který nejenže krmí veškeré spotřebiče ve voze, ale zároveň dobíjí baterku, která se startem malinko vybila. Podle stupně výbavy vozidla se dimenzuje výkon alternátoru, ale nikoli kapacita baterie, to je kravina. Alternátor musí být tak silný, aby dokázal zásobovat energií všechny spotřebiče ve voze, i kdyby byly v danou chvíli zapnuté všechny najednou. Proto dvě stejná auta s rozdílnou výbavou mají jiné alternátory (ale stejné baterky).

Dělám do elektrotechniky dvacet let a mám na to inženýrský titul, tak myslím, že trochu vím, o čem píšu.


Naposledy upravil Marek77 dne 26 dub 2010 09:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 14 dub 2010 13:11 
Offline
Forďák

Registrován: 15 črc 2009 14:04
Příspěvky: 116
Bydliště: czech republic/Most
No dobře...ale pokud máš alternátor dimenzovaný na základní výbavu ford a poté do auta nacpeš výhřev čelního skla,8x repro,DVD rádio,2xLCD monitor a 600W zesilovač+subwofwer a nějaké to osvětlení interiéru navíc,zákonitě se ti baterie při krátkých jízdách zanedlouho vymlátí..nebo snad ne?? mám tam 60Ah a zatím cajk ;-)

_________________
Ford MONDEO MKII-1997/1.8/16v/85kW/červená metla/16"kola/sportovní sedačky/snížený podvozek/music


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 18 dub 2010 09:07 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
to Marek 77:nechci se dohadovat,kort když na to máš titul,nicméně vim o čem mluvim škodovky sem měl a né tejden.měl sem v nich vždy 44ah a to i ve škodě 1000 MB s výbavou nic a nikdy sem neměl problém s dobíjenim.
když podle tebe vozy s různou výbavou mají stejnou baterii,tak proč se mi prodejce též min vyučen v oboru a mnohaletou praxý ptá při koupy baterie jestli mam klimatizaci či ne? (vynech prosimtě argument "aby prodal co nejdráž")
üž sem to tu psal,nikomu nic nevnucuju,řikam jen svuj názor a postřehy z osvědčených zkušeností.jak těch mých,tak těch okolo co v zimě smutně zamykaj auta a jdou na MHD nebo domu.
mimochodem prohlíd sis důkladně ty obrázky u mýho příspěvku???sou z microcatu tudíž od výrobce a je tam vypsaných 5 baterií s různýma kapacitama pro jeden motor.proč???když stačí ta nejmenší a nezáleží na výbavě

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 18 dub 2010 09:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
balu píše:
Stejný altík by u nafty /1900ot/ začal sotva dávát šťávu, a u benálu /4500ot/ plný výkon altiku.


To jsou otáčky motoru, ale altík se točí rychleji... tudíž dává slušný výkon i při volnoběhu...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 19 dub 2010 07:32 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Oli prosím tě, jakej vliv bude mít slabší baterka na klimu??? Stejně jde jen když vrčí motor, pokud samozřejmě nemáš nezávislou, ale.... :wink: Tam bych to spíš viděl jedině v souvislosti s obsahem motoru :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010 09:46 
Offline
Nováček

Registrován: 09 úno 2010 15:35
Příspěvky: 10
safa03 píše:
No dobře...ale pokud máš alternátor dimenzovaný na základní výbavu ford a poté do auta nacpeš výhřev čelního skla,8x repro,DVD rádio,2xLCD monitor a 600W zesilovač+subwofwer a nějaké to osvětlení interiéru navíc,zákonitě se ti baterie při krátkých jízdách zanedlouho vymlátí..nebo snad ne?? mám tam 60Ah a zatím cajk ;-)

Pokud do auta dodáš nadstandardní výbavu, pak spíš než silnější akumulátor bys měl dát silnější alternátor - to je totiž jediná správná volba :wink:.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 26 dub 2010 09:49 
Offline
Nováček

Registrován: 09 úno 2010 15:35
Příspěvky: 10
Krtek-NA píše:
Oli prosím tě, jakej vliv bude mít slabší baterka na klimu???

Žádný. Klimatizace je v činnosti pouze při nastartovaném motoru, kterému odebírá výkon. Elektroinstalace je zatížena navíc pouze ventilátorem na chladičích a elektromagnetickou spojkou kompresoru AC, jinak ničím. Proto kapacita baterie nemůže mít na přítomnost klimatizace vliv - osazuje se silnější altík (zcela logicky). Například do auta bez AC se dává altík 90A, pokud má totéž auto AC, pak se dá altík dejme tomu 120A. Ale baterka bude úplně stejná. Prodejci velmi často nevědí, o čem mluví a snaží se jen vydělat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 05 črc 2010 14:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
kapacitu sem si už vybral, teď mi jde spíš o značku. Nepotřebuju za ní dát tisíce, ale chci, aby chvilku vydržela(řekněme zlatý střed), nějaký typy? :wink:

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 06 črc 2010 07:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
Osobně mám dobrou zkušenost s Akumou nebo Vartou, občas mají aut. servisy slušné akce i na Motorcraft baterie, ale nejsou úplně TOP.
AKUMA, VARTA a neuděláš chybu řekl bych

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 06 črc 2010 07:57 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Lubak píše:
Osobně mám dobrou zkušenost s Akumou nebo Vartou, občas mají aut. servisy slušné akce i na Motorcraft baterie, ale nejsou úplně TOP.
AKUMA, VARTA a neuděláš chybu řekl bych

Přesně tak, já se přikláním k Vartě/v akci jsem koupil 60Ah za 1300Kč/ a Motorcraft v žádném případě nekupovat. V Německu v testech byla nejhorší. :shock:

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 06 črc 2010 12:21 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
taky sem si říkal, že by to měla být značka kvalitní, ale právě mě překvapila docela nízká cena...sem čekal tak 2000,- a víc za 60ah

Takže vezmu Vartu. Ještě sem někde četl, že je docela dobrá banner, ale tam je cena někde jinde

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 06 črc 2010 20:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 10 bře 2004 14:07
Příspěvky: 3137
Bydliště: kousek od Dvora Králové nad L.
Balu jen poupravím Motocraft vyšel v testech na ho.... to je pravda, ale byla to velká dodávka, která se dodatečna stahovala z trhu.
Ale Vartou nebo Akumou chybu neuděláš.
S Bannerem mám špatné zkušenosti osobně tedy

_________________
lubak
Escort RS 2000
POZOR !!! - všechny nové vozy(např.Focus,Mondeo, S-Max, Kuga, Transit, Custom) za exklusivní ceny (více info SZ nebo e-mail)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 24 črc 2010 16:31 
Offline
Nováček

Registrován: 09 úno 2010 15:35
Příspěvky: 10
Koupil jsem EXIDE. Slyšel jsem na ni ty nejlepší reference. Na www.automotobaterie.cz jsou za mimořádně příznivé ceny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 25 črc 2010 10:31 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Když se vrátím k baterkám a alternátorům.
Alternátor a jeho výkon musí být dán takový, aby pokryl danou spotřebu příkonu spotřebičů daného vozidla + měl rezervu, která baterku dobíjí. Bylo takové pravidlo, že co start tak je třeba půl hodiny běhu motoru, aby se spotřebovaná energie z baterky, dobila. Proto je nejdůležitější výkon alternátoru.

Dále je třeba dát na vědomí:
při 25 st. C ....... baterka 100% nabitá, každý stupeň C pod tuto hodnotu, je považová za snížení kapacity
při 0 st C ........... 83% kapacity
při -10 st C..........75% kapacity
při - 20 st.C.........61% kapacity

Proto právě pro zimní starty se dávají baterky s větší kapacitou, ikdyž dle výrobce stačí 44 Ah, jen to je omezeno velikostí kastlíku na baterku. Je pravda, že baterka je jen na nastartování, ale pozor!!! Budete na horách , kde není problém - 20st C a baterka po tří denním stání půjde ze 100 % nabití na 61% kapacity. Po třech dnech ztuhlého motoru, v trubkách super bionafta a v autě - 10 st.C. TO PAK MÁTE VĚTŠINOU JEN JEDEN POKUS NA NAŽŽHAVENÍ A START.
Není pak lépší si připlatit za 60Ah, která tam vleze, nebo dokoupit kvalitní startovací kabel, sousedovi poručit panáka, že tě nastartoval, to je pak ten rozdíl ceny baterky, kterou stejně zaplatíte.Já tam mám 60Ah a kdekoliv a kdykoliv mám klidné spaní. :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 25 črc 2010 12:13 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2008 18:54
Příspěvky: 1455
Bydliště: Plzeň
:smt045

_________________
Ford Mondeo 1.8i 16V combi 1995 85kw - už neni
Ford Escort 1.8 skoroTurbo D combi 1997 51kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 27 zář 2010 15:36 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
tak sem koupil http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/a ... k-12v-70ah

Tak uvidíme, jak dlouho vydrží...

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 05 pro 2010 03:25 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Trochu kultury, je třeba přečíst vše, jsou zde odpovědí na vše kolem dobíjení i pro technicky méně zdatné. :-D
A zde je popsáno jak jsem psal jinde, že rozdíl na nabíječce a baterce dělá proud, tím pádem přepínáním proudu je jen přepínání výše napětí nebo snižuji napětí a tím se vyvolá měnící se proud dobíjení. :smt006

http://www.fordoriginalnidily.cz/data// ... %20NEW.pdf

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 17:45 
Moje baterka je KO! má sice 12,7 V na svorkách, ale nenastartuju ani s připosráním.Bohužel jsem nezměřil kolik to dávalo při spouštění motoru.Na okraj ještě: je jí 8 let, je to Motorcraft 70Ah, 680A. Po vyndání a dobití je na svorkách 13V, ale při startováni jenom 9,6V. Pár dnů to chytá, ale pak zas nic, tak jsem se rozhodl pro Varta 85Ah, 800A silver dynamic. Ale z toho co jsem tady vyčetl, jsem pochopil, že mám slabý i alternátor. Nebo né??? Psalo se tady, že alternátor má dávat tolik proudu, aby dobíjel i při všech zaplých spotřebičích. To ten můj zvláda (na svorkách 14.8V), ale jak zapnu ohřev čelního a zadního skla je to jen 12V a to má baterka 13V když motor neběží! A to jsem na auto co se týče nějakého dodělávání elektrospotřebičů nešáhl, prostě tak jak bylo vyrobeno tak je.To mám vyměnit alternátor , zní má otázka?? :shock: :shock: :roll:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Re: AUTOBATERIE
PříspěvekNapsal: 12 říj 2011 18:18 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Regulátor s uhlíkama minimálně...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz