fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ŽÁROVKY
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=22518
Stránka 1 z 2

Autor:  balu [ 23 bře 2009 12:05 ]
Předmět příspěvku:  ŽÁROVKY

Vylepšené žárovky do světlometů ze zvýšenou svítivostí mají menší životnost. Rozdíl osvětlení před autem je znát jak do větší dálky osvitu tlumeného světla, tak i bílého spektra . Všechny halogenky jsou náchylné na napětí v síti. Jedná se jak o H4, tak i H1 a H7. Udávaná životnost je 8000 km , což není nic moc, ale stále lepší než někoho přejet na špatně osvětlené krajnici.
V odkazu dávám stránky závislosti napětí v síti auta na jejich životnost.

http://www.astralpool.cz/podpora/halogenovezarovky.pdf

V případě přepětí jsou k sehnání za 200Kč předřadné odpory, které napětí snižují, a tím zvyšují životnost halogenek.

Dal jsem do leflektorů H1aH7 OSRAM Silverstar a dvakrát větší viditelnost hlavně za deště a sněžení. Nedělají z kapek vody a vloček sněhu neprůhlednou stěnu, jako xenony, na které si většina majitelů ztěžuje. Ty jsou dobré jen do tmy, žádná jiná snížená viditelnost.

Autor:  oli_2 [ 24 črc 2009 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

teď de vo to jestli se ty předřadný odpory vyplatí.když je tam dam,zvýšim životnost žárovky,ale nadruhou stranu tim snížim svítivost žárovky.otázka zní - jestli se tim sníženim nedostanu na hodnotu svítivosti normální žárovky.v tom případě by se asi vyplatilo svítit bez odporu a častějš měnit žárovky.nebyl by eletrikář kterej by to propočítal? :smt112

Autor:  balu [ 06 zář 2009 14:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Ta zvýšená svítivost je daná na napětí 12 V. To že síť auta dává něco přes 12 V , ničí žárovky. Tam jde jen snížit napětí na max. 12 V což regulátor napětí na altíku při tom množství odběru a jejího kolísání nestíhá :(

Autor:  dj.DEKL [ 06 zář 2009 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

Autor:  balu [ 06 zář 2009 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

dj.DEKL píše:
Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

Jo, máš pravdu, spíše mně tam jde o ty procenta/ jako mustr/ zvýšeného napětí ma životnost žárovky. Origo pro auta jsem nevyčmuchal. A u aut to bude podobný, stačí rozdíl pár desetin voltu a na životnosti to udělá desítky procent. :(

Autor:  balu [ 12 zář 2009 02:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

dj.DEKL píše:
Vždyť ten odkaz je na nějaký interiérový halogenovky s trafem na 230V... autožárovky jsou samozřejmě vyráběný pro napětí 14.4-14.7V

Deklíku, musím tě poopravit, pleteš si napětí, které dává altík, s tím souhlasím, ale zprávně fungující regulátor napětí na altíku, nemůže pustit do sítě větší napětí jak + - nejaká desetina 12V, to pak dělá ten bordel na spotřebičích. :(
Právě ty žárovky jsou dělaný jen na těch 12V :shock:

Autor:  EwanS50 [ 12 zář 2009 03:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Regulátor ti musí pouštět do sítě 14,4V, kvůli správnému nabíjení baterie. +- nějaká desetina. A to se dá celkem snadno změřit ;-)

Autor:  dj.DEKL [ 12 zář 2009 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Všude máš při nastartovaným motoru kolem 14-14,5V

Autor:  balu [ 12 zář 2009 13:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

To já mám v zásuvce 12,4 - 12,6 V , podle toho , kolik dobíjí baterku a co mám zapnutého./ měřeno dig voltmetrem/ :mrgreen:

Autor:  dj.DEKL [ 12 zář 2009 16:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Tak to ti teda moc nedobíjí...

Autor:  balu [ 12 zář 2009 19:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Dobíjí dobře, přeci se někde musí ztratit ten rozdíl ze 14 na 12 V , když se baterka dobíjí. Ty dva volty rozdílu se promění na dobíjecí proud /6 A/ baterky, mám 60AH. :lol:

Autor:  dj.DEKL [ 12 zář 2009 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

To si jenom děláš legraci viď ? :-D

Autor:  otas.pe [ 12 zář 2009 21:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

balu píše:
Dobíjí dobře, přeci se někde musí ztratit ten rozdíl ze 14 na 12 V , když se baterka dobíjí. Ty dva volty rozdílu se promění na dobíjecí proud /6 A/ baterky, mám 60AH. :lol:


To je dobrej joke... :-D

Autor:  EwanS50 [ 12 zář 2009 23:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Taky doufám, že to byla jen sranda :-) a jestli to byl digivoltmetr z tesca za 29Kč, tak se neni čemu divit ;-)
Ne, dělám si srandu, ale napětí v palubní síti bys měl mít +- 14V, na 12,4V bys měl v pohodě nabít baterku a to se ti nepovede, pokud nemáš 14V...

Autor:  balu [ 13 zář 2009 18:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Budu to muset proměřit ještě jednou, já to měřil v době kdy se mně vysralo palivové čerpadlo ,a baterka při pokusech nastartování měla již něco za sebou , měla 12,6 V. Já účelově napětí na síti v autě neměřil, jen jde, nebo nejde šťáva a o kolik se sníží napětí na alternátoru při zátěži. :(

Autor:  balu [ 14 zář 2009 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Tak musela být asi řádně vyšťavená baterka po dvou dnech pokusů o nastartování. Dnes jsem měřil při nastartovaném motoru na volnoběh a ukazoval voltmetr 13,7V a po vypnutí motoru 13,4V. Ten rozdíl napětí na těch 12.6V mají asi na svědomí již jeté uhlíky a větší kapacita baterky při dobíjení vybité. :(

Autor:  Wizzy [ 14 zář 2009 13:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Taky jsem si jednou změřil napětí v síti a skončilo to výměnou altíku... Lítalo mi to ještě víc, než tobě balu, tak to chvilku sleduj... Nastartuj, na volnoběh pozapínej všechno, co jde (světla, mlhovky, ohřev sedaček, skel, atd...) a schválně, kolik budeš mít na baterce...

Autor:  balu [ 14 zář 2009 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Jelikož jsem nachcipaný, tak jsem jel z práce dnes dříve.
Změřil jsem napětí v zapalovači 12,6 V
- po nastartování 13,8 / což je -0,7V udávaná ztráta na regulátoru ze 14,5V při zatížení/ - v tomto případě dobíjení baterie
-při přidávání plynu stále 13,8 V
-zapnutý všechno, co v autě mám, na volnoběh 11,6V
-zapnutý všechno, co v autě mám, při přidání plynu 12,1 V
Další možnost že měření v zásuvce zapalovače /je to pohodlný/ zkresluje a tim měřím špatné hodnoty, protože je třeba měřit přímo na baterce a dostanu se na předepsané hodnoty. :o
V elektrice nejsem moc kovaný, jen ty základy. :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  dj.DEKL [ 14 zář 2009 18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

Já mám v zapalovači napětí menší oproti baterce o 0,2V

Autor:  balu [ 14 zář 2009 18:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: ŽÁROVKY

No tak mně ještě zbývá toto měření zopakovat ještě jednou a to na baterce. :(

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/