fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 10 kvě 2024 02:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 17 zář 2010 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zde grafy zivotnosti v zavislosti na prikonu
http://diskuse.elektrika.cz/index.php?a ... ttach=1405
Nalezeno zde
http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,5088.0.html
A jeste
http://www.astralpool.cz/podpora/halogenovezarovky.pdf

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 pro 2010 20:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
dj.DEKL píše:
U Transita to samý... někde jsem to tu psal co sem naměřil... myslím 12.5 vs 14.4V Mám najeto 96000km a žárovky zatím původní :shock:

edit: tak je to 12.3V vs 13.7V



Takže na Transitu vydržely původní žárovky (nějaký obyč GE) 110000km - 2 roky - při napětí 12.3V :-)

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 19 pro 2010 10:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
tak mezi lidove povidacky pridam jednu dalsi.
- v klasicke zarovce je vlakno z wolframu a ten se z vlakna uvolnuje. Kde se uvolni, tam chyby, vlakno ma uzsi prumer, takze v tomto miste ma vyssi teplotu a pak uz to de vsechny rychle, zarovka se spalli v tomto miste
- v halogenove zarovce dochazi pri vysokych teplotach k halogenovemu cyklu. V miste kde se z vlakna uvolni ma vlakno uzsi prumer, ma v tomto miste vyssi teplotu a halogenovy cyklus zafunguje.

Pokud halogenova zarovka bezi se snizenym vykonem, deje se tam vsechno jako u normalni zarovky (a opotrebeni je nizsi), kdyz pak bezi s nominalnim vykonem, tak se zregeneruje.

Do projektoru Meopta se na prosvetleni zvukove stopy davaly tusim ze 12V halogenky a provozovaly se na 6V. Nektere vydrzely 20 - 30 let.

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 20 pro 2010 15:53 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
lidova povidacka ? Jako ze z toho neni nic pravda ?

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 22 úno 2011 10:17 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
Jako elektrotechnik můžu říct, že snížení napětí/proudu je v zásadě možné 2 způsoby:

1.lineárně - odporem v cestě - vzniká dělič napětí, takže z baterky pak bude cucat míň, ale výkon se rozloží mezi žárovku a odpor. Tak vám vznikne problém jak uchladit odpor a žárovky sice budou mít menší výkon a větší životnost, ale stejně část energie půjde do háje v odporu.

2.šířkovou modulací - elektronický spínací prvek (tranzistor) - periodicky spíná a vypíná. Když je seplý, proud teče naplno do žárovky, ta se zahřívá, teplota roste. Při vypnutí teplova zase klesá. Tak fungují stmívače. Protože tohle se dá dělat třeba s frekvencí 1kHz, tak to nikdo nemá šanci vidět (doma mají žárovky 50Hz a taky je nevidíte blikat) a teplota žárovky bude kolísat minimálně, popřípadě doplnit filtr (cívka+kondenzátor). Podle doby sepnutí a vypnutí se dá měnit jas žárovky. Účinnost cca 80%. Problém je jen s tím, že by se musela vyrobit deska s elektronikou a schovat někam poblíž světla (nebo přímo do světla).

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 01:17 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 16 bře 2008 15:00
Příspěvky: 1169
Bydliště: Liberecko
ad.1) otázka jak moc se bude odpor zahřívat a jak dlouho vydrží...stojí pár korun, tak by nebyl problém po pár tisících km odpor měnit (samozřejmě když vydrží pár stovek, tak je to o ničem)

ad.2) zase záleží na ceně. Tohle už by zas tak levný nebylo a ještě otázka jak to ochránit proti vnějším vlivům (voda, teplo, vibrace)

_________________
Ford Focus 1999, zetec 1.8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 10:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
O odporu ani neuvazuj. Topil by jako krava. Pokud bys si s nim byl na takove teplote, ze by si mu uz znatelne zmensoval zivotnost, tak bude mit treba 300 st. a to bych si ke svetlu/parabole, ani motoru vedome nemontoval.
Jedine o cem bych uvazoval je ten pulzni zdroj. Tam je to temer bezztratova regulace - bude to proste brat min Amper a nic se neprotopi do tepla. Navic v takovem obvodu se da jednoduse udelat pomaly rozbeh a to je asi nejdulezitejsi. Vetsina zarovek umre pri zapnuti.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 23 úno 2011 17:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5739
Bydliště: Praha
Jak to má udělaný Transit? Do žárovek jde 12.3V (denní svícení) nebo 13.8V (normal zapnutý knoflíkem) ?

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 25 úno 2011 16:05 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 úno 2008 21:41
Příspěvky: 1187
Bydliště: Ústí n.L.
PWM- pulzně šířková modulace, jak bylo řečeno výše. Jinak to efektivně dělat nejde... pouštíš do žárovky obdélníkový impulzy s frekvencí ~kHz. Stejně se regulují stejnosměrné motory.
Obrázek

_________________
Mondeo MK4 2,2 TDCi, 200PS r.v.2011
Sierra 2,0DOHC, 4x4 CLX (tzn. ABS a přední el. okna) r.v.91. Sold
Fiesta XR2i r.v. 91, 103PS, bez zásahů kutila, vyvařená. Sold
BMW R65 BMW R1150R


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 10:49 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2009 12:11
Příspěvky: 32
jeden duvod proč se PWM používá v digitálních zesilovačích třídy D. nízké stráty. návrh samotného ovládání světel by nebyl složitý....... a cenově to taky nebude nijak drahé.

Odpor nepoužívat .... ptž jak ty chceš tak na tom by si musel utopit tak 20W a to se nevyplati ....

_________________
Mondeo Mk1 2.0 Si rv 93. 4dv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 26 úno 2011 11:24 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 15 lis 2009 12:11
Příspěvky: 32
spooon píše:
ad.2) zase záleží na ceně. Tohle už by zas tak levný nebylo a ještě otázka jak to ochránit proti vnějším vlivům (voda, teplo, vibrace)

zařízení by mohlo být v pojistkové skříni(nebo v kabině) a ke světlům by vedly pouze silové vodiče již s PWM signálem. ale v tomto případě je potřeba vzít potaz jakou zvolit frekvenci PWM aby to nerušilo audio zařízení jako jsou reproduktory.

_________________
Mondeo Mk1 2.0 Si rv 93. 4dv


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Denní svícení Mondeo
PříspěvekNapsal: 18 črc 2012 06:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 lis 2008 22:31
Příspěvky: 286
Bydliště: Brno
Zdravím všechny forďáky a chtěl bych se zeptat, jestli tu není nějakej šikovnej elektrikář.
Mám Mondeo kde jsou v mlhovkách LED diody a předchozí majitel to vyřešil tak, že po zapnutí klíčku se rozsvítí a fungují jako denní svícení.
V případě setmění se mi automaticky aktivují potkávačky, ale ty mlhovky už nezhasnou. Chtěl bych se zeptat jak to udělat aby to denní svícení zhasnulo v případě, že se zapnou potkávačky a naopak, aby se zapnuly když se potkávačky vypnou.
Díky

_________________
Ford Mondeo ST TDCi, Titanium X, r.v. 2004 (114kW)

EX auto: Ford Escort MKVII 1.8 16V Zetec RKC (85kW) GHIA, datum narození: 11.6.1996, 5DV hatchback
color: ontario blue
styling RS2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Denní svícení
PříspěvekNapsal: 18 črc 2012 12:02 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Na to ti staci jedno rele ktere bude napajene z tech potkavacek. Jakmile pritahne, rozpoji napajeni tech LEDek.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz