fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Denní svícení http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=24747 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | bandita [ 05 lis 2008 00:19 ] |
Předmět příspěvku: | svietenie |
nevite nekdo poradit jak na to,aby svetla zapnulo i vypnulo automaticky po nastartovani a zhasnuti motora.dik za kazdou radu |
Autor: | balu [ 05 lis 2008 00:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zde i u rádia nemáš napsaný o jakou káru jde. Spínání je vedeno přes automatické spínací relé světel které zakoupíš i s návodem zapojení. Pasuje snad na všechny auta, ale podrobnosti ti zde dají ti co to montovali. |
Autor: | Konradek [ 05 lis 2008 09:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
bandita : Na jaké mondeo? Jestli na MKIII, nebo MKIV, na tomto odkazu je můj návod. http://mtw.fordclubs.org/article.php?ar ... 4&rubrik=1 |
Autor: | zbynafilip [ 24 led 2009 01:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
já nepoužívám automatické rozsvěcení světel a je to podle mě blbost, člověk pak sedne do auta, kde to není a zapomene na to a hned jede pár kiláků nebezpečněji dokud na něj někdo neblikne, případně je o tisícovku lehčí,když si na něj bliknou čepičáři ve vestičkách:-) Mám namontovaný obyčejný pípák, který mi po zapnutí motoru zapípá že nemám rožlé světla, jak rožnu tak zmlkne, to samé dělá když běží motor a světla zhasnu (např. když někde někoho vysazujete a necháte běžet motor kvůli topení, ale hodíte jenom parkovačky, tak abych pak nezapomněl zase rozsvítit potkávačky). Tím se člověk aspoň naučí, že má po nastartování něco udělat a ne že to za něj udělá auto samo a on o tom ani neví. Jo pokud jste si jistí, že nepojedete nikdy s jiným autem než s tím svým s automatikou, tak to je potom jiná |
Autor: | Wizzy [ 09 úno 2009 08:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem byl zvyklý u Escorta na "severskou variantu", která se dala spáchat dodáním dvou relátek do pojistkovky... Neexistuje nějaký podobný způsob pro Mondeo mk3? |
Autor: | balu [ 27 črc 2009 07:49 ] |
Předmět příspěvku: | Denní svícení |
Potřebuji, aby nějaký elekktro- koumák vyřešil zapojení hlavního světlometu. Při stálém svícení i ve dne se snižuje životnost výkoných žárovek , tak jsem vymyslel způsob , jak jejich životnost zvýšit. Jádro pudla je v tom , že na dení svícení použít stávající leflektory ale pro svícení ve dne nepoužít 12 V ale jen napětí do 6-9V sepnutím automaticky přes relátko.Výkon žárovky by se snížil z 55 W na 30-40W , a to na životnosti musí být znát. Myslím, že tato varianta je nejlacinější a nejšetrnější bez vrtání mřížek a nákupu drahých homologovaných světel. |
Autor: | Perňa [ 27 črc 2009 09:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Plně s Tebou souhlasím,ale nevymýšlej zase ptákoviny.....a co dělat když budeš chtít zase rožnout na plno, to budeš řešit nějakým potenciometrem nebo jak...,??? Kup toto a máš jasno......a můžeš to jen přilepit nemusíš to šroubovat... Tyto jsou přes vypínač ty mám já Denní svícení Tyhle jsou automat...sami rožnou a sami zhasnou, při zapnutí hlavního světlometu..... Automaty A dají se sehnat ještě levněji.... |
Autor: | balu [ 27 črc 2009 12:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
No a na to stačí jen ten modul při přepnutí na normální světla. Při zapnutí zapalování půjde přes modul 9 V na světla ale po zapnutí světel se modul odpojí a půjde 12 V klasickou cestou. |
Autor: | otas.pe [ 27 črc 2009 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mně osobně se více zamlouvá řešení co o něm píše Perňa, možnost číslo 2 - automatika. Na příští léto to chci pořídit. |
Autor: | JaneCk [ 28 črc 2009 13:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslím Balu, že to neni úplně špatný nápad. Něco takového používá i BMW, ale tuším, že (snad) jen v americké verzi, aby se šetřily xenony. V podstatě se posílá nějaké upravené napětí na dálkové, sníží se tím intenzita a tak nějak to funguje. Ono ty žárovky hold teď odcházejí za chvilu co... |
Autor: | balu [ 06 zář 2009 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
Spíše na potkávačky/H7/ chci dát ještě výkonější než mám nyní, tak přemýšlím, jak to očůrat, protože mají o 50% menší životnost ale zase na ty mé noční přelety světlo jako ve dne. Přes zimu přídavné světla denního svícení namají ani smysl, protože bývá takové počasí přes den, že je třeba aby svítil i zadek. Leto končí, tak světla se odkládají na dumání přes zimní měsíce s montáží na jaře. |
Autor: | EwanS50 [ 06 zář 2009 16:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
To snížený napětí má i děda v C-Maxu (sada pro lepší viditelnost) na polohu světel 0 svítěj žárovky míň a když se setmí, tak zapne světla a rozsvítěj se naplno. |
Autor: | balu [ 14 zář 2010 15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
Jak to je řešený po el. stránce, jen nějaké rélé s odpory? |
Autor: | MART.IN [ 14 zář 2010 17:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
Focus to má že když svítí jako denní je to zapojený přes odpory, při rozsvícení za snížené viditelnosti je to bez odporů, tj plnej příkon žárovky. |
Autor: | dj.DEKL [ 14 zář 2010 18:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
U Transita to samý... někde jsem to tu psal co sem naměřil... myslím 12.5 vs 14.4V Mám najeto 96000km a žárovky zatím původní edit: tak je to 12.3V vs 13.7V |
Autor: | balu [ 16 zář 2010 19:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
To by souhlasilo, na baterce mám 12,6 V a z alternátoru 13,8 V a s žárovkama a jejich řivotností žádný problém. V tomto rozsahu dle zapnutých spotřebičů mě lítá napětí při jízdě. Proto bych spíše preferoval snížení napětí na dení svícení někde kolem 9 V |
Autor: | MART.IN [ 16 zář 2010 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
S omezováním příkonu halogenek bych to moc nepřeháněl. Hrozí že neproběhne správně proces žhavení a žárovky časem černají. |
Autor: | Perňa [ 16 zář 2010 21:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
Marťo...spíš bych to tvrdil opačně...přepětí vždy žárovkám a trubicím a výbojkám atd. vadí.....ale asi jsem jen jak poslední dobou zjišťuju degradovaný na králíka |
Autor: | Michal Ševeček [ 16 zář 2010 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
ono u těch halogenek aj s tím podpětím prej to funguje tak že částice s toho vlákna nějak poletují v tom halogenu a ten jim pomáhá se potom nějak vrátit zpět. proto by měla halogenka vydržet dýl než obyčka. a třebas u toho podpětí nepoletují částice tak jak by měly. ale je to jen doměnka už sem přepracovanej a melu kraviny |
Autor: | MART.IN [ 17 zář 2010 06:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Denní svícení |
Přepětí samozřejmě halogenkám taky vadí, dokonce daleko víc. Ale podpětí taky neni úplně "to ono". Existují halogenové žárovky, kterým to nevadí, jsou na to konstruovány (třeba použití se stmívačem), ale ty maj všeobecně nižší poměr příkon/svítivost u automobilových žárovek je tendence opačná co největší účinnost. Mimochodem větší svítivosti dosáhnou výrobci (tedy kromě vývoje vlákna, plynu, atd, atd ...) i přežhavením vlákna, proto ta nižší životnost. Ale zpět, tak 90% příkonu už zvedne životnost sakra hodně. Pod 80%, možná 70% už bych ale nešel. Už jsem to tu jednou sliboval zkusim opravdu najít články o snižování a zvyšování příkonu versus životnosti věnují. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |