fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

trip computer na mondeo97 1,8 td
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=26181
Stránka 1 z 1

Autor:  romportlik [ 20 říj 2009 21:49 ]
Předmět příspěvku:  trip computer na mondeo97 1,8 td

Ahoj,nemáte někdo zkušenost se zprovozněním rip computru na mondeo97 1,8 td.Vše jsem už nějak tak rozchodil,ale nevím,kde vzí signál Fuel Flow (signál okamžité spotřeby paliva).Ve schématech jsem toho moc nenašel a nebo jsem neměl ta správná. :x Díky

Autor:  Barťas [ 21 říj 2009 10:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: trip computer na mondeo97 1,8 td

Ten signál u nafťáka tohoto r.v. asi nenajdeš, musel by někde být průtokoměr a pak další na odečet přepadu, co se vrací zpět a z toho spočítat kolik se skutečně spálilo. U benzínu ten signál je, tam jsou ale el. vstřikovače, tam jsem to zprovoznil, ale u těchto TD Ford palubní počítač továrně nikdy nemontoval, proto to ve schematech nikde nenajdeš. Už to chlapi docela dlouho řešili někde na forum.fordclubs.org, tak to tam zkus najít, ale myslím, že to nikdo nezprovoznil, to auto prostě v sobě nikde nemá informaci kolik toho aktuálně žere, nemá na to čidla ani jiné možnosti výpočtu.

Autor:  romportlik [ 21 říj 2009 14:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: trip computer na mondeo97 1,8 td

Barťas píše:
Ten signál u nafťáka tohoto r.v. asi nenajdeš, musel by někde být průtokoměr a pak další na odečet přepadu, co se vrací zpět a z toho spočítat kolik se skutečně spálilo. U benzínu ten signál je, tam jsou ale el. vstřikovače, tam jsem to zprovoznil, ale u těchto TD Ford palubní počítač továrně nikdy nemontoval, proto to ve schematech nikde nenajdeš. Už to chlapi docela dlouho řešili někde na forum.fordclubs.org, tak to tam zkus najít, ale myslím, že to nikdo nezprovoznil, to auto prostě v sobě nikde nemá informaci kolik toho aktuálně žere, nemá na to čidla ani jiné možnosti výpočtu.

Ahoj,já si myslím,že signál to má od třetího vstřiku.Tam je něco jako cívka,do ní jde napětí a jak se otevírá vstřik (ten se otevírá při určitém tlaku nafty na určitou dobu - pokud se vstřikuje nafta-to by mohlo být "snad" jasně dané množství nafty) tak vznikají proudové impulzy.Ty co jsem naměřil,jsou kladné a slouží pro vyhodnocení řídící jednotky (ta podle toho údajné mění předvstřik na vstřikovacím čerpadle).U tripcomputru je ale potřeba záporný pulzy (zkoušel jsem se vstupním kabílkem o kostru a ono to počítalo) a ty údajně jdou jako výstup z řídící jednotky.No a já nevím z kolikátýho pinu.Ještě mě napadá nějak ty kladný pulzy předělat na záporný.Kdo ví ať napoví. :?:

Autor:  VasekX [ 07 říj 2010 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: trip computer na mondeo97 1,8 td

z kladného signálu uděláš záporný celkem jednoduše...potřebuješ optočlen (třeba PC817, nebo něco takového) a pár odporů okolo no a hlavně zdroj záporného napětí (asi nejjednodušeji DC/DC měnič třeba http://www.gme.cz/cz/am1s-0505sz-p332-209.html ) ale musíš vědět jaké napětí tam má být a z jakého to děláš. Pokud potřebuješ ze signálu 0V klidově, +5V špička udělat 0V klidově, -5V špička tak je to celkem jednoduché-pokud chceš, nakreslím schéma.

Autor:  tomin [ 07 říj 2010 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: trip computer na mondeo97 1,8 td

Asi nebude potreba primo zaporne napeti.
romportlik asi myslel negovany signal = namisto pulsu ktery skoci z 0V treba na +12V,
tak pulzy z 12V ktere skacou na 0V.
Otazka ale jeste bude jak siroke ty pulzy maji byt, aby to ukazovalo neco rozumneho a ne spotrebu 9000 litru. ;-)

Autor:  Krtek-NA [ 13 říj 2010 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: trip computer na mondeo97 1,8 td

To může zjistit u mondea na osciloskopu. Když se u mondea nastavuje parametr FLOW, tak si myslím, že se právě hýbe s touto čas. základnou. Takže to může i doladit... :wink:

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/