fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
AUTOBATERIE http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=27869 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | safa03 [ 14 úno 2010 01:41 ] |
Předmět příspěvku: | AUTOBATERIE |
Zdravím... Je načase abych vyměnil baterii na mondeu mkII,1.8 16v a proto se ptám,jaká kapacita se tam tak používá??? Mám tam 55Ah,ale někde jsem zaslechl,že čim větší,tím lepší....máte s tím někdo skušenost?? Díky |
Autor: | PumaDedek [ 14 úno 2010 07:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
....větší o moc NEE. Dát stejnou, plus-mínus Já tam mám org. 52-ku a budu dávat- http://www.aukro.cz/item910882917_autob ... esicu.html |
Autor: | mikirc [ 14 úno 2010 11:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Proc vetsi ne??? Ja bych mel v escortu 1.6 8v i 75Ah baterku kdyby byl minusovy kabel o 2cm delsi . Kdyz je vetsi tak je to jen lepsi, baterie neni tak zatizena. Dava vetsi proud ma vyssi kapacitu. To nemuze nicemu vadit. A alternator ji dobije uplne stejne jako kdyby tam byla 45Ah |
Autor: | Marek77 [ 14 úno 2010 17:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Do zážehových motorů se používají akumulátory s kapacitou 40 až 55 Ah (málokdy více), nejčastěji 45 až 52 Ah. Pokud se použije akumulátor s vyšší kapacitou, ničemu to nevadí (zpravidla jen peněžence ). Velikost akumulátoru je limitována pouze rozměrem pro něj určeného prostoru. |
Autor: | Perňa [ 14 úno 2010 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Marek77 píše: .... Velikost akumulátoru je limitována pouze rozměrem pro něj určeného prostoru.... A některé autobaterie mají přehozené kontakty!!!!! Třeba 44Ah má plus vpravo...55Ah vlevo.... |
Autor: | otas.pe [ 14 úno 2010 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
To si ale taky musíš koupit 55Ah pravou a ne levou. Vyrábí se obě varinaty konkrétně třeba u 55Ah kapacity... |
Autor: | balu [ 14 úno 2010 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
S tou kapacitou to je vázaný i na alternátor, protože nabíjecí proud je max.nab.proud [A] = 0,2 x kapacita akum. [Ah] Proto jiný u nafty a u benzínu dle Ah baterky. Při výkonu altíku mondea III 1380W /115 A/ a odběru spotřebičů musí zůstat při 55 Ah baterce rezerva na dobíjení 11 A , jinak to přicucává stále z baterky. |
Autor: | safa03 [ 15 úno 2010 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Zdravím.. Tak jsem se rozběhl do shopu a přivezl jsem si Vartu 60Ah,uvidime jak dlouho bude sloužit. Mám v autě pár repro navíc o proti základu,v kufru subw.+zesil. a pár neonků po autě,takže spotřeba asi nějaká bude.... Díky,mějte se a hodně km bez nehod přeju |
Autor: | KKKuba [ 02 bře 2010 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
jojo s vartou jsi udelal mooc dobre,to jsou sileny baterky,at je pařák nebo mráz startuje to furt... |
Autor: | oli_2 [ 02 bře 2010 23:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Marek77 píše: Do zážehových motorů se používají akumulátory s kapacitou 40 až 55 Ah (málokdy více), nejčastěji 45 až 52 Ah. Pokud se použije akumulátor s vyšší kapacitou, ničemu to nevadí (zpravidla jen peněžence ). Velikost akumulátoru je limitována pouze rozměrem pro něj určeného prostoru. pánové vim že existujou elektrický vzorečky,výpočty a podobný věci,ale pokaždý když vidim věty jako je ta první,tak se chytam za hlavu.baterka s kapacitou 40Ah do takovýho auta je prostě donebevolající blbost.i ve Škodě 120 byla 44Ah.když vezmu tu horní hranici těch 55Ah tak dle výrobce je to stále nejnižší hodnota : a nějaký že to altík neutahne?z úctou všem autoelektrikářům a zkušenějším členům bych stejně oponoval,mam v mondeu tuto baterii http://www.mulac.cz/autobaterie-perion/ ... h-680a.htm jezdim na ní tři roky,natáčí čtvrtej a za celou dobu nebyla na nabíječce.jednou sem jí v práci vymlátil uplně do mrtě,pouze sem nastartoval přez kabely a jel domu.je to rok zpátky a nikdy sem neměl žádnej problém,takže to musí dobíjet uplně v pohodě. ať se tomu co tu teď píšu smějě kdo chce,ale já se směju těm co spoléhají na to co píše Marek77 a podobní a pak přijdou k autu,votočí klíčkem (hlavně v zimě) ,motor udělá h..u....h..u a dou zase domu |
Autor: | safa03 [ 03 bře 2010 15:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
OLI_2 Nad tou tvojí baterkou jsem taky uvažoval,ale byl jsem nakonec trochu střídmější a dal tam o něco slabší. Ale když dám jen tak pro příklad,že kámoš jezdí v Laguně 1.8i a má tam 44Ah už šestým rokem a točí mu to pořád jak šlak.Hodně záleží kolik spotřebičů v autě máš....ale pořád si myslim,že čím více Ah,tím lépe:-) a dejte mi někdo pěstí jestli se pletu |
Autor: | balu [ 03 bře 2010 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Nafta má jiné točky na altiku jako benzín. Taky mám novou Vartu 62Ah,a bez problému, jen jsem podotkl, že při puštění více spotřebičů, nemusí se baterka dobíjet optimálním proudem, aby se pak někdo nedivil. |
Autor: | oli_2 [ 03 bře 2010 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
nene ty obrázky co sem dával sou samozřejmě k mondeu 1.8 benzín o kterém tu byla řeč od začátku.tam mam tu 72Ah 680A.výrobce udává možnost od 50 do 71Ah.tudíž by neměl bejt problém ani s tou 71Ah.v escortu 1.8TD mam 74AH 680A,páč tam se větší už nevejde,jinak sem tam plánoval 83AH 720A. no je to jedno ať si tam dá každej co chce,ale pak mi teda zaráží ty dotazy "jakou si mam koupit" u každýho prodejce nebo v manuálu se dá zjistit co tam má bejt a pokud chce dát jinou,tak samozřejmě větší. |
Autor: | oli_2 [ 03 bře 2010 17:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
s tim špatnim dobíjenim to tu někdo dobře přirovnal k napoštění nádrže při jednom průměru trubky (alternátor) - větší nádrž bude napuštěná dýl,menší bude napuštěná dřív.nic jinýho v tom neni |
Autor: | balu [ 03 bře 2010 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
oli_2 píše: s tim špatnim dobíjenim to tu někdo dobře přirovnal k napoštění nádrže při jednom průměru trubky (alternátor) - větší nádrž bude napuštěná dýl,menší bude napuštěná dřív.nic jinýho v tom neni Přesně tak, a když se bude tento rozdíl opakovat, tak baterka bude stále pomalounku slábnout a slábnout......... |
Autor: | MART.IN [ 03 bře 2010 21:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
safa03 píše: ... že čím více Ah,tím lépe ... NE ... větší baterka je lepší, ale pouze v rozsahu aby se správně dobíjela (s ohledem na alternátor), jinak ztrácí životnost |
Autor: | oli_2 [ 04 bře 2010 01:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
balu píše: oli_2 píše: s tim špatnim dobíjenim to tu někdo dobře přirovnal k napoštění nádrže při jednom průměru trubky (alternátor) - větší nádrž bude napuštěná dýl,menší bude napuštěná dřív.nic jinýho v tom neni Přesně tak, a když se bude tento rozdíl opakovat, tak baterka bude stále pomalounku slábnout a slábnout......... tak v tomhle má zase Balů pravdu.ovšem to je zase věc duhá a to sice ta že pokud někdo víc nastartuje než najezdí (krátký trasy),tak musí obas tu baterku zkontrolovat a případnně dobít.to je ale apotřebí i u baterky s nižší kapacitou. nicméně toto nemá nic společnýho s alternátorem a s tim žeby to mělo dobíjet jinak než "optimálnim" proudem.přece dyž potřebujunabít baterku,tak taky neschánim nabíječku podle kapacity baterie.další věc je že můžou bejt dvě stejný auta a do každýho z nich bude doporučená baterie s jinou kapacitou.je to totiž daný výbavou eletrických spotřebičů přičemž alternátor je pořáýd stejnej.při úvahách o "optimálnim dobíjení by teda v tomhle případ měl bejt v rozdíl i v alternátorech.proč neni? jinak co se týče zkrácení životnosti baterie tim že se osadí s větší kapacitou než má bejt sem se dočetl nejen tady : http://auto.idnes.cz/zivotnost-autobate ... 5_pneu_fdv http://autobaterka.cz/ něco uplně jinýho jijnak nic ve zlym,každej má názor |
Autor: | balu [ 04 bře 2010 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
Alternátory a baterky: http://mve.energetika.cz/sikovneruce/autoalternator.htm |
Autor: | oli_2 [ 04 bře 2010 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
no na to sem taky někde narazil,ale tam se v souvislosti s tim vzorkem výpočtu píše jen tohle: V případě, že bude alternátor po většinu času používán výhradně pro dobíjení, zajistěte, aby nebyl při zcela vybitém akumulátoru překračován nejvyšší dovolený nabíjecí proud. Ten lze pro běžný olověný autoakumulátor odvodit z následujícího vzorce: max.nab.proud [A] = 0,2 x kapacita akum. [Ah] To je možno efektivně dosáhnout spínaným regulátorem (pulzní zdroj) nebo zcela primitivně snížením otáček. Jejich doporučenou hodnotu pro různé kapacity akumulátorů ukazuje následující tabulka: jenže to je o nejvyššim dobíjecim proudu a k tomu je tam regulátor.o velikosti baterie tam nikde nic neni.akorád v tý tabulce sou podle kapacity baterie vypsaný optimální otáčky dobíjení při určitym druhu alternátoru. |
Autor: | balu [ 04 bře 2010 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: AUTOBATERIE |
No právě pro rozdíly altiků jsem to tam dal, není to přesné, ale aspoň to naťukne problematiku. Nafta má krouťák kolem 1900 ot/min , benál kelem 4500ot/min a to jsou vlastně optimum otáčky pro motory. Stejný altík by u nafty /1900ot/ začal sotva dávát šťávu, a u benálu /4500ot/ plný výkon altiku. Toto jsem měl na mysli, a ktomu ještě rozdílná kapacita baterie - dobíjecí proud. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |