fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Dobijeni MKIII
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=56201
Stránka 1 z 1

Autor:  chobot [ 12 čer 2013 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Dobijeni MKIII

Ahoj,

nevite jake napeti by melo byt na akumulatoru pri spravnem dobijeni? Vim, ze Mondeo MK III ma system smart-charge, kde je napetovy regulator rizeny ECU, takze napeti se meni podle podminek (teploty), ale stejne se mi to napeti zda nejake male. Pri studenem aute (rano) a okolni teplote cca 12°C jsem nameril 14.1V. Zvyseni odberu (vyhrivani skla, sedacek) na to nemelo moc vliv, trochu to spadlo a pak se to dotahlo na cca 14 V. Zvyseni otacek to taky moc neovlivnilo, spis to tak postupne zaclo klesat pod 14V asi jak se auto ohrivalo. Takze dle meho nazoru regulace funguje, ale nevim jestli ta hodnota napeti neni mala. Ruzne na netu uzivatele pisou hodnoty mezi 14.4-14.8V.

Autor:  tomin [ 12 čer 2013 21:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

Pro normalni baterku je 14.8 maximum. Kolem 14V je podle meho v pohode.

Autor:  chobot [ 14 čer 2013 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

Ok, dik za nazor. Jsem si myslel, ze hlavni duvod proc se musi pouzivat u Fordu se systemem smart-charge akumulatory s primesi vapniku (Silver Calcium a pod.) je vyssi dobijeci napeti. Takze jsem cekal trochu vetsi napeti nez pro normalni olovenej akumulator, ale asi mas v pravdu a je to v pohode.

Autor:  tomin [ 14 čer 2013 16:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

To mas s tim vapnikem recht, ale bohuzel jeste nikdo mi nebyl schopen rict (myslim ani Ford technik) ktere modely to maji (a tedy musi mit tenhle typ baterky) a ktere ne. :-(
Prvni veta teto stranky je celkem jasna :-)
http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/ ... arging.htm
Kolikaty jses majitel ? Vis jakou si tam mel origo baterku ?

Autor:  tomin [ 14 čer 2013 17:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

Tady jsem nasel nejake roky. Dole je tabulka.
To by znamenalo ze i muj BlackTop z '99 uz to ma taky. Overim jestli nekecaj. ;-)
http://www.fordiag.cz/docs/smartcharge/ford%20smart%20charge%20cars-scs.pdf
a jeste
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=95429

Autor:  chobot [ 15 čer 2013 13:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

tomin píše:
To mas s tim vapnikem recht, ale bohuzel jeste nikdo mi nebyl schopen rict (myslim ani Ford technik) ktere modely to maji (a tedy musi mit tenhle typ baterky) a ktere ne. :-(
Prvni veta teto stranky je celkem jasna :-)
http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/ ... arging.htm
Kolikaty jses majitel ? Vis jakou si tam mel origo baterku ?


Dobra otazka, tak nejak jsem predpokladal, ze Mondea MK3 uz ten system maji... Jak to overit? Podle toho jestli k alternatoru vedou ty 3 draty od ECU? Akumulator v aute byl Motocraft Calcium Plus 55 Ah. Stari se mi nepodarilo zjistit. Udajne to muze byt vyrazeny na jednom polu, ale nic tam nebylo. Spis me prislo, ze ten aku je starsi nez auto, ale tezko rict. Mam jeste nekde fotku, pokud bys to umel urcit treba podle cisla. Od lonskyho leta tam je Ford Silver Calcium 44 Ah. Koupil jsem ho prave proto, ze jsem predpokladal, ze tam musi byt nejaky s vapnikem a cenove to vychazelo podobne jako kvalitni alternativy. Mensi kapacitu nez napr. v tomhle dokumentu https://www.fordservice.cz/data//Katalogy/Baterie%20katalog%202206%20CZ%20print%20NEW.pdf me doporucili v Autodilne Maier. Ujistovali me, ze pro benzinovy Mondea to maji vyzkousene a je zbytecne tam davat vetsi, tak jsem jim veril.

Autor:  tomin [ 16 čer 2013 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dobijeni MKIII

Nejlepsi je mrknout do schematu - neumazes si ruce. :-) Stahni si Ford TIS, tam jsou schemata komplet.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/