fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
nefunkční klima - mk3 http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=75&t=57294 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mišell [ 13 čer 2014 10:03 ] |
Předmět příspěvku: | nefunkční klima - mk3 |
Ahoj. S nástupem léta jsem se rozhod, že zkusim vyřešit problém s nefunkční klimou. Auto mám cca 4. rokem a nefunguje mi od začátku. Na jiných Ford-fórech jsem přečet spousty stránek týkajících se tohodle problému - je hodně Mondeí "bez" klimy a leckdy kvůli banalitám. Pokusím se to scuknout do jednoho tématu aby to bylo přehlednější a třeba si v tom taky najdete svůj případný problém. Budu postupně přidávat svoje poznatky a zjištění. Samozřejmě dalším nápadům se nebráním. A nakonec omluvte moje laické a mnohdy jen teoretické znalosti. Proč klima nefunguje? Příčin může být opravdu dost. Popíšu jen ty nejčastější. Věci typu nefunkční kompresor atd. nechám až na konec. 1) Kontrola všech pojistek - i těch, které dle symbolů nemají s klimou nic společného. Je jich hodně společných. Častá závada je prasklá pojistka č.82 (symbol tempomat). Pojistka je na vyhřívaní předních ostřikovačů. Ostřiky bývají vadné (i můj případ). Chce to odpojit konektory u ostřiků a vyzkoušet. Hodně lidem stačilo udělat jen tohle a klima naběhla (to bohužel není můj případ) 2) Spínací relé ve skříňce vedle baterky. Relé je funkční (dá se snadno zkontrolovat, je jich tam dost stejných, takže přehodit a vyzkoušet - stejné je na klakson, benz.čerpadlo,...). Opět hodně lidí ale zjistí, že relé je funkční, ale nejde do něj proud. Proč, nevím. 3) Nenaplněná klima-není chladivo, není tlak a klima se nerozeběhne. V systému jsou dvě tlaková čidla která to hlídají - je to z důvodu ochrany kompresoru před zadřením. 4) Těsnost systému - měli by změřit při plnění. 5) Důležitá a opravdu častá věc na kontrolu je samotná sahara. Měl by to být spouštěč klimatizace. Neroztočí se větrák, klima nenaběhne. Bývá problém v modulu na sahaře a v kabeláži od ví. Pár lidí po výměně zjistilo, že je uhnilej drátek (růžový?) od sahary ke klimě a že stačilo těch 10cm drátku nahradit. Určitě zkontrolovat před případnou výměnou. A samozřejmě změřit, jestli jde do sahary vůbec proud. 5) Tlaková čidla a kabeláž u nich. Jedno je nahoře vedle nádobky na ostřiky a druhé za plastovým podběhem na straně spolujezdce. 6) Samotný klimakompresor. Buď celý nefunkční, nebo jen jeho magnetická spojka. Mezera na spojce by měla být 1mm a jsou tam případně vymezovací podložky. Změřit jestli jde proud k němu. Selftest klimatizace (návody jak spustit jsou na netu) vyhodnotí kódem 88 - podle něj je v pořádku. Už jsem si zvykl, že u mojeho auta nemůže bejt nic jednoduše řešitelný. Mám za sebou body 1,2. Odpojený ostřiky, protože na nich byl fakt zkrat a tím pádem prasklá už zmíněná pojistka 82. Bohužel zázrak se nestal, takže musím pokračovat dál. Příští týden shodím nárazník a proměřím saharu, čidla a kompresor. Pak dám vědět, jak se to vyvíjí. |
Autor: | Mišell [ 17 čer 2014 16:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunkční klima - mk3 |
Dneska jsme na autě zkusili něco zkontrolovat a proměřit. Situace je taková, jak jsem předpokládal, že je to blbý a dál už si nevíme rady. Zkontrolovaný jsou ještě jednou všechny pojistky a relé. Mám saharu s jednou vrtulí a má dva konektory. Jeden u vrtule a jeden v krabičce dole. Ani do jednoho drátu nejde proud. Když jsme napíchli větrák napřímo z baterky tak se roztočil a po přivedení proudu do krabičky se větrák taky roztočil. Takže sahara je funkční, ale prostě se nesepne. Ještě jsme proměřili konektor na klimakompresoru a taky tam nic nejde. Relé AC cvakne při startu, po zapnutí spínače na klimu už nic nedělá (funkční je na 100%). Pokud budete mít nějaký nápady, budu rád. 1) Je možný, že signál z tlakových čidel klimy je nadřazený spuštění ventilátoru? Jde o to, že kdyby klima nebyla dostatečně naplněná, čidla to poznají a prostě nic nesepnou. Nebo to funguje tak, že se po zapnutí klimy roztočí ventilátor a pak až zjistí, že tam není náplň a klimu vypne? 2) Jde k ventilátoru stálý napětí který tam je furt (ať už přímo k vrtuli, nebo do tý krabičky), nebo si to zase spíná přes nějaký čidlo jak chce (dle požadavku na chlazení přehřátýho motoru atd.)? EDIT: Samozřejmě že nejde, jinak by se točil pořád (asi jsem přepracovanej a nemyslí mi to:) 3) při zmáčknutí tlačítka AC cvakne nějak relé, nebo sepne "neslyšně" ? Fakt už se chytám každý kraviny. |
Autor: | Mišell [ 23 črc 2014 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunkční klima - mk3 |
Bohužel není moc čas se rejpat v autě, ale nastal alespoň částečný posun. Kompresor se po napojení napřímo rozběhne, spojka spíná sice tak nějak vlažně ale spíná. Neběžel x let (minimálně 4) a vylítnul z něj pěknej bordel. Každopádně ke konektoru kompresoru nejde proud. Mám domluvenou diagnostiku, tak uvidímr jestli to něco vypíše. |
Autor: | balu [ 26 črc 2014 07:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunkční klima - mk3 |
A to malé teplotní čidlo velikosti placaté baterky na těle kompresoru je OK. Přes něj je z ŘJ napájen konektor na cívku spojky spínání kompresoru. |
Autor: | Mišell [ 16 zář 2014 17:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunkční klima - mk3 |
Tak konečně jsem se dostal k diagnostice, klasický (ne aukro kabel). Hlásí to jednu závadu na klimatizaci, ale nepíše jakou...nemůže se spojit s jednotkou klimatizace. Chlapík povídal, že může být někde jen přerušený kabel,ale najdi to kde. Jednotka klimatizace je ten bazmek na středovým panelu, nebo je někde schovaná jinde? |
Autor: | Wizzy [ 17 zář 2014 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nefunkční klima - mk3 |
Jednotka klimatizace je ten bazmek na středovým panelu. Zkus ještě self-test a diagnostiku podle tohoto návodu: http://www.talkford.com/topic/82535-ac- ... stic-mode/ ..aha, tak podle příspěvku na začátku jsi to už zkoušel..tak nic |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |