fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 22 pro 2024 19:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2005 21:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 čer 2004 22:35
Příspěvky: 234
Bydliště: Vrbno p.Prad.
pouze ovládáním motorku - regulace by byla nepřesná (skokové změny) mám to vyzkoušené z dřívější doby, kdy jsem jezdil na lokomotivě

použitelné by bylo pouze ovládání teplovodního ventilu (příp.s kombinací řízení otáček motoru (např. od 30% do 100%).

_________________
Ford Escort 1.6 16V, 1997, 5dv. hatchback, ABS, klimatizace, př.okna v elektrice, palubní počítač vlastní konstrukce (viz. mé www stránky)

Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96kW, 2006, verz. Trend

kontakt na smachj@gmail.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 lis 2005 23:49 
Offline
Forďák

Registrován: 01 led 2005 23:43
Příspěvky: 79
Bydliště: Vřesina
Podle mě to není zas špatná myšlenka, ale je pravda jestli to za tu námahu stojí. Protože by to bylo opravdu dost pracné, pokud by to melo regulovat vse, jinak jestli chce někdo regulovat jen něco, tak to je k ničemu. Musí být prostě více čidel, na všech mechanických věcech servomotorky, a podle pruměrné teploty ovládat mechanické prvky. Což je na takový malý mikropočítač.
Da se to sice nějak zbastlit, ale kdo ví jak by to fungovalo, a stejně řekněte sami, kolik zabere času otočit kolečkem, přepnout klapku a podobně. A několikrát do minuty to zase nedělám.
Takže raději budu investovat do něčeho užitečnějšího. Ale záleží navás....

_________________
Ford Escort combi 1,8TD Ghia r.v. 1997, klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2005 07:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
Je to fakt, v létě mám topení vypnutý a větrák stejně běží pořád na I. nebo II., takže nastavování žádný. A v zimě dám topení naplno a až se to za chvilku ohřeje, tak topení uberu, najdu optimum a tak už to většinou zůstane a vyhovuje mi to. Větrák většinou stačí na I., když je větší kosa, tak II. Takže když to shrnu, tolik nastavování to zase není a aspoň mě to prakticky neotravuje.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2005 10:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
Ja kdybych to dal na středový panel, tak v jednu chvíli je studený... viz příspěvek výšše ale když zapnu topení, tak to tam celkem žhne, protože tam je vedení ventilace pod sedadlo a tak cse to hodně hřejě. Asi nejlepší by bylo to dát někam do lampičky, za jízdy nesvítíš a tak by to cekem šlo, nebo potom relaivne dobré to je na volantu, respektive u spínače výstražných světel..... to je spíš kam dát teploměr

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 lis 2005 10:43 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Hmmm... Asi na to dlabu.

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 23 bře 2006 08:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
Na to se určitě vykašli, za tu námahu to nestojí a realizace by byla téměř nemožná... Jen tak pro vaše pobavení, já jsem kdysi ve svých telecích letech s kámošem uvažoval, opravdu ale jen UVAŽOVAL, nechtěli jsme to realizovat - že dáme do škodovky klimu, a to tak, že vykucháme nějakou ledničku a umístíme tam motůrek z ledničky! :oops: :-D to je skoro stejné jako ta stálá teplota v autě. Teoreticky by to po spoustě úprav taky šlo, ale výsledný efekt by byl nula.

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: LCD reg. AC
PříspěvekNapsal: 30 čer 2006 00:50 
Offline
Forďák

Registrován: 10 dub 2005 22:57
Příspěvky: 51
Bydliště: Nitra
CONRAD cz to ponúka, ale dosť to stojí.......

Miro

_________________
Slovensko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: A co ponuká?
PříspěvekNapsal: 18 črc 2006 12:19 
Zdar Miro, čo ponuká conrád .. že nenapíšeš odkaz .. kdo to má hledat. Já tam našel jen termostat asi za 400 .. ale to nic neřeší. To mohu koupit DALAS čidlo teploty a nastavit si elektronicky práh spínání a je to to samé a cca za 1/3 ceny. No nebo tam namontuj pkojový termostat a máš to. Jenže to neřeší ovládání klapajzny topení a hlavně také režimu (kam foukat na hlavu či na nohy).

Jo debata zajímavá, ono by stačilo, kdyby v létě to řídilo aspoˇˇn spínání klimatizace na rozumnou teplotu .. protože jedeš a ani si neuvědomíš, že mrzneš a je to jen k nastydnutí.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 18 črc 2006 19:50 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Ty nemas teplomer? :D

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2006 07:01 
:lol: No zdá se že mám .. nebo spíše asi myslíš kolečko s modro červenými proužky. Jináč jsem tu četl, že to někdo chce řídit motorkama .. celkem jednoduše by šlo řídit kam vzduch foukat. Včera jsme koukal, že vedle plynového pedálu je ve středním sloupku táhlo a to kroutí s kolečkem pro směrování vzduchu.

:P Takže klimě zdar a vám taky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 črc 2006 18:53 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Myslel jsem co meri teplotu. :D Jinak smerovani vzduchu u mne je na h.. protoze to stejne fuci vsude.Spis myslis smerovani klapky s teplym vzduchem ne?

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 srp 2006 11:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 31 led 2006 09:24
Příspěvky: 3201
Bydliště: Medlovská vrchovina
sorry za blbou poznámku, ale tak mě napadlo.. co takhle koupit skafandr se stálou regulací teploty? :D

_________________
SATAN: ford escort N7A.. pekelná hračka.. a hroznej HAJZL... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2006 18:51 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 14 lis 2006 18:11
Příspěvky: 34
Bydliště: Chomutov
To co tady popisujete je vylepšení normálního topeni na skoro klimatizaci. V zimě mi vždy v autě běží topeni na plno a mám v autě teplotu tak akorát. Mě by se spíš hodilo na zimu něco takového jako je třeba bufík kterej by se sám za pomocí spínacích hodin nahodil a auto mi předem vytopil, jen bych ráno přišel a nemusel ho ani škrábat, to by bylo super.

_________________
Ford Escort 1.4, r.v. 10/1996 ,benzin, 3 dv.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 lis 2006 22:37 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 zář 2006 20:55
Příspěvky: 452
Bydliště: Lažiště
Všechny varianty co jsem zde četl jsou velice zajímavé a dost složité nebo jednoduche ale neefektivní ale proč ne. Jen by mě zajímalo jestli někoho napadla taková maličkost. Představte si že to někdo nainstaluje do auta všechny ty čidla, serva, kabely, tahla a různe kravinky a teď jel trěba do práce nebo na nákup venku -15 stupňů a systém by spustil např. máčknutím knofíku a ono to pustilo topení naplno větrák na max aby to co nejdříve vyrovnalo teplotu.Myslím si že by tam byla ještě větší zima než předtím. No a co studený motor jak by mu asi trvalo dlouho než by se ohřál na provozní teplotu a s tim i souvisí obávaná spotřeba urcitě by se tím nesnížila a jak se všichni shodne u fordů není zrovna nízká. Takže na kratké cesty by se to moc asi neužlo a na ty delší je jednodušší si teplotu v autě regulovat klapkou a větrákem než se pak zabývat tím že mi někde na dálnici přestalo topit auto kvůli nějakému poblblemu čidlu. Přesto přeji těm kdo to chtějí zkusit mnoho štěstí a pevné nervy.

_________________
Ford Mondeo kombi 2.0 TDDI 85 kw r.v. 2001 krásná červená, automatická klima, 16" liťáky, nové palivové čerpadlo a vstřiky.

Záložní vozidlo:

Escort 1.6 16V 15" kola klima RS brzdy na předku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 lis 2006 13:22 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 dub 2005 00:47
Příspěvky: 947
Bydliště: Vlašim - Blaničtí rytíři nejezděj na koních, ale ve FORDech! ;-) www.mesto-vlasim.cz
Když jsem tenkrát zakládal tohle téma, tak jsem měl ještě Escortíka. Teď ve Scorpiu je to o něčem jinym. Topí hned a na víc si můžu (díky dvouzónový digi klimě) nastavit teplotu jakou chci. Takže pohodička. :-D

_________________

FORD FOCUS CC MK2 2.0i FL
FORD FOCUS MK2 1.6 TDCi 66kW po FL - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - dovoz z Dojčlandu - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex
Fotky a popisy na http://www.fordici.wz.cz

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2009 02:35 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 srp 2006 15:25
Příspěvky: 100
Bydliště: Příbram
Není to nic nereálnýho - pro vytápění se vyrábí regulátory, který jsou stavěný na ovládání klapek vzduchotechniky, nebo míchání teplý/studený vody. Uplně bez problémů elektricky, potom ovládání nějakym hezkym způsobem přestavět místo 3 otočných přepínačů:) Možná to spáchám, jen nevím, jaká serva by ovládala klapky. + rekuperace... (hlavně pro klimu) na topení v poho, ale jak ovládat klimu..

_________________
klepadlo Ford escort 96 1,8D kombi 44kW, servo, central, 2x pytel na hlavu.. (dopad špatně)

letadlo Ford escort 98 1.8 16V Zetec 85kW, servo, klima, ABS, central, 2x airbag, el. okna (včas prodán)

Fordem tam, vlakem zpátky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 kvě 2009 07:13 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Klimu ovládat nemusíš, ta se prostě zapne nebo vypne, teplotu vydechujícího luftu určuje poloha klapky, která to pouští přes topení.
Ale jestli můžu doporučit z vlastní zkušenosti, tak ty poctivé tři mechanické krouťáky jsou lepší než celá automatika, která si dělá co chce a mě pěkně pije krev. Ano, chtěl jsem ji, tak ji mám, ale yase se mi potvrdilo staré rčení "dejte si pozor na své přání, mohou se vyplnit".

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz