1 OBECNE
1.1 INFORMACE
Manual popisuje software 1.20 a kabel 2.0.
Diagnosticka sada se sklada z 1) zakazkoveho kabelu (prevodnik mezi Ford protokolem v OBD2 konektoru (piny 3 a 11) a USB protokolem v USB konektoru) 2) software pro PC ForDiag. Pro pripojeni starsich modelů s OBD (2 pinovy konektor) je potreba jednoducha redukce z OBD na OBD2.
ForDiag umi komunikovat s EECIV, EECV, airbagy (ne vsechny), ABS, ...
EEC IV "pouziva uplne specialni Ford protokol" [1]
ForDiag pro komunikaci s EEC V " pouziva primo servisni protokol Fordu" [1], nikoliv ODB2 protokol
1.2 Kompatibilita ForDiag
1.2.1 Plne funkcni
Ford Mondeo 1.8 16V 82kW Zetec - MK I - 1996 - WF0AXXGBBATC..... - GBP / RKB - EEC IV : soft v1.20 plne funkcni, nejdou airbagy,
"VSECHNY Zetec motory (Escort,Mondeo 1.6/1.8/2.0 16v) chodi 100%" [1]
"Escorty benzin 1.4 ('97), 1.6 zetec" [1]
"Escorty diesel 1.8TD" [1]
"Transit TDDI" [1]
"Mondeo 1.8 zetec (EEC IV) ('93, '95)" [1]
"Mondeo 1.8 zetec (EEC V)" [1]
Mondeo 1.8 a 2.0 Duratec [Tomin]
"Mondeo 2.0 a 2.2 TDCI 2005" [1]
Focus I 1.x 16V - jak s MAPem, tak s MAFem [Tomin]
Scorpio 2.x 16V ('98 ??) [Tomin]
"Scorpio Cosworth 2.9V6" [1] typy motoru BOA (EEC IV), BOB (EEC V) [Tomin]
"Galaxy 2.0 DOHC" [1]
1.2.3 Castecne funkcni
- podle stupne vybavy (osazeno/neosazeno ESP apod.) lze případně napojit také ABS, palubní desku, climatronic, ... [Tomin]
1.2.3 Nefunkcni
"Jakmile je auto mladsi nez tak rok 2005 a NEMA piny 2/10, je jasne ze to uz pouziva CAN a to NEpujde." [1]
"1,6XR2i (CVH)- do r.v.do~93 nemá piny 18 a 19 osazený, tudíž nic" [1]
1.3 ZKRATKY,
• CID Cylinder Identification
• DPFE Differential Pressure Feedback Exhaust sensor (někdy též delta .....)
• ECU Electronic control unit / Engine control unit
• ECM Engine Control Module
• EDIS Electronic Distributorless Ignition System
• EEC Electronic Engine Controller
• ECT Engine Coolant Temperature
• EGPD Exhaust Gas Pressure Differential valve
• HEGO Heated Exhaust Gas Oxygen Sensor = lambda sensor; EGO, EGOS,HO2S-1, ...
• HT High Tension leads (kabely ke svickam)
• IAC Idle Air Control valve
• IAT Intake Air Temperature Sensor
• IDS Integrated Diagnostic System
• KOEO Key On Engine Off
• KOER Key On Engine Running
• KAM Keep Alive Memory
• LTFT Long Term Fuel Trim
• MAF Mass Air Flow
• MAP Manifold Absolute Pressure
• PCM Powertrain Control Module
• PSP Power Steering Pressure switch - snimac tlaku oleje v posilovaci
• STFT Short Term Fuel trim
• TB Throttle Body
• TSB Technical Service Bulletin "čili jakýsi servisní oběžník řešící častěji se objevující závady"
• TPS Throttle Position Sensor
• TIS Technical Information System (Compact Disc)
• VSS Vehcile Speed Sensor
• WOT Wide Open Throttle
•
•
•
------------------------------
2 Senzory
odkazy:
http://www.btinternet.com/~madmole/Reference/Idle.htmlhttp://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=13442http://www.fordfans.cz/efi/2.1 Lambda sonda
- napeti by melo neustale pulzovat mezi 50-100 a 700-800mV (i pri volnobehu)
- citace: "Bezne pouzivane lambda sensory nejsou schopne poskytnou informaci o idealni smesi 1.00, ale jsou schopne rozeznat stav kdy je smes uz bohata, nebo naopak uz chuda." [1]
- doba prepnuti by mela byt do 120ms [2]
- nekdy se lambda sonde rika lambda switch
- kontrola funkce se provadi kolem 2000 rpm, lambda by vsak mela fungovat i pri volnobehu
- lambda < 1 = malo kysliku (bohata smes): pres700mV
- lambda > 1 = hodne kysliku (chuda smes): do 100mV
- Poruchy:
----- napeti radove desitky mV: prisava vzduch - porucha saciho podtlakoveho vedeni - poslechem najit kde to syci, opravit vymenou vadnych komponent pripadne utesnit.
----- napeti radove desitky mV: problem s kontakty na konektoru lambda sondy - konektor je vystaven extremnim podminkam - zahybat pripadne nahradit konektor pajenym spojem
----- atypicke chovani vystupu lambda sondy: klestovym ampermetrem zmerit proud do vyhrivani - pokud je nestaly nebo nulovy je bud topne telisko KO, nebo problem s konektorem
----- citace:"Mit ale vzdy na pameti, ze "spatny" signal z lambdy nemusi znamenat poruchu lambdy. Muze naopak jen znamenat ze lambda je OK, ale je porucha kdekoliv jinde v retezci pripravy smesi a ze tedy lambda rika pravdu (napr. trvale velmi chuda smes z duvodu nizkeho tlaku v liste vstriku = lambda bude stale ukazovat u 0mV)" [Tomin]
2.2 Intake Air Temperature - IAT (teplota nasavaneho vzduchu)
- V potrubi (EN: plenum) je umisten NTC termistor - promnenny odpor v zavislosti na teplote. Pruchodem proudu na nem vznika ubytek napeti primo umerne odporu.
- Pri sledovani teploty nasavaneho vzduchu za jizdi v porovnani pri stojicim voze je videt konstrukcni nevyhoda umisteni nasavani vzduchu - je nasavan vzduch ohraty motorem
- Senzor je v potrubi umisten u steny potrubi, stena potrubi je velice blizko motoru, proto je castecne ohrivan motorem - zkresluje.
- senzor ma velice spatne proveden prechod mezi kabelem a objimkou teplomeru, objimka casto vyjede a vse pak driz pouze na 2 kabelech.
Poruchy:
- diagnostika hlasi chybu (IAT error, ...) - mozne priciny: ulamany kabel hned za konektorem - na Osciloskopu zobrazit hodnotu 0x0F ACT Air Charge Temperature, pohybuj dratama a najdi ve kterem miste je problem.
2.3 Coolant Temp. (teplota hlavy valcu)
- na hlave valcu je umisten senzor teploty, ktery EEC informuje o teplote motoru
2.4 Teplota chladici kapaliny
- snima teplotu chladici kapaliny a indikuje na palubni desce
------------------------------------------------------------
3 FUNKCE FORDIAG
- Pro velke mnozstvi zalozek je mozne dane hodnoty ulozit. Pozdeji hodnoty nacist a prohlednou je ale mozne pouze pri pripojeni kabelu a propojeni s EEC. Offline se mi to nepodarilo.
- citace: "Pripravovana verze 1.21 bude mit moznost si ukladat a nacitat LOGy s daty kdykoliv." [Tomin]
- Osciloskop (Osciloskop, test MAF, test MAP, akcelerace) si nepamatuje hodnoty od zapnuti programu, pamatuje si jen omezene mnozstvi hodnot (omezenou delku grafu). pocet vzorku = ???, delka zazamu = ??? sekund.
3.1 Stav
- vyber odpovidajici typ jednotky a pripoj se k jednotce
3.2 Chyby
Error code 111 = system OK
Error code 116 = KOER provaden pri nedostatecnem zahrati motoru ; po zahrati motoru se chyba sama smaze
Error code = PCM Keep Alive Memory Test (KAM) failture - po smazani KAM jednotka chvili hlasi error, po opetovnem otoceni klicku se chyba sama vymaze
odkazy na seznam chyb;
http://automecanico.com/auto2001/fordobdll1000.htmlhttp://forums.focaljet.com/team-tech/42 ... -ford.htmlhttp://www.obd-codes.com/trouble_codes/ford/http://www.obd-codes.com/http://www.aboutautomobile.com/DTChttp://www.ecutesting.com/fault_code_library.htmlpreklad vyznamu nekterych chyb zde:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 81#p3717813.3 Pristroje (GAUGES)
3.3.1 MAF
- zobrazuje napeti ze senzoru MAF
- jednotkou je Volt (V)
- pomoci napeti z MAF senzoru se vypocita vaha vzduchu
- bezne hodnoty relativne zdraveho motoru
---- volnobeh: 0.8-1.0V pripadne 0.5 pro plastove sani
---- podlaha 3.5-4.0V
- citace:" MAF by mel dosahnout v maximu na 4V. Pokud ho tam nedostanes, bude ko nebo spinavy. Typ od Fordackyho technika zni: na miste neutral, proslapnout na podlahu, nechat motor vytocit a osciloskop musi ukazat alespon 4V."
3.3.2 LOAD (Zatizeni motoru)
- "vypocitava se z MAF" [1]
- hodnota je bezrozmerna a prepocitana na procenta (%)
3.3.3 Fuel pulse width (sirka vstrikovaciho pulzu)
- zobrazuje sirku vstrikovaciho pulzu paliva
- jednotkou je mikrosekunda ??????
- bezne hodnoty relativne zdraveho motoru
--- intenzivni brzdeni motorem 200-300 [Tomas C]
--- brzdeni motorem 200-300 [Tomas C]
--- volnobeh 800 [Tomas C]
--- mesto 50kmph ????rpm rovina pouze ridic:
--- dalnice 130kmph 4000rpm rovina pouze ridic:
- citace:" ... A volnobeh. ventil je pri sjizdeni z kopce otevreny skoro na max. (tzv. preposition mode ventilu).
Normalne to nevadi, protoze v tomhle modu jednotka dost utahne vstrikovace a jede to teda na chudou smes ..." [4]
3.3.4 Lambda Ratio
- zobrazuje zaktualni (vzhledem k zatizeni a otackam) vypoctenou hodnotu na zaklade Lambda senzoru pripadne dosadi hodnotu jinou (pokud je problem s lambdou)
- hodnota je bezrozmerna (pomerova hodnota)
- citace: "Je to hodnota, ktera URCUJE BOHATOST prave vstrikovane smesi. Je to hodnota kterou si ECU "udrzuje" a meni jak potrebuje. Vetsinou podle aktualni hodnoty z lambda sensoru + mnoho dalsich vstupnich velicin. Napr. pri brzdeni motorem, kdy ECU prejde do otevrene smycky se LAMBSE vzdy nastavi natvrdo na 1.00" [Tomin]
- citace: "kratkodobe adaptace (Lambda ratio, jiny nazev STFT)" [1]
- idealni hodnota = 1.00
- bezna hodnota 0.95-1.05
- bezne je kolisani mezi napriklad 0.95 az 1.00 rychlostí priblizne jednou za sekundu. S rostoucimi otackamy rychlost prepinani roste
- na Osciloskopu ma prubeh Lambda Ratio pilovy prubeh (jednotka postupne obohacuje, pak postupne ochuzuje smes a snazi se regulovat na idealni hodnotu. Na zacatku zmeny je nejdrive malo vyrazny skok (jumpback, urychluje regulaci), pote je na prubehu LAMBSE videt plynule pridavani (ubirani).
- odstranenim poruchy (napriklad ucpanim praskle podtlakove hadice) se z chybove hodnoty 1.25 na spravnou hodnotu napriklad 1.05 mění velmi dlouho, nekolik minut. V adaptacni tabulce se hodnota meni take nekolik minut
3.3.5 Lambda sensor (EGO, HO2S-1, ...)
- zobrazuje napeti z lambda sondy
- jednotkou je miliVolt (mV)
- tato hodnota periodicky preskakuje mezi 100 a 800 rychlostí priblizne jednou za sekundu (volnobeh), se vzrustajicimi otackamy se kmitani zrychli
- preskakovani by melo být něco mezi obdelníkovým a sinusovým průběhem, nestrmý až pilový prubeh naznacuje opotrebeni lambdasondy (více v [2])
3.3.6 Air Temp. (teplota nasavaneho vzduchu)
- pro studeny motor odpovida venkovni teplote, po delsi jizde ukazuje klidne i o 20 stupnu vice
- jednotkou je stupen Celsia (°C)
3.3.7 Coolant Temp (Teplota motoru - na hlave valcu)
- ukazuje teplotu hlavy valcu - toto je jiny udaj nez ukazuje rucicka teplomeru na palubni desce
- jednotkou je stupen Celsia (°C)
- bezna hodnota je 85 az 95°C
- citace:"spravna hodnota je 97°C " [1]
3.3.8 Spark angle (predstih; spark = svicka, angle = uhel)
- "Uhel predstihu zazehu." [1]
- jednotkou je stupeň (°)
- Ridici jednotka predstih reguluje pro dosažení idealnich hodnot
- bezna hodnota je 15-25°
- na volnobeh hodnota velice rychle kolisa (+/- 5°), to je v poradku
- zkusenost: velke kolisani (preskoky mezi 10°a 25°) na volnobeh naznacuje problemy (napriklad prisavani vzduchu - netesnost saciho potrubi)
3.3.9 Total Adaptati (Total Adaptation - celkova adaptace)
- zobrazuje aktualni stav adaptace pro aktualni otáčky a zatížení
- hodnota je bezrozmerna (pomerova hodnota)
- citace: "(coz je jinym nazvem LTFT-dlouhodoba adaptace)" [1]
3.3.10 U Battery (Napeti baterie)
- meri napeti baterie primo uvnitr ridici jednotky (napeti je snizene o ubytek na vodicich mezi baterii a ridici jednotkou, ale ubytek neni tak tragicky)
- jednotkou je Volt (V)
3.3.12 TPS (Throttle Position Sensor - pozice skrtici klapky)
- zobrazuje pocet bitu 10 bitoveho AD prevodniku (vystupem potenciometru je napeti)
- jednotkou je pocet bitu (maximum 1024)
- bezna hodnota pro volnobeh je 150-200 (0.73-0.97V)
- bezna hodnota - podlaha kolem 800 (3.9V)
- absolutni hodnota neni dulezita
- zobrazuje uhel natoceni skrtici klapky - odpovida míře seslapnuti plynoveho pedalu
- je to udaj, ktery je diagnostikou zobrazovan i pri vypnutem motoru
- citace: "Udaj muze byt prepocitan na Volty (1024 = 5V), ale neni to podstatne. Dulezite je, ze v zalozce TEST TPS se pri uvolnenem plynu vypise "CLOSED", pri stredni poloze plynu "PARTIAL" a pri plnem knedliku "FULL"." [1]
3.3.13 Lambda (indikator)
- Cervena Smycka otevrena : EEC reguluje podle predem nastavenych hodnot, nebere udaje ze senzoru (nastava pri studenem motoru nebo pokud je vystup z lambda sondy uplne mimo ocekavne hodnoty), dale pak sviti pri dekceleraci motorem nebo pri prudkem ubrani plynu
- Zelena Smycka uzavrena: EEC reguluje podla lambda sondy. Toto jsou žádané provozní podmínky
3.3.14 Posilovac rizeni (indikator)
- indikuje sepnutí/rozepnutí spínače tlaku v okruhu posilovače řízení.
- spínač je umístěn na potrubi hned vedle expanzní nádoby (Mondeo Zetec 1.
- software 1.20 ma s tímto indikátorem problém, tak pozor.
- funkce v 1.20: Jakmile se volantem zacnu pretahovat s pneumatikama, indikator sviti světle zeleně. Pokud se volantu nedotykam, indikator je tmavý. [Tomas]
- význam - EEC přidá na volnoběhu (stoupne MAF (EEC ovlada volnobezny ventil?? ) a sirka vstrikovaciho pulzu??? - toto overim)
3.3.15 Palivove cerpadlo (indikator)
???
3.3.16 Odsavani par (indikator)
???
3.3.17 Klimatizace (indikator)
- pri zapnuti klimatizace indikuje cinnost (zelena)
- Tato kontrolka rika ze je klima zapla [Tomin]
(- pozn.: mne se periodicky rozsvecuje a zhasina [Tomas C.])
3.3.18 Klima. spojka (indikator)
citace "Tato kontrolka rika, zda je prave pritazena spojka klimakompresoru. Tato kontrolka by mela/mohla periodicky blikat." [Tomin]
3.3.19 AM1 (indikator)
citace: "AM1/2 signalizuji aktualni stav vyhrivani katalizatoru a lambda sondy. Pokud je tim auto vybaveno" [1]
3.3.20 AM2 (indikator)
viz AM1
3.3.21 Clutch PEDAL (indikator)
- citace: "Nektere motorizace maji snimac pedalu plynu. Myslim ze TDxx verze" [Tomin]
3.4 Osciloskop (SCOPE)
doporucena kombinace pro diagnostiku číslo 1
RPM, LAMBSE1, KAMRF1, VEGO1, TPS
doporucena kombinace pro diagnostiku číslo 2
RPM, Speed, IEGO, LAMBSE1
RPM, MAF, FUELPW1, ITP
• ISCDTY - "jak hodne chce mit jednotka otevreny volnoventil". [3]
0 odpovida 0% 1024 odpovida 100%
• ECT -
• ACT -
• IEGO1 = napeti ze sondy (I bude spis proud?)
• ITP = napeti skrtici klapkay (I bude spis proud?)
• RATCH (nejnizsi hodnota jake dosahne TPS (meri se od otoceni klicku)
3.5 Testy
3.5.1 KOEO (Key On Engine Off)
• roztoci ventilator na chladici, zapne palivove cerpadlo, ....
3.5.2 KOER (Key On Engine Running)
• "test akčních členů a dynamických hodnot při běžícím motoru" [1]
• testuje snimac tlaku kapaliny pro servo, zvyseni otacek v zavislosti na seslapnuti plynoveho pedalu, ..... ????
• citace:" V prubehu testu KOER by se melo:
- zatocit volantem na doraz - tim se zvedne tlak v servorizeni a overi se funkce snimace tlaku
- proslapnout plyn na podlahu - nevim jestli jen kvuli testu TPS nebo i jinym vecem
- u automaticke prevodovky by mel byt zarazen neutral" [1]
3.5.3 Outputs of ECU
EEC IV tuto vychytavku nepodporuje
3.6 Flags
- citace: "Neni dodelano. Jde o zobrazeni vnitrnich hodnot jednotky o "chybach cidel" Vyhodne pri hledani zlomenych dratu. Staci jen zapnout a jit hybat s draty a konektory. Jestli nektere cidlo i jen na chvilku vypadne, blikne prislusna kontrolka. " [Tomin]
3.7 Test TPS
- význam: osciloskop přednastavený na TPS a RATCH + indikator CLOSED / PARTIAL / FULL
- RATCH je nejnizsi dosazena hodnota ITP od chvile nastartovani. Toto je v rozporu s [1]
citace:" Dulezite je, ze v zalozce TEST TPS se pri uvolnenem plynu vypise "CLOSED", pri stredni poloze plynu "PARTIAL" a pri plnem knedliku "FULL"." [1]
"Proste se bere (filtrovana) hodnota z TPS a stale se testuje jestli je aktualni hodnota nizsi nez RATCH." [1]
- citace: "Podle mne je RATCH NEJMENSI hodnota z TPS cidla." ... "Kdyz si date do osciku ITP a RATCH najednou, pak pridrzite pedal plynu trochu stisknuty a nastartujete, tak
po nastartovani muzete pomalu poustet pedal a uvidite, jak uplne stejne jak bude klesat aktualni ITP, bude klesat i RATCH." [Tomin]
3.8 Test MAF
- význam: osciloskop přednastavený na MAF,
"digitální zobrazení": aktualni napeti z MAF [Volty], maximalní dosažená hodnota MAF [volty], maximalní dosažené otáčky [rpm], aktualni otacky [rpm], zatížení [%], aktualni poloha skrtici klapky [bity]
3.9 Test MAP
-
3.10 Akcelerace
- slouzi pro test akcelerace (zobrazuje maximalni dosazene otacky, dosazeny cas, prubeh RPM a SPEED)
- je mozne nastavit pocatecni rychlost (doporucuji 1km/h) - pri teto rychlosti program spusti stopky.
- je mozna nastavit koncovou rychlost (101km/h) - pri teto rychlosti program stopky zastavi
- pro trenink akcelerace doporucuji pouzit Osciloskop - zobrazit 01 RPM, 09 ITP a 17 Speed. Šetřiví jedinci mají i při testu akcelerace tendenci neprošlápnout plynový pedál až na podlahu.
3.11 Adaptace/KAM
- adaptace se ukladaji v pameti nezavisle na zapalovani, nastartovani, ....
- pouze po odpojeni baterie nebo vymazani tabulky pomoci ForDiag se adaptace smazou
- nove se vytvari jiz po nekolika sekundach az minutach. Behem 10km je 7-15 bunek vyplneno, behem 100km kolem 20 bunek, do 1000km jsou vyplneny vsechny pracovni body daneho motoru a jezdce, pokud ne, je nekde chyba.
- adaptace se nevytvari kdyz je indikovana chyba senzoru ktery se podili na priprave idealni smesi (lambda sonda, MAF senzor, senzor otacek, ...)
- citace: "adaptace se NEmeni, pokud je teplota nasavaneho vzduchu nizsi nez 10 stupnu"
- pokud se pri startovani prilis zhoupne napajeni, tak se za nepriznivych podminek resetuje jednotka a smazou se adaptace
- pokud adaptacni tabulka obsahuje same nuly i po nekolika kilometrech, EEC adaptace nevytvari - nekde je chyba
- specialni bunky (volnobeh): citace: "Duratecy ty special bunky pro volnobeh nepouzivaji. Nechavaji je na 0." [1]
- kladne hodnoty (cervene podbarveni) - EEC pridava (obohacuje) benzinem protoze je smes chuda
- zaporne hodnoty (zelene podbarveni) - EEC ochuzuje smes protoze je smes prilis bohata
- pokud je velke mnozstvi bunek silne obohacovanych (10-20%): citace: "ECU musi ve vetsine pripadu silne obohacovat smes. Clovek by jednoduse rekl, ze je bud nizky tlak na liste nebo ucpany palivovy filtr apod." (pozn.: nebo slabe cerpadlo) "Ale, pokud je to obohaceni hlavne v nizkem vykonu a nahore je slabsi, tak bych to spis typoval na MAF." (pozn.: nebo prisavani vzduchu bokem)
- citace: "Jednotka jako jednu ze zakladnich cinnosti vypocitava potrebne mnozstvi vstrikovaneho paliva. Toto mnozstvi musi byt (za normalni jizdni situace) takove, aby se co nejvice priblizovalo idealni smesi benzinu se vzduchem. Tomuto pomeru muzem rikat Lambda = 1.0"
- pokud nejaka bunka adaptacni tabulky obsahuje 0.0 (0% korekce, teday lambda = 1) tak je bud smes pro danou bunku idealni, nebo si spise EEC nemohla adaptaci pro danou bunky vypocitat
citace:" Obecne plati : pokud jsou vsechna cisla do 6ti, 7mi procent tak je vse ok.
10-15 uz bych zpozornel, ale jeste se s tim da jezdit cca bez problemu.
15-25 neco se deje.
25% je DORAZ kam az jednotka pujde a pokud je tedy nekde 25, tak je jasny ze to NESTACI" [1]
- cervena
---- ukazuje na spinavou vahu vzduchu (MAF) - udava ze saje mene vzduchu nez ve skutecnosti
---- zkusenost: po vymene svicek a jejich přívodů se adaptace sníží
- cervena volnobeh
---- prisavani vzduchu za vahou (netesnot hadic, ventil odsavani klikove skrine je KO, ...)
---- vysoke adaptace (+25% nebo uz se vubec nevytvari a jsou nulove) a nizky MAF + nulove otevreni volnobezneho ventilu je uplne jasny prisavani vzduchu
- zelena volnobeh
---- problem s MAF
- zelena při velké zátěži:
---- problem s dodavkou paliva
citace: "kdyz budou vysoke adaptace hlavne na volnobehu a v nizkych otackach, ukazuje to na prisavani vzduchu nekde bokem, ktery nezmeri MAF cidlo. V nizkem vykonu (jako je volnobeh) se projevi i male prisavani vzduchu, kdezto ve velkem zatizeni je tato chyba v mereni uz neznatelna, protoze motor nasava mnohonasobne vetsi mnozstvi vzduchu."
3.12 Pamet jednotky
citace:" Je tam jen READ memory. Slouzi to k vyzkumne cinnosti.
Napr. aby se dalo zmapovat kde lezi adaptacni tabulka pro ruzne typy motoru." [1]
3.13 Special
3.13.1 Test PIDs
?????? nechapu na co to je
3.13.2 Bus Scan
??????
------------------------------------------------------------
ZDROJE, LITERATURA
[1]
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=25694[2]
http://www.ezop.cz/tomas/download/lambda_sonda.doc[3]
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=30533[4]
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=17490edit: 3.3.14 Posilovac rizeni (indikator)
edit: 3.7 Test TPS
edit: 3.8 Test MAF
edit: 3.11 Adaptace/KAM
edit: 3.2 Chyby
edit: 3.4 Osciloskop (SCOPE)