Rád bych se zeptal, kdo z vás již na svém autě kvůli problémům s poškubáváním měnil MAF senzor (váhu vzduchu) a zda výměna pomohla či nikoliv. Dál mně zajímá při kolika najetých km to zhruba bylo, tedy jaká životnost se nechá předpokládat.
Myslím si totiž, že MAF v mém autě je vadný, dává nižší hodnoty, než by měl a způsobuje poškubávání přo rozjíždění a ztrátu tahu při určitých otáčkách za plynulé jízdy. Navíc, při poslední prohlídce a čistění byly odpůrky MAFu šedobílé, myslím, že při předchozí prohlídce byly stříbřité a že tedy postupně došlo k postupnému odžhavení vnější vrstvy (MAF se tak prý čistí od nánosů nečistot). Nevím ovšem, zda vnější vrstva je aktivní a důležitá pro funkčnost měření průtoku vzduchu.
Dávám to do tohoto tématu, protože, jak jsem si ověřil na srazu v Jihlavě, stejný MAF je jak v benzínovém tak naftovém motoru Escortu Mk. VII. Sledováním fóra zjišťuji, že obvykle řešíme stejné problémy při stejném stáří resp. najetých km našich vozů.
_________________ Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA
|