Už se tady o tom dost psalo a ten normální jednopolohovej cyklovač, co tam mám, mi moc neseděl - chtěl sem si do vozítka dát něco lepšího. Originál 6ti polohový relé ve Fordu za pouhých
1800,- (jen relé - ani sem se neodvážl zeptat, jestli je ta cena s DPH). Levnější řešení:
intervalový spínač stěračů
AEV 2012 za 195,- kč (relé: [url]http://sweb.cz/X.field/cyklovač/relé%20I.jpg[/url]). O schéma jsem napsal přímo výrobci a ten ho velice ochotně poslal (schéma: [url]http://sweb.cz/X.field/cyklovač/schema%202012.jpg[/url]). Nejsem elektrikář a ani nemám schémata el. fordu (stejně bych se v nich nevyznal
), takže jsem zapojení hledal trošku experimentální metodou. Kostru a doběh motorku jsem natáhl zvlášť, ostatní zapojil místo původního relé v pojistkovce (kostra+doběh: [url]http://sweb.cz/X.field/cyklovač/motorek%20I.JPG[/url] , vstup/výstup z relé: [url]http://sweb.cz/X.field/cyklovač/pojistkovka%20I.JPG[/url]). Červená čísla označují konektory relé. Určitě by to šlo i elegantněji (ten doběh bude asi taky v té pojistkovce), ale už jsem spěchal na koncert do Zlína a taky sem si nemohl dovolit spálit další 20A pojistku (stálo mě to už 3 ks
).
Funguje to pěkně
Pokud jsem se dopustil nějaké fatální chyby, dejte mi, prosím, rychle vědět, abych tady nemusel inzerovat: "prodám Esco s vyhořelým motorovým prostorem"