fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Klimatizace
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1915
Stránka 2 z 3

Autor:  Hnata [ 14 kvě 2005 15:53 ]
Předmět příspěvku: 

no vzdyt tam mas taky napsano ze cena je podle mnozstvi naplne ze se to presne rict neda - smankote nejdriv si to precti

Autor:  Láďa [ 14 kvě 2005 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

No jo,no.Sobota po pařbě. :(

Autor:  Hnata [ 14 kvě 2005 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to te omlouva - doufam zes pil alespon neco poradnyho jako je trebas plzensky :wink:

Autor:  lubo [ 14 kvě 2005 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

Mám kolegu, co se živí klimatizacema(do aut minimálně, spíš rúzné provozy) a ten mi řekl, že dodělávat klimu do auta, tak buď všechny díly nové, nebo to dát někomu z oboru.Stačí nepatrná nečistota v systému a odrovná se čerpadlo.Tolik k rozebírání, popř. dodání klímy

Autor:  Láďa [ 14 kvě 2005 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata.....ja piju jedine Plzensky a nebo Jihlavskyho jezka.(su z Jihlavy) :lol:

Autor:  Láďa [ 14 kvě 2005 21:26 ]
Předmět příspěvku: 

Lubo....tak to me čekaj pěkný věci! :( No uvidíme.Základ tam bude,tak se pak bude zprovozňovat.Kámoš má známého,který má nějakou drahou mašinu,která před náplní skontroluje těsnost,vyčistí celej okruh,dá tam nějakej olejíček,....tak se uvidí.

Autor:  Dodo [ 16 kvě 2005 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Už klimatizuju

Tak mám konečně funkční klimatizaci - závada byla sice "banální", nicméně jsem na ni nepřišel... přelomený drát vedoucí k elmag. spojce. Je zajímavé, že jsem ho svého času proměřoval, dokonce i do spojky šlo 12V (nejsem blbý, vidím co ukazuje voltmetr..), ale zřejmě to byla náhoda, jak jsem s tím kroutil, tak jsem ho zrovna spojil. Hlavní zlom byl v pravém podběhu. Trochu mě mrzí, že jsem na to nepřišel sám, protože přesně tímto sem se zabýval, ale nemám k tomu vybavení (garáž, hever, lampu a pod.) takže to je naprd. V servisu to měl za půl hodinky hotovo.
Pak už jen doplnit chladivo a chladím na 6 st. Celsia.
Za týden ještě na kontrolu úniku pod UV lampu.
Btw: Pro brňáky a okolí, opravovali mi to v Autovox (www.autovox.cz) na ulici Skořepka,Brno. Jediný servis co jsem našel přímo na klimy.

Autor:  Esner [ 16 čer 2005 21:36 ]
Předmět příspěvku:  nová náplň

K té ceně naplnění:dneska jsem si nechal znovu naplnit prazdnou klimu cena 600,-(Trutnovsko). Radek :D

Autor:  Karel [ 17 čer 2005 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

A cim ti to plnili?Z bomby?Precti si o klime na Mondeackym foru.Dost dukladne se to tam probira.Jinak take jsem si nechal vycistit klimu,odsat vakuovat,novy olej a doplneni chladiva.Delali to v Temposervisu automatem a cena 1200Kc ,ale je v tom i desinfekce za 200.Mel jsem tam 0,35Kg a chladilo to stejne(na 7 stupnu, podle venkovni teploty) jako ted po doplneni na 0,75kg.Akorat se mi zda ze to driv zacne chladit na tech 7 st.

Autor:  Esner [ 18 čer 2005 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

Zdarec, tak jsem si prolit to mondeacky forum o klime tam je toho tak na 2 hodiny cteni :roll: tak jsem to prolitnul jen zbezne... :)
Jen me trochu zarazi, ze se tam zminuji o tom, ze se plni chladicim mediem R134, ktery obsahuje freon... Ja tam mam R600a-isobutan - ma lepsi vlastnosti nez R134 a neobsahuje freon... Ta cena byla za odsati a naplneni- nevim kolik gramu tam je.. Jak se meris teplotu na kolik to chladi? na vydechu ventilatoru?? a jak dlouho po zapnuti klimy a pri jake venkovni teplote?? :-)
Radek

Autor:  Hnata [ 18 čer 2005 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

no ja jsem to kdysi taky meril (nekdo to chtel vedet) a meril jsem to normalnim venkovnim rtutovym teplomerem prilepenym primo na vydech. Mel jsem tam teplotu 5 stupnu a to temer okamzite po nastartovani a zapnuti klimy - opravdu to trvalo jen par vterin nez se teplomer vzpamatoval a stihnul klesnout z puvodnich 40 na tech pet (stalo to totiz cely den na slunicku tak tam byla docela vysoka teplota)

Autor:  Tom69 [ 18 čer 2005 14:48 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata píše:
no ja jsem to kdysi taky meril (nekdo to chtel vedet) a meril jsem to normalnim venkovnim rtutovym teplomerem prilepenym primo na vydech. Mel jsem tam teplotu 5 stupnu a to temer okamzite po nastartovani a zapnuti klimy - opravdu to trvalo jen par vterin nez se teplomer vzpamatoval a stihnul klesnout z puvodnich 40 na tech pet (stalo to totiz cely den na slunicku tak tam byla docela vysoka teplota)

a ventilátor na ????? 1.2.3. ????

Autor:  MV [ 18 čer 2005 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

To Esner: nevím jestli chladivo R134 existuje, možná myslí R134a a to určitě freony neobsahuje. To vím na 100% - máme tohle chladivo(taky třeba R404a) v práci ve zkušebních komorách a všechny jsou bezfreonový. Mám dojem, že dneska chladivo s freony se už vůbec nesežene - zákaz. I freonový chladiva ve starších zařízeních mají dnes náhradu v bezfreonových ekvivalentech.

Autor:  Hnata [ 18 čer 2005 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tom69 píše:
a ventilátor na ????? 1.2.3. ????

ventilator na 3, vnitrni okruh, otevreny vsechny vydechy a vzduch na "foukani na okno". Teplomer byl prilepenej izolackou na stredovym vydechu bliz ke spolujezdci.

Autor:  Karel [ 19 čer 2005 07:42 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata píše:
Tom69 píše:
a ventilátor na ????? 1.2.3. ????

ventilator na 3, vnitrni okruh, otevreny vsechny vydechy a vzduch na "foukani na okno". Teplomer byl prilepenej izolackou na stredovym vydechu bliz ke spolujezdci.

Vedet jsem to chtel ja a ja to meril digitalem a uplne stejne jak Hnata.Akorat mi to neklesne hned na tech 7 st. ,ale as po chvily.Jo a na Mond.foru se tvrdi ze na 1-2 je mensi teplota, nez na 3 a me se zda, ze prave naopak,na 3 to chladi vic.

Autor:  Hnata [ 19 čer 2005 10:14 ]
Předmět příspěvku: 

tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat...

Autor:  dj.DEKL [ 19 čer 2005 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

Dneska to zkusím taky... jsem zvědav co naměřím, protože se mi zdá, že už by asi chtěla doplnit :?

Tak jsem naměřil cca 6-8 stupňů na rychlost I-III při vnitřní cirkulaci...tak to asi ještě jde :wink:

Autor:  Esner [ 20 čer 2005 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

To MV: Mas pravdu, omluvam se za spatne vyjadreni-to chladivo je R134a a jak jsem jiz zjistil neobsahuje zadne latky ktere by poskozovali ozon...ale citace z jednoho clanku:"V chladírenství se objevila snaha nahradit zakázané freony pomocí hydroflourouhlovodíku HFC (R134a), který vykazuje nulový potenciál k poškozování ozónové vrstvy. Na druhé straně je R134a silně skleníkový plyn a proto i proti němu je namířena kampaň Greenfreeze, která jako chladivo prosazuje především isobutan (popř. ve směsi s propanem). Ty jsou k přírodě relativně nejšetrnější." dále "Testy ukazují, že chladničky s chladivem R600a - isobutan jsou téměř vždy výkonnější než ty, které využívají HFC R134a a často i než ty, které využívají CFC R12","Další nevýhodou je, že přístroje s isobutanem bývají zatím o něco dražší než ty, které užívají chladivo R134a"
No ted se chystam zmerit vykon klimy na kolik mi to chladi...
Radek :wink:

Autor:  Karel [ 21 čer 2005 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

Hnata píše:
tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat...

Takze ty prijdes k autu,v nem je 50 st.Nastartujes a skoro ihned na vnitrni okruh ti to da na tu 3rychlost 5stupnu?Rekneme do 5 sekund?Pochopil jsem to spravne?Me teda tak do 5 min.

Autor:  Dodo [ 22 čer 2005 08:18 ]
Předmět příspěvku: 

Karel píše:
Hnata píše:
tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat...

Takze ty prijdes k autu,v nem je 50 st.Nastartujes a skoro ihned na vnitrni okruh ti to da na tu 3rychlost 5stupnu?Rekneme do 5 sekund?Pochopil jsem to spravne?Me teda tak do 5 min.

Mne to taky chladí "ihned", nevím kolik sekund, ale dejme tomu do 15s už začíná být foukaný vzduch znatelně chladnější.

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/