fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Klimatizace http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1915 |
Stránka 2 z 3 |
Autor: | Hnata [ 14 kvě 2005 15:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
no vzdyt tam mas taky napsano ze cena je podle mnozstvi naplne ze se to presne rict neda - smankote nejdriv si to precti |
Autor: | Láďa [ 14 kvě 2005 17:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
No jo,no.Sobota po pařbě. ![]() |
Autor: | Hnata [ 14 kvě 2005 18:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to te omlouva - doufam zes pil alespon neco poradnyho jako je trebas plzensky ![]() |
Autor: | lubo [ 14 kvě 2005 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám kolegu, co se živí klimatizacema(do aut minimálně, spíš rúzné provozy) a ten mi řekl, že dodělávat klimu do auta, tak buď všechny díly nové, nebo to dát někomu z oboru.Stačí nepatrná nečistota v systému a odrovná se čerpadlo.Tolik k rozebírání, popř. dodání klímy |
Autor: | Láďa [ 14 kvě 2005 21:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hnata.....ja piju jedine Plzensky a nebo Jihlavskyho jezka.(su z Jihlavy) ![]() |
Autor: | Láďa [ 14 kvě 2005 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lubo....tak to me čekaj pěkný věci! ![]() |
Autor: | Dodo [ 16 kvě 2005 08:50 ] |
Předmět příspěvku: | Už klimatizuju |
Tak mám konečně funkční klimatizaci - závada byla sice "banální", nicméně jsem na ni nepřišel... přelomený drát vedoucí k elmag. spojce. Je zajímavé, že jsem ho svého času proměřoval, dokonce i do spojky šlo 12V (nejsem blbý, vidím co ukazuje voltmetr..), ale zřejmě to byla náhoda, jak jsem s tím kroutil, tak jsem ho zrovna spojil. Hlavní zlom byl v pravém podběhu. Trochu mě mrzí, že jsem na to nepřišel sám, protože přesně tímto sem se zabýval, ale nemám k tomu vybavení (garáž, hever, lampu a pod.) takže to je naprd. V servisu to měl za půl hodinky hotovo. Pak už jen doplnit chladivo a chladím na 6 st. Celsia. Za týden ještě na kontrolu úniku pod UV lampu. Btw: Pro brňáky a okolí, opravovali mi to v Autovox (www.autovox.cz) na ulici Skořepka,Brno. Jediný servis co jsem našel přímo na klimy. |
Autor: | Esner [ 16 čer 2005 21:36 ] |
Předmět příspěvku: | nová náplň |
K té ceně naplnění:dneska jsem si nechal znovu naplnit prazdnou klimu cena 600,-(Trutnovsko). Radek ![]() |
Autor: | Karel [ 17 čer 2005 15:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
A cim ti to plnili?Z bomby?Precti si o klime na Mondeackym foru.Dost dukladne se to tam probira.Jinak take jsem si nechal vycistit klimu,odsat vakuovat,novy olej a doplneni chladiva.Delali to v Temposervisu automatem a cena 1200Kc ,ale je v tom i desinfekce za 200.Mel jsem tam 0,35Kg a chladilo to stejne(na 7 stupnu, podle venkovni teploty) jako ted po doplneni na 0,75kg.Akorat se mi zda ze to driv zacne chladit na tech 7 st. |
Autor: | Esner [ 18 čer 2005 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zdarec, tak jsem si prolit to mondeacky forum o klime tam je toho tak na 2 hodiny cteni ![]() ![]() Jen me trochu zarazi, ze se tam zminuji o tom, ze se plni chladicim mediem R134, ktery obsahuje freon... Ja tam mam R600a-isobutan - ma lepsi vlastnosti nez R134 a neobsahuje freon... Ta cena byla za odsati a naplneni- nevim kolik gramu tam je.. Jak se meris teplotu na kolik to chladi? na vydechu ventilatoru?? a jak dlouho po zapnuti klimy a pri jake venkovni teplote?? ![]() Radek |
Autor: | Hnata [ 18 čer 2005 09:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
no ja jsem to kdysi taky meril (nekdo to chtel vedet) a meril jsem to normalnim venkovnim rtutovym teplomerem prilepenym primo na vydech. Mel jsem tam teplotu 5 stupnu a to temer okamzite po nastartovani a zapnuti klimy - opravdu to trvalo jen par vterin nez se teplomer vzpamatoval a stihnul klesnout z puvodnich 40 na tech pet (stalo to totiz cely den na slunicku tak tam byla docela vysoka teplota) |
Autor: | Tom69 [ 18 čer 2005 14:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hnata píše: no ja jsem to kdysi taky meril (nekdo to chtel vedet) a meril jsem to normalnim venkovnim rtutovym teplomerem prilepenym primo na vydech. Mel jsem tam teplotu 5 stupnu a to temer okamzite po nastartovani a zapnuti klimy - opravdu to trvalo jen par vterin nez se teplomer vzpamatoval a stihnul klesnout z puvodnich 40 na tech pet (stalo to totiz cely den na slunicku tak tam byla docela vysoka teplota)
a ventilátor na ????? 1.2.3. ???? |
Autor: | MV [ 18 čer 2005 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Esner: nevím jestli chladivo R134 existuje, možná myslí R134a a to určitě freony neobsahuje. To vím na 100% - máme tohle chladivo(taky třeba R404a) v práci ve zkušebních komorách a všechny jsou bezfreonový. Mám dojem, že dneska chladivo s freony se už vůbec nesežene - zákaz. I freonový chladiva ve starších zařízeních mají dnes náhradu v bezfreonových ekvivalentech. |
Autor: | Hnata [ 18 čer 2005 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tom69 píše: a ventilátor na ????? 1.2.3. ????
ventilator na 3, vnitrni okruh, otevreny vsechny vydechy a vzduch na "foukani na okno". Teplomer byl prilepenej izolackou na stredovym vydechu bliz ke spolujezdci. |
Autor: | Karel [ 19 čer 2005 07:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hnata píše: Tom69 píše: a ventilátor na ????? 1.2.3. ???? ventilator na 3, vnitrni okruh, otevreny vsechny vydechy a vzduch na "foukani na okno". Teplomer byl prilepenej izolackou na stredovym vydechu bliz ke spolujezdci. Vedet jsem to chtel ja a ja to meril digitalem a uplne stejne jak Hnata.Akorat mi to neklesne hned na tech 7 st. ,ale as po chvily.Jo a na Mond.foru se tvrdi ze na 1-2 je mensi teplota, nez na 3 a me se zda, ze prave naopak,na 3 to chladi vic. |
Autor: | Hnata [ 19 čer 2005 10:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat... |
Autor: | dj.DEKL [ 19 čer 2005 14:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dneska to zkusím taky... jsem zvědav co naměřím, protože se mi zdá, že už by asi chtěla doplnit ![]() Tak jsem naměřil cca 6-8 stupňů na rychlost I-III při vnitřní cirkulaci...tak to asi ještě jde ![]() |
Autor: | Esner [ 20 čer 2005 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
To MV: Mas pravdu, omluvam se za spatne vyjadreni-to chladivo je R134a a jak jsem jiz zjistil neobsahuje zadne latky ktere by poskozovali ozon...ale citace z jednoho clanku:"V chladírenství se objevila snaha nahradit zakázané freony pomocí hydroflourouhlovodíku HFC (R134a), který vykazuje nulový potenciál k poškozování ozónové vrstvy. Na druhé straně je R134a silně skleníkový plyn a proto i proti němu je namířena kampaň Greenfreeze, která jako chladivo prosazuje především isobutan (popř. ve směsi s propanem). Ty jsou k přírodě relativně nejšetrnější." dále "Testy ukazují, že chladničky s chladivem R600a - isobutan jsou téměř vždy výkonnější než ty, které využívají HFC R134a a často i než ty, které využívají CFC R12","Další nevýhodou je, že přístroje s isobutanem bývají zatím o něco dražší než ty, které užívají chladivo R134a" No ted se chystam zmerit vykon klimy na kolik mi to chladi... Radek ![]() |
Autor: | Karel [ 21 čer 2005 17:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hnata píše: tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat...
Takze ty prijdes k autu,v nem je 50 st.Nastartujes a skoro ihned na vnitrni okruh ti to da na tu 3rychlost 5stupnu?Rekneme do 5 sekund?Pochopil jsem to spravne?Me teda tak do 5 min. |
Autor: | Dodo [ 22 čer 2005 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karel píše: Hnata píše: tohle jsem tez uz proveroval a skutecne:hned od zacatku na 3. stupen, to chladi u vydechu tech 5 stupnu a kdyz hned od zacatku mam jen 1. stupen tak chladi kolem sedmi stupnu u vydechu - vysvetluju si to tim ze jak pomaleji proudi ten vzduch tak ma delsi cas se po ceste v potrubi ohrat... Takze ty prijdes k autu,v nem je 50 st.Nastartujes a skoro ihned na vnitrni okruh ti to da na tu 3rychlost 5stupnu?Rekneme do 5 sekund?Pochopil jsem to spravne?Me teda tak do 5 min. Mne to taky chladí "ihned", nevím kolik sekund, ale dejme tomu do 15s už začíná být foukaný vzduch znatelně chladnější. |
Stránka 2 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |