moje zkusennosti s ruznymi "mechaniky" jsou zatim cim dal tim horsi...
1. moje prvni skodovka prestala startovat... otec mi u znamych, co mu opravovali traktor domluvil vymenu. Vysledek 3000,- za opravu, vymenili starter za jiny stary, aniz by u nej treba aspon vymenili uhliky, ktere byly KO a jeste mi po nich zbyl klic pres kontakty baterky. Kdyz auto netocilo, mrknu na baterku a ta uz pekne bublala. takze prachy vyhozeny za nic a jeste znicena a malem vybuchla baterka.
2. druhou skodovku jsem nechal vyvarit u mechanika na doporuceni kamarada (prahy + lem). Vysledek celkem kladny. Z praci si rekl 3500,- (bez uctu a o 500,- vic nez byla domluva) lem utopil asi o 2cm, zbyly po nem jeste ryhy jak do toho necim mlatiljednu diru v podlaze ume zamaskoval barvou. Trochu zfusovany, ale vysledek celkem v pohode.
3. Muj druhy Escort. Skoncil jsem na parkovisti a nenastartoval. srtal jsem az vyskrtal baterku. Mam Aba kartu, volam zlute andely... V prubehu par dni se vystridali 3 ruzni se tremi ruznymi diagnozami poruchy (od vadne elektroniky az po vadne vtrikovani a pal. cerpadlo) jeden nelenil, odpojil hadici sani za vahou vzduchu, zacal do ni strikat startovaci sprej a ze mam startovat. Motor samozrejme nenastartoval, ale strelil zpatky, a z hadice zacaly slehat plameny. Nikomu bych nepral pohled na vlastni horici motor. Nastesti vyhorel pouze onen spray bez dalsich skod. mechanik se ocividne otresen po spolecnem uhaseni rychle odporoucel. nakonec jsem pod auto vlezl sam, vypojil, ocistil a znovu zapojil kabely od cerpadla a zavada byla vyresena.
4. To same auto nejel jeden valec (nejede do ted, ale uz to neresim) pri vymene se kousla svicka a jeste bylo potreba vymenit blatnik. "mechanik" kamarad od kamarada (Michal Pfeifer z Tisnova). Domluva - jo, to se zjisti co to bude a kdyby se musela sundat hlava a svicka pripadne vyvrtat tak to bude tak do 3000,- Svicka sla povolit po prostrikani WD40, na vymene blatniku jsem asistoval, jetse parkrat prejel COckem po prasklych svodech vycistil rozdelovac dobry. Pak jeste teda proc ten valec nevali... rozdelal rozdeklovac paliva, ktezto samozrejme neprezila membrana a vstriky tim padem na vyhoz. Po dlouhe asi pul roce jsem jel auto vyzvednout (zpusobene i moji vinou). Nastoupili na me ve ctyrech a pry ze 3500,- (ciste prace, dily jsem mel vlasnti) Po nesmyslnych argumenteh typu kolik spotrebovala proudu flexa a kolik plynu padlo na vareni dostal 1100,- nez jsem stacil auto otocit abych Escorta odtahl, tak mi novy blatnik stacili jeste prokopnout. Takze kdyz pripoctu jeste ztracenou el. lesticku, nevracene lozisko kola, skodu na rozdelovaci paliva a zniceny novy blatnik tak me vymena svicek (opet jen prace) prisla zhruba na 6000,- + jeste spoustu problemu a dohadovani
takze mechanici "od kamarada" uz nikdy, radeji se v tom budu hrabat sam, pripadne s kamarady nemechaniky
_________________ xr3i MK IV (byvavalo), Sierra 2,0i OHC, DOHC (taky uz ani jedna), Scorpio (stoji a stoji), Transit (zatim kupodivu jedou)...
|