fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Startovací kabely
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=2558
Stránka 2 z 2

Autor:  Návštěvník [ 18 lis 2006 03:07 ]
Předmět příspěvku: 

Hlavně bych doporučil koupit nějáké pořádné aby nehořely dřív než to roztočí startér. :-D :-D

Autor:  Hurdis [ 18 lis 2006 12:34 ]
Předmět příspěvku: 

Minus by se měl připojovat na startovaném vozidle na kostru, ale stejně většinou připojuju na (-) pol baterie.
Před časem jsem potřeboval nutně kabely a jediné v nejbližším okolí byly takové ty "shity" ala supermarket za 90,- Kč. Už jsem je využil několikrát při startování známých, sousedů apod. a kupodivu drží v pohodě, a to se průřez blíží dvoulince na telefon a svorky nejsou ani propájené.
Momentálně řeším problém se stávkující pojistkovkou a tak občas nahazuju přes kabely i sám sebe, druhá aku v kufru to jistí :-D

Autor:  skaldal [ 18 lis 2006 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem už startoval přes kabely mnohokrát a vždycky jsem propojil jen baterky a nikdy žádný problém. Ono popravdě ty kabely většinou svojí délkou ani neumožňujou abych jeden připojil až ke startéru. A kabely mám už druhý z obchoďáku za pár korun (ty první se mi nějak ztratily) a nikdy žádnej problém.

Autor:  vendiik [ 19 lis 2006 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Je to z toho duvodu, ze kdyz propojis nabitou a vybitou baterii, tak mezi nimi zacne tect dost velky vyrovnavaci proud (ktery logicky jednu baterku dobiji a druhou vybiji) takze to kolem toho polu co se propojuje posledni dost zaprska. No a protoze z baterky unika vodik a kyslik (jo je to rozpadem destilky, ze vodik je vybusny snad nemusim psat), tak neni dobry vytahovat primo na polu baterky elektrickej oblouk.
Ale v realu to zase neni tak horky, nikdy sem o zadnem pruseru neslysel, takze bych si nedelal hlavu.
Jinak kdyz ten kabel date bliz starteru, tak je z pohledu ztrat lepsi, ale porovnejte prurez minus kabelu co vede z baterie a prurez startovacich kabelu, nejvetsi ztraty budou rozhodne na tech startovacich kabelech a na jejich svorkach.
Pokud nekdo planujete nakup startovacich kabelu, tak si z tohodle duvodu kupte na co nejvyssi proud, jinak riskujete ze pri delsim startovani je fakt uvarite.
P. S.: blok motoru je natvrdo propojeny s kastli auta a kastle je natvrdo propojena s baterkou. Ubytky na tom samozrejme jsou, ale minimalni.
Pri startovani se na starter pripojuje pres spinaci skrinku jen + pol baterie, - pol je na nem furt.

Autor:  Karel1 [ 19 lis 2006 22:48 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj , nemáte náhodou někdo zkušenost se startovacím kabelem který se připojuje na zásuvku zapalovače ? Na kabelu je ještě nějaká elektronika . Viděl jsem je na nabídkovém letáku , bohužel nepamatuji se prodejce . Zajímalo by mě jest-li takový kabel funguje ! Díky

Autor:  Wizzy [ 20 lis 2006 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

Na zásuvku zapalovače? :shock: To může být maximálně nějaký dobíjecí kabel, nikoli startovací, dráty, co tam vedu, nejsou na tak velké proudy dimenzované a navíc první by prskla pojistka, je tuším pro zapalovač na 15A a to určitě startér nenakrmí ;-)

(kupoval jsem teď nové kabely a podle nápisu jsou dimenzované na 300A)

Autor:  Karel1 [ 20 lis 2006 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za info !
Ještě mě napadlo jest-li ten kabel nefunguje jako nabíječka se startovacím nabíjením . Kdysi jsem takovou měl , než mi ji ukradli s auta . Připojila se na baterii a za cca 15.min se mohlo startovat . Dodala proud tak na 2 - 3 starty .

Autor:  vendiik [ 29 lis 2006 00:04 ]
Předmět příspěvku: 

Karel1 píše:
Díky za info !
Ještě mě napadlo jest-li ten kabel nefunguje jako nabíječka se startovacím nabíjením . Kdysi jsem takovou měl , než mi ji ukradli s auta . Připojila se na baterii a za cca 15.min se mohlo startovat . Dodala proud tak na 2 - 3 starty .


No to jeste mozna, kazdopadne Wizzy to napsal uplne presne.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/