LOAD %
Zatizeni motoru v procentech
FUEL PULSEWIDTH
Sirka impulsu na vstrikovacich paliva - cim sirsi impuls, tim vice paliva jednotka vstrikuje
AIR TEMP. CELSIUS
Teplota nasavaneho vzduchu (na 1.6ce Zetecu s hlinik.sanim to ukazuje klidne i 50 stupnu - asi kvuli umistneni cidla nekde kde je dost teplo)
Na plastovem sani je to "rozumejsi"/nizsi hodnota blizici se skutecne teplote vzduchu. Pri studenem motoru ale cidlo musi ukazovat opravdu realnou teplotu vzduchu.
COOLANT TEMP.CELSIUS
Teplota chladici kapaliny. Teply motor - skoro 100 stupnu.
SPARK ANGLE
Uhel predstihu zazehu. Na volnobehu se dost "pohybuje", to je v poradku. Jednotka take predstihem reguluje volnobeh.
LAMBDA ratio/LAMBSE a TOTAL ADAPTION-FUEL CORRECT
Slozita zalezitost - najdi si na netu STFT a LTFT a studuj a studuj.
Cesky hledej "Dlouhodoba adaptace lambda"
napr.
http://www.autopress.cz/?page=12.liga-m ... iagnostiky (je tam vice dilu, velmi doporucuji)
http://209.85.129.132/search?q=cache:Xh ... ient=operaTPS
Uhel natoceni skrtici klapky.
U 1.6 je klidova poloha nekde u 200 a plne otevreny plyn by mel dosahovat az skoro na 1000.
Presne dodrzeni hodnot neni treba. Jednotka toto cidlo pouziva (v normalnim rezimu) aby rozpoznala POUZE ZMENU a RYCHLOST pridani/zavreni plynu.
Udaj muze byt prepocitan na Volty (1024 = 5V), ale neni to podstatne. Dulezite je, ze v zalozce TEST TPS se pri uvolnenem plynu vypise "CLOSED", pri stredni poloze plynu "PARTIAL" a pri plnem knedliku "FULL".
_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...