fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 25 pro 2024 19:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 91  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 13 led 2011 09:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2008 11:40
Příspěvky: 196
Bydliště: Snina
Trosku sa vratim k mojmu problemu. Malo by to "destrukcny" vplyv na RJ ak by som na piny 3 a 11 dal LEDku ci to bude blikat bez overenia v scheme ci su to naozaj vyblikacie piny? To by som si potom potiahol od OBD konektoru kable a na palubovku dal LEDku, mal by som moznost neustalej diagnostiky :lol:

_________________
Ford Fiesta Classic MK3 1.3 ´96 SI mod, benzin 44kW, CFI, tmavomodra metaliza, cierne folie na zadnych sklach, chromove listy a spatne zrkadla, central na DO, elektr. predne okna, elektr. odomkynanie kufra, cira optika vzadu + cire bocne smerovky, predne hmlovky, zopar LEDiek v interiery, stresny spoiler, SI narazniky - a vymenena takmer polovica auta - uz asi len motor je povodny...
Muzicka v podani firiem Kenwood, B52, Fusion a Innovate

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi, 96kW, rv.2004, 6-kvalt, GHIA vybava.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 19:16 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
tomin píše:
JJ, adaptace vypadaj hodne pekne.


Tak jsem dnes důkladně zkoušel diagnostiku, proč mi ten motor tak škube.

Tohle je časový graf jak to vypadalo, když jsem (myslím na trojku) dupl na plyn a s plynovým pedálem nehýbal celou dobu.
Obrázek
1.jde vidět, že TPS klesá nejdřív hodně a pak pomalu ikdyž by měla být pořád stejná = na podlaze.
2.divné, že MAF-váha vzduchu zareagovala dřív než TPS... :shock: a že kolísá.
3.Podle otáček i zatížení jde vidět, jak to auto nejdřív škublo, pak zabrzdilo a pak začlo jakš takš táhnout a zhruba uprostřed to začlo táhnout pořádně (znatelné boření do sedačky)...přitom se jasně plyn skoro nepohnul. :?
Tohle nedělá vždy, ale spíš vyjímečně, takže jsem měl štěstí, že jsem to zachytil, ale řekl bych, že to s tím může souviset.

Při dalších projížďkách:
- při brždění motorem stejně dodává palivo - šířka vstřiku asi 330, zatížení asi 6% při jakýchkoli otáčkách. Pokud vím, měl by nad 1500RPM zavřít ventily.
- předstih:
- volnoběh+brždění motorem 15°
- normální jízda 20°
- zrychlování 30°-40°
- dupnutí na plyn předstih skákal obvykle dolů klidně i na 0° nebo i k 50°
- Při odpojení konektoru škrtící klapky se škubání zhoršilo a prodloužilo se zpoždění od sešlápnutí po škub.
- Při odpojení konektoru váhy vzduchu se moc nezměnilo, ale stabilizoval se předstih - bez kmitání, ale jinak reagoval.

Jinak lambda lítá z jedné strany na druhou. Na grafech jde vidět, že vždycky poskočí o kousek a pak pomalu polaďuje, takže ta zní dobře.
Chyby žádné nejsou.

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 21:26 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Ten predsun vahy oproti TPS by mohl byt dan "poradim" dat jak se zpracovavaji a odesilaji do PC, ale je to jen odhad.
TPS by urcite nemelo klesat pokud si skutecne drzel podlahu celou dobu, to je hodne divne.
Jinak v grafu ti bohuzel chybi signal z lambdy a LAMBSE1. To by mohlo neco ukazat.
Netusim proc se LOAD tak najednou znatelne zvedne.
Co chyby, jsou nejake ? (ze to nebrzdi motorem)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 21:47 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
Dobře, zkusím to zachytit na osciloskopu i s tou lambdou a lambse1.
Opravdu jsem s plynem nepohnul. Jinak minimum plynu myslím je 286.
Motor brzdí: jedu, pustím plyn-přestane táhnout a zpomaluje,2vteřiny žádná změna, pak se zvuk motoru změní a brzdí víc, tak pokračuje pořád. Celou dobu dává palivo šířka asi 330, zatížení 5%.

Z čeho počítá Load?

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 22:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Zkus v zalozce test TPS - je tam udaj jestli ECU chape klapku prave ted zavrenou/castecne otevrenou/plne otevrenou
LOAD podle mne pocita z hodne veci. MAF/Otacky/predstih/...
edit: tak ne, LOAD je asi ciste prepocet z nasateho vzduchu (PID: CALCULATED ENGINE LOAD (Normalized air charge value.))

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 22:46 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
tomin píše:
Zkus v zalozce test TPS - je tam udaj jestli ECU chape klapku prave ted zavrenou/castecne otevrenou/plne otevrenou
LOAD podle mne pocita z hodne veci. MAF/Otacky/predstih/...
edit: tak ne, LOAD je asi ciste prepocet z nasateho vzduchu (PID: CALCULATED ENGINE LOAD (Normalized air charge value.))


Ano, TPS píše všechny 3 stavy správně...jen nevím jaké mají být ty hranice třeba v procentech, nebo tak.
Load ale spočítá ikdyž odpojíš MAF, takže to není jen vzduch...taky když ten MAF kolísá, tak load je relativně stabilní.

Mohl by sem někdo prosím hodit podobný graf jako mám já? na trojku na to dupnout a vydržet? I s tím Lambda a Lambse1? Chtělo by to vidět jak to dělá auto v pořádku. Nevím, jestli to škubání je normální. U mě to totiž vypadá jako v autoškole začátečníci se spojkou :lol:

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 22:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
Jinak která hodnota do osciloskopu je ten Spark Angle? ta hodnota, co je na přístrojích - dát ji do grafu.

A nedalo by se nějak ty hodnoty synchronizovat?...nebo korigovat jejich vzájený posun?

Jo a taky máte ty grafy TPS tak zubaté? MAF a otáčky jsou vykreslené jemněji.

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 23:39 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
VasekX píše:
Jinak která hodnota do osciloskopu je ten Spark Angle? ta hodnota, co je na přístrojích - dát ji do grafu.
PID s nazvem SAFTOT je predstih.
VasekX píše:
A nedalo by se nějak ty hodnoty synchronizovat?...nebo korigovat jejich vzájený posun?
Netusim. Nemas nahodou zapsany log tech dat ? Ze bych do nej mrknul. Logy prave predelavam a bude v nich u kazde hodnoty presny cas kdy priletela, ale nevim, jestli tam uz byl zapsany cas ve verzi 1.20.
VasekX píše:
Jo a taky máte ty grafy TPS tak zubaté? MAF a otáčky jsou vykreslené jemněji.
Na nekterych motorech jsem zahledl ze z nekterych cidel jednotka nemeni tak casto hodnoty jako z jinych. To by mohlo vysvetlit ten cas.posun.
Zase na MAFu jsou u tebe videt dokonce i jednotlive nadechy motoru.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 15 led 2011 23:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
VasekX píše:
Load ale spočítá ikdyž odpojíš MAF, takže to není jen vzduch...taky když ten MAF kolísá, tak load je relativně stabilní.
To ze se LOAD spocita i bez mafu jeste neznamena, ze se nepocita z nasateho vzduchu. ECU si poradi i bez mafu a vzduch si dopocita z natoceni TPS, otacek, ...
Pak ma VZDUCH a z nej zase spocita LOAD. :wink:

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 led 2011 13:11 
Offline
Nováček

Registrován: 19 kvě 2008 23:45
Příspěvky: 16
Bydliště: ostrava
to vasekX- Napis které hodnoty sem potrebujes pro srovnání hodit,mám auto s pomalu vzorovými hodnotami k dispozici..

_________________
Fordak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 led 2011 13:55 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
- SAFTOT jsem zkoušel - byl skoro konstantní. Občas tam sice stoupl, nebo klesl o jeden pixel, ale to jen při brutálním dupnutí na plyn. Možná to bylo kvůli nevhodnému rozsahu svislé osy, ale nevím jak ho změnit.
- myslíš zápis LOG informací, nebo zápis DCL dat? DCL mi nejde zapnout...teda aspoň tady doma, možná v autě jo.
- je to možné. Nádechy? jako jednotlivé sání? to by to časové měřítko muselo být mnohem jemnější aby byly vidět sací cykly, ne?

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 led 2011 14:05 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 10 črc 2010 19:00
Příspěvky: 32
Bydliště: Nový Jičín
durcak.p píše:
to vasekX- Napis které hodnoty sem potrebujes pro srovnání hodit,mám auto s pomalu vzorovými hodnotami k dispozici..


Díky, to by mi pomohlo.
No asi tak jak jsem psal:
RPM, TPS, IMAF, Load, Lambda a Lambse1 ...asi to je na 2 osciloskopy, ale nevím, jestli jdou spustit zároveň.
takže asi zkusit v jednom osciloskopu:
RPM, TPS, IMAF, Load
a v druhém:
RPM, TPS, Lambda, Lambse1
a spustit je najednou, jestli to jde.

Ono to už totiž přestává být prdel...naposled mi to přestalo táhnout, když jsem chtěl projet křižovatku než přijede auto z hlavní. Děsí mě představa, že mi to začne brzdit uprostřed předjíždění :smt005

_________________
Ford Mondeo mkII kombi 1.8 r.98


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 led 2011 20:48 
Offline
Nováček

Registrován: 19 kvě 2008 23:45
Příspěvky: 16
Bydliště: ostrava
to vasekX- tak jsem to testnul a mám ten prubeh trochu jiný-krivky jsou více linearni bez vetsích skoků. Tomin by mohl posoudit,jestli není ale rozdíl v typu mapy pro jinou ridicí jednotku-mám to z Esco-1.6 16v,66kw,r.v 97.

Vydrž cca 2dny,nejak sem nemuzu dostat ten graf...

_________________
Fordak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 16 led 2011 21:58 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Esco 1.6 16v ma EEC IV, on ma Vku. Ohledne prenosu dat je to hodne o necem jinem.

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 21 led 2011 19:04 
Offline
Nováček

Registrován: 19 kvě 2008 23:45
Příspěvky: 16
Bydliště: ostrava
To je skoda,ale pokud by někdo i tak potřeboval jakekoliv hodnoty,rád pomůžu...

_________________
Fordak


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 22 led 2011 22:08 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2011 21:16
Příspěvky: 5
Stal jsem se čerstvým uživatelem diag. kabelu od tomina. Zatím se jen učím, počáteční nadšení je velké. Chci se zeptat zkušených, zda reset řídící jednotky odpojením akumulátoru je zcela rovnocenný vymazu adaptací pomocí kabelu. Všude se uvádí že ano, ale mám dojem, že po vymazání adaptační mapy přes PC motor nabíhá daleko kultivovaněji a rychleji na nové hodnoty než po odpojení akumulátoru. Nemluvě o komfortu pří nenastavování kódu autorádia, hodin apd. Největší přínos vidím, že volnoběh se ustálí skoro ihned oproti odpojenému aku, kdy motor po přechodu z benzínu na lpg chcípal při volnoběhu cca až do ujetí min 50 km. Takže zatím spokojenost. Původní adaptační mapu jsem si bohužel neuložil, ale byla dost červená - chudá směs ?

_________________
Ford Mondeo 1,8 16V-Zetec hatchback, MK II, 85 kW, r. 1998, B+LPG,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2011 10:47 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 18 zář 2010 23:12
Příspěvky: 177
Bydliště: Praha 13
Ja vzdy kdyz neco opravim, nemam po ruce PC, takze odpojim baterku a neresim to.
Ze je to cervene neznamena chuda smes, ale ze RJ pridava benzin tak aby to nebyla chuda smes - adaptuje. Pokud tam mas +25% , ano pak uz je smes chuda, RJ nemuze pridavat donekonecna.

Dopln si do podpisu, co mas za auto

_________________
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW - 206000km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2011 11:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 23 čer 2008 22:52
Příspěvky: 2294
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Pamet KAM (zalohovana RAMka) se pri odpojeni napajeni vymaze a pri dalsim startu jsou v ni zapsane nesmysly.
ECU to pozna a provede tedy inicializaci vsech bunek v KAM na vychozi hodnoty. Napr. adaptace na stred (0%), atd.
Stejna akce probehne pokud o to pozadam kabelem. Zavola se uplne stejna rutina pro inicializaci KAM jako ta, co si ji jednotka spusti sama pri vypadku KAM.
Takze by to melo byt stejne. ;-)

_________________
Tomin
Mondeo MK4 2.5T, Mondeo 1.8 Ghia Zetec '2000
Diagnostika pro Ford motory, ABS, Airbag, GEM, ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2011 14:20 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008 17:27
Příspěvky: 13
Bydliště: Břeclav
Ale tak nechme v tom trochu magie... já bych se nebál řict, že to kabel vymaže tak nějak líp :D

_________________
Mondeo MKIII, 2001, Duratec HE 2.0
Escort rv 97, 1.4, 5ti dvéř, ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika ForDiag
PříspěvekNapsal: 23 led 2011 14:31 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 22 led 2011 21:16
Příspěvky: 5
Díky pánové, něco jako "manuál" od tomelektrona se pokouším vytvořit z tominova vlákna.
Mě osobně chybí ucelený přehled chybových kódů v češtině (moje generace se učila rusky), ale tím se prokoušu. Není mi zcela jasné, z čeho tvoří ECU buňky v adaptační mapě při režimu benzín nebo LPG. Asi z toho paliva, které zrovna běží, když se snímají spaliny. Zde asi vzniká nejvíce extrémů - starty na B a následné přepnutí na PLG i na zahřátém motoru.
Začíná to být nad moje chápání, ale software i kabel pracuje s B řídící jednotkou. Z toho, co vím, tak plynová ŘJ podle údajů ECU mění množství plynu v rozdělovači Koltec. To by se pak adaptace tvořily z benzín. ŘJ, ale plyn v tom musí dělat "guláš" při svých vlastnostech zhoršeného zažehnutí palivové směsi. Omluvte mou naivitu, jsem začátečník.

_________________
Ford Mondeo 1,8 16V-Zetec hatchback, MK II, 85 kW, r. 1998, B+LPG,


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1813 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 91  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz