fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

spotřeba paliva
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=201
Stránka 5 z 8

Autor:  M. [ 31 říj 2005 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

Mne teda taky pri 2000 ot. motor tahne uz slusne, teda dost na to, abych pri tech 65km/h na ctyrku vyjel v Praze jakykoliv kopec. Jinak jak tu nekdo psal, vzdycky by mela byt 4ka uspornejsi nez 3ka.

Autor:  -petr- [ 31 říj 2005 14:09 ]
Předmět příspěvku: 

M.: Vždycky?? I kdybych musel sešlápnout plyn až na 3/4 dráhy, abych udržel otáčky? To by mě právě velice zajímalo.

Já si právě myslel, že když v těch 2000 otáčkách na 4ku musím více sešlápnout plyn, aby to motor utáhnul, teče tam víc benzínu, než ve stejné rychlosti se zařazenou 3kou a vyššími otáčkami. Proto jsem se vás s pal. pc ptal, asi jsem se tedy mýlil. Druhá věc je, že v takovýchto otáčkách velká zátěž motoru asi neprospívá.

Autor:  carPWR [ 31 říj 2005 14:58 ]
Předmět příspěvku: 

to petr: no dyt ti pisu, ze motor 1.6 16V 90k vyjede vicemene kazdy kopec na 2000 ot, to uz musi byt supr kopec aby to vylezlo treba na 2500....u myho automata defacto plynem nastavis jake otacky chces...tj. "nastavim" 2000 a kdyz to motor neutahne, sam si podradi a pak otacky vylezou treba na ty 2500....psal sem to proto abyste se nebali jezdit pri 2000 do kopce, samo ze nesmis to tlacit plynem, musi to jet furt lehce..takze 1/4 plynu zadny 3/4!!!

Autor:  -petr- [ 31 říj 2005 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR: z toho co jsi napsal se nic nedozvím, potřebuju vědět co na to palubní počítač. Tvé dojmy z jízdy s automatem, na to co jsem napsal, fakt nejdou použít.

Autor:  Peha [ 31 říj 2005 18:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jen pro zajímavost:na 40 km průměrná rychlost 182km/hod=spotřeba 6,9 litrů (podle tankování).
Maximálka na tachometru 225km/hod.Bylo to z mírného kopečka :smt118

Autor:  carPWR [ 31 říj 2005 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

to petr: no aha, no ja jasne, ze kdyz das 3/4 plynu na 4ku ze to bude zrat razem 15l....na trojku lehce vytocenou s 1/4 plynem to vezme 10l do kopce.....(to je jako priklad, neber si ty hodnoty jako definici :-) )

Autor:  jsmach [ 02 lis 2005 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

otestoval jsem jízdu po rovině i do mírného stoupání,
konstantní rychlost 60km: 3.rychl.st. měl o cca 1-1,5L větší spotřebu než 4.rychl. st. (samosebou stačí zachvění nohy na plyn.pedálu a spotřeba se mění, ale tak nějak jsem to při několika pokusech naměřil)

Autor:  carPWR [ 02 lis 2005 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

to jsmach: obavam se ze ani timhle petra neuspokojis no... :-(

Autor:  M. [ 02 lis 2005 16:44 ]
Předmět příspěvku: 

petr: ja vim, ze na ctyrku se musi do kopce slapat vic na plyn, ale i tak to zere benzinu min... ja to mam vyzkouseno z palubaku v oktavce a nekdo tu pise, ze u esca to plati taky. ja nejsem moc zbehlej v technice, ale kdyz to na trojku toci vic, tak to taky musi vickrat za minutu vstriknout benzin - i kdyz asi v mensim objemu na jedno vstriknuti - nicmene celkove je to vic na 3 nez na 4.
samozrejme co se tyce zivotnosti motoru, tak se da polemizovat, jestli nizke otacky neskodi vice. Ja nevim, ale podle testu aut, co jezdi economy rallye trvale na nejakych 1500-2500 otackach, tak pry je zivotnost stejna... ale ja osobne nepotrebuju, aby mi motor vydrzel 500tkm... ale urcite nejezdim na 2000 ot na ctyrku na 3/4 nebo cely plyn.
Nejezdite nekdo nahoru estakadou na Prosek? Tam ta ctyrka mi tahne jeste hodne slusne (tedy ne na nejake zrychleni), ale urcite nemam plyn na podlaze

Autor:  Peha [ 02 lis 2005 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Musí se počítat s karbonizací vlivem nedokonalého spalování při nízkých otáčkách.Stále platí,že každý motor potřebuje jednou za čas vyhnat pavučiny.Když se jezdí normálně,jde to snáz.Nejčastěji se to projeví na emisích,kdy se musí několikrát řádně vytočit motor.Hodně často pak majitelé obvzláště dieselů protáčí kukadla,než se naměří správné hodnoty,co s motorem mechanik dělá.Nejoptimálnější je využívat otáček motoru podle výkonové křivky.Spotřebu sledovat jako průměrnou a nevázat se jenom na okamžitou.Všechno souvisí se vším,někde ušetříš,jinde vycáluješ třeba za dekarbonizaci. A teď babo raď...............

Autor:  -petr- [ 02 lis 2005 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

jsmach: Díky, takže na 4ku je to v uvedeném režimu výhodnější.
Otázkou zůstává, co by dělala spotřeba při větším stoupání, kdyby se muselo se zařazenou 4kou na plyn výrazněji šlápnout.

Autor:  jsmach [ 02 lis 2005 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

dnes jsem jel 2x35km bez před. nárazníku (vezl jsem ho v kufru na lepení) z důvodu obavy o plasty a případného zajíce na cestě (nový chladič je móóc drahý) jsem jel max 60km/hod. (r.st. 3-4-5), spotřeba se mi pohybovala cca 3.5-4,5L/100km, zítra si pro nárazník jedu, takže vynuluji PP a uvídím jaká je skut. prům. spotřeba při rychlosti 60km/hod.(trošku jsem brzdil provoz :? )

Autor:  carPWR [ 02 lis 2005 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

to petr: tyjo ja nechapu jak ti staci ze do "nejakyho" kopce mas davat 4ku nebo ja teda nevim no...abys zase ted vsechny kopce nevyjizdel na 4, kdyz to teda ma zrat min, hlavne musis poslouchat motor, podle toho dost poznas..kdyz uz motor bude tocit s vypetim vsech sil, tak je daleko lepsi mit az 3...

Autor:  M. [ 03 lis 2005 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

carpwr: presne tak, to bysme se uz mohli bavit o tom, ze by se jezdilo porad na petku a to uz pekne od 1000 rpm :-D

Autor:  -petr- [ 03 lis 2005 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR a M. : Pánové, myslíte, že tohle nevím? Jediné co jsem chtěl zjistit je, kdy je výhodnejší podřadit a kdy tam nechat zařazenou např. tu 4ku. To se bez PP nedá a vy tohle také nezodpovíte, tak zde zkuste netvořit OT.

Autor:  M. [ 03 lis 2005 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

petr: tak promin, ze jsem si delal srandu, nemyslel jsem to zle. ale uz jsem ti odpovedel, vyssi kvalt = mensi spotreba. Jediny pripad, kdy to nebude vzdy fungovat jsou dojezdy bez plynu se zarazenym stupnem.

Autor:  carPWR [ 03 lis 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

to petr: nojo ale vzdyt jsi to stejne nezjistil, nevydel jsi ten "testovaci" kopec prece....ja se ti tady snazim rict uz od zacatku, ze dobra pomucka je otackomer, ze kdyz jedes do nejakyho kopce a tocis 2000 tak je to v phoode...pokud ti zacnou klesat otacky pod 2000, tak preradit na 3, nevim, co vic nebo nim od nekoho chces radit no...ja se omlouvam, ale ja se fakt snazim ti poradit, ale rikat ze palubni pocitac je vsespasa, ja nemam palubak nikde a jezdim za malo..i se 120tkou jezdim dlouhodobe za 6.9l...a pritom jiny jezdi bezne za 9l...tak ja nevim uz no...

Autor:  M. [ 03 lis 2005 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

carpwr: jo stodvaca na spotrebu nebyla vubec spatna, pod 7 to slo jezdit uplne v pohode, mesto moc na spotrebe taky nebylo znat, mel jsem v tom 5 kvalt, ktery tomu asi dost pomohl.
ten PP je dobrej, ale kdyz uz ho clovek nema, tak je dobry se v nejakym takovym aute s PP parkrat svezt, aby bylo jasne, jak se ta spotreba chova.

Autor:  carPWR [ 03 lis 2005 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

to M.: no ja mam 120cu 4kvalt..

..no ja uz se taky vezl v aute s PP, v nekolika a vsude je to stejne, kdyz chces malou spotrebu, nevytacet motor nad 2500 a jezdit pokud mozno furt stejnou rychlosti...zadny zmeny nahoru a dolu neprospivaji nizke spotrebe...

Autor:  Standa [ 03 lis 2005 16:55 ]
Předmět příspěvku: 

No tak, že nad 2500 je automaticky větší sptřeba to není. Na 5° můžeš klidne točit 3500 a spotřeba 5l, jen to nesmí být do kopce a musíš jet ustálenou rychlostí. Kromě terénu hraje také velkou roli benzín, klidně ti udělá rozdíl 1l na průměrné spotřebě u danné nádrže.

Stránka 5 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/