fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Maximální konstrukční rychlost
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1083
Stránka 2 z 4

Autor:  PH [ 15 úno 2005 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

Obecne tachometry promeruji kolem 10% nahoru uz z vyroby. Hranice kolik muze promerovat je tusim nekde kolem -15% dolu promerovat nesmi. Jinymi slovy, kdyz mas na tachometru 100 tak by skutecna rychlost mela byt okolo 90km/h. Kdysi jsem v nejakem casopise (byl to bud AutoTip, nebo AutoBild) cetl srovnavaci tabulku. Testovali kolem stovky aut pomoci radaru, nejpresnejsi bylo tusim Porsche Carrera. Prolistuju casopisy a mozna to jeste nekde najdu

Autor:  Návštěvník [ 16 úno 2005 09:03 ]
Předmět příspěvku: 

Dobry je jet po dalnici tachometrovejch 120 a vsadim se, ze ten kilometr za pul minuty neprojedete. ted nevim, kolik mi to vyslo sekund, ale pri prepoctu na rychlost to bylo 112 km/h. coz jeste neni tak hrozna odchylka.
co se mi ale uz dvakrat stalo, obcas jsou v obcich radary ukazujici rychlost a pri tachometrovych 45 km/h radar ukazoval 50 km/h a po druhy pri cca 55 ukazoval radar 58km/h.
zalezi taky samozrejme na rozmeru pneu, ktery taky nejakou tu odchylku udela, a pokud mate jiny rozmer na zimu a jiny na leto jako ja :D tak i ty odchylky se tim zmeni

Autor:  PH [ 16 úno 2005 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

spis mam pocit, ze ty "radary" jsou nastavene schvalne, aby ukazovaly vic.
Nejhorsi je, kdyz da nekdo treba o 2" vetsi kola... to uz to tacho ukazuje rychlost jen priblizne. Stejne nechapu, proc vsichni rvou na auta co vetsi kola... Cim vetsi kolo, tim mensi akcelerace a vyssi spotreba. Takovy nizkoprofilovy 13" delaji divy

Autor:  Bendy&Macíček [ 16 úno 2005 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

Co se týče tachometru a jeho přesnosti už asi bylo všechno řečeno, odchylka z výroby, liší se kus od kusu atd. I o pneu a rozměrech se mluvilo, ale ze zkušenosti z jiného odvětví, kde jsme měřili malinko něco jiného, ale i tak to má souvislost, ovlivní max. rychlost nahuštení pneumatik a konkrétní vzorek. Těch aspektu je opravdu hodně.
Nejpřesnější bych viděl opravdu ty radary a nebo GPS. Ty radary co jsou v obcích jsou občas nastaveny tak, že ukazují o malinko víc než je skutečnost - snaha donutit opravdu přibrzdit víc a né podle tachometru co je v autě :-) (stále ale přesnější než tachometr ve voze)

TO ONDŘEJ: co máš za GPS a kolik jsi za to dal? Jak jsi s tím spokojenej a tak (klidně na to udělej nové téma... dost by mě to zajímalo i od jiných lidí co a jak).

Autor:  Toko [ 16 úno 2005 12:25 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám s "obecními" radary opačnou zkušenost. Zatím vždy mi ukazovaly nižší rychlost než byla ta na tachometru, tak cca o 5 km/h při rychlostech 50-70 km/h, což by asi bylo v normě přesnosti tachometru.

Autor:  Bendy&Macíček [ 16 úno 2005 12:29 ]
Předmět příspěvku: 

Toko píše:
Já mám s "obecními" radary opačnou zkušenost. Zatím vždy mi ukazovaly nižší rychlost než byla ta na tachometru, tak cca o 5 km/h při rychlostech 50-70 km/h, což by asi bylo v normě přesnosti tachometru.


jj to je to o čem píšu, ty tam vidíš padesát a u sebe máš 55 (příklad a tak oni to udělaj že reálná je 48 ukážou 50 a ty vidíš malinko přes pade....

Tohle mám od kluka z dopravky kterej u toho dělá, tak doufám že nekecal :-) mluvil o 2-3%

Autor:  Ondrej [ 16 úno 2005 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

to bandy: ja ma tuhle GPS http://obchod.sunnysoft.cz/scripts/detail.asp?itemId=41259&level=56 pripojenou pres BlueTooth k iPAQu 5550 a mapy mam ryzny (Route 66 Navigator, PocketKim, TomTom Navigator) a pouzivat tu mapu podle toho kde se pohybuju. Nejlepsi je TomTom Navigator, ale neni poradne zpracovana CR, jinak jsem s tim naprosto spokojenej, jenom se na to clovek nesmi spolehat v tunelu, kde jsou odbocky.

Autor:  Bendy&Macíček [ 16 úno 2005 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ondrej píše:
to bandy: ja ma tuhle GPS http://obchod.sunnysoft.cz/scripts/detail.asp?itemId=41259&level=56 pripojenou pres BlueTooth k iPAQu 5550 a mapy mam ryzny (Route 66 Navigator, PocketKim, TomTom Navigator) a pouzivat tu mapu podle toho kde se pohybuju. Nejlepsi je TomTom Navigator, ale neni poradne zpracovana CR, jinak jsem s tim naprosto spokojenej, jenom se na to clovek nesmi spolehat v tunelu, kde jsou odbocky.


Ten tunel plně chápu, Ipaq nebo něco takového nemám, to bych si vystačil s mapou, případně bych si udělal vlastní databázi. CR je na tom opravdu obecně špatně s mapama. Kouknu na to co máš a zkusím to zvážit jestli do toho jít nebo ne. Dík za info :-)

Autor:  Návštěvník [ 16 úno 2005 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

PH píše:
spis mam pocit, ze ty "radary" jsou nastavene schvalne, aby ukazovaly vic.
Nejhorsi je, kdyz da nekdo treba o 2" vetsi kola... to uz to tacho ukazuje rychlost jen priblizne. Stejne nechapu, proc vsichni rvou na auta co vetsi kola... Cim vetsi kolo, tim mensi akcelerace a vyssi spotreba. Takovy nizkoprofilovy 13" delaji divy


Ja ty velky kola taky moc nechapu, ony celkove o moc vetsi nejsou, jen se zmensuje pomer mezi diskem a pneumatikou. kazdpodane jsem mel ctrnactky, ted v zime mam trinactky a nejradsi bych u nich zustal, aspon na tech ceskejch silnicich nedrnca.
jinak vetsi kolo ma za nasledek tezsi staly prevod a to spis ma za nasledek nizsi spotrebu. pouze v kopcovitem terenu, nebo pri maximalnim vyuziti vykonu motoru by se mohla spotreba zvysit...

Autor:  Bendy&Macíček [ 16 úno 2005 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

na netu je tabulka, kde je vyčísleno jak se liší kombinace kol a ráfku, jaké tam jsou rozdíly.... bohužel jak jsem se již zmiňoval PC mi dalo sbohem tak Ti ten odkaz nepošlu :-(

Autor:  Ondrej [ 16 úno 2005 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

ten vypocet pneu je tady http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php

Autor:  Návštěvník [ 16 úno 2005 14:33 ]
Předmět příspěvku: 

ja nepopiram, ze ty kola jsou kazdy jinak veliky, kazdopadne ten odkaz je uzitecny. a je tam jeste dalsi faktor a to je hloubka vzorku, ojete pneu je mensi.

Autor:  Kindlik [ 16 úno 2005 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Nechci nějak schazovat Fordy - to nikdy :D ale jak sem koukal tak snad nikdo neudělá na dvojku kilo??? nebo sem se přehlíd ?? bral sem to jen tak letem světem :D mě totiž starej Golfík - dvojkovej r.v.90 1,8 Gti 8v dělal na dvojku 110 a teprve lezl do červenýho :D

Autor:  carPWR [ 16 úno 2005 22:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ondrej píše:
nedavno sem jel za nejakym BMW a porad predemnou zrychloval ja jsem to vzdal podle tachometru nekde okolo 195km/h a podle GPSky to bylo 182km/h a mam vyzkouseno ze treba kdyz chci jet predpisovech 50km/h tak na tachaci musi bejt cca 57km/h a pak s vyssi rychlosti se ta ochylka zvetsuje.
Jinak maximalni konstrukcni rychlost podle me je rychlost kterou vyrobce garantuje z technickeho hlediska jako bezpecnou.


Já bych maximální konstrukční rychlost bral spíš jako rychlost, kterou se dá jet stále, ne jen chvilkově. Jinak já jel s 1.6 16V 205km/h podle tachometru, z kopce, 4600 otáček. :) (Mam automata a ten má děsně dlouhej nejvyšší převod)

Autor:  carPWR [ 16 úno 2005 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Kindlik píše:
Nechci nějak schazovat Fordy - to nikdy :D ale jak sem koukal tak snad nikdo neudělá na dvojku kilo??? nebo sem se přehlíd ?? bral sem to jen tak letem světem :D mě totiž starej Golfík - dvojkovej r.v.90 1,8 Gti 8v dělal na dvojku 110 a teprve lezl do červenýho :D


100km/h na dvojku udělá i fiesta 1.3/60koní (lehce přetočená)

Autor:  Dawe [ 16 úno 2005 23:36 ]
Předmět příspěvku: 

Kindlik píše:
Nechci nějak schazovat Fordy - to nikdy :D ale jak sem koukal tak snad nikdo neudělá na dvojku kilo??? nebo sem se přehlíd ?? bral sem to jen tak letem světem :D mě totiž starej Golfík - dvojkovej r.v.90 1,8 Gti 8v dělal na dvojku 110 a teprve lezl do červenýho :D


A to je naka vyhoda ? Kazdej mame jiny prevodovy pomery, kazdej preferujeme jizdu v jinejch otackach....

Me 2ka da 90, ale diky kroutaku je lepsi zradit jiz drive za 3 a ziskam lepsi pruznost...... Mluvim samozreejme o Socrpiu.

Autor:  mrazik [ 17 úno 2005 09:27 ]
Předmět příspěvku: 

Kindlik píše:
Nechci nějak schazovat Fordy - to nikdy :D ale jak sem koukal tak snad nikdo neudělá na dvojku kilo??? nebo sem se přehlíd ?? bral sem to jen tak letem světem :D mě totiž starej Golfík - dvojkovej r.v.90 1,8 Gti 8v dělal na dvojku 110 a teprve lezl do červenýho :D


Moje 1.6 16V na 2ku kilo udělá, ale motor už je za 6.000 ot. Jak píše Dawe, je lepší přeřadit na 3ku.

Autor:  M. [ 18 úno 2005 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

2 Kindlik: kolik to jede na dvojku, to jeste nic celkove nerika o tom, jestli je auto sunka nebo ne, protoze zalezi na prevodech. a specielne cim sportovnejsi prevodovka (trhac asfaltu), tim kratsi kvalty, je to spis o tom, co komu vyhovuje. navic mam pocit, ze novejsi auta maj tendenci mit kratky kvalty, tvuj Golf z r. 90 je z dob, kdy prevazovaly osmiventily, ktere maji tocak polozen spise v nizkych otackach, proto se prevodovaly do rychla. budiz Esco vyjimkou potvrzujici pravidlo - 16V s max. toc. momentu polozeneho v pomerne nizkych otackach jako osmiventil a dlouze zprevodovanymi rychlostmi. ta dvojka jde u 1.6/1.8 tak na tachometrovejch 100km/h, realne nejspis ne (spocital jsem to pres 6600 rpm; při 90km/h necelých 6000 rpm), ale to bude u golfa mozna podobne

Autor:  JR [ 18 úno 2005 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

mate pravdu tacho premeruje jako krava. Nekdy pred rokem sem jel po Teplicky do Prahy a drezel sem to presne na 200 km/h. Najednou me stavel policajt a tvrdil, ze sem jel jen 197.

Autor:  carPWR [ 21 úno 2005 00:08 ]
Předmět příspěvku: 

jr píše:
mate pravdu tacho premeruje jako krava. Nekdy pred rokem sem jel po Teplicky do Prahy a drezel sem to presne na 200 km/h. Najednou me stavel policajt a tvrdil, ze sem jel jen 197.


..ty tri kilaky by me fakt plechovaly teda :)

Stránka 2 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/