fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
(NE)potřebnost MAFu http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=12185 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Jimmy [ 30 srp 2007 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | (NE)potřebnost MAFu |
Nazdar kluci, chtěl bych se zeptat jak moc je pro motor důležitý MAF alias váha vzduchu? Já jen, že je to asi dva měsíce, co mi MAF přestal fungovat a tak jsem ho odpojil. Auto pak bylo daleko živější, svižnější a líp se točilo. Potom jsem koupil nový a zase to bylo jako dřív. Teď když ho zase odpojím --- no je ta jízda prostě lepší. Četl jsem, že MAF je nejsložitější čidlo co v autě je, ale taky zároveň nejpomalejší, tak se chci zeptat jestli to může něčemu ublížit, když ho dopojím natrvalo?? Díkes za rady |
Autor: | dj.DEKL [ 30 srp 2007 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Asi budeš mít nějakou netěsnost na sání a pak MAF dává špatný hodnoty... |
Autor: | Jimmy [ 30 srp 2007 20:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
To bych neřekl. Ono se nedá říct, že by to byl nějaký velký rozdíl, jen se mi zdá, že s odpojeným MAFem rychleji reaguje na plyn. Můžeš to taky zkusit. Třeba taky poznáš rozdíl...... |
Autor: | Niraj [ 30 srp 2007 23:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdepak bych našel ten MAF? Dočetl jsem se, že je mezi sáním a turbem. Jaké sání je myšleno? To se vzduchovým filtrem, nebo to vodorovné kovové sání, co se k němu přiklopí kapota? Já jen jestli B) je správně, a je ho tam snad ani nemám, na to svislým potrubí to mám nějaký zbastlený a domotaný páskou. Nešlo by dát foto jak vypadá a kde je to umístěný? Já dodám (ráno) foto toho mýho bazmeku. Díky. |
Autor: | enjoy [ 30 srp 2007 23:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
to musis ale znova naucit ridici jednotku! ja ho kupoval pred par dny(taky to nejelo a tak).po nauceni novych hodnot jezdi jak z praku. |
Autor: | Niraj [ 30 srp 2007 23:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo sorry, nevšim jsem si, že se pletu mezi benzíňáky. Tam to asi bude jinak. Mějte se, zkusím to jinde. Niraj |
Autor: | Jimmy [ 31 srp 2007 07:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
enjoy píše: to musis ale znova naucit ridici jednotku!
ja ho kupoval pred par dny(taky to nejelo a tak).po nauceni novych hodnot jezdi jak z praku. S novým MAFem jsem najezdil už 2000km ( minulý týden 1600km ) |
Autor: | Nagant [ 31 srp 2007 08:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám opačnou zkušenost. Bez MAFu auto jede sice plynuleji, bez škubání, ale reakce na plyn je pomalá, je to poněkud tristní při vyjíždění na hlavní silnici, nebo při náhlém předjíždění. Ale nechá se na to zvyknout. |
Autor: | Standa [ 31 srp 2007 08:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
MAF dává informace o nasatém vzduchu spolu s TPS, záleží v jakém stavu oba sensory jsou. U mně se odpojení MAFu takřka vůbec neprojeví, řekl bych, že to jede stejně dobře. |
Autor: | Wizzy [ 31 srp 2007 08:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
U mě po odpojení MAFu podstatně rychleji padají otáčky za jízdy a v nízkých otáčkách motor nemá moc tah. |
Autor: | Krtek-NA [ 01 zář 2007 18:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Rozhodně pokud ho máš novj tak ho zapoj, protože ten motor je navrženej aby s MAFem jezdil. Pravděpodobně se nic nestane, ale v případě (extrémním) , že by byla třeba chudá směs by se ten motor mohl poškodit i mechanicky. Nikam dál bych bez toho pro jistotu nejezdil. Ale spíš se nic nestane. |
Autor: | kenny [ 01 zář 2007 19:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
já měl MAF nefunkční a jezdil jsem s tim bez problémů(asi 30tis km), akorát trochu vyšší spotřeba, teď jsem ho vyměnil, spotřeba klesla asi o půl litru jinak nic, výkon stejnej, otáčky stejný, jede stejně. |
Autor: | Krtek-NA [ 02 zář 2007 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Právě už kvůli spotřebě - tj. bohatší směs a tím můžeš i zabít kat. časem to bude vše stát peníze Mám pocit, že mi MAF taky na autě zlobí a pořád se cukám ho odpojit. |
Autor: | zeriavnik [ 03 zář 2007 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Niraj píše: Jo sorry, nevšim jsem si, že se pletu mezi benzíňáky. Tam to asi bude jinak. Mějte se, zkusím to jinde. Niraj
Je to medzi filtrom a turbom. |
Autor: | Krtek-NA [ 04 zář 2007 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem ho zkusil odpojit, protože jak se zčubilo počásko tak mě auto cuká jak sviň. Ale MAFem to není, když sem to odpojil tak to vůbec nejelo, volnoběh v háji a hlavně to cukání nepřestalo, tak opět dává EEC pětce info o vzduchu |
Autor: | Jimmy [ 07 zář 2007 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem ho dneska taky znovu zkusil odpojit a pozoroval jsem rozdíly. Jde to poznat jen na jedničku. Bez MAFu se rychleji vytáčí. Na ostatní stupně je to stejné jak s mafem tak bez něj. Takže už je zase zapojený. |
Autor: | Krtek-NA [ 08 zář 2007 12:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Odpojením si myslím, že je užitek pouze pokud je MAF opravdu nefunkční, jinak je to asi ztráta, protože bez toho je to línější. Vše mi vyřešili nový svíce BRISK - tentokrá jsem šetřil no. Ale jede to v pohodě - jsou to ty tříbody. |
Autor: | Jimmy [ 22 říj 2007 19:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak mi připadá, že se ze mě to auto dělá vyloženě prdel. Dneska mě tak napadlo ( úplně z ničeho nic ) rozdělat ten můj starý "pokažený" MAF a mrknout do něj. No nic moc jsem tam neviděl páč je to zalepené lepidlem, ale vysunul jsem ten černý plast s těmi drátky. Byly celé černé, tak jsem je očstil zubním kartáčkem ( starým, néé mým, aby si někdo nemyslel ) a že ho zkusím hodit do auta. No a světe div se auto jezdí tak jako kdysi dávno, než se mi ten maf vůbec pokazil. Takže teď mám doma MAFy dva funkční Ale je to fakt jak v nějaké blbé komedii, něco se pokazí, tak to koupím nové ( no použité ) a po čase zjistím, že to původní (po vyčištění) funguje líp jak to nové. |
Autor: | Honzík [ 06 lis 2007 01:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
já jsem taky minulý týden měnil MAF ale né za nový prohodil jsem ho s kámošem a auto jelo jak splašený cca po 100 km se motor zase líněji začal vytáčet do vyšších otáček zkusím ho dopojit a kouknout na něj jestli není špinavej. Jinak výsledek výměny MAFu byl znatelný asi po 2 km a to bez resetu řj. |
Autor: | Jimmy [ 06 lis 2007 11:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
u mě ta změna byla cítit už při odjedu od garáže. Nechal jsem ho zahřát a pak jsem na to trochu šlápl a hned jsem věděl, že je to o poznání lepší. Teď už s tím vyčištěným MAFem mám najeto asi 1500km a pořád jezdí suprovně. Takže doporučuju vyčistit, ale opatrně - jemně ať ty drátky neutrhneš. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |