fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Netočí se sahara-prosím pomoc!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=13270
Stránka 1 z 2

Autor:  IneedMoney [ 30 říj 2007 15:59 ]
Předmět příspěvku:  Netočí se sahara-prosím pomoc!!

Lidičky, mám problém.. Dal jsem auto do servisu na výměnu rozvodů. Po vyzvednutí jsem ujel cca 10km a uvařil jsem ho. Našel jsem díru na hadici od chladiče omotanou elektrikářskou páskou!! Hov**a.. Tak jsem to tam zavezl znova, aby to spravili a jediný co udělali, tak mi SUNDALI chladíč a sahru, že prý chladič teče. namontoval jsem novej, připojil saharu, ale nechce se mi mrcha točit :-( ani ukazatel teploty na palubovce nefakčí.. tak nevím kde je chyba. chtěl bych si to opravit sám, ale jsem taková začátečnická lama-nemůžu ani najít termostat.. mohlo by to být teoreticky nějaké čidlo na něm, ne?? ale nevím jestli do něj třeba vůbec jde šťáva..
Najde se mezi vámi někdo kdo by byl schopen rady, abych to pochopil-tzn. co udělat a kde to najdu? asi je třeba něco přeměřit, že? slyšel jsem něco o měnícím se odporu.. Prosím kluci poraďte, na servis fakt nemam, akorat mi vymění celej díl ačkoliv to třeba může být nějaká prkotina.. Mockrát dikezz, jestli někto poradíte..

Autor:  futura [ 30 říj 2007 16:46 ]
Předmět příspěvku: 

Predpokladam, ze je to CVH, sahara je ovladana spinacim cidlem pravdepodobne na domecku termostatu, kde to ma esco presne nevim, je to veliky kulaty konektor, asi modry, dvoudratovy. Funkcnost sahary vyzkousis propojenim kontraktu v konektoru a zapnutym zapalovani, melo by to bezet. Pokud bezi, ale pri zahratym motoru nenabehne, chybka bude asi v blbym cidle za cca 300. Pokud nebezi ani nakratko, tak od pojistky, pres draty atd. klasika. Cidlo teplomeru na palubku je na pravy strane hlavy zepredu, jednopolovy konektor asi tvaru fajfky, nekde pod 4 svickou, kdyz 1 je u rozvodu. Myslim, ze k tomuhle tematu uz tady nekde je toho vic a podrobnejc, snad i obrazky nejaky.

Autor:  IneedMoney [ 30 říj 2007 17:01 ]
Předmět příspěvku: 

futura: prosimtě jak jsi myslel propojit kontakty v konektoru? a co je to CVH? jo a jak vyzkouším funkčnost toho čidla na palubku a na zapínání sahary?

Autor:  futura [ 31 říj 2007 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

CVH je 1,6 se vstrikem a 8 ventily, usuzuju podle roku vyroby, Zetec 16V ma ty cidla a spinace trosku jinak.Funkcnost cidla na spinani sahary se da zjistit bud mimo auto, ze ho varis a nekde pred varem by melo sepnout, idealni je napojit merak na mereni odporu, kdyz sepne zmeni se to na nekonecno. Namontovany to jde taky tak, ale kdyz neukazuje budik, tak abys odhadoval teplotu vody treba na hadici od termostatu, zrovna idealni to neni. Pokud sahara predtim behala, dost pochybuju, ze by chyba nastala najednou v motorku, bude asi nekde chybka ve vedeni nebo napojeni, ale na elektriku jsou tady jini experti, snad se vyjadrej, ja jsem v tomhle fakt jen nadsenej amater.

Autor:  Wizzy [ 31 říj 2007 08:26 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
...Funkcnost cidla na spinani sahary se da zjistit bud mimo auto, ze ho varis a nekde pred varem by melo sepnout, idealni je napojit merak na mereni odporu, kdyz sepne zmeni se to na nekonecno. ...


Eeee, futy právě naopak. Když zapojíš ohmmetr na ten termospínač, tak za studena ukáže nekonečno a po zahřítí (= po sepnutí) nulu. Pokud je OK.

Autor:  futura [ 31 říj 2007 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

No dyk jsem rikal, ze jsem lama na elektro, i kdyz se do toho furt s..u. Dobre, ze jsi opravil, kazdopadne mne staci, ze se to pri sepnuti zmeni.

Autor:  IneedMoney [ 31 říj 2007 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

mno jo, určitě to zkusím.. a můžu takhle vyzkoušet obě čidla- to na palubovku i to na saharu?
Jo pánové a jak je vlastně ta voda poháněna v chladicím systému? samovolně nebo je tam nějaký čerpadlo? jo a nemá chlazení nějaký relé v poj. skříni?

Autor:  Plazák [ 01 lis 2007 10:44 ]
Předmět příspěvku: 

:smt082 :smt082 :smt082
Kdes dělal autoškolu sokolíku?Tak dobře sem se dlóóóuho nezasmál.

Zkus se taky podívat do seznamu členů tady na fóru podle bydliště,vybrat někoho zkušeného poblíž,skontaktit se třeba přes soukromou zprávu,pak třeba osobně a když tak aby ti byl ochoten pomoct,když budeš potřebovat,kapišto ?Není nad to občas osobně pokecat z někým odtud osobně,nejlépe u heřmánku :wink:

Autor:  IneedMoney [ 01 lis 2007 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

:-D

Autor:  IneedMoney [ 05 lis 2007 14:28 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem uz trochu pokrocil :-D propojil jsem kontakty na konektoru do cidla a sahara se.... roztocila !!! trikrat hura :-D mno, dale jsem rozmontoval telo termostatu (podarilo se mi ho najit) a vyvaril jsem termostat v hrnci s vodou. ani se nepohl, takze jsem nasel prvni zavadu :-) dale jsem zkousel vyvarit i to teplotni cidlo, ale porad to na ohmmetru ukazovalo hodnotu 1, takze i cidlo bylo v haji?!? mno...vypada to nadejne, ale stale me trapi ta palubka :-( i kdyz jsem propojil ty kontakty tak se rucicka na palubce ani nepohla, pritom by asi mela vyletet ka maximu, ne? mam totiz jen jedno cidlo na vsechno.. tak nevim, co s tim.. cidlo bude novy, termostat chvili pocka, ale nechce se mi jezdit bez ukazatele, clovek nikdy nevi..
Nevedeli byste nekdo jak zjistit funkcnost toho budiku? na palubce mi toho nefunguje vic veci, napr. ukazatel benzinu, tachometr,.... ale nejvic me pali asi ta taplota :-( dikyz a vsechny konstruktivni (!!Plazák!!) kritiky a napady.

Autor:  Plazák [ 06 lis 2007 15:56 ]
Předmět příspěvku: 

Sem teď nepochopil,jestli je to pochvala,nebo kritika. :smt102

Autor:  IneedMoney [ 06 lis 2007 16:24 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák: :-D Přemýšlej, šmudlo ;-) mno, fakt mi týpci na SZ poradili, takže asi pochva la

Autor:  IneedMoney [ 13 lis 2007 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

Pánové, jsem z toho jelen :-(
Tak jsem vyměnil čidlo (530,- se slevou) a termostat, plnej očekávání to projel a ..... opět uvařil.. po jedné ze žalu propité noci jsem se dozvěděl, že by to mohla být třeba vadná pumpa.. ozkoušel jsem to sundání přívodní hadičky do nádržky, prý by z ní měla stříkat voda. to se nestalo, tak jsem se zaradoval, že jsem závadu odhalil.. jenže mi blbcovi v té kocovině nedošlo, že ta voda bude stříkat až po otevření termostatu, že do té doby to cirkuluje jen na malém okruhu. takže jsem včera jak jojo sundával klíňák, ozubenej řemen, povoloval, nadával, ošetřoval odřený klouby (btw mooooc děkuji pánu etzoldovi, bezněj bych byl asi v ři.i).. mno, podařilo se mi pumpu demontovat a světe div e, pracuje bezchybně :-( kokokokot.. takže jsem tam kde jsem byl, akorát už OPRAVDU nevím, proč to kua nechladí. ale z principu to nechci rvát do servisu (ehm..z principu-spíš na to nemám :-( máte ještě někdo nějaký nápad??

Autor:  futura [ 13 lis 2007 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

Takze pokud dobre chapu, projizdel jsi, rucicka teplomeru lezla nahoru, vetrak sepnul a stejne se to neuchladilo.Voda neubejva? Jestli ne, rekl bych, ze mas docela kliku zatim, nekolikery uvareni ten motor zrovna nezboznuje. Ale kdyz i pumpa dobra, zameril bych se na spravny zapojeni vsech hadic a hlavne na prutocnost chladice, kdyz to bylo v servisu a takhle to dopadlo, holt se to po nich musi vsechno prejet znova. Po nastartovani a dobrym termostatu chladic studenej, jak zacne termostat poustet a kdyz je chladic ok, zacne se shora oteplovat, nakonec je prakticky po cely plose horkej. Jestli ti i s rucickou teplomeru v normalu, nebo vejs a treba i se sepnutym vetrakem zustane spodek chladice vyrazne studenejsi, nez vrsek, mel bys mit pricinu problemu, blba cirkulace, bud pricpanej, nebo neco takovyho. Tohle muzes vyzkouset vsechno i pri stani na miste.

Autor:  IneedMoney [ 13 lis 2007 12:17 ]
Předmět příspěvku: 

futura: cool :-D diky, určitě zkusím.. akorát budíkneukazuje vubec, je asi ko, nebo nějak odešlo zapojení

Autor:  futura [ 13 lis 2007 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ten budik v zasade neni zase tolik zapotrebi pri tyhle zkousce, tady si osahas hadice i chladic rukou, kdyz sepne sahara, je zcela jasny, ze je tam nad 90 a stejne horky jako hadice od termostatu by mel bejt celej chladic. Zkus a uvidis, jinak fakt nevim, cim by to mohlo byt, leda potom neco v´nejaky hadici, nebo blbe napojeny. Ale to by snad ani nemelo jit. Zase v servisech jsou kouzelnici.
Jo, ale tutove ti nesmi ubejvat voda, to by potom priina byla uplne jinde.

Autor:  IneedMoney [ 13 lis 2007 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

futura: jasan, mrknu na to ale až o víkendu.. btw jak pznám že je pumpa v háji? mám ji vyndanou, ale točí se v poho, tak jestli to záleží na těch lopatkách..asi by neměly být ulámaný, že? pověřím večer mladou, ať to zčekne..

Autor:  futura [ 13 lis 2007 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

No lopatky by fakt nemely bejt ulamany a co si pamatuju, tak u tohodle typu je to cely hlinikovy vcetne kola, takze jen jestli se kolo neprotaci na hrideli. Jinak na tom moc nepoznas.Jestli neni prdly tesneni pod hlavou po tech teplotnich socich a voda je honena cerpadlem, tak jedinej problem muze bejt v tom, ze to nemuze kvuli necemu v systemu cirkulovat tak, jak ma. Takze jen najit. Hadice, chladic, nic jinyho tam nejni.

Autor:  Plazák [ 13 lis 2007 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

Tak když už to plácneš do víc témat,tak se tam aspoň podívej - občas
:smt039
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13574

Autor:  futura [ 13 lis 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to bylo na mne, tak tohle bylo starsi, proto placam sem.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/