fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Oprava nefunkčního ventilátoru topení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=13298
Stránka 1 z 1

Autor:  Wizzy [ 31 říj 2007 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Přestal mi fungovat ventilátor, po kontrole pojistek mě napadlo několik možností - pojistkovka, spínač, motor. Přestal jsem myslet na nejhorší (pojistkovka), vzal měřák a měřil. Šťáva šla až do konektoru ventilátoru, takže přepínač i pojistkovka byla OK. Vytáhl jsem ven odpory (ale kdyby shořely, aspoň na trojku by to jelo), byly taky o.k. Vím jak smrdí spálený motor, ale nic takového v autě jsem nepozoroval - samotný ventilátor měl ale nekonečný odpor a ani osvětlení uvnitř kabiny nereagovalo na zapnutí ventilátoru poklesem jasu (testoval jsem, jestli ten ventilátor není jen zaseklý). Sumasumárum jsem to viděl na k.o. motor ventilátoru, i když nezasmrděl.
Přístup k němu je jak k penězům, musela ven hadice sání a pak ta plastová příčka mezi korýtkem s baterkou, ventilátorem a abs a vlastním motorem. Protože je na ní navěšeno spousta drátů a hadiček, bylo to jak dostat ježka z klece. Potom vlastní krabici s ventilátorem ven, rozloupnout ji a vymontit motor s turbínkami. Motor se jevil v pořádku, nic spáleného na něm nebylo, uhlíky o.k. U jednoho z nich jsem objevil malý termospínač a v něm bylo jádro problému, byl zanešený a nevedl. Když jsem do něj vrazil šroubovák, tak celý motor najednou přestal vykazovat nekonečný odpor, ale ukazovalo to už celkem rozumná čísla - řádově desítky až stovky ohmů, jak se pootočilo s kotvou. Při představě, že se ten termohajzlík zase něčím zapatle a bude mě to čekat znovu, tak jsem ho radši přemostil kusem pořádného drátu (kus z dvoulinky na 220V), celé to dal do kupy, a ono se to rozběhlo. Když už jsem to měl celé venku, tak jsem ten ventilátor aspoň promazal a na krabici vytvořil funkční update v podobě antibordelového filtru na vstupu - přetáhl jsem přes to staré silonky.
Nejhorší to bylo dát celé dohromady, dodělal jsem to před chvílí, prakticky potmě, venku je pěkná kosa, mám zkřehlé ruce až teď je začínám cítit. Ale vše funguje jak má (doufám, že jsem tam někde nenechal kus vercajku) a ráno jet bez fukaru, to si nějak nedokážu představit.

Autor:  Jimmy [ 31 říj 2007 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy dobrá práce, jsi jeden z mála co to první zkusí sám a nee tady nakecá 20 stránek textu a pak zjistí, že je třeba spálená jen pojistka.

Autor:  nat [ 01 lis 2007 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

wizzy...je to dlouhý na čtení, natož to dělat v té kose......
gratulace :-D

Autor:  Plazák [ 01 lis 2007 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Honzo on je přece sněžný muž a tak mu takový masochismus dělá dobře.Vzpomeň co všechno už tady dělal a chtěl dělat v kose,brrrrrrrrrr....
Ale zase je fakt,že u něj je zima skoro pořád.
Jinak nebydlíš Wizzy někde Pod chlumem ?

Autor:  Wizzy [ 01 lis 2007 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

Byl jsem taky malinko tlačen okolnostmi. Zjistil jsem to včera odpoledne a kdybych dnes někoho sháněl, aby mi to dal do rychtyku, tak bych byl asi naivní, abych chtěl téměř okamžitou opravu. Dnes na to nebudu mít čas a zítra potřebuju odjet pro manželku a malou - a to by bez funkčního topení nešlo. Tak jsem se hecnul, že nejsem úplně levej a blbej a opravil jsem si to sám. Samozřejmě kdyby to byl spálený motor nebo jiná zrada, tak bych to nedal, ale pokus vyšel a já jsem sám sebe potěšil, že jsem si to dokázal s minimálním vybavením dát do rychtyku.

Nee, ale znám to tam :-)

Autor:  balosh [ 22 črc 2008 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

hmmm tak to je super...... jako sundavat tu příčku se mi zdá jako nereálný.... sem doufal že se k tomu dostanu líp když vyhodim stěrače ale to je prašť jak uhoĎ....... tyvole me se do toho nechceeeeeeeeeeeee :-/

už to vidim odřený ruce, utrhaný držáky kabelů 20 konektorů který nevim kam patří, zlomená přepážka utržená guma, šroubky pod autem ..... bože jak já tohle nemám rád

Autor:  Wizzy [ 23 črc 2008 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

balosh: Ono to není tak strašný, akorát ty záda - odpoledne v předklonu se na nich hezky podepíše.

Autor:  Mike.M [ 19 zář 2008 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

taky pridam svou trosku do mlyna.
nefungoval fukar. ani jedna poloha. tak sem si precet ze muze byt studenak v pojstkovce. a bylo to tak. u posjtky 20 (25A) treti z leva dole u meho auta. Tak sem odpojil vsechny konektory, vsechny relatka, vsechny pojstky a sel badat. ale s tim ze pak sem si rek staci jen pojstky oddelat a jemne vypacit ten predni kryt. tam se k tomu da dostat pak jednoduse. neni treba to uplne cele odpojovat.Nastesti me napadlo vyfotit si to vse. jak relatka tak i pojstky, timpadem se to lepe skladalo.

Autor:  Java [ 13 čer 2009 16:42 ]
Předmět příspěvku:  Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Tak jsem byl taky nucenej spravovat ventilátor. Přidávám pát fotek, jak to vypadá. Šipka ukazuje tepelnou pojistku na motorku ventilátoru.

Pohled na ventilátor po demontáži plastové příčky
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent0.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent01.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent1.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent2.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent3.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent4.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent5.jpg
http://www.dovoz-cars.cz/ford/vent6.jpg

Autor:  Standars [ 13 čer 2010 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Nazdar montéři!
Dost jsem tady toho přečetl a tak mě zřejmě taky čeká cesta do hlubin boxu ventilátoru a taky se mi do toho vůbec nechce:-)Změřil jsem si pojistku,přepínač i odpory-vše OK-a přece se netočí!Po levé straně boxu ventilátoru jsou dva konektory(jeden na pevno-2 fousy a druhej volně-4 fousy) a oba bez napětí.Může mi někdo vysvětlit,k čemu patří?A má nějakej význam umístění paketu s předřadnejma odporama právě těsně k motorku ventilátotu?A poslední dotaz-u všech modelů patří k obvodu ventilátoru černý relé označený jako č.1?
Díky moc!

Autor:  mawerick [ 06 pro 2010 08:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Java: pěkně nafoceno. Já budu muset podstoupit něco podobnýho. Sice to topí perfektně na všechny rychlosti ale pokud mám auto studené (ráno když jedu do práce) tak se mě ozývá z prostoru ventilátoru takový divný chrčení. Dělá to ale jen za jízdy, i při vypnutém nebo zapnutém ventilátoru. Někdy to vypadá jako bych něco "nasál" a teď to tam rachtalo. Ale není to pořád. Když tak koukám na zdejší fotky tak bych to viděl na ty "turbínky" (motory ventilátoru) nebo něco v jejich okolí. Ale chci se hlavně zeptat. Vyndám tu příčku, tím bych se měl dostat k té bedně topení. Jak se dá ta bedna odmontovat a dá se potom vytáhnout do motorového prostoru? A po té v teple doma prohlídnout.

Autor:  PaulP [ 06 pro 2010 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Moc dobrá práce Wizzy.

Autor:  mikirc [ 06 pro 2010 18:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Aj myslim, ze vytahnout jezka z klece je mnohem jednodusi nez cokoliv tahat z forda :D
Jinak pekny "clanek" a nemyslim s ze ten drat z 220V nebude malo? sice nevim jaky proud tece do ventilatoru, ale ty dojlinky moc nevydrzi.

Autor:  Jiri_cek_CZe [ 11 led 2011 18:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Citace:
a nemyslim s ze ten drat z 220V nebude malo? sice nevim jaky proud tece do ventilatoru, ale ty dojlinky moc nevydrzi.


no psal, ze ten termospínač vycistil ,, takze i kdyby melo by to fungovat dal ne? :-) Nebo ho uplne vyhodil?

Autor:  Dodo [ 01 bře 2011 00:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Kdo jste to demontoval - máte klimatizaci ? Já ano a nakonec jsem skončil na tom,že celá krabice ven nepůjde bez toho, aniž bych rozpojil klimatizační okruh. vede tam jakási z trubek. Už si to moc nepamatuju, jsou to 3 roky....
Jinak ventilátor mi s oblibou píská,jako ptáčci když cvrlikají. Zvláště na rychlost 1, teď i 2. Někdy se ustálí a nepíská, ale někdy funguje jako senzor přetížení - zvláště při brzdění začne pískat. Asi uhlíky, ložiska..nevím

Autor:  matus111 [ 09 led 2012 20:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Skúšali ste niekto demontáž celého boxu s ventilátorom u esca s klímou ako píše Dodo?
Naozaj to neide ináč ako rozpojením okruhu klimy?

Autor:  skaldal [ 10 led 2012 08:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Nejde.

Autor:  PataHele [ 28 kvě 2017 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

Čaute, chci se zeptat mám Escorta 1996 1.6 66 KW a když pustím topení tak mi to píská čím to může být? Píská to jenom když to dám aby sel do auta teplý vzduch ale když to dám na chladný vzduch tak to nedělá. Čím to může být? Díky za odpověď :) :D

Autor:  Dodo [ 28 kvě 2017 21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Oprava nefunkčního ventilátoru topení

PataHele píše:
Čaute, chci se zeptat mám Escorta 1996 1.6 66 KW a když pustím topení tak mi to píská čím to může být? Píská to jenom když to dám aby sel do auta teplý vzduch ale když to dám na chladný vzduch tak to nedělá. Čím to může být? Díky za odpověď :) :D

To mi taky dělávalo, zvláště při určité rychlosti ventilátoru. Myslím že to jsou ložiska ventilátoru. Normálně se k němu člověk nedostane, aby to nějak opravil, je tam hrozně blbý přístup.
Já oteveřel takové víčko (kryt) ventilátoru zvenčí (z pod kapoty), skoro pod čelním sklem, stříkl jsem tam naslepo trochu silikonového oleje a chvíli to bylo dobrý :D
Pak se to nějak ustálilo nebo jsem si na to zvykl.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/