fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Indikátor činosti Lambda sondy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=15
Stránka 2 z 5

Autor:  Dodo [ 21 úno 2005 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem konečně zbastlil a připojil indikátor lambda sondy (signál jsem netahal nikde z motor. prostotu přes průduch, vzal jsem si ho přímo z PINu 44 ŘJ.
Teď ale nevím, jak si mám interpretovat výsledky (pro inf. diag. hlásí špatné čislo teploty motoru - 116, ohmetrem je dobré). Dělal jsem test teď při zahřátém motoru, pak ještě zkusím u studeného, ten mě zajímá více, protože mi to studený chcípe.

- motor je zahřátý na provoz. teplotu
- na volnoběh, když stojím, tak LED diody se cyklicky postupně rozsvěcují od "nejspodnější" až skoro po poslední, vždycky se postupně rozsvítí a pak postupně zhasnou a tak pořád dokola, doba 1 cyklu (od rosvícení první po zhasnutí první) bych ODHADL cca 1 sec.
- když jedu a "lechtám" plyn - LED diody dělají to samé, akorát cyklus je rychlejší, řekl bych tak 2x
- každopádně, při brzdění motorem nesvítí žádná LED (což je dobře).
- při plném plynu a akceleraci LED svítí pořád a všechny (což je asi taky dobře).

Zajímalo by mě, co znamenají výsledky při volnoběhu, než to někdy nabehne od zastavení na ten "cyklus",chvíli to trvá a směs ukazuje dost bohatou, zdá se mi, že směs může být zbytečně bohatá (dle spotřeby paliva
:D ). Jaký máte na to názor ?

Autor:  mrazik [ 21 úno 2005 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo na volnoběh se to takto má postupně roszvěcet, to je správná funkce lambda sondy. To nabíhání nevím, možná je to nastavením v řídící jednotce, fakt netuším.

Autor:  Návštěvník [ 25 úno 2005 08:41 ]
Předmět příspěvku: 

Uz se tady tento dotaz objevil, ale odpoved jsem na nej nenasel. Indikator jsem si udelal, ale nevim, na ktery drat vedoucí z lambdy jej napojit. Vedou z ni 4 draty, docetl jsem se, ze dva jsou kostra, jeden ohrev a ten ctvrty je ten, ktery se ma zapojit. Ktery to deda je, jaka je jeho barva, popripade pozice v patici ? Diky za odpoved.

Autor:  Dodo [ 25 úno 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku: 

Petr74 píše:
Uz se tady tento dotaz objevil, ale odpoved jsem na nej nenasel. Indikator jsem si udelal, ale nevim, na ktery drat vedoucí z lambdy jej napojit. Vedou z ni 4 draty, docetl jsem se, ze dva jsou kostra, jeden ohrev a ten ctvrty je ten, ktery se ma zapojit. Ktery to deda je, jaka je jeho barva, popripade pozice v patici ? Diky za odpoved.

Muj mel bilou barvu. Vede na zasuvku 44 ridici jednotky (což ale vyžaduje odmontování konektoru a proměření). Každopádně kdybys moc chtěl, můžu se ti podívat na pozici v konektoru (pokud mame stejny).
Ještě jedna věc - když 2 jsou kostra (měřákem zjistíš), další je signální a poslední na topné těleso, tak ohmetrem topné tělěso-kostra má kolem 15 Ohmu +-,takže vylučovací metodou...
Nebo ještě vzít měřák a při nastatovaném autě se napíchnout na kabely (pozor, nerozpojovat) a proti kostře tam naměříš napětí které bude kolísat kolem 0-1V... to je on.

Autor:  Návštěvník [ 25 úno 2005 10:08 ]
Předmět příspěvku: 

Takhle mi to staci, diky

Autor:  MLYNEK PETER [ 17 kvě 2005 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Skušali ste niekto merať LS osciloskopom?Ja som to meral digitálnym, FLUKE, a v podstate som nič nenameral. :cry: Potom som to premeral klasika analogovým voltmetrom a ukazovalo to myslím OK.Pri pridaní plynu 0,9V , pri ubraní plynu 0,1V . Volnobeh cyklicky 0,1V až 0,9V v periode približne 1 sekundy.Ak mate niekto záznam z dig. oscil. zobrazte ho prosím ... :cry: Nemyslím idealny priebeh , ktorý sa dá najsť na NETe,ale skutočné hodnoty z praxe.Dík

Autor:  Ondrej [ 18 kvě 2005 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem to osciloskopem meril, ale zazanm nemam, zkusim to tedy jeste jednou, zkusim to i nejak zaznamenat , ale asi jenom pro volnobeh

Autor:  Ondrej [ 18 kvě 2005 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

tak tady jsou nejaky obrazky http://guverner.ruk.cuni.cz/cida/ford/lambda/index.html

Autor:  MLYNEK PETER [ 26 kvě 2005 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tááák... Už mám aj ja indikátor LS,len neviem či tá LS je dobrá. Asi takto: pri studenom aj zohriatom motore mi indikátor po štarte motora nič neukazuje.Asi po 10-15s sa rozsvieti LED 1,po dalších 10-15s LED 2 a tak dalej až po LED 5 či 6.Približne po 1min začne cyklovať od LED 1 po LED 9 ale povedal by som ,že dosť nepravidelne... hore dole/ do polovice dole / hore dole a tak podobne.Otáčky motora sa však nemenia...(opisujem situaciu pri volnobehu). Vyskúšal som odpojiť tep. čidlo a bez zmeny,len sa to zapísalo do pamäte RJ.Má niekto podobnú skúsenosť??? :cry:

Autor:  Dodo [ 26 kvě 2005 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jo u toho startu se mi to chova stejne, potom mi to taky cykluje.

Autor:  Návštěvník [ 29 čer 2005 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Zjistil jsem, že při brždění motorem mi také lamda cykluje, sice pomaleji, ale cykluje to znamená, že tam nějaké palivo jde. Máte na to nějaký názor? Není to kvůli katalyzátoru aby nevychlad (možná trapnej názor :oops: ) Čus

_________________________________________________--

Ford Orion 91 1.4i CVH

Autor:  Dodo [ 30 čer 2005 07:35 ]
Předmět příspěvku: 

wendy píše:
Zjistil jsem, že při brždění motorem mi také lamda cykluje, sice pomaleji, ale cykluje to znamená, že tam nějaké palivo jde. Máte na to nějaký názor? Není to kvůli katalyzátoru aby nevychlad (možná trapnej názor :oops: ) Čus

_________________________________________________--

Ford Orion 91 1.4i CVH

Možná to může dělat u studenýho motoru nebo když není kopec dostatečně prudký na brzdění daným rychl. stupněm, ale Mrazik napsal zajímavý postřeh v tématu
1.6 ZETEC a regulace volnobehu...

Cituji:
"Takže jsem snad vyhrál nad občas zlobícím volnoběhem a tím, že motor dávkoval benzín i při brzdění motorem. Pokud měl Escortík špatné období, měl jsem při diagnostice v paměti 122 - nízké napětí na klapce a proto jsem se napojil těsně za senzor a k řídící jednotce a byl tam rozdíl !!!! Takže jsem v podstatě natáhnul nový kabel a FUNGUJE. Vše je teď 100% v pořádku."

Autor:  Návštěvník [ 30 čer 2005 10:04 ]
Předmět příspěvku: 

Až přestane pršet tak to zkusím změřit a uvidíme co naměříme.

___________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CVH

Autor:  mrazik [ 30 čer 2005 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

Při brzdění motorem a otáčkami nad cca 1200 ot/min nemá dávkovat benzín. Závislost je na všech možných i nemožných čidlech a musí podávat řídící jednotce správné data. Pokud dávkuje, je někde něco špatně - a může to být i prkotina. V jedné chytré knížce o řídící jednotce se doslova píše, že u Escorta se příčina dávkování při brzdění motorem, ani nemusí najít, prostě je to taková vlastnost :-D (fakt to tam takhle nějak je)

Autor:  Dodo [ 30 čer 2005 14:27 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
Při brzdění motorem a otáčkami nad cca 1200 ot/min nemá dávkovat benzín. Závislost je na všech možných i nemožných čidlech a musí podávat řídící jednotce správné data. Pokud dávkuje, je někde něco špatně - a může to být i prkotina. V jedné chytré knížce o řídící jednotce se doslova píše, že u Escorta se příčina dávkování při brzdění motorem, ani nemusí najít, prostě je to taková vlastnost :-D (fakt to tam takhle nějak je)

Tak ta poslední věta mi prišla jako od Microsoftu :-)

Autor:  Návštěvník [ 03 črc 2005 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se tomu dneska věnoval celý den, dělal jsem statický test, dynamický test, měřil jsem rozdíly u čidel a řídící jednotky a nic. Testy absolutně bez chyby, měření neukázalo žádnej rozdíl na vodičích, vyměnil jsem lambdu a je to stále stejné. Spotřeba sice opravdu není tak veliká (8 až 9l na 100km a to jezdím jenom po městě do 10 až 20km, takže si myslí že jsem v toleranci výrobce), ale ten pocit že při brždění motorem si tam jednotka jen tak pro nic zanic vstřikuje benzín mě trochu deprimuje :cry: . Zdravim Wendy

_________________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CVH, CFI

Autor:  MV [ 11 črc 2005 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

Konečně jsem si taky dodělal indikátor lambdy, už mi hotovej ležel přes rok v šuplíku, ale chyběly síly a čas dát to do auta. Kabely jsem vytáh přímo od ŘJ do kaslíku pod rádiem, tam mám indikátor připojenej přes konektor - nebudu indikátor přidělávat napevno.
Co jsem vyzkoušel funkci(lambda byla měněná asi před dvěma roky):
- po nastartování, dokud se lambda nezahřeje, tak ukazuje chudou směs, pak se postupně rozsvěcují další diody, a řekněme po minutě až dvou svítí poslední(bohatá směs)
- na volnoběh, dokud je motor studený(tj.drží zvýšený volnoběh - asi těch 1200ot.), tak trvale indikuje bohatou směs
- při volnoběhu s ohřátým motorem cykluje chudá-bohatá směs
- při jízdě cyklicky(rychlejší cyklování, než při volnoběhu) přebíhá chudá-bohatá směs, při sešplápnutí plynu tak na 3/4 a víc se trvale rozsvítí poslední dioda(bohatá směs)
- pro wendyho: při brzdění motorem vždy indikuje chudou směs(bez paliva) a to i při studeným motoru. Až když auto zpomalí a otáčky klesnou na cca 1600, tak se dodávka paliva obnovuje a opět začíná cyklování.

Autor:  Ondrej [ 11 črc 2005 08:21 ]
Předmět příspěvku: 

me se to chova stejne jako wendymu, ale vubec nevim cim to je, okamzitou spotrebu na palubaku to pak ukazuje 1l/100 (jako pri jizde na volnobeh) promeroval sem vsechny cidla, ale na nic spatnyho sem neprisel. Kdy to prestane vstrikovat tak je kdyz podradim a otacky sou vyssi nez 3000, tak tam nic nevstrikuje i na palubaku to ukazuje nulovou spotrebu a drzi se to dokud otacky neklesnou pod 2000 pak to zase zacne vstikovat

Autor:  Dodo [ 11 črc 2005 08:54 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám takový zajíimavý poznatek:
Diagnostiku mám OK, indikátor se mi chová přesně tak jak popisuje MV.
Jezdím do práce stejnou trasu, ráno, studený motor a sjíždím z jednoho kopce, vždy na 4 rychl. stupen, cca 60 Km/h. Vstřikovací jednotka nedávkuje žádné palivo.
ALE už se mi stalo několikrát (třeba dnes, že prostě dávkovala naplno...)
Proč to nevím, jen se mi to občas prostě stane. Proč, to nevím.

Autor:  Návštěvník [ 11 črc 2005 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně jako u Ondřeje, jakmile motor vytočím na 3000ot a vejš, tak při přeřazování na jinou rychlost (v ten moment otáčky padají dolu) vstřikovací jednotka uzavře vstřikování. Ale při brždění motorem si vesele vstřikuje a lamba v pomalý sekvenci kmitá (pomaleji než na volnoběh). To sem z toho jelen, každej ford se chová jak si umane, nějaký třírozměrný pole ho nemůže rozhodit.

_________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CFI CVH CLX

Stránka 2 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/