fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Indikátor činosti Lambda sondy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=15
Stránka 3 z 5

Autor:  Návštěvník [ 27 zář 2005 08:55 ]
Předmět příspěvku: 

Doplnim: EEC funguje nasledovne - po nastartovani nebere signal z lambdy vubec (protoze je studena, a protoze je studeny motor), tudiz indikator nema co ukazovat. Pripadne blbosti... Po mirnem ohrani motoru - cca 2 minuty, pokud porad stojite na miste se zacne postupne menit signal do volnobezneho ventilu - EEC predpoklada, ze lambda uz je ohrata a tedy, ze krome volnobezneho ventilu bude ridit provoz nikoli pro nejrychlejsi zahrati na provozni teplotu, ale i dle chemie vyfukovych plynu. Tedy po tech nekolika minutach zacne fungovat tak jak ma. Pokud je z nejakeho duvodu lambda v kopru, je lepsi ji odpojit, nez nechat pripojenou, protoze EEC si misto odpojene lambdy dosadi svou standardni hodnotu, za cenu mirne zvysene spotreby. Pokud ale lambdu nechate tak jak je, a pritom je v kopru, ona obcas jeste jakz-takz zareaguje, tedy signal od ni se obcas zmeni, coz EEC interpretuje jako dukaz jeji funkcnosti a reguluje bohatost smesi podle techto zbloudilych hodnot. Vysledkem muze byt skakani, chcipani, nebo naopak spotreba pres dvacet litru na sto hopsani...

Autor:  mrazik [ 27 zář 2005 11:19 ]
Předmět příspěvku: 

Jen doplním, že vyhřívané lambda sondy se projeví po nastartování postupným rozsvěcením diod na indikátoru, takže blbosti neukazuje. Pokud není vyhřívaná, pak pravděpodobně to ukazovat blbosti bude.

Autor:  Ondrej [ 27 zář 2005 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

podele me teda indikator meri hodnoty co dava lamda a vubec nezalezi na RJ, takze i pri studenym motoru ukazuje realny mereny hodnoty ve vyfukovych plynech

Autor:  Šíša [ 27 zář 2005 19:38 ]
Předmět příspěvku: 

medick píše:
Doplnim: EEC funguje nasledovne - po nastartovani nebere signal z lambdy vubec (protoze je studena, a protoze je studeny motor), tudiz indikator nema co ukazovat. Pripadne blbosti... Po mirnem ohrani motoru - cca 2 minuty, pokud porad stojite na miste se zacne postupne menit signal do volnobezneho ventilu - EEC predpoklada, ze lambda uz je ohrata a tedy, ze krome volnobezneho ventilu bude ridit provoz nikoli pro nejrychlejsi zahrati na provozni teplotu, ale i dle chemie vyfukovych plynu. Tedy po tech nekolika minutach zacne fungovat tak jak ma. Pokud je z nejakeho duvodu lambda v kopru, je lepsi ji odpojit, nez nechat pripojenou, protoze EEC si misto odpojene lambdy dosadi svou standardni hodnotu, za cenu mirne zvysene spotreby. Pokud ale lambdu nechate tak jak je, a pritom je v kopru, ona obcas jeste jakz-takz zareaguje, tedy signal od ni se obcas zmeni, coz EEC interpretuje jako dukaz jeji funkcnosti a reguluje bohatost smesi podle techto zbloudilych hodnot. Vysledkem muze byt skakani, chcipani, nebo naopak spotreba pres dvacet litru na sto hopsani...


Je mi líto, ale nemohu plně souhlasit: to o dvou a více minutách platí pro lambda sondy NEVYHŘÍVANÉ. VYHŘÍVANÁ lambda sonda je připravena k použití cca po 20 - 30s. Pracovní teplota lambdy je 350stupňů Celsia, kdy se keramika sondy stává vodivá pro ionty kyslíku(lambda je zjednodušený název pro snímač obsahu kyslíku ve výfukových plynech). Dále VYHŘÍVANÁ lambda má stále stejnou a optimální pracovní teplotu(reguluje si ho sama lambda), tak je dosahováno lepší účinosti a stabilního složení výfukových plynů. Životnost denšních lambda sond s vyhříváním se udává 120ooo - 150ooo km, u nevyhřívaných je to cca 1/2 - 3/4.
Taktéž RJ pozná bezpečně mrtvou lambdu, jelikož její průběh je definován a dá se jednoduše v programu hlídat, tudíž bych se nebál nějakého občasného "jako připojení" a použití vadné labdy řídící jednotkou.
Současná drtivá většina lambd je tzv: prstovité konstrukce. Jejím následovníkem je sonda tzv: planární, která má lepší odolnost proti mechanickým a tepelným změnám(vždy se mi líbí, když vidím někoho, jak přijede s horkým motorem do myčky, zvedne kapotu a vapkou meje motor :lol: aníž by to nechal alespoň pár minut vychladnout... :twisted: ) a je připravena k provozu za 10s.
Spotřeba 20L je sice exktrém, ale nejenom se špatnou, ale i odpojenou lambdou bude velká spotřeba. Jelikož RJ dosadí hodnoty "jako" při 20stupních Celsia

Tak asi tak, informace čerpány na přednáškách o spalovacích motorech a scriptech

Autor:  Nagant [ 30 zář 2005 10:01 ]
Předmět příspěvku: 

Připojoval jste někdo indikátor k ŘJ EEC-V? Na jakém pinu je tam vyvedena lambda sonda?
A pro všechny, co to připojovali takto k ŘJ - jak jste tam ten kabel indikátoru "napíchli"?

Autor:  Šíša [ 30 zář 2005 21:25 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Připojoval jste někdo indikátor k ŘJ EEC-V? Na jakém pinu je tam vyvedena lambda sonda?
A pro všechny, co to připojovali takto k ŘJ - jak jste tam ten kabel indikátoru "napíchli"?


Pin nevím, ale normálně to tahám od Lambdy.
Pokavaď se chceš připíchnot na nějaký kabel, tak buď automobilovou rychlospojkou(k dostání v každé dobré mototechně :lol: ) a nebo kousek kabelu odizolovat bez přerušní žíly, přiletovat nový kablík a celé zaizolovat

Autor:  Nagant [ 02 říj 2005 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jak je ta rychlospojka spolehlivá? A kudy jste to táhli dovnitř?

Autor:  xtro [ 04 říj 2005 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

Chlapi mam na Vas jednu otazku. Nejsem elektrotechnik, tak se nezlobte kdyz napisu nejakou blbost. Udelal jsem si indikator lambda sondy a dneska jsem ho zapojil. Signal od lamda sondy jsem napich u pocitace a samozrejme s odpojenou baterkou, minus pol. No a provizorne jsem ten idikator napichnul primo z baterky a v tom je ten problem, rozsvitily se vsechny diody a zjistil jsem ze slo do vstupu lambda sondy 12v az kdyz jsem pripojil k baterce minus pol, tak vsechny zhasly a uz to facha, ale jde mi o to jestli jsem nahodou neodpalil pocitac, myslim tim vstup hodnot z lamda sondy do pocitace. Muze se to nejak poznat. Auto zatim jede a diody blikaji....diky za odpoved.

Autor:  mrazik [ 04 říj 2005 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

No řídící jednotka asi dostala ,,facku", ale zdá se že přežila. Auto jedem takže funguje a pokdu nejde v nouzovém režimu, pak to přežila.
Koukej se escortíkovi omluvit a plácnout se přes ruce :smt021

Autor:  xtro [ 04 říj 2005 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

A ten nouzovy rezim, nejde nejak poznat? a nebo musim s autem na diagnostiku?

Autor:  Maskot [ 04 říj 2005 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nemyslim ze by se neco kritickeho melo stat ty ledky svitili pres svod na vstupu RJ a po pripojeni - to bylo dobre.Ten vstup stejne bude mit ochranu pred prepetim myslim ze se neni ceho bat.

Autor:  mrazik [ 04 říj 2005 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

xtro otoč klíčkem v zapalování do druhé polohy, aby se rozsvítili přístroje a uslyšíš zabzučet čerpadlo. Pokud za chvilku vypne je to v pohodě, pokud poběží stále, tak to je nouzový režim.

Autor:  Karlos [ 24 bře 2006 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Indikátor činosti Lambda sondy

Mrazíku,
nefungujou obrázky instalace "Indikátoru činosti Lambda sondy".
Můžeš to opravit nebo alespoň znovu zveřejnit ty obrázky ?

Karlos

Autor:  mrazik [ 26 bře 2006 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

Opraveno, déky za upozornění.

Autor:  Mario007 [ 24 črc 2006 16:49 ]
Předmět příspěvku: 

Mám dotaz na indikaci lambda sondy. Udělal jsem si indikátor, při zahřátém motoru se chová následovně.
Při volnoběžných otáčkách se diody postupně rozsvítí a pak shasnou a takle se to stále opakuje.
Při brždění motorem trochu svítí první dvě když jsou otáčky nad cca 1800, pod 1800 svítí všechny.
Při jízdě se diody chovají stejně jako při volnoběhu je stím rozdílem že čím víc přidám plyn tím rychkleji diody cyklujou.
Ještě při přidání plynu až na podlahu svítí všechny.
Můžete mi někdo vysvětlit jestli se má takto chovat. Díky
prolezl jsem snad vše kolem lambdy ale stejne si nejsem jistej jak se má chovat indikátor.
Jinak motor nevykazuje žádný bludy jako kolísání otáček. Dělal jsem to z důvodu že mi příjde spotřeba trochu vyžší
Lambda má čtyři dráty a když jsem jí proměřoval tak jsem nenašel drát pro vyhřívání lambdy vypadá to jako by bylo přepálený topení tam kde by mělo být topení ukazuje 0Ohmů

Autor:  futura [ 27 črc 2006 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

No podle toho, jak to popisujes, tak mi to maka skoro presne stejne.Asi zalezi, jak je to zkalibrovany, mne se pri otoceni klicku jeste pred startem rozsviti prvni cervena a pri brzdeni motorem mi prosvecuji prvni 3 diody, samozrejme nad hranici tech 1500-1800ot, pokud jsou otacky niz, obnovuje se dodavka paliva a potom to pochopitelne blika.Cyklovani pri volnobehu a jizde by melo bejt presne podle toho, co o sonde pisou, uzavrena smycka, ochudi, obohati a takhle furt dal. Pri vetsim pridani plynu ,natoz pri plnym chce vykon bohatou smes, tudiz ji dostane a lambda ji zaznamena a sviti celej indikator.

Autor:  mrazik [ 27 črc 2006 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

Mario007 to co pises odpovida tomu, jak se to ma chovat. N avolnobeh cyklovat, pri jizde taky a pri plnem plynu svitit cele, protoze tam jde hodne bohata smes.

Autor:  Návštěvník [ 27 črc 2006 15:27 ]
Předmět příspěvku: 

To: Mario007
"vypadá to jako by bylo přepálený topení tam kde by mělo být topení ukazuje 0Ohmů.." - pokud má jakýkoliv elektrický obvod 0ohmů, rozhodně nebude přepálený/přerušený. Tentio stav spíš odpovídá tzv. zkratu.

Autor:  Mario007 [ 27 črc 2006 16:33 ]
Předmět příspěvku: 

Všem díky za info.
To Sam máš pravdu je to jasný to horko už mi asi leze na mozek:-)

Autor:  Oldys [ 14 srp 2006 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj bude to asi znít blbě, ale nejsem zas tak elektro machr.Co myslíte tím - signální drát od lambdy na obou koncích ukostřit, to máte na mysli, to stínění, nebo jak?

Díky za radu

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/