fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Indikátor činosti Lambda sondy
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=15
Stránka 4 z 5

Autor:  mrazik [ 14 srp 2006 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Oldys presne tak, pouzt stineny drat a ukostrit ho na obou koncich.

Autor:  hoki [ 13 zář 2006 19:37 ]
Předmět příspěvku:  Kdo dokáže vyrobit diagnostiku?

Zdravím,

najde se někdo ochotný s dostatkem času a vyrobí mi indikátor lambda sondy s příslušným návodem na montáž do Ford Escort 1.6 (typ AAL4L1E) liftback s motorem 1.6 DOHC EFI L1E s výkonem 66.0/5500, VIN WFOAXXGCAASP4055 s pohonem 4x4 (fakt, je to nějakej bazmek dotaženej z Němec...)?

Jsem fakt levej, takže mě to určitě přijde levněji to někomu zaplatit i s nějakou odměnou za práci a poštovným, než zkazit dvě kompletní sady a pak ještě odpálit auto:-)

Předem díky za odezvu.

Petr

PS: palubní PC a ledku na diagnostiku už díky p. Šmachovi mám, ale jestli pro Escorta máte něco dalšího, tak beru návrhy:-)

Autor:  Jack7 [ 08 dub 2007 01:36 ]
Předmět příspěvku: 

Měl bych ještě jeden nový nápad,jak vyzkoušet Lambda sondu bez vašeho přístroje.
Vlastně jsem to tak vyzkoušel.Je to hrubší metoda ne tak detailní,ale z 80% zjistíte jak na tom Lambda je.
Jednoduše mám měřák asi za 150kč. Voltmetr,ampérmetr atd..nebo jakýkoliv,na mém mám rozsah 20V připojím jeden na kostru (-) a druhý na Lambdu.
Měřák ukazuje hodnoty od 0,135 do 0,955 zhruba + - .
Poznáte pomalou zmněnu hodnot na volnoběh a rychlou při jízdě.
Při sešlápnutí plynu okazuje kolem 0,89-0,95 V což je v ledkovém provedení rozsvícení všech Diod čili OK.
Při bždění motorem ukazuje 0,03 což je vpodstatě nic čili OK.
Je to hrubší metoda,ale také funguje.
Děkuji za pozornost

Autor:  mrazik [ 08 dub 2007 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Jack jo mas pravdu, pri techto meznich hodnotach, kdy maji byt hodnoty konstatni, to jde zmerit timto merakem. Priznavam, ze samotneho me to nenapadlo.

Autor:  Jack7 [ 08 dub 2007 11:21 ]
Předmět příspěvku: 

Děkuji za uznání.Taky mně to napadlo z čista jasna,ale diody jsou citlivější.

Autor:  Prochy [ 10 kvě 2007 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Měl bych taky dotaz a to nebude problém s provozněním na escortu z 88roku výroby s motorem 16i KE-Jet?chtěl bych to skusit protože mi už dlouho blbnou volnoběžné otáčky na studeném motoru a to tak že dost kolísají a už jsem skusil pomalu vše.

Autor:  Šíša [ 11 kvě 2007 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Tam asi lambda sondu mit nebudes. Tak dodelat - vrtnout nekde potrubi a navarit zavitovou vlozku na lambdu a dodat lambdu

Autor:  Prochy [ 11 kvě 2007 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša píše:
Tam asi lambda sondu mit nebudes. Tak dodelat - vrtnout nekde potrubi a navarit zavitovou vlozku na lambdu a dodat lambdu
je tam 8) to vím na jisto protože se mi tam pletly ty její kabely když jsem měnil převodovku :wink:

Autor:  Šíša [ 11 kvě 2007 23:02 ]
Předmět příspěvku: 

Takze kabely jsou, je i lambda sonda? Tj takovej burtik kolmo k vyfukovemu potrubi nekde u motoru? :lol:

Jestli je opravdu, tak sprovozneni bude stejne, max se bude lisit poctem vodicu, jestli je vyhrivana, nevyhrivana, nebo nejakej univerzal jednodratovej.

Jinak me na cabriuz taky zlobi volnobeh za studena, motor se prechlastava(staci za jizdy vypnout klicek na chvili pri zarazene rychlosti, at se to vyvetra, a je pohoda), a dela mi to vadne cidlo teploty motoru, RJ pocita s default hodnotou 20stC. Kdyz je zima, je to markantnejsi, nez kdyz je teplo(kdyz to stoji celej den na slunci, tak se to ani neprojevi, po chaldne noci to zlobi slusne. Ale jelikoz jde z domu, nebudu to resit a kupec o tom vi)

Autor:  Prochy [ 12 kvě 2007 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

lambda je :D a to na prvním dílu výfukového potrubí jak má být, nejni vyhřívaná a je snad i řádně zapojená na řídící jednotku,takže se pokusím zbastlit ten plošnák :-)

Já si myslel taky že by to mohlo být teplotní čidlo (u mě konkrétně časové teplotní čidlo)vyplázl jsem 500 za nové a je to stené :? taky mi to občas trpí na samozápaly vypnu klíček a notor ještě tak 2 sekundy běží,podle chytrých knížek by tohle už měla ošéfovat řídící jednotka.tak nevím jestli to má s tím spojitost nebo ne.Kdybych měl možnot sehnat na tu RJ nějaké plány a její pracovní pochody jenže všude píšou jen opravu svěřte odborné dílně a plány žádné.

Autor:  Tazzman [ 12 kvě 2007 22:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj. Taky jsem si postavil indikátor lambdy a mám pro některé malý nápad. Možná to tu už někdo řešil. Změnou odporů se z indikátoru dá udělat docela slušný voltmetr. Pokud nastavíte krok po 1V pak lze indikovat napětí od 7 do 17V. Má skoro nulovou spotřebu, takže okamžitě víte jak je natom batrie a jestli vám auto dobíjí. je možné ho udělat i přesnější, zmenšením kroku, nebo přidáním dalšího švába. Myslím za ty prachy super voltmetr. Narval jsem oba (voltmetr i lambdu) do popelníku a napájím je od zapalovače. Fungují jak mají a když je potřebuju jen otevřu popelník.. :-) To je vše.Je to blbina, ale někomu se třeba bude hodit.

Autor:  Prochy [ 26 kvě 2007 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Indikátor činosti Lambda sondy

To mrazik: zprovoznil jsem dnes ten indikátor ale podle těch zobrazení LED diod mi po celou jízdu bliká zhruba půlka diod +-jedna dioda jen při brždění všechny zhasnou při volnoběhu neblikají ale zase svítí zhruba půlka diod.skoušel jsem to i překalibrovat bylo to stejné.Při měření sondy voltmetrem mi to ukazovlo 0,65V,proto se chci zeptat jak to funguje zhruba tobě :)

Autor:  Dodo [ 28 kvě 2007 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Prochy píše:
To mrazik: zprovoznil jsem dnes ten indikátor ale podle těch zobrazení LED diod mi po celou jízdu bliká zhruba půlka diod +-jedna dioda jen při brždění všechny zhasnou při volnoběhu neblikají ale zase svítí zhruba půlka diod.skoušel jsem to i překalibrovat bylo to stejné.Při měření sondy voltmetrem mi to ukazovlo 0,65V,proto se chci zeptat jak to funguje zhruba tobě :)
Řekl bych, že buď máš špatně seřízenou úroveň max. napětí na indikátoru (nějaký otočný odpor tam na to je), nebo (a to spíše) máš v háji lambdu.

Autor:  Prochy [ 29 kvě 2007 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

:shock: :cry: sodoma komora nestraš mi a existuje nějaký jiný způsob jak zjistit její fuknčnost na 100%?

Autor:  Ondrej [ 29 kvě 2007 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

precti si tenhle clanek a budes moudrejsi
http://www.fordfans.cz/technics/O2%20Se ... ostika.php

Autor:  Jiří [ 06 lis 2007 12:59 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dnes namontoval indikátor lambdy.Dráty jsem napojil u konektoru zapojení lambdy.
signál- stíněný drát napojemý na černý lambdy.
kostra- napojený na šedý lambdy.
napájení (12V)-na bílý lambdy.Tím mám kontolu i nad vyhříváním.
Chování indikátoru napíšu,až to trochu testnu,ale zatím to vypadá,že je to OK.
Lambdu jsem dával novou Magneti Marelli.

Autor:  Jiří [ 09 lis 2007 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nevím co si mám myslet o chování indikátoru.
Volnoběh-Někdy po zahřátí lambdy to začne cyklovat,což je tuším OK.A někdy to zůstane zhaslé ty diody a svítí jen první červená a při šlápnutí na plyn to reaguje rozsvícením všech zelených, při puštění plynu zhasnou.Totéž to dělá za jízdy.Někdy cykluje a někdy reaguje na plynový pedál.Lambda je nová ne originál tak nevím kde je chyba.

Autor:  mrazik [ 09 lis 2007 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

A kdyz je zhasnuta, tak sama od sebe nezacne pulsovat po urcite dobe, musis hrabnout na plyn ?

Autor:  Jiří [ 10 lis 2007 10:15 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
A kdyz je zhasnuta, tak sama od sebe nezacne pulsovat po urcite dobe, musis hrabnout na plyn ?



Jo jo drbnu po plynu a rozsvítí se diody a zhasnou.Někdy se to chytne a začne pulsovat.

Autor:  mrazik [ 10 lis 2007 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri vzpominam si take na tuto prodlevu, proste chvili se nic nedelo, ale za chvili zacla pulsovat. nedelal bych z toho nejake negativni zavery.

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/