fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 16 čer 2024 07:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Startovací kabely
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2005 18:55 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
nazdárek pánové. Pořídil jsem si startovací kabely a narazil jsem na problém použití - nikdy jsem to nepoužíval tak nevim: na balení těch kabelů je v návodu napsano pripojit cerveny + kabel na obě baterky na + pol. Pak stejne - kabel na obe baterky na - pol a pak nastartovat. Jenze v manualu k auto je to jinak: + je stejne ale - mam pry pripojit na blok motoru ktery chci nastartovat. Tak jak to tedy je?

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2005 19:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..no ten minus mas asi jedno, kam pripojis, pac vsude na aute je kostra no....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2005 20:04 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
takze ho nemam pripojovat k baterce ale na kostru?

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 kvě 2005 20:08 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
..no ja bych to videl tak, ze je to relativne jedno, ale radsi se zeptej nekoho, kdo elektrice vic rozumi....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 08:41 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
rozhodně na baterku

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 08:46 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
No prave proto ze tomu nerozumim se ptam na tomhle foru - predpokladal jsem ze kdyz uz mi nekdo odpovi tak bude vedet :-D Mno ja bych tedy taky spis veril tomu pripojit oba kabely na baterku - zkratka propojit + s + a - s -

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 09:13 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
No možná je to kvůli jiskření při připojení a odpojení...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 10:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 bře 2004 09:19
Příspěvky: 535
Bydliště: Praha
Cituji z manualu Ford:
Pripojeni kabelu:
1. Vozy postavime tak,......
2. Zastavime motor, vypneme nadbytecne spotrebice proudu
3. Poly + vybite baterie spojime s polem + pomocne baterie
4. pripojie jeden konec druheho kabelu k zapornemu polu pomocne baterie a druhy konec spojime s kovovym dilem startovaciho motoru (co nejblize starteru) Nepripojujeme na minus pol vybite baterie
5. ......

Startovani motoru:
1. Motor pomocneho vozu nechame bezet s mirne zvysenymi otackami
2. Nastartujeme vuz s vybitou baterii
3. Po uspesnem startu nechame bezet oba vozy jeste asi 3minuty, nez kabely odpojime

Odpojeni kablu:
1. Aby se snizily napetove spicky pri odpojovani, zapneme ve voze s vybitou baterii ventilator topeni a vyhrivani zadniho skla
2. Napred odpojime zaporny kabel a pak kabel kladny


Nejprve se zapojuje kladny pol, protoze kdyz bys zappjil nejprve zaporny tak bys potom tim kladnym kabelem moh nekde skrtnou o kastli a moh bys nadelat vic skody nez uzitku, a ten zaporny je opravdu nejlepsi dat co neblize starteru aby se vyloucli straty na vedeni kostrou - potreujes nastartovat a ne nabit baterii

_________________
FORD Focus 1.8 TDCi, S-MAX 2.0i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 10:27 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
no tak tohle vsechno co pises vim taky - moje otazka znela ktery ze dvou manualu je pravdivy - pac na manualu ke kabelum je to jinak nez na manualu k autu - popsal jsem to v prvnim prispevku tak na to mrkni jestli to nemuze byt taky pravda - ja osobne jsem se priklanel k pripojeni obou kabelu na baterku pac to co pisou v manualu je hezky ale pochybuju ze kdyz nekam na motor blizko ke starteru pichnu kabel tak to bude mit vliv prave na ten starter. Otazku postupneho pripojovani nejdriv + a pak - snad ani nebudem rozvadet - to je samozrejmost. Zkratka si myslim ze kdyz mam vybitou baterku a nemuzu nastartovat tak kdyz ji vyndam a dam tam jinou nabitou tak nastartuju ze jo? No takze kdyz ji nebudu vyndavat ale proste jen na kabely vedouci od ni pripojim prislusne napeti tak do auta bezi napeti - nastartuje a pak uz je jedno jestli ji odpojim. Tohle mi prijde logictejsi.

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 12:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
...covece, ja nevim, co chces, dyt ti (a i me) to Ondra vysvetlil zcela jasne ne? Kdyz startujes auto, tak das minus kabel co nejbliz starteru toho auta, ktery potrebujes nastartovat, protoze pri startovani potrebujes plus a minus, no a nejlepsi minus pro starter je kde? no co nejbliz ne? Pri mych chabych znalostech bych to videl tak, ze kdyz das minus "az" na baterku, je to "horsi" minus nez kdyz je kabel blizko starteru....

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 12:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Hnata píše:
bud v pohode .... ja to nemyslel zle - jen zkratka nechapu ten princip - a neni mi to jasny porad - kdyby starter potreboval mit napojene minus co nejbliz ( i kdyz tohle je taky nesmysl - napeti bude i kdyz bliz tak stejne vysoke ne?) tak proc ho tam nema uz od vyroby? Proste to nechapu - pochop ze nejsem fyzik ale stavar - musi se mi to vysvetlit po lopate :D


..no protoze je rozdil, kdyz mas starter prisroubovanej na kastli nebo tam jen das "rafak" od kabelu...ve startovacich kabelech mas desny ztraty, proto se ma ten minus dat, na co nejlepsi minusovy misto a na co nejlepsi plusovy no...

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 12:28 
Offline
Mušketýr

Registrován: 20 úno 2005 15:46
Příspěvky: 2593
Bydliště: Praha
bud v pohode .... nemyslel jsem to zle - jen potrebuju vse vysvetlit po lopate - nejsem fyzik ale stavar :D Mno proste budu povazovat za spravne manual k vozu. A budu vam verit ze tam vznikaji straty na napeti kdyz to vedu az od baterky (i kdyz si myslim ze kdyby byly nejak podstatne tak je minus pol z baterky u starteru uz od vyroby ne?)

_________________
Když to nejde po dobrém, dělej to násilím. Jestliže se to ulomí, šlo o vadnou součástku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 13:45 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
....nejvetsi ztraty jsou od kabelu, vsimni si, ze strater ma tlusty kabely no...jinak ja vim, ze to nemyslis zle, ja te to asi blbe vysvetluju nebo to ani neumim vysvetlit no, sorry.. :(

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 15:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 24 úno 2005 10:51
Příspěvky: 280
Bydliště: Děčín přechodně Liberec
už mněl několikrát bohužel to štěstí startovat přez kabely ( klekla mi baterka a nemněl sem nák na novou) a pokaždý sem oba póly zapojoval na baterku

_________________
Ford Escort Combi 1,8 TD 66kW r.v. 5/99 klima 195/50/15


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 kvě 2005 18:15 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
A ja pri startovani oba kabely upek.Asi jsem nepostupoval spravne.Borec mel ty kabely se slabym prurezem.

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 črc 2005 23:53 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Zdravím! A nemůže býti doporučeno dávat mínus kabel na kostru=hmotu vozu z důvodu toho, že vybytá baterka nemusí býti jen vybytá, ale při velmi hlubokém vybití se velmi často stává, že je baterka ve zkratu. To jest že se utvoří usazeniny(někdy se tomu říkalo jehla, apod) mezi jednotlivýma deskama baterky, které ji defakto vyzkratujou. Proč se to tam dělá se mne neptejte, jelikož nejsem chemik :lol: a myslím, že s chemií to bude silně souvyset... :lol: :lol: :lol:
A proto, když bych propojil jen baterky, tak jde okamžitě i baterie pomocného vozu do zkratu(klasické paralerní zapojení...). Ovšem když dám mínus na hmotu, tak již tam nedojde k uzavření okruhu, jelikož v cestě stojí právě startér(respektive spínač výkonového okruhu ), jelikož plus jde z baterky rovnou do starteru, ale tam je jěště elektromagnetický spínač v kotvě... Takže se žádný zkrat konat nemůže až do okamžiku startování, ale tam je to již jedno, při spotřebě starteru...
A jistě to bude lepší i z hlediska přechodových odporů, jelikož třeba právě z důvodu přechoďáku na spojení baterka(-) <-> kostra to nemusí startovat...
Jen mé subjektivní názory...

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 20:07 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
Šíša píše:
Zdravím! A nemůže býti doporučeno dávat mínus kabel na kostru=hmotu vozu z důvodu toho, že vybytá baterka nemusí býti jen vybytá, ale při velmi hlubokém vybití se velmi často stává, že je baterka ve zkratu. To jest že se utvoří usazeniny(někdy se tomu říkalo jehla, apod) mezi jednotlivýma deskama baterky, které ji defakto vyzkratujou. Proč se to tam dělá se mne neptejte, jelikož nejsem chemik :lol: a myslím, že s chemií to bude silně souvyset... :lol: :lol: :lol:
A proto, když bych propojil jen baterky, tak jde okamžitě i baterie pomocného vozu do zkratu(klasické paralerní zapojení...). Ovšem když dám mínus na hmotu, tak již tam nedojde k uzavření okruhu, jelikož v cestě stojí právě startér(respektive spínač výkonového okruhu ), jelikož plus jde z baterky rovnou do starteru, ale tam je jěště elektromagnetický spínač v kotvě... Takže se žádný zkrat konat nemůže až do okamžiku startování, ale tam je to již jedno, při spotřebě starteru...
A jistě to bude lepší i z hlediska přechodových odporů, jelikož třeba právě z důvodu přechoďáku na spojení baterka(-) <-> kostra to nemusí startovat...
Jen mé subjektivní názory...

To s tim zkratem baterky mas pravdu,ale aby byla uplne zkratovana muselo by to byt u vsech clanku a to jsem jeste nevidel nikdy,vetsinou takto odejde jen jeden clanek a projevi se t o navenek treba jen poklesem napeti o ty zhruba tak necele 2 Volty.Pokud bude cela baterka ve zkratu dojde vetsinou k tomu ze se nektery z clanku upali a pak je konec.To pripojeni nema na to startovani az tak hrozny vliv,podstatne je pouzit kabely s dostatecnym prurezem.Na nich je nejvetsi ubytek napeti.Konkretne jsem meril odber jen pri zapnutem zhaveni a pohybovalo se to kolem 7o A a kdyz se k tomu prida jeste starter neni div ze jak tu kdosi psal kabely upekl.Podle meho nazoru je prvorade hlavne co nejsilnejsi kabel a poradne svorky na koncich.Kde to pripojis je skoro uplne jedno.Ubztek napeti od - baterie ke starteru je mizivy a navic kdyz se svorky uchyti primo na baterku je to jednodussi a spolehlivejsi nez to zkouset lepit nekde na kostru u motoru.Je jeste jeden duvod proc si myslim ze to je lepsi.Tim je moznost prutoku velkeho vzrovnavaciho proudu pres nahodne pospojeni kostry zpet k baterii.V extremu by mohlo dojit i k uhoreni toho propojeni a nebo ke zniceni nejake jine casti elektroinstalace.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 20:21 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 23 úno 2005 21:26
Příspěvky: 66
Bydliště: Ostrava
Chlapi, i mě už potkalo startování přes kabely a od autoelektrikáře jsem se dozvěděl, že mínus by měl být připojen co nejblíž startéru startovaného vozu, protože tak se vyhnete ztrátě proudu, který jinak v podstatě nabíjí tu mrtvou baterku

_________________
escort combi 1,8TD 66kW r.v.95 doděláno el. stahování oken + el. otevírání kufru,osvětlení nohou
Mondeo kombi 1.8TD 66kW r.v.99 zatím dodělán dálkáč s alarmem,folie v oknech(není dovnitř vidět)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 20:31 
Offline
Forďák

Registrován: 25 říj 2004 22:23
Příspěvky: 73
Bydliště: Českokrumlovsko
lubo píše:
Chlapi, i mě už potkalo startování přes kabely a od autoelektrikáře jsem se dozvěděl, že mínus by měl být připojen co nejblíž startéru startovaného vozu, protože tak se vyhnete ztrátě proudu, který jinak v podstatě nabíjí tu mrtvou baterku

No neber to nijak zle ale tu mrtvou baterku nabijis stejne navic prave proudy do ni tekouci si mohou hledat cestu nahodne .Aby Ti do ni neslo nic musel bys ji odpojit.

_________________
1,8 TD CLX Combi 1996/05,ABS,klima,2xairbag,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 črc 2005 21:43 
Offline
Forďák

Registrován: 19 bře 2005 23:58
Příspěvky: 294
Bydliště: Severní čechy/Praha
Je jasný, že nebudu startovat na zvonkovej drát :lol: :lol: :lol: :lol: Úbytek napětí mezi baterkou <-> hmotou vozu je za normálních okolností takřka mizivý(běžně do 0.5ohm) ale co když právě to nestartuje z důvodů oxidace apod? Tak abych nemusel bádat, hodím to co nejblíž starteru a je mi vše okolo párek...

A náhodné pospojení kostry k baterii, nebo vyrovnávací proudy? Jestli se nepletu, tam mínus je v autech taženo od baterky nejkratší cestou:
1)na kostru a do pojistkovky
2)na motor
Když budu mít v háji hlavní zemění mezi baterii <-> motorem a já připojím kabely rovnou na baterii, tak se mi uzavře obvod právě přez to "náhodné pospojení", když tam bude. Ovšem při připojení mínus polu pomocné baterie na motor tečou největší proudy jen do starteru, případně žhavení(nějak zapomínám na kamnaře, mně voní benzín... ikdyž nový C-Max ve 2.0 TDCI bych se ani nepřemlouval :twisted: :twisted: :shock: ). Ono hlavně starter je přidělanej na motor/převodovku, takže když hodím minus pomocné bat na motor, tak se to uzavře v tomto pořadí:(pozn: proud teče od mínus k plus)

pomocná bat(-) -> startovaný motor -> starter -> pomocná baterka(+) ... viz Kirhofovy zákony a Ohmuv zákon

Při pomocném startování je vybitá baterka defacto zbytečná, ovšem po odpojení pomocné tam být musí, že, jinak by to nevrčelo a altík by se pravděpodobně odporoučel :(

Úplně batrku v háji jsem viděl, ale je fakt, že to bylo na motorce a v zimě a ta baterka už taky pamatovala... Ale u autobat zatím nee...

Toť mé subjektivní názory. Já si budu startovat tak, že (+) na (+) (-) na hmotu [respektive až to budu potřebovat, ještě jsem to nepotřeboval, ani jako pomocný ani jako vybitý - ťuk ťuk ťuk] a vy si startujte jak chcete :twisted:

_________________
Starej Brouk 84´... jede a jede a jede


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz