fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zimní starty pod -5°C
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1534
Stránka 1 z 2

Autor:  Ondrej [ 07 úno 2005 09:47 ]
Předmět příspěvku:  zimní starty pod -5°C

Co kdo preferujete pri zimnim startu a naslednem rozjezdu. Nechat motor nejdriv trochu ohrat cca 5min a teprve pak se rozjed, nebo nastartovat a hned vyrazit na cestu. Nekde sem se docet ze je lepsi to a jinde zase to druhy.
Ja jak kdy, podle toho jestli je auto zasnezeny nebo ne.

Autor:  Návštěvník [ 07 úno 2005 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud už startuju v mrazech (normálně stojím v garáži), tak nastartuju, očistím skla (2 minuty) a pomalu vyrážím. Při tom se snažím motor nevytáčet, dokud se neohřeje, neboť je stuhlý olej a mazací účinek se snižuje. Dělal jsem to takhle vždycky a s každým autem a jinak už to asi dělat nebudu. Ať jsem o tom mluvil s kýmkoliv, každý (i výrobce) má jinou teorii. Je to jako s člověkem. Každá se po ránu jinak rozhýbává :lol:

Autor:  Návštěvník [ 07 úno 2005 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

Já stejně jako píše Petr natočím a jdu oškrábat okna a když nejsou namrzlá tak tak než otevřu bránu a pod.Minimálně minutu auto běží.

Autor:  mrazik [ 07 úno 2005 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ma motor hydrostely, je lepsi pockat, aby se proste naplnili olejem. je to slyset, ze se motor zklidni. Takovy Escort pri -15 C je jak diesel :D

Autor:  Návštěvník [ 07 úno 2005 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

to co napsal mrazik je castecne pravda,kdyz jsem startoval ted auto a to bylo kolem -17,tak ten motor je slyset jakoby diesel,ale jak trochu olej proleze motor se sklidni,ja jsem vzdy nastartoval,ocistil okna a vyrazil,v lete jsem cekal tak minutu.Ale starty v lete jsem zmenil,ihned po nastartovani vyrazim,po tech 10 sekundach,motor se drive zahreje

Autor:  dj.DEKL [ 07 úno 2005 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Než vyjedu z garáže, zavřu garáž, namontuju panel rádia atd.. tak motor běží a pak pomalu jedu...

Autor:  Návštěvník [ 07 úno 2005 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem si taky po nastartování vždycky otevřel bránu a očistil okna, ale včera sem to auto prostě nenastartoval. Startér točil a točil a motor nic. Ani neškytnul - bylo tak -10°C (v noci předtím snad -18). Snad zamrzlej benzin?? Či co :?:

Autor:  feras [ 20 lis 2005 01:12 ]
Předmět příspěvku: 

moj orion 1,8D je shit! nestartuje a neviem co stymm..som ho teraz kupil...ale podme k teme..v autoskole nas ucili, ze nemame 5 min stat na mieste a vyhriat motor a potom vystartovat bo prevodovka ostava zmrznuta.traba nasrtovat oskrabkat okna a pekne pomalinky bez plnyu ist chvilku dokmy auto nezohreje...moj nazor..

Autor:  Karel [ 20 lis 2005 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Feras:Tobe pomuze asi dukladna prohlidaka a serizeni motoru,ale nekym kdo tomu rozumi a dela ropaky.
Ja po startu v zime cekam i 5 minut(tuhej mraz(-10)vyjet ihned je blbost!Co uci v autoskole, to je k vuli tomu, at to nekouri dlouho na miste,co to dela z motorem,kterej je zatuhlej uz nerikaj.Urcite je lepsi ho prohrat na volnobeh nez na 2 tis.ot.Znam blbca co vyjede z garaze a vypne motor(i v zime)a jde zavirat vrata.Od neho bych auto nechtel ani zadarmo.Kazdej start v zimne vam pekne nici motor(u ropaka zvlast) a spocitejte kolikrat se startuje .

Autor:  ACEMajky [ 20 lis 2005 11:17 ]
Předmět příspěvku: 

Otec ma opla astru 2. generace 1,4 16V a tam pii, ze se nema zahrivat motor (vseobecne, nejenom v zime) stanim na miste, ale jizdou!! Jedine co me napadlo, ze stiraci krouzky asi pak hure stiraji olej a diky jizde se motor rychleji prohreje, ale nevim, proste tohle uvadi

Autor:  mrazik [ 20 lis 2005 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ace tohle píše i Škodovka v návodech také - zahřívat jízdou a ne stáním.

Autor:  Peha [ 20 lis 2005 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Původní doporučení zahřívat motor na místě se začal odbourávat někdy ve druhé polovině 80let.Vlastní příčinou doporučení zařívat motor jízdou vznikl s masivním nástupem elektroniky do vozidel=ŘJ+návazná čidla+zvyšující se kvalita paliv+olejů a také zvýšení kvality motorů.Bylo tenkrát dokazováno,že při mírné zátěži se motor+převodovka a ostatní součásti vozidla zahřívají souměrněji a rychleji.Proto je to dnes v návodech k novým vozům.Měl jsem to i v manuálu na Opla z r.1996.

Autor:  cendler [ 20 lis 2005 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

tak já teď při těch mrazech přijdu do auta nastartuju a jdu očistit okna a pak teprve odjíždím.
A u diesla(kterého jsem nikdy neměl) jsem slyšel že je blbost ho nechávat na místě cvakat, že diesl by měl hned jet, ale to jsem jen slyšel.

Autor:  carPWR [ 20 lis 2005 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

mylsim, ze nejlepsi je nechat auto chvilku bezet, cca tu pulminutku az minutku...delam to u obou aut, ono u skodovky ani nejde vyjet hned, pac by chcipla...potvora...tam se chvilku cekat musi no a u esca tam nastartuju, pockam tu pul minutu, pak vyjedu z garaze, zavru vrata a pak jedu...a taky u obou aut, dokud nemam teplotu v normalu tak jedu do 2000...

Autor:  MV [ 20 lis 2005 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

Vždycky jsem slyšel názor, že motoru vadí volnoběh(nižší tlak oleje) víc než normální jízda, studenýmu o to víc a nejhůř se samozřejmě maže nejvyšší místo, tedy hlava. Já v zimě nastartuju(neškrabu - přístřešek), vyjedu před vrata a než je zavřu, tak řekněme do minuty až dvou vyjíždím. Jedu volně, žádný rychlý akcelerace, řazení asi v 2800ot. a snažím se motor "netahat" nízkými otáčkami ani ho zbytečně netočit, prostě aby běžel volně.

Autor:  deekay [ 20 lis 2005 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ja ve valne vetsine nastartuju, pockam nez se uklidni trochu hydra (tak 30s-1min), za snehu v rychlosti ometu snih a pak pomalu vyjizdim. Snazim se jet tak abych musel co nejmin dupat na plyn.

Autor:  davka [ 21 lis 2005 08:39 ]
Předmět příspěvku: 

To já slyšel, že ideální je jako první rosvítit světla cca 5 sek. zhasnout a po chvilce nastartovat a hned vyrazit. s nízkýma otáčkama než se rozetře olej.... Ty světla jsou kvůli zahřátí baterky aby to prý lépe startovalo...

Autor:  Karel [ 21 lis 2005 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Nevim ,ale u starsiho diesla je podle mne lepsi vyjet tak po 5 minutkach(za mrazu),protoze prave ten ztuhlej olej poradne nemaze a je lepsi mit tam 1000 ot.nez 2000.A kdyz vyjedu ,tak to sice rychlejc zahreju,ale je vetsi opotrebeni tema vyssima otackama.Jestli se mylim, tak me presvecte!

Autor:  m@rekR$ [ 22 lis 2005 17:21 ]
Předmět příspěvku: 

votevřu vrata.......natočím káru.......a hned ji vosolim do 6 tisic otacek(podrzim cca 5 sekund).....ono to pri -10°C hned pomůže se tomu "medovýmu" oleji dostat nahoru. Pak najedu na silnicu......přitáhnu ručku a vosolim na jedničku - bůrnAut, aby nezlenivela převodka :-D :-D :-D :-D :-D

No a ted vazne........po nastartovani při -10 až -20°C necham motor chvilku bezet..(zapnu odmrazovani predniho skla a zrcatek)....az slysim, dokud se neuklidni hydra......pak pomalu vyjedu....motor nevytacim vic jak cca 2,5 tisic.......spis ho drzim u dvou......a na plyn vydavam co nejmene tlaku - proste jen malo seslapnu a auto nechavam rozjizdet se plynule samo od sebe.......

Autor:  Eskláda [ 03 pro 2005 03:01 ]
Předmět příspěvku: 

auto vždy zahřeju,, min 5-10min..
studenej start a zvuk motoru TD je opravdu nezvyklej..
plyn po rozjezdu jen lochtám :!:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/