fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
zimní starty pod -5°C http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1534 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Ondrej [ 07 úno 2005 09:47 ] |
Předmět příspěvku: | zimní starty pod -5°C |
Co kdo preferujete pri zimnim startu a naslednem rozjezdu. Nechat motor nejdriv trochu ohrat cca 5min a teprve pak se rozjed, nebo nastartovat a hned vyrazit na cestu. Nekde sem se docet ze je lepsi to a jinde zase to druhy. Ja jak kdy, podle toho jestli je auto zasnezeny nebo ne. |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud už startuju v mrazech (normálně stojím v garáži), tak nastartuju, očistím skla (2 minuty) a pomalu vyrážím. Při tom se snažím motor nevytáčet, dokud se neohřeje, neboť je stuhlý olej a mazací účinek se snižuje. Dělal jsem to takhle vždycky a s každým autem a jinak už to asi dělat nebudu. Ať jsem o tom mluvil s kýmkoliv, každý (i výrobce) má jinou teorii. Je to jako s člověkem. Každá se po ránu jinak rozhýbává |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 10:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já stejně jako píše Petr natočím a jdu oškrábat okna a když nejsou namrzlá tak tak než otevřu bránu a pod.Minimálně minutu auto běží. |
Autor: | mrazik [ 07 úno 2005 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud ma motor hydrostely, je lepsi pockat, aby se proste naplnili olejem. je to slyset, ze se motor zklidni. Takovy Escort pri -15 C je jak diesel |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
to co napsal mrazik je castecne pravda,kdyz jsem startoval ted auto a to bylo kolem -17,tak ten motor je slyset jakoby diesel,ale jak trochu olej proleze motor se sklidni,ja jsem vzdy nastartoval,ocistil okna a vyrazil,v lete jsem cekal tak minutu.Ale starty v lete jsem zmenil,ihned po nastartovani vyrazim,po tech 10 sekundach,motor se drive zahreje |
Autor: | dj.DEKL [ 07 úno 2005 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Než vyjedu z garáže, zavřu garáž, namontuju panel rádia atd.. tak motor běží a pak pomalu jedu... |
Autor: | Návštěvník [ 07 úno 2005 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já sem si taky po nastartování vždycky otevřel bránu a očistil okna, ale včera sem to auto prostě nenastartoval. Startér točil a točil a motor nic. Ani neškytnul - bylo tak -10°C (v noci předtím snad -18). Snad zamrzlej benzin?? Či co |
Autor: | feras [ 20 lis 2005 01:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
moj orion 1,8D je shit! nestartuje a neviem co stymm..som ho teraz kupil...ale podme k teme..v autoskole nas ucili, ze nemame 5 min stat na mieste a vyhriat motor a potom vystartovat bo prevodovka ostava zmrznuta.traba nasrtovat oskrabkat okna a pekne pomalinky bez plnyu ist chvilku dokmy auto nezohreje...moj nazor.. |
Autor: | Karel [ 20 lis 2005 08:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Feras:Tobe pomuze asi dukladna prohlidaka a serizeni motoru,ale nekym kdo tomu rozumi a dela ropaky. Ja po startu v zime cekam i 5 minut(tuhej mraz(-10)vyjet ihned je blbost!Co uci v autoskole, to je k vuli tomu, at to nekouri dlouho na miste,co to dela z motorem,kterej je zatuhlej uz nerikaj.Urcite je lepsi ho prohrat na volnobeh nez na 2 tis.ot.Znam blbca co vyjede z garaze a vypne motor(i v zime)a jde zavirat vrata.Od neho bych auto nechtel ani zadarmo.Kazdej start v zimne vam pekne nici motor(u ropaka zvlast) a spocitejte kolikrat se startuje . |
Autor: | ACEMajky [ 20 lis 2005 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Otec ma opla astru 2. generace 1,4 16V a tam pii, ze se nema zahrivat motor (vseobecne, nejenom v zime) stanim na miste, ale jizdou!! Jedine co me napadlo, ze stiraci krouzky asi pak hure stiraji olej a diky jizde se motor rychleji prohreje, ale nevim, proste tohle uvadi |
Autor: | mrazik [ 20 lis 2005 11:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ace tohle píše i Škodovka v návodech také - zahřívat jízdou a ne stáním. |
Autor: | Peha [ 20 lis 2005 11:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Původní doporučení zahřívat motor na místě se začal odbourávat někdy ve druhé polovině 80let.Vlastní příčinou doporučení zařívat motor jízdou vznikl s masivním nástupem elektroniky do vozidel=ŘJ+návazná čidla+zvyšující se kvalita paliv+olejů a také zvýšení kvality motorů.Bylo tenkrát dokazováno,že při mírné zátěži se motor+převodovka a ostatní součásti vozidla zahřívají souměrněji a rychleji.Proto je to dnes v návodech k novým vozům.Měl jsem to i v manuálu na Opla z r.1996. |
Autor: | cendler [ 20 lis 2005 12:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak já teď při těch mrazech přijdu do auta nastartuju a jdu očistit okna a pak teprve odjíždím. A u diesla(kterého jsem nikdy neměl) jsem slyšel že je blbost ho nechávat na místě cvakat, že diesl by měl hned jet, ale to jsem jen slyšel. |
Autor: | carPWR [ 20 lis 2005 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
mylsim, ze nejlepsi je nechat auto chvilku bezet, cca tu pulminutku az minutku...delam to u obou aut, ono u skodovky ani nejde vyjet hned, pac by chcipla...potvora...tam se chvilku cekat musi no a u esca tam nastartuju, pockam tu pul minutu, pak vyjedu z garaze, zavru vrata a pak jedu...a taky u obou aut, dokud nemam teplotu v normalu tak jedu do 2000... |
Autor: | MV [ 20 lis 2005 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vždycky jsem slyšel názor, že motoru vadí volnoběh(nižší tlak oleje) víc než normální jízda, studenýmu o to víc a nejhůř se samozřejmě maže nejvyšší místo, tedy hlava. Já v zimě nastartuju(neškrabu - přístřešek), vyjedu před vrata a než je zavřu, tak řekněme do minuty až dvou vyjíždím. Jedu volně, žádný rychlý akcelerace, řazení asi v 2800ot. a snažím se motor "netahat" nízkými otáčkami ani ho zbytečně netočit, prostě aby běžel volně. |
Autor: | deekay [ 20 lis 2005 23:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja ve valne vetsine nastartuju, pockam nez se uklidni trochu hydra (tak 30s-1min), za snehu v rychlosti ometu snih a pak pomalu vyjizdim. Snazim se jet tak abych musel co nejmin dupat na plyn. |
Autor: | davka [ 21 lis 2005 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
To já slyšel, že ideální je jako první rosvítit světla cca 5 sek. zhasnout a po chvilce nastartovat a hned vyrazit. s nízkýma otáčkama než se rozetře olej.... Ty světla jsou kvůli zahřátí baterky aby to prý lépe startovalo... |
Autor: | Karel [ 21 lis 2005 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim ,ale u starsiho diesla je podle mne lepsi vyjet tak po 5 minutkach(za mrazu),protoze prave ten ztuhlej olej poradne nemaze a je lepsi mit tam 1000 ot.nez 2000.A kdyz vyjedu ,tak to sice rychlejc zahreju,ale je vetsi opotrebeni tema vyssima otackama.Jestli se mylim, tak me presvecte! |
Autor: | m@rekR$ [ 22 lis 2005 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
votevřu vrata.......natočím káru.......a hned ji vosolim do 6 tisic otacek(podrzim cca 5 sekund).....ono to pri -10°C hned pomůže se tomu "medovýmu" oleji dostat nahoru. Pak najedu na silnicu......přitáhnu ručku a vosolim na jedničku - bůrnAut, aby nezlenivela převodka No a ted vazne........po nastartovani při -10 až -20°C necham motor chvilku bezet..(zapnu odmrazovani predniho skla a zrcatek)....az slysim, dokud se neuklidni hydra......pak pomalu vyjedu....motor nevytacim vic jak cca 2,5 tisic.......spis ho drzim u dvou......a na plyn vydavam co nejmene tlaku - proste jen malo seslapnu a auto nechavam rozjizdet se plynule samo od sebe....... |
Autor: | Eskláda [ 03 pro 2005 03:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
auto vždy zahřeju,, min 5-10min.. studenej start a zvuk motoru TD je opravdu nezvyklej.. plyn po rozjezdu jen lochtám |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |