fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vypnutí paliva při brzdění motorem
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=17490
Stránka 1 z 2

Autor:  myrbr [ 08 čer 2008 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Vypnutí paliva při brzdění motorem

Při brzdění motorem u Eskorta 1.6 benzín se vypíná přívod paliva do vstřiků při 3000 ot/min a zapíná při 2500 ot/min což jsou dost vysoké otáčky.Dřív jsem měl vektru a ta vypínala při 2000 ot/min a zapínala při 1500 ot/min což byl ideál vzhledem ke spotřebě.U eskorta se mě nechce z kopce podřazovat tak,aby motor točil jak blázen,když chci jet zadarmo.Neví někdo,jak a co nastavit aby vstřiky vypínaly dřív?Nebo je nutné přeprogramovat řidicí jednotku.Díky za rady a nápady

Autor:  Floki [ 08 čer 2008 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

Možná se pletu,ale já mám za to že to je v nižších otáčkách,mám ten pocit že přívod paliva zapína když jsou otáčky nižší než 1700 ot/min

Autor:  myrbr [ 08 čer 2008 20:32 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem tento údaj vyčetl někde na fóru,nemám to ještě fyzicky odskoušené,ale příští týden napojím ledku na vstřiky a zjistím to.U vektry bylo cítit znatelné přibrzdění u fordu to poznat není.Mám eskorta zatím pár dní,tak to pozjišťuji

Autor:  Jackiii [ 08 čer 2008 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

No tak kdyz treba jedes 100km/h tak tam svihnes 3 a mas to v poho..pokud je to pres 120 tak 4 no .. :)

Autor:  myrbr [ 08 čer 2008 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě to můžu podřazením vytáčet,ale jde mě o to,abych třeba na 4 nebo 5 a při 2000 ot.sundal nohu z plynu a jel do 1500-1700 ot.zadarmo.Točit to o 1000 ot.víc je mě proti srsti.Kdo měl vektru která to tak dělala tak ví o čem mluvím.Abych jel z kopce zadarmo na pětku (šetřit řazením se mě zdá nepohodlné,nehledě na zbytečné vytáčení motoru),tak musím kmitat aspoň 120 Km/h.

Autor:  tomin [ 23 čer 2008 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim,
omeroval jsem sveho Escorta 1,6 zetec, protoze se mi zda jeho spotreba kolem 10l trochu "nad me ocekavani" a k memu velkemu udivu jsem zjistil ze z nejakeho duvodu vubec nezacina brzdit motorem. Meril jsem osciloskopem na vstrikov.ventilu 1. valce a ac jsem tocil motor jak jsem chtel, nikdy nevypnul vstrikovani benzinu.

Lambdu jsem meril - ok, vypada ze chodi normal.
Snimac skrtici klapky taky v poho. Pri pustenem pedalu tusim 0.82V, coz by pry (podle kamose servisaka Fordu) melo byt ok.
Cidlo teploty vody vypada taky v poho takze by si jednotka nemela myslet ze se teprve ohriva.
Snimac pohybu vozidla OK.

Nevite cim to muze byt ?
Co jeste muze ovlivnit rozhodnuti ECU ze nebude brzdit motorem ?
Muze do toho kecat vaha vzduchu ?

edit (02.03.2010): zetec 1.6 vypina palivo do vstriku az nad 2800 otacek
a je to jeste podmineno tim, ze v chybach neni zapsana nejaka chyba o skrtici klapce (coz byl muj pripad)
Pokud je nejaka chyba skrtici klapky, jednotka si pro jistotu vubec nedovoli vypinat palivo protoze nema jistotu v jake poloze se nachazi plynovy pedal/skrtici klapka.

Autor:  tomin [ 23 čer 2008 23:24 ]
Předmět příspěvku: 

Jeste dodam napeti:
snimac klapky
zavrena 0.85V
otevrena 4.73V

teplota vody
teply 0.47V

Autor:  Jay [ 25 čer 2008 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

například: http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=16744

Autor:  jarous350 [ 27 čer 2008 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

Escort, nebo alespon nektere jeho varianty, to ma udelany blbe a jsou ty otacky opravdu az kolem 3tis.ot. Novejsi auta jsou na tom lepe - cca 1.5-2tis.ot. Doporucuju to neresit, protoze uspora bude priblizne 0,0nic.
Na volnobeh si motor bere rekneme 0,8 litru/100km, pokud tedy pojedes 1km z kopce (a to uz musi bejt joooo kopec), usetris 0,8 litru * 32Kc/litr / 100km = 25 haliru. A to je jeste dost nadsazena uspora, protoze brzdenim motorem ztracis energii a o to vic tomu budes muset pod kopcem 'nalozit'. Pokud to neni vylozene vysokohorskej padak, vyplati se podle me vyradit.
Podrazovani ke krizovatce je taky diskutabilni - jde o to, jestli ta uspora na kapkach benzinu a brzdovych destickach prekona opotrebeni spojky.

Autor:  Ondrej [ 27 čer 2008 08:41 ]
Předmět příspěvku: 

Ja k tomu jen tolik a uz sem to nekde tady psal
Cetl jsem nekde clanek o ridicich jednotkach FORD a tam bylo napsano, ze to palivo prestava vstrikovat az nad ty 3t otacek kvuli rychlejsi nasledne akceleraci, ze je to nejaky pozustatek ze sportovniho testovani naladeni RJ
Tak to berte jako fakt a nehledejte v tom chybu, jedine pokud zjistite ze vam to tam vstrikuje opravdu velky mnozstvi paliva bud podle palubaku nebo podle mereni na lambde

Autor:  radosi [ 27 čer 2008 08:42 ]
Předmět příspěvku: 

Si myslím, že ani nejde tak o úsporu, ako o zvýšenie bŕzdneho účinku pri nepredvídanej situácii a skrátenie bŕzdnej dráhy.

Čo sa týka jazdy z kopca, je to individuálne, ak je ale strmý kopec na dlhšom úseku, tak tie brzdy spáliš. Dá sa to celkom rýchlo. Určite nejdeš z kopca len rovno, ale sú tam zákruty.

Autor:  svita [ 02 bře 2010 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

No, na to vypínání svíček jsem se ptal proto, že mi teď z kopce při jízdě na plyn vybuchl zadní díl výfuku, tak jsem si říkal, že se to nespalovalo a hromadilo... Byla to teda asi jen únava materiálu..:-)

Autor:  myrbr [ 02 bře 2010 14:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

.

Autor:  tomin [ 02 bře 2010 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Tam te budou cekat se slavnou strikackou od Bosche lepsi kousky nez nevypinani vstriku. :lol:
Nebo tam Bosch neni a je tam (boze chran) Sagem ?
(teda 12L pri 130ti ? S tim neco bylo.)

Autor:  jarous350 [ 02 bře 2010 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

myrbr píše:
Vyměnil jsem eskorta za peugeot 406 3.0 V6/24 a je to vyřešeno. Vypíná při 1400 zapíná při 1200 (za tepla).
Spotřeba Eskort 1,6L,87koní/-dálnice 130km/h, 12litrů,//město 9litrů.
Spotřeba Peugeot 3.0L,200koní/-dálnice 130km/h 9,5litru,// město 11litrů.


Zkousel jsi s tim Escortem uvolnit rucni brzdu? Pri 130km/h je tech 12 litru cca realnych, ale na 200km.

Autor:  svita [ 08 bře 2010 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Chlapi, určitě se zároveň se vstřiky nevypínají i svíčky? Mám v autě plyn, ještě starý podtlak ze škodovky a při jízdě z kopce mi to šeredně střílí do výfuku, což si nedovedu jinak vysvětlit než že mi to nespaluje...?? Jinak to jede parádně...:-)

Autor:  tomin [ 08 bře 2010 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Urcite se NEvypinaji.

Autor:  svita [ 08 bře 2010 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Tak to pak nechápu.. :roll: Kdyby někoho napadalo, proč mi to teda střílí do výfuku, tak sem s tím..;-)

Autor:  jarous350 [ 08 bře 2010 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Strileni z vyfuku byva dano nespravnou bohatosti smesi, spatnym vyfukem apod. A vzhledem k tomu, ze u nekterych modelu se ten ventil uzavira az v otackach nad 3tis, tak to pak muze v otackach pod 3tis. pri ubrani strilet.

Autor:  tomin [ 08 bře 2010 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vypnutí paliva při brzdění motorem

Nejsem plynar, ale neco o tom vim z doby kdyz jsem to resil na Fabce.
Tam byl system s ventilem ovladanym krokovym motorkem a ta plyn.jednotka vubec neresila vypinani plynu pri jizde z kopce. Proste se jen furt snazila honit bohatost podle lambdy. Pokud to nemas ani ovladane tim motorkem, tim hur. Pak ti jde do motoru nejake mnozstvi nasateho plynu, ktere tam pusti volnobezny ventil. A volnobeh. ventil je pri sjizdeni z kopce otevreny skoro na max. (tzv. preposition mode ventilu).
Normalne to nevadi, protoze v tomhle modu jednotka dost utahne vstrikovace a jede to teda na chudou smes, ale u tebe na plyn NE.
Do zmetka bych taky bral plyn, ale jedine sekvenci nebo aspon ten s krokovym motorem. Dalo se to celkem pekne vyladit a pak to jezdilo za "stejnou" spotrebu jako na benzin.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/