fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Koupě Escorta kombi benzin, na co si dát pozor?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=1766
Stránka 1 z 3

Autor:  ondrus [ 02 bře 2005 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Koupě Escorta kombi benzin, na co si dát pozor?

Zdravim, chystam se koupit escortika, pravdepodobne kombi benzin. Predstavuju si ho tak za 120tis. kc. Co muzu cekat za ty penize? Na co si dat pozor, nejsem automechanik, jen mirne zasveceny ridic. Asi bych vyuzil Fordcarent v Brne, mam to kousek od baraku. Mozna u nich neco priplatim, ale budu mit alespon pocit "zaruky" a jasneho puvodu, doufam :? . Kdyby nic slusnyho dlouho nemeli, casem bych se stejne porozhledl i jinde, tak bych rad vedel alespon trochu na co koukat pri koupi. Predem diky za nazory. :)

Autor:  Tom69 [ 02 bře 2005 17:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ojetý auto je jako si koupit los buť budeš mít štěstí nebo smůlu.
Jestli máš možnost tak si auto nech prohlídnout u Forda

Autor:  Nagant [ 03 bře 2005 09:21 ]
Předmět příspěvku: 

Jen pár tipů.

Vyzkoušet:
zda má auto skutečně imobilizér (a je k tomu Master klíč)
pokud jsou na kolech zámky, zda je k tomu klíč
podle VIN zkontrolovat, zda souhlasí rok výroby a pro jaký stát bylo auto vyrobeno
zkontrolovat, zda nezlobí alarm
změřit si vzorek na pneumatikách
zkontrolovat, zda má výškově stavitelné sedačky a stavitelný volant, pokud ne, zda lze dosáhnout uspokojivého posedu
zda je kód k originálnímu autorádiu
zkontrolovat funkčnost všech světel, nezapomenout na couvačky
pokud je šance, prohlídnout si auto na zvedáku
zjistit, zda není zamrzlý ostřikovač
zda je volant rovně při rovné jízdě
jak funguje přepínání světel z dálkových na tlumená, zda to nepřejíždí do světelné houkačky
zkontroluj zadní nárazník, zda v něm nejsou praskliny

Před zkušební jízdou:
při zapnutí zapalování - zda se rozsvítí a zhasnou kontrolky Airbagu a ABS
nechat si nastartovat motor, podívat se, zda drží volnoběžné otáčky (zprvu tuším něco kolem 1100-1200, za chvíli klesnou na cca 900)
zda se neozývají nějaké pazvuky z motoru, pískání apod.

Při zkušební jízdě:
Na rovném úseku silnice sundat na chvíli ruce z volantu, zda to jede opravdu rovně
Na silnici s dírami zjistit zda to někde nebouchá
zjistit jak sedí v zatáčkách
zkoušet se rozjíždět (akcelerovat) a brzdit, zda auto necuká při přidávání plynu
vyzkoušet, jak jde auto za "plynem" od nízkých otáček
jaký je pocit z jízdy subjektivně, zda se po krátké jízdě nemotá hlava (auto houpe)
zda se při couvání neozývá bouchání
zkusit nástup brzd, zda při brždění auto nevybočuje, na ledu či sněhu - zda funguje ABS
u kombíka - zda příliš nevržou páté dveře, zda jsou na nich oba gumové špalky, zda funguje vyhřívání zadního skla a zadní stěrač
zjistit, zda auto začne tak do 2-3 km topit a co dělá ručka teploměru na palubce
zda funguje klimatizace

Pokud máš nějakého známého automechanika, vem ho s sebou. Věřím, že by Ti osobní asistencí pomohl i někdo zde z FORDFANS.
Stáhni si z Downloads příručku o Escortu (návod k obsluze),celou si ji přečti, maximálně si tu pročti fórum, co tu kdo řešíme a co nejčastěji.
Preferuj auto se servisní knížkou a se známými náplněmi (typ motorového oleje apod) a pokud možno se známou historií.
Doporučuju auto s cyklovačem stěračů (otočný přepínač na pravé páčce), pokud je možnost i s vyhříváním předního skla (ale to se vyskytuje málo).

A hlavní rada - Následuj instinkt! :D
Smiř se s tím, že postupně budeš nějaké závady zjišťovat a doufej, že nebudou vážné.

Autor:  filip [ 03 bře 2005 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Na zjištění věku auta mi tady kolega doporučuje:
-přední světla, jak jsou otřískané od kamínků, jestli jsou originál(Valeo)
-čelní sklo to samé, ale může být měněné i když jenom prasklo.
-to samé kapota, mělo by to být (kromně čelního skla, když se měnilo) asi stejné, jinak to ukazuje na výměnu.Velká otřískanost zas na ojetost.
-Tloušťka kotoučů brzd.Mají se měnit když mají o 1mm s každé strany míň, a to je tak na 2 výměny destiček(jedny desky 40-60tkm?).
-Výfuk - zadní část se mění po snad 200 tkm, takže musí být v kuse.
-Manžety by měli být v celku, měněné jsou asi rozříznuté.
-Lesklost volantu
-vyseděnost sedaček, i spolujezdce.
-opotřebenost interiéru.
-barvy dílů karoserie.
-pneumatiky, včetně rezervy.
-Zkusit jestli je motor studený, před předvedením.
-vzpěry zadních dvěří musí zvednout dveře samy, minimálně v zimním období jim pomůžeš, ale musí držet.Když padaj může to být klidně přes 200tkm.

Autor:  Návštěvník [ 03 bře 2005 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

pozor - volant nie je vždy dôveryhodný. Častokrát menia volant + hlavicu kvaltpáky, resp. niekto nosí na volante rôzne poťahy, atď. Treba mať otvorené oči a hľadať súvislosti.
Interiér vyzerá úplne ináč, keď niekto v aute vozil viac ľudí alebo deti a ináč po jednotlivcovi.
Poznám človeka čo mal na aute skoro 170000km, keď ho dával do bazáru dal prestaviť tacho na necelých 100000km, a v bazáre ho znovu stočili a predali ako 40000km !!! Väčšinou jazdil sám, alebo +1. Volant opotrebený minimálne, radiaca páka vymenená a zošúchaná aby to k tomu pasovalo. Interiér absolútne nepoškodený ako nový. Ináč auto v super stave 100% servisované, takže mechanicky žiadny problém, akurát spojka zaberala pod vrchom. Nebol to Ford, ale to je asi jedno. Takže riziko sa dá obmedziť ale určite nie vylúčiť - stav tachometra nie je vždy podstatný.

Autor:  filip [ 03 bře 2005 16:19 ]
Předmět příspěvku: 

Kdo si dá záležet na práci před prodejem, toto všechno udělá. :) Taky není moc velký rozdíl v tom interiéru mezi 100 a 170 tkm, ale součtem těch věcí to něco napoví.Hlavně když bude třeba totálně lesklý volant, víš že už ani nemusíš dál pátrat.Servisní knížka je v CZ úplně k ničemu.Udělá ti jí každý mechanik ve Ford servisu.Kámoš kupoval octavii se serviskou.Zavolal do toho servisu, podle razítka, a že to auto tam nikdy nebylo.

Autor:  Alexa [ 04 bře 2005 09:13 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud možno zajeď na STK ale ne na to které ti doporučí nebo jehož razítko máš v poslední kontrole ( pokud je nějaká čerstvá) emisní knížce. Nech si udělat předtechnickou včetně emisí a změřit kompres motoru zkontroluj řízení podezdřelé je moc čisté a naleštěné může být únik oleje.

Autor:  M. [ 04 bře 2005 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Uz tu mas typu spoustu. Ja jen dodam, ze bych se nebal auta z Nemecka a se serviskou. Ja mam takhle po 1. majiteli import a naprosto super.
Driv jsem na import nadaval a rikal jsem si z Nemec nikdy, ale presvedcil me znamy, udajne tam vsechno delaji v servisech poradne (u nas kazdej kouka kde co okrast a usetrit) a na nemeckych silnicich to tolik netrpi.

Autor:  M. [ 04 bře 2005 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

... a jeste jeden "tip" :lol: kdyz benzin, kup si aspon 1,6ku, ta uz celkem jede a nebasti.
Za 120tis. Kc bys mohl mit uz takovy r.v.98, starsi nez 97 bych nekupoval.
Kdyz nebude mit najeto vic jak 100-130tis.km, tak muzes mit za ty prachy dost slusny auto.
jedne veci se asi nevyhnes a to je vymena rozvodu, to bych udelal v kazdem pripade (cca 7 tisic CZK), pokud nebudes mit zaruku, ze jsou vymeneny

Autor:  M. [ 04 bře 2005 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

a jeste posledni :lol: vyber je veliky, asi je dobry mit oba airbagy, absku a i klimoska neni v lete k zahozeni :lol:

Autor:  Toko [ 04 bře 2005 13:41 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
... a jeste jeden "tip" :lol: kdyz benzin, kup si aspon 1,6ku, ta uz celkem jede a nebasti.
...

Už bych se radši přiklonil k 1,8, pojistka stejná jak 1,6, spotřeba taky, ne-li nižší (alespoň dle papírů) a jede ještě o kousek líp, zvlášť s naloženým kombíkem.

Autor:  M. [ 04 bře 2005 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

Toko: naprosto souhlasim, nicmene 1,8cek je malo (a opravdu v peknem stavu jeste min), sam jsem ji chtel taky, ale pokud cloveku jde spise o celkovy stav karoserie, interieru, motoru, mechanickych casti..., tak asi z te 1,8cky lze slevit.

Autor:  ondrus [ 04 bře 2005 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Diky vsem za nazory, napr. to s tim teplym motorem pred zkouskou..to by me fakt nenapadlo. Taky to zhruba vidim kolem r.98 a co nejmin najetych kilaku, ale jak se zda, je to velice relativni udaj. Treba budu mit stesti a trefim na dobrej kousek. Nehodlam se ukvapit a radsi budu chvili cekat, do kvetna snad neco sezenu. Kazdopadne se ozvu az neco bude, i nejakou tu fotku udelam.. :)

Autor:  filip [ 04 bře 2005 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
Uz tu mas typu spoustu. Ja jen dodam, ze bych se nebal auta z Nemecka a se serviskou. Ja mam takhle po 1. majiteli import a naprosto super.
Driv jsem na import nadaval a rikal jsem si z Nemec nikdy, ale presvedcil me znamy, udajne tam vsechno delaji v servisech poradne (u nas kazdej kouka kde co okrast a usetrit) a na nemeckych silnicich to tolik netrpi.


Ja mam auto primo z nemecka, protoze dovoz v CZ bazarech vetsinou za moc nestoji.Ceny v nemecku(koukni na netu www.mobile.de www.autoscout.de) jsou u papirove stejneho auto, podobne jako v bazaru tady.Dovozce teda na tom vydela jenom kdyz koupi borene aut a opravi ho, nebo kdyz koupi levne auto co ma 2x tolik km, jak mu on pak natoci.Proto ja osobne uprednostnuji individualni dovoz.Muzes se domluvit s nekym kdo dovazi, ale jenom jako dopravce a ne obchodnik, kdyz se ti samotnemu nechce.Najdes si neco na netu, on ti to skoukne, kdyz pojede pro jine auto, zaplati zalohu nebo necha byt.Otazka je jak by si duveroval jeho schopnostem rozeznat "dobre" auto.

Autor:  -petr- [ 06 bře 2005 12:22 ]
Předmět příspěvku: 

filip: Velké bazary vydělávají i na dovezených autech, která nebyla bouraná. Je rozdíl jestli si zajedeš do ciziny koupit auto sám za tamnější bazarovou cenu, nebo jestli máš v Německu či Švýcarsku partnerské bazary, co ti nechávají větší počet relativně slušných aut za menší peníz. Ale jinak s tím individuálním dovozem máš pravdu - na tom se nevidělá.

Ondrus: Pokud chceš auto v slušném stavu, počítej, že to bude maximálně rok 97 - dle brněnských cen. Ale na Carent si dávej pozor. Že bys u nich přeplatil, toho se bát nemusíš, ve srovnání s bazary si drží velmi slušné ceny, ale ty Escorty, co prodávají jsou koupeny nové v ČR a podle toho taky vypadají - ze spodu koroze, naprosté většině začínají rezivět i lemy zadních blatníků, atd... Spíš bych ti doporučil dovezené auto z venku přes nějaký velký bazar, kde máš samozřejmě doživotní záruku původu. A co se stavu týká, je opravdu veliký rozdíl, jestli to auto najelo 100tis. km u nás nebo v Německu. V Brně: Eurocar (u Tesca) - navíc dává rok záruku na technický stav, což znamená bezplatnou opravu - známí využili. Já mám Esco z bazaru Autoeuro - na Olomoucké. Počítej ale s tím, že takové auto bude o něco dražší a bude trvat než je najdeš. Mně se podařilo natrefit na Escorta 1,6 z 06/98 z Německa s 55 tis. km a serviskou a zatím naprostá spokojenost. Jo a bez prohlídky od mechnika bych auto rozhodně nekupoval, i kdyby se bazarník sebe víc rozplýval na tím, jak skvělé (i když opravdu bude). V Německu a Švýcarsku se jezdí trochu jinak něž u nás, takže auto co má najeto jen 10tis. km na rok je dosti výjimečná věc.
Tak přeju úspěšné hledání :!:

Autor:  -petr- [ 06 bře 2005 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
Uz tu mas typu spoustu. Ja jen dodam, ze bych se nebal auta z Nemecka a se serviskou. Ja mam takhle po 1. majiteli import a naprosto super.
Driv jsem na import nadaval a rikal jsem si z Nemec nikdy, ale presvedcil me znamy, udajne tam vsechno delaji v servisech poradne (u nas kazdej kouka kde co okrast a usetrit) a na nemeckych silnicich to tolik netrpi.


Se dívám, že jsem stejný případ...
Jinak zcela souhlasím, jeden důkaz mi stojí v garáži :P

Autor:  M. [ 07 bře 2005 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

-petr- píše:
M. píše:
Uz tu mas typu spoustu. Ja jen dodam, ze bych se nebal auta z Nemecka a se serviskou. Ja mam takhle po 1. majiteli import a naprosto super.
Driv jsem na import nadaval a rikal jsem si z Nemec nikdy, ale presvedcil me znamy, udajne tam vsechno delaji v servisech poradne (u nas kazdej kouka kde co okrast a usetrit) a na nemeckych silnicich to tolik netrpi.


Se dívám, že jsem stejný případ...
Jinak zcela souhlasím, jeden důkaz mi stojí v garáži :P


Tak tak a to nemluvim o vybave. U nas prodvali escorty holy jak briza, zvenku to ma vetsinou vybavu CLX a velmi casto Ghia :lol:
nechapu, ze si nekdo za 120 000 Kc koupi radsi feldu, taky jsem se na par "skoro novych" kousku byl podivat a nechtel bych to ani nahodou

Autor:  filip [ 07 bře 2005 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

Nevím jestli do velkých bazarů zahrnuješ i AAÁčka, ale tam taky protáčejí tacháče.I když u escortů není zapotřeby.

Autor:  PH [ 07 bře 2005 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych se priklanel spis k individualnimu dovozu z D nebo CH. Prece jen tam vicemene nikdo nic na autech nebastli jako tady, nekupuji se spoucastky z vrakacu, ale nove a prohlidky jsou tam taky ponekud prisnejsi nez u nas. U auta do 8 let neni ani problem s prepisem a v ramci EU ani zadne clo. pokud ma auto platny TÜV, tak ho neni problem dat na prevozni znacky a dojet po vlastni ose (stoji cca. 5000,- na 14 dni vcetne pojisteni). Pak je treba pocitat jeste s dalsimi cca. 5000,- za STK, ktere je naprosto nesmyslne na dovezena auta drazsi.
Na aute ze Svycarska je obrovska vyhoda to, ze se tam v zime nesoli silnice.

Co se tyce udaje najetych km, tak v podstate neni potreba se na nej divat, staci se dolu uz i v Nemecku (byt mene) a dobre servisovane auto s 200tkm muze byt v lepsim stavu nez tuzemske s originalnimi 100tkm. Jinak podle Nemeckych statistik se pocita zhruba 20tkm za rok

Autor:  -petr- [ 07 bře 2005 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

filip: AAAčka jsou VELKÝ bazar, ale zrovna tak i podvodníci, tak jsem je ani nezmiňoval. Krom toho nevím, zda-li vozí auta venku. Neříkám, že se tam nedá najít good auto, ale rozhodně to chce víc opatrnosti než kdekoliv jinde - radši ruce pryč.

PH: Já jsem si dovézt auto na vlastní pěst netroufl, krom toho, když venku nikoho nemáš a jsi laik, taky to není žádná sranda dovézt dobrý kus. A jak píšeš, není to ani levná záležitost. Když si takovéto auto koupíš z bazaru, zaplatíš pouze pár stovek jako za auto z ČR, veškeré formality vyřeší bazar. Celkově ale asi vyjde auto z bazaru o něco dráž. Ale to už je věcí každého, co je mu milejší a lépe proveditelné...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/