fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

TEST STAVU MOTORU - podtlakoměrem !!!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=2001
Stránka 1 z 1

Autor:  MV [ 25 bře 2005 12:26 ]
Předmět příspěvku:  TEST STAVU MOTORU - podtlakoměrem !!!

Tak jsem objevil na netu docela zajímavý info o zjištění stavu motoru pomocí podtlakoměru připojenýho na sání. Nějak jsem ty informace posbíral a sepsal dohromady. Je to docela jednoduchý a levný. Tak jsem to vyzkoušel, koupiljsem manometr s rozsahem do 0 až -1bar (na podtlak), redukci ze šroubení manometru na 6mm hadici, hadici+sponu a T-kus, kterým se to připojí na někam na sání bez zásahu od systému. Celkem ani ne 200,-Kč. Dá se to vřadit třeba k přívodu MAP nebo k hadičce, co jde k ventilu na odvzdušnění nádrže. Nebo dočasně odpojit posilovač brzd a dát to místo něj.
Pak se dají podle naměřených hodnot odhalit hlavně mechanický problémy motoru (ventily, ventilové pružiny, časování ventilů, netěsnosti v sání, špatné časování zapalování, výpadky zapalování, ucpaný výfuk)
Mělo by se naměřit (jsou to obecné hodnoty, tak se může realita trochu lišit):
(hodnoty jsou pro podtlak, vztaženo k atmosférickému tlaku /0bar/, nepsal jsem je s mínusem = platí vyšší hodnota je vyšší podtlak)

Volnoběh:
1. cca 0,5 - 0,7bar, ručka klidná. Menší, ale stálá hodnota - pozdní zapalování(malý předstih) nebo časování ventilů(chybně nastaven rozvoďák), nízká komprese, drhnoucí sací ventil nebo netěsnost v sání. Záleží na vačce, pro některé motory je nižší hodnota podtlaku normální.
2. pokud je výchylka stálá, ale občas(někdy pravidelně) ostře klesá(o cca 0,1 - 0,15bar) - možný podpálený ventil nebo chyba ve vůli ventilu (pokles vždy při otevření vadného ventilu), také špatné hydr.zdvihátko. Pokud je pokles malý, ale pravidelný - pravděpodobně některý ventil netěsní
3. pokud při volnoběhu podtlak postupně klesá, nebo když při zvyšování otáček jde k nule - zřejmě překážka ve výfuku(ucpaný katalyzátor, tlumič).
4. velké rychlé kolísání výchylky o asi 0,15bar - přidřený ventil nebo výpadky zapalování
5. mírné kolísání(0,03bar) - možný problém v zapalování(např.malý odtrh)
6. pozvolné pomalé kolísání - špatné nastavování směsi, nebo malá netěsnost v sání (hadice, těsnění)

...při zvyšování otáček kolísání výchylky - nejspíš slabé ventilové pružiny(je-li hodnota při volnoběhu stálá) nebo špatná vodítka ventilů
...při volnoběhu výchylka hodně kolísá, ale při zvyšování otáček se uklidní - špatná vodítka ventilů
...výchylka hodně kolísá ve všech otáčkách - netěsný válec nebo těsnění pod hlavou

2000ot./min: vyšší podtlak než na volnoběh(cca 0,6 - 0,7bar), klidná výchylka

Rychlé sešlápnutí plynu(naplno) - výchylka klesne k nule(žádný podtlak), pak se puštění plynu podtlak vzroste na asi 0,7 - 0,9bar(jak začnou klesat otáčky), nakonec se ustálí na volnoběžné hodnotě. Není-li vidět nárůst podtlaku při puštění plynu - nejpravděpodobněji slabé ventilové pružiny, popř.špatný olej.

Zdá se mi to docela jednoduchý a zajímavý. Pokud to někldo bude zkoušet, hoďte sem vaše výsledky a zkušenosti. Moc by mě to zajímalo(a snad nejenom mě). U mě ty hodnoty docela sedí, nemám je s sebou, pak je sem dopíšu. Akorát mě zarazilo kmitání(o cca 0,1bar) při volnoběhu, ale jen někdy - že by zdvihátko?

Autor:  futura [ 25 bře 2005 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, to je dobry, starsi literatura to zminuje, chtel jsem neco podobnyho udelat, ale narazil jsem na budik, nejak nesehnal. Odkud ho mas, sel bych do toho.

Autor:  MV [ 25 bře 2005 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

Budík jsem bez problémů sehnal v prodejně, kde mají díly vzduchotechniku a díly ke kompresorům. Konkrétně v Plzni je to firma VSK Profi (http://www.vskprofi.cz) Mají tam manometrů velkej výběr - tlak, rozměry, provedení.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/