fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
TEST STAVU MOTORU - podtlakoměrem !!! http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=2001 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | MV [ 25 bře 2005 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | TEST STAVU MOTORU - podtlakoměrem !!! |
Tak jsem objevil na netu docela zajímavý info o zjištění stavu motoru pomocí podtlakoměru připojenýho na sání. Nějak jsem ty informace posbíral a sepsal dohromady. Je to docela jednoduchý a levný. Tak jsem to vyzkoušel, koupiljsem manometr s rozsahem do 0 až -1bar (na podtlak), redukci ze šroubení manometru na 6mm hadici, hadici+sponu a T-kus, kterým se to připojí na někam na sání bez zásahu od systému. Celkem ani ne 200,-Kč. Dá se to vřadit třeba k přívodu MAP nebo k hadičce, co jde k ventilu na odvzdušnění nádrže. Nebo dočasně odpojit posilovač brzd a dát to místo něj. Pak se dají podle naměřených hodnot odhalit hlavně mechanický problémy motoru (ventily, ventilové pružiny, časování ventilů, netěsnosti v sání, špatné časování zapalování, výpadky zapalování, ucpaný výfuk) Mělo by se naměřit (jsou to obecné hodnoty, tak se může realita trochu lišit): (hodnoty jsou pro podtlak, vztaženo k atmosférickému tlaku /0bar/, nepsal jsem je s mínusem = platí vyšší hodnota je vyšší podtlak) Volnoběh: 1. cca 0,5 - 0,7bar, ručka klidná. Menší, ale stálá hodnota - pozdní zapalování(malý předstih) nebo časování ventilů(chybně nastaven rozvoďák), nízká komprese, drhnoucí sací ventil nebo netěsnost v sání. Záleží na vačce, pro některé motory je nižší hodnota podtlaku normální. 2. pokud je výchylka stálá, ale občas(někdy pravidelně) ostře klesá(o cca 0,1 - 0,15bar) - možný podpálený ventil nebo chyba ve vůli ventilu (pokles vždy při otevření vadného ventilu), také špatné hydr.zdvihátko. Pokud je pokles malý, ale pravidelný - pravděpodobně některý ventil netěsní 3. pokud při volnoběhu podtlak postupně klesá, nebo když při zvyšování otáček jde k nule - zřejmě překážka ve výfuku(ucpaný katalyzátor, tlumič). 4. velké rychlé kolísání výchylky o asi 0,15bar - přidřený ventil nebo výpadky zapalování 5. mírné kolísání(0,03bar) - možný problém v zapalování(např.malý odtrh) 6. pozvolné pomalé kolísání - špatné nastavování směsi, nebo malá netěsnost v sání (hadice, těsnění) ...při zvyšování otáček kolísání výchylky - nejspíš slabé ventilové pružiny(je-li hodnota při volnoběhu stálá) nebo špatná vodítka ventilů ...při volnoběhu výchylka hodně kolísá, ale při zvyšování otáček se uklidní - špatná vodítka ventilů ...výchylka hodně kolísá ve všech otáčkách - netěsný válec nebo těsnění pod hlavou 2000ot./min: vyšší podtlak než na volnoběh(cca 0,6 - 0,7bar), klidná výchylka Rychlé sešlápnutí plynu(naplno) - výchylka klesne k nule(žádný podtlak), pak se puštění plynu podtlak vzroste na asi 0,7 - 0,9bar(jak začnou klesat otáčky), nakonec se ustálí na volnoběžné hodnotě. Není-li vidět nárůst podtlaku při puštění plynu - nejpravděpodobněji slabé ventilové pružiny, popř.špatný olej. Zdá se mi to docela jednoduchý a zajímavý. Pokud to někldo bude zkoušet, hoďte sem vaše výsledky a zkušenosti. Moc by mě to zajímalo(a snad nejenom mě). U mě ty hodnoty docela sedí, nemám je s sebou, pak je sem dopíšu. Akorát mě zarazilo kmitání(o cca 0,1bar) při volnoběhu, ale jen někdy - že by zdvihátko? |
Autor: | futura [ 25 bře 2005 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jojo, to je dobry, starsi literatura to zminuje, chtel jsem neco podobnyho udelat, ale narazil jsem na budik, nejak nesehnal. Odkud ho mas, sel bych do toho. |
Autor: | MV [ 25 bře 2005 14:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
Budík jsem bez problémů sehnal v prodejně, kde mají díly vzduchotechniku a díly ke kompresorům. Konkrétně v Plzni je to firma VSK Profi (http://www.vskprofi.cz) Mají tam manometrů velkej výběr - tlak, rozměry, provedení. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |