fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

umístění snímače
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=22599
Stránka 1 z 1

Autor:  Kačer [ 26 bře 2009 22:49 ]
Předmět příspěvku:  umístění snímače

Prosím o radu: kde je snímač (očekával jsem magnetický PIP s Hallovou sondou), který řídí okamžik zapálení jiskry? Na těchto stránkách jsem se poučil, že by měl být pod rozdělovačem, ale já tam nic nemám (ani kabel). Motor je osazen podtlakovým snímačem MAP. Potřebuji vědět, odkud bere řídící jednotka informaci pro povel k výrobě jiskry (a o natočení hřídele).

Autor:  Wizzy [ 27 bře 2009 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

No, já se v Sierrách až tak nevyznám, ale pokud máš DOHC, tak budeš mít už elektronické zapalování s řídící jednotkou a EDISem... čili žádný rozdělovač, je to jen cívka, z čeho vedou zapalovací kabely. A kdy se má hodit jiskra, to si určuje řídící jednotka, potažmo EDIS sám podle provozní situace a údaj o poloze klikovky si bere (voillá) z čidla polohy klikového hřídele, podle uložení motoru v sieřře (fuj, to je ale škaredé slovo) to bude někde zezadu, ono to snímá ze setrváku... Ještě tam bývá čidlo na polohu vačkového hřídele, ale to už fakt nevím, jestli ho Sierra má taky.
Snad neplácám moc velké bludz.

Autor:  Ford [ 27 bře 2009 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem si jistej ale myslím že sierra měla čidlo polohy kliky ve předu na řemenici kliky

Autor:  Kačer [ 27 bře 2009 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

Můj motor nemá snímač vepředu u řemenice naprosto jistě. Myslím si, že až motory nebudou mít rozdělovač, to už se do nádrže nepoleje nic z nafty a asi i ta nádrž bude zbytečná. Takovým vozem bych se dnes rád projel. Doufám, že jsem na správném foru. Pro rozvod vysokého napětí se těžko co vymyslí jiného lepšího než rozdělovač. To je to s rotujícím palcem (kontaktem) co přenáší jiskru k té správné svíčce v patřičný okamžik. V dávných dobách ještě otáčející se čtyřhran s kontaktem suploval řídicí jednotku a podtlaková membrána prováděla korekci zážehu natáčením polohy tohoto kontaktu. Dnes řídicí jednotka také nic nevymyslí sama z vody, ale musí dostat informaci v jaké poloze se mechanický systém motoru nachází a teprve potom může počítat a korigovat. A musí jít o informaci přesnou. Teď už vím - tamtamy dostaly ozvěnu: čidlo, na které se ptám, se má nacházet u setrvačníku poblíž olejového filtru; takže tento odhad byl správný (je to na straně převodovky). Omlouvám se: v otázce jsem poletl názvy - snímač je RPM (rotation per minute) a PIP je signál, který vytváří. Věřím, že čidlo bude tam kde být má, a kdyby ne -stal se zázrak. O něm bych psát nechtěl.

Autor:  tomin [ 27 bře 2009 23:56 ]
Předmět příspěvku: 

Mel jsem dohc a na 99% je na setrvaku.
A na 99.9% je to magneticky cidlo, ne halluv sensor. Tedy civecka s permanentnim magnetem.

Autor:  tomin [ 27 bře 2009 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

No Kacere, tak si sedni do zrezleho Escorta 1.6 16v a vezes se vozem BEZ ROZDELOVACE. :-) A do nadrze se stale jeste leje benzin.

Autor:  Honza [ 28 bře 2009 00:04 ]
Předmět příspěvku: 

Escorty mají čidlo polohy kliky na bloku motoru nad starterem vepředu, směrem k setrváku. Na setrváku je z vnitřní strany kruh komůrek a jedna je jakoby dvojitá. A je to kutečně magnet.

Autor:  Kačer [ 30 bře 2009 08:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, už je mi to jasné - buď rozdělovač nebo čtyři zapalovací cívky. Jsem asi nostalgický z rozdělovačů. Díky za popis provedení snímače polohy na setrvačníku.

Autor:  tomin [ 30 bře 2009 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Spis dve civky - aby se usetrilo tak se pouziva vzdy jedna civka pro dva valce.

Autor:  Kačer [ 07 dub 2009 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

Čidlo polohy klikovky je vpravo dole u olejového filtru. Z motoru trčí konektorová fajfka (zalomená do pravého úhlu) a v motoru je zastrčena větší část čidla - kulatina. Vydělat jde po povoleni jednoho šroubku rukou současným tahem a kroucením; rázně, protože kulata část má těsnicí O kroužek (kvůli oleji). Konektor má 2 svorky (skutečně musí jít o cívku).

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/