fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 04 čer 2024 07:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odstranění závad po diagnostice
PříspěvekNapsal: 20 dub 2005 23:02 
Jsem tu poprvé a našel jsem postup na diagnostiku, je to fakt super!!!
Hned jsem to musel vyzkošet a ejhle samá chyba.

341 - nastevení oktanového čísla
552 - obvod přidaného vzduchu
214 - snímač polohy vačkového hřídele

Tu první závadu se me podařilo odstranit, byl prřetrženej drátek.
Na co to mají tyto závady vliv (větší spotřeba, menší výkon?)
Jak odstranit ty další závady?
Kolik ohmů má ten senzor vačkového hřídele?


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku: Odstranění závad po diagnostice
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 14:01 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
341 - nastevení oktanového čísla . Možeš my Kitt napísať kde si mal " prřetrženej drátek"?Ja som mal ten istý problém a to chýbal v jednom bielom konektore protikus s klemou.Avšak ten my v servise FORD sami vytiahli.Povedali ,ked jazdim na 95 okt tak tam nema byť.Je tam len na 98okt benzín podla nich. :?: Teraz som ho vrátil naspäť a v teste 111 a 111. :) Na tvoje dalšie otázky bohužial neviem odpoved.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 14:53 
Na boku jak je karburator je ohnuty plech a na nem jsou tri konektory. Na tom spodnim byl jen jeden dratek z obou stran. A z jedne strany, tak po 10cm byl pretrzene. Urcite nebyl prestrihnutej, protoze ho bylo asi 2cm odizolovanyho, ale jen z jedne strany.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 18:39 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Kde se čím dá nastavit to oktanový číslo ? :shock:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 19:41 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 dub 2004 08:22
Příspěvky: 2148
Bydliště: Přerov
Kitt píše:
Na boku jak je karburator je ohnuty plech a na nem jsou tri konektory. Na tom spodnim byl jen jeden dratek z obou stran. A z jedne strany, tak po 10cm byl pretrzene. Urcite nebyl prestrihnutej, protoze ho bylo asi 2cm odizolovanyho, ale jen z jedne strany.

:shock: Ty mas karburator! :shock: Ja ziju v domeni, ze Zmetec je strikacka
:lol:

_________________
soucasnost: Ford Focus 1.6 16V 74kW 2011 Hatchback
minulost: Ford Escort 1.8TD(51kW) 10/1996 Hatchback Klima


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: oktanový číslo
PříspěvekNapsal: 21 dub 2005 22:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
dj.DEKL " Kde se čím dá nastavit to oktanový číslo ?"


U mna to vyriesil prepoj v bielom konektore.Povodne tam aj bol, ale v servise my ho ... Nachadza sa u laveho predneho tlmica ,medzi tlmicom a svetlometom.Je to dvojpinovy biely konektor a vedla neho mam diag.konektor[trojpinovy] a este jeden neznamy cerny dvojpinovy.Celkovo teda tri konektore.


Neviete len tak , kde je PIP snimac.Akosi to nemozem nikde vycitat. :oops: Motor mam ZETEC 1,6 .

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 22 dub 2005 06:49 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2004 20:32
Příspěvky: 827
Bydliště: Plzeň
To Kitt:
(Ad chyba 214 - snímač polohy vačkového hřídele) - soudím, že to bude indukční čidlo(cívka) podobně jako snímač polohy klikovky(CPS). Jediná rozumná metoda je změřit oscíkem, jestli z toho lezou správný impulsy(tvar, napětí) - třeba srovnat s čidlem na jiným motoru.
P.S.: mám takovej dojem, že tyhle indukční čidla obecně (tj. i snímače u kol ABS) jsou cívka s jádrem, ve kterým je magnet. Ten vytvoří pole ve snímaným materiálu a zpětně cívka snímá měnící se mag.pole při otáčení a dává impulsy. Protože samotná cívka by nedávala žádný impulsy od nezmagnetovanýho materiáu, který snímá(zuby na setrvačníku, vačka, prstenec na kolech u ABS). Proč to píšu - zkusil bych čidlo polohy vačkového hřídele vyndat, očistit, možná na něm budou magnetem nachytaný nečistoty.
Je to jen teorie, ale zkusit to můžeš.

_________________
Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná
Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 dub 2006 09:48 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
Máte niekto podobný konektor?Ten je na oktánové prispôsobenie, ale...Ked ho vytiahnem,tak EEC hlási chybu číslo 341.Otázka znie : má byť zasunutý alebo vytiahli , ked tankujem N95? V servise mi ho dali preč,že vraj ked jazdím na N95,tak tam nepatrí. Ale čo potom to chybové hlásenie!
Obrázek

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 09:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
Hm... žiadny názor. :( Opýtam sa inak. :D Môžem poškodiť motor ak jazdím na palivo N95 a motor mám nastavený na N98 (konektor zastrčený)? Na čo všetko môže mať vplyv takéto nastavenie?Díky.

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 12:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Může ti začít víc klepat motor, což vede k vyššímu opotřebení válců, pístů a kroužků. Jednotka totiž počítá s palivem, které je proti klepání odolnější a potom trochu jinak dávkuje palivo a časuje předstih.

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 14:05 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Nejak mi nesedi, ze by zmetec z 94 byl stavenej na 98 benzin, vsude pisou 95, tech 98 nemuze podle mne v serii vyuzit.Kdyby to aspon melo cidlo klepani, tak by pouzivani 98 mozna neco prineslo. Poskozeni motoru pri pouzivani kvalitni 95 bych se vubec nebal.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 15:07 
Offline
Nováček

Registrován: 05 zář 2005 16:22
Příspěvky: 23
To jen autor asi plete OČ 91 a OČ 95 ( i když možná na Slovensku jsou jiné verze než ve zbytku světa :wink: ). Zetec má pouze toto přepínání map. Dokonce nemá ani čidlo klepání.

_________________
Ford Fiesta 1.1 CFi, 3-dveře, 1994,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 kvě 2006 15:22 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Co jsem slysel, tak nektery Sierry mely oktanovy korektor, slo s tim nejakym zpusobem manipulovat, ale dopodrobna jsem to nestudoval, on i blbej Zigul mel na rozdelovaci kolecko na stelovani podle paliva.Predpokladam, ze kdyz by se u zmetca zvysovala komprese, pripadne delaly jiny upravy, asi by to tu 98 zralo radsi, ale serie by mela zmaknou i 91, pokud od toho nebudu chtit maximalni vykony. Je fakt, ze bych to bral jako nouzovy reseni, navic rozdil v cenach je na muj vkus minimalni.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 kvě 2006 11:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
To pepek !!! Určite si nepletiem OČ91 a OČ95.U nás na Slovensku i všade inde je N95 stále len Natural 95 Oktánov. A čo sa týka toho oktánového prispôsobenia, chyba 341, tak to má viacej Fordákov vo fóre ako len ja. A na odplatu... ten konektor mi vytiahli v Českom servise FORD a aj tie kecy okolo mám od nich!
Teraz sa snažím niekde vo svete zohnať podrobnejšie info okolo tohoto problému. :roll:

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2006 02:39 
No ja nevim, ja mam napr. napsany na servisce nebo navodu k udrzbe uz nevim (volny preklad z nemciny): "Benzin: Natural 95, samozrejme mozno i 98". O zadnym prepinaci nikde nikdo nic nepise. 91 bych tam ale urcite nelil.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2006 19:43 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 dub 2005 19:45
Příspěvky: 70
Bydliště: SKALICA SK,N 480 50´ 540´´, E 170 13´ 594´´
Takže,bol zasa v tom istom servise FORD.Znova mi bolo povedané,že : od výroby je motor nastavený na N98 (konektor zasunutý) a ked sa jazdí na N95 konektor treba vytiahnuť. Vytiahli ho mám ,ale stále mi hlási poruchu 341. Prijímací technik povedal,že niečo pozmení v nastavení EEC. To aj urobil,ale chybu hlási stále. Nakoniec mi oznámyl,že to nie je chyba len upozornujúce hlásenie ktoré má za úlohu hlásiť,že motor je nastavený na benzín s nižším OČ. Ked natankujem N98 mám tam konektor zastrčiť. :?
Teraz ma tak napadá , čo keby sa mýlil a to nastavenie bolo pre N95-N91 a nie N98-N95? :?:
Ked máte niekto taký istý konektor ohláste sa prosím... :idea:

_________________
FORD ESCORT 1.6 16V CLX 1994, 132 tis. km predané
FORD MONDEO 1.8TD GHIA 1998, 175 tis. km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 15:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Tak tohle je velice zajímavý. Já mám na motoru kompresi 11,2:1 a na velikost oktanovýho čísla je dost háklivý(mimochodem jsem na něm odhalil, že Blue Octans 99 má lepší antidetonační schopnosti jak VP Racing 100) mám rovněž konektor zastrčený(teď si nepamatuju jestli tam je jen propojka nebo dioda), ale každopádně mi při otáčkách menších než 2200 dochází k detonacím, nejspíš vlivem velkého předstihu. O víkendu na to mrknu, a uvidíme zda se nějak projeví změna.
Nechápu, proč o tom nenapsli třeba v Etzoldovi. Mě bylo taky divný jak Fordi "šetřej" drátama ale takováhle funkce mě nenapadla ani ve snu...........

Pokud to je opravdu na změnu OČ tak tak je to 95 resp 98, s 91 byste mu dali

To MLYNEK PETR: Pokud se chceš ujistit, jestli nedojde k poškození motoru, tak zkus při malých otáčkách na 5. st (třeba 1600) dát plný plyn, nesmí být slyšet šicí stroj(resp motor by měl mít stejný zvuk jako při 2000 jen o něco nižší otáčky)

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 kvě 2006 22:05 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Je zajímavý, že o tom nikde na webu nějak dopodrobna nepíšou. Jen že vytažená propojka zvětšuje předstih o 2 až 3 stupně. To by odpovídalo informaci, co získal Peter Mlynek, že standardem je N98 a rozpojením je to N95 (pokud je opravdu "rozpojeno" správné).

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 11:29 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2005 15:58
Příspěvky: 358
Bydliště: Zruč nad Sázavou
Pokud vytažená propojka zvyšuje předstih, pak je pro OČ95 správná poloha zasunuto, to je dilema.......

_________________
bývávalo i Ford Escort XR3i 1.8 16V Replika RS2000 kit car


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 16:49 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
To ale uvažuješ přepínání N95/N91, že?
Horší palivo, větší předstih.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz