fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Odstranění závad po diagnostice http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=8&t=2278 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 20 dub 2005 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | Odstranění závad po diagnostice |
Jsem tu poprvé a našel jsem postup na diagnostiku, je to fakt super!!! Hned jsem to musel vyzkošet a ejhle samá chyba. 341 - nastevení oktanového čísla 552 - obvod přidaného vzduchu 214 - snímač polohy vačkového hřídele Tu první závadu se me podařilo odstranit, byl prřetrženej drátek. Na co to mají tyto závady vliv (větší spotřeba, menší výkon?) Jak odstranit ty další závady? Kolik ohmů má ten senzor vačkového hřídele? |
Autor: | MLYNEK PETER [ 21 dub 2005 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | Odstranění závad po diagnostice |
341 - nastevení oktanového čísla . Možeš my Kitt napísať kde si mal " prřetrženej drátek"?Ja som mal ten istý problém a to chýbal v jednom bielom konektore protikus s klemou.Avšak ten my v servise FORD sami vytiahli.Povedali ,ked jazdim na 95 okt tak tam nema byť.Je tam len na 98okt benzín podla nich. Teraz som ho vrátil naspäť a v teste 111 a 111. Na tvoje dalšie otázky bohužial neviem odpoved. |
Autor: | Návštěvník [ 21 dub 2005 14:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na boku jak je karburator je ohnuty plech a na nem jsou tri konektory. Na tom spodnim byl jen jeden dratek z obou stran. A z jedne strany, tak po 10cm byl pretrzene. Urcite nebyl prestrihnutej, protoze ho bylo asi 2cm odizolovanyho, ale jen z jedne strany. |
Autor: | dj.DEKL [ 21 dub 2005 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kde se čím dá nastavit to oktanový číslo ? |
Autor: | Karel [ 21 dub 2005 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kitt píše: Na boku jak je karburator je ohnuty plech a na nem jsou tri konektory. Na tom spodnim byl jen jeden dratek z obou stran. A z jedne strany, tak po 10cm byl pretrzene. Urcite nebyl prestrihnutej, protoze ho bylo asi 2cm odizolovanyho, ale jen z jedne strany.
Ty mas karburator! Ja ziju v domeni, ze Zmetec je strikacka |
Autor: | MLYNEK PETER [ 21 dub 2005 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | oktanový číslo |
dj.DEKL " Kde se čím dá nastavit to oktanový číslo ?" U mna to vyriesil prepoj v bielom konektore.Povodne tam aj bol, ale v servise my ho ... Nachadza sa u laveho predneho tlmica ,medzi tlmicom a svetlometom.Je to dvojpinovy biely konektor a vedla neho mam diag.konektor[trojpinovy] a este jeden neznamy cerny dvojpinovy.Celkovo teda tri konektore. Neviete len tak , kde je PIP snimac.Akosi to nemozem nikde vycitat. Motor mam ZETEC 1,6 . |
Autor: | MV [ 22 dub 2005 06:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Kitt: (Ad chyba 214 - snímač polohy vačkového hřídele) - soudím, že to bude indukční čidlo(cívka) podobně jako snímač polohy klikovky(CPS). Jediná rozumná metoda je změřit oscíkem, jestli z toho lezou správný impulsy(tvar, napětí) - třeba srovnat s čidlem na jiným motoru. P.S.: mám takovej dojem, že tyhle indukční čidla obecně (tj. i snímače u kol ABS) jsou cívka s jádrem, ve kterým je magnet. Ten vytvoří pole ve snímaným materiálu a zpětně cívka snímá měnící se mag.pole při otáčení a dává impulsy. Protože samotná cívka by nedávala žádný impulsy od nezmagnetovanýho materiáu, který snímá(zuby na setrvačníku, vačka, prstenec na kolech u ABS). Proč to píšu - zkusil bych čidlo polohy vačkového hřídele vyndat, očistit, možná na něm budou magnetem nachytaný nečistoty. Je to jen teorie, ale zkusit to můžeš. |
Autor: | MLYNEK PETER [ 27 dub 2006 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Máte niekto podobný konektor?Ten je na oktánové prispôsobenie, ale...Ked ho vytiahnem,tak EEC hlási chybu číslo 341.Otázka znie : má byť zasunutý alebo vytiahli , ked tankujem N95? V servise mi ho dali preč,že vraj ked jazdím na N95,tak tam nepatrí. Ale čo potom to chybové hlásenie! |
Autor: | MLYNEK PETER [ 04 kvě 2006 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hm... žiadny názor. Opýtam sa inak. Môžem poškodiť motor ak jazdím na palivo N95 a motor mám nastavený na N98 (konektor zastrčený)? Na čo všetko môže mať vplyv takéto nastavenie?Díky. |
Autor: | Wizzy [ 04 kvě 2006 12:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Může ti začít víc klepat motor, což vede k vyššímu opotřebení válců, pístů a kroužků. Jednotka totiž počítá s palivem, které je proti klepání odolnější a potom trochu jinak dávkuje palivo a časuje předstih. |
Autor: | futura [ 04 kvě 2006 14:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejak mi nesedi, ze by zmetec z 94 byl stavenej na 98 benzin, vsude pisou 95, tech 98 nemuze podle mne v serii vyuzit.Kdyby to aspon melo cidlo klepani, tak by pouzivani 98 mozna neco prineslo. Poskozeni motoru pri pouzivani kvalitni 95 bych se vubec nebal. |
Autor: | pepek [ 04 kvě 2006 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jen autor asi plete OČ 91 a OČ 95 ( i když možná na Slovensku jsou jiné verze než ve zbytku světa ). Zetec má pouze toto přepínání map. Dokonce nemá ani čidlo klepání. |
Autor: | futura [ 04 kvě 2006 15:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co jsem slysel, tak nektery Sierry mely oktanovy korektor, slo s tim nejakym zpusobem manipulovat, ale dopodrobna jsem to nestudoval, on i blbej Zigul mel na rozdelovaci kolecko na stelovani podle paliva.Predpokladam, ze kdyz by se u zmetca zvysovala komprese, pripadne delaly jiny upravy, asi by to tu 98 zralo radsi, ale serie by mela zmaknou i 91, pokud od toho nebudu chtit maximalni vykony. Je fakt, ze bych to bral jako nouzovy reseni, navic rozdil v cenach je na muj vkus minimalni. |
Autor: | MLYNEK PETER [ 05 kvě 2006 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
To pepek !!! Určite si nepletiem OČ91 a OČ95.U nás na Slovensku i všade inde je N95 stále len Natural 95 Oktánov. A čo sa týka toho oktánového prispôsobenia, chyba 341, tak to má viacej Fordákov vo fóre ako len ja. A na odplatu... ten konektor mi vytiahli v Českom servise FORD a aj tie kecy okolo mám od nich! Teraz sa snažím niekde vo svete zohnať podrobnejšie info okolo tohoto problému. |
Autor: | Návštěvník [ 08 kvě 2006 02:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
No ja nevim, ja mam napr. napsany na servisce nebo navodu k udrzbe uz nevim (volny preklad z nemciny): "Benzin: Natural 95, samozrejme mozno i 98". O zadnym prepinaci nikde nikdo nic nepise. 91 bych tam ale urcite nelil. |
Autor: | MLYNEK PETER [ 08 kvě 2006 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže,bol zasa v tom istom servise FORD.Znova mi bolo povedané,že : od výroby je motor nastavený na N98 (konektor zasunutý) a ked sa jazdí na N95 konektor treba vytiahnuť. Vytiahli ho mám ,ale stále mi hlási poruchu 341. Prijímací technik povedal,že niečo pozmení v nastavení EEC. To aj urobil,ale chybu hlási stále. Nakoniec mi oznámyl,že to nie je chyba len upozornujúce hlásenie ktoré má za úlohu hlásiť,že motor je nastavený na benzín s nižším OČ. Ked natankujem N98 mám tam konektor zastrčiť. Teraz ma tak napadá , čo keby sa mýlil a to nastavenie bolo pre N95-N91 a nie N98-N95? Ked máte niekto taký istý konektor ohláste sa prosím... |
Autor: | Lukas1 [ 09 kvě 2006 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tohle je velice zajímavý. Já mám na motoru kompresi 11,2:1 a na velikost oktanovýho čísla je dost háklivý(mimochodem jsem na něm odhalil, že Blue Octans 99 má lepší antidetonační schopnosti jak VP Racing 100) mám rovněž konektor zastrčený(teď si nepamatuju jestli tam je jen propojka nebo dioda), ale každopádně mi při otáčkách menších než 2200 dochází k detonacím, nejspíš vlivem velkého předstihu. O víkendu na to mrknu, a uvidíme zda se nějak projeví změna. Nechápu, proč o tom nenapsli třeba v Etzoldovi. Mě bylo taky divný jak Fordi "šetřej" drátama ale takováhle funkce mě nenapadla ani ve snu........... Pokud to je opravdu na změnu OČ tak tak je to 95 resp 98, s 91 byste mu dali To MLYNEK PETR: Pokud se chceš ujistit, jestli nedojde k poškození motoru, tak zkus při malých otáčkách na 5. st (třeba 1600) dát plný plyn, nesmí být slyšet šicí stroj(resp motor by měl mít stejný zvuk jako při 2000 jen o něco nižší otáčky) |
Autor: | Nagant [ 09 kvě 2006 22:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je zajímavý, že o tom nikde na webu nějak dopodrobna nepíšou. Jen že vytažená propojka zvětšuje předstih o 2 až 3 stupně. To by odpovídalo informaci, co získal Peter Mlynek, že standardem je N98 a rozpojením je to N95 (pokud je opravdu "rozpojeno" správné). |
Autor: | Lukas1 [ 10 kvě 2006 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud vytažená propojka zvyšuje předstih, pak je pro OČ95 správná poloha zasunuto, to je dilema....... |
Autor: | Nagant [ 10 kvě 2006 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
To ale uvažuješ přepínání N95/N91, že? Horší palivo, větší předstih. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |