Je jasný, že nebudu startovat na zvonkovej drát
Úbytek napětí mezi baterkou <-> hmotou vozu je za normálních okolností takřka mizivý(běžně do 0.5ohm) ale co když právě to nestartuje z důvodů oxidace apod? Tak abych nemusel bádat, hodím to co nejblíž starteru a je mi vše okolo párek...
A náhodné pospojení kostry k baterii, nebo vyrovnávací proudy? Jestli se nepletu, tam mínus je v autech taženo od baterky nejkratší cestou:
1)na kostru a do pojistkovky
2)na motor
Když budu mít v háji hlavní zemění mezi baterii <-> motorem a já připojím kabely rovnou na baterii, tak se mi uzavře obvod právě přez to "náhodné pospojení", když tam bude. Ovšem při připojení mínus polu pomocné baterie na motor tečou největší proudy jen do starteru, případně žhavení(nějak zapomínám na kamnaře, mně voní benzín... ikdyž nový C-Max ve 2.0 TDCI bych se ani nepřemlouval
). Ono hlavně starter je přidělanej na motor/převodovku, takže když hodím minus pomocné bat na motor, tak se to uzavře v tomto pořadí:(pozn: proud teče od mínus k plus)
pomocná bat(-) -> startovaný motor -> starter -> pomocná baterka(+) ... viz Kirhofovy zákony a Ohmuv zákon
Při pomocném startování je vybitá baterka defacto zbytečná, ovšem po odpojení pomocné tam být musí, že, jinak by to nevrčelo a altík by se pravděpodobně odporoučel
Úplně batrku v háji jsem viděl, ale je fakt, že to bylo na motorce a v zimě a ta baterka už taky pamatovala... Ale u autobat zatím nee...
Toť mé subjektivní názory. Já si budu startovat tak, že (+) na (+) (-) na hmotu [respektive až to budu potřebovat, ještě jsem to nepotřeboval, ani jako pomocný ani jako vybitý - ťuk ťuk ťuk] a vy si startujte jak chcete